ВИХОВА ГОДИНА
В 1 КЛАСІ
Підготувала
Учитель: Кузюкова О. Б.
Тема. У світі казки.
Мета: збагатити знання учнів про казки народів світу;
розвивати логічне мислення, уважність, уяву, спостережливість; виховувати прагнення до добра і справедливості.
Обладнання: книжкова виставка, мультимедійна презентація, набори для
творчості, кольорові олівці, фломастери, костюми казкових героїв.
Структура заходу
І. Організаційний етап
ІІ. Мотиваційний етап
ІІІ. Робота над матеріалом заняття. 1. Вступне слово учителя: 2. Сторінка перша - Вікторина «З якої казки ці рядки ?» 3. Сторінка друга - Інсценізація казки «Курочка ряба» 4, Сторінка третя - «Казкова пошта». 5. Сторінка четверта – «Казкова математика». 6. Фізкультхвилинка.
|
ІV. Корекційно-розвивальний етап
1. Сторінка п’ята «Впізнай казку за ілюстрацією». 2.Сторінка шоста «Казкові чарівники». 5. Сторінка дев’ята . Музична.
V. Самостійна робота учнів 1. Сторінка сьома. Аукціон знань «Моя улюблена казка». 2. Сторінка восьма. «Казковий колаж». VІ. Заключний етап
VІІ. Підсумок заняття. 1. Заключне слово вихователя |
VІІ. Підсумок заняття.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
Учитель:
- Добрий день, дітки! Сідайте!
Ви сідайте тихо, діти,
Домовляйтеся не шуміти,
На занятті не дрімати,
А знання мерщій хапати.
ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.
Учитель:
Ми зустрілись з вами, діти,
В казку двері відчинити,
Чарівну країну казку.
В ній ти знайдеш мами ласку,
Нових друзів, чари сну,
Вічну радість і весну.
- Отже, сьогодні ми з вами помандруємо казковими стежинами, відкриємо двері у чарівну неповторну країну, де добро бореться зі злом, де живуть жахливі чаклуни і прекрасні красуні, де завжди є місце для здійснення найзаповітніших мрій.
ІІІ. Робота над матеріалом заняття.
1. Вступне слово учителя:
Учитель:
- Діти, казка живе тільки там, де в неї вірять, де її знають і пам’ятають . А
чи любите ви читати казки?
- Які казки є вашими улюбленими?
- Як вперше ви познайомились з ними ? Прочитали самі чи почули від
мами, бабусі?
- А щоб перевірити як близько ви знайомі з казкою, пропоную перегорнути
першу сторінку нашої казкової мандрівки і виконати завдання «З якої казки ці рядки?». Тож , зосередьтесь і слухайте уважно.
2. Сторінка перша - Вікторина «З якої казки ці рядки ?»
- А це, щоб тебе краще чути!
- Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі очі?
- А це, щоб тебе краще бачити!
- Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі зуби?
- А це, щоб тебе швидше з’їсти? » («Червона шапочка»)
2) « - Матінко, що з тобою ? Ти сердита на мене? – ласкаво спитав він.
Жінка відсахнулась.
- Чого тобі треба, гидкий карлику ? – вигукнула вона.
- Матінко, я ж твій син, твій Якоб! » ( «Карлик Ніс» )
3) « «Полечу – но я до цих чудових птахів! Вони певно вб’ють мене за те, що я, такий потворний, зважився до них наблизитися! Але краще загинути від них, аніж терпіти кпини та знущання качок і курей, витримувати зимову холоднечу та голод!» - подумало каченя.» («Гидке каченя» )
4) «- Жахливо! - вигукнула принцеса. – Я всю ніч не могла заснути. Хтозна, що в мене там було в ліжку! Я лежала на чомусь твердому, й тепер у мене все тіло в синцях! Це просто жах!
Так усі зрозуміли, що перед ними – справжня принцеса.»
( «Принцеса на горошині»)
5) «Покликала бабця онучку:
онучка за бабцю,
бабця за дідуся,
дідусь за ріпку –
тягнуть – потягнуть, витягти не можуть! » ( «Ріпка» )
6) «Баба била - не розбила; дід бив – не розбив; бігла мишка, хвостиком зачепила….та й розбила ….» (Курочка ряба»
Учитель:
- Вірно, а ви хочете щоб ця казка ожила? Тоді я зараз змахну чарівною паличкою і ви самі станете її героями .
3. Сторінка друга - Інсценізація казки «Курочка ряба»
4. Сторінка третя - «Казкова пошта».
Учитель:
- Дорогі діти ! А що це за листи у мене на столі? Звідки вони взялися? На жодному з них немає зворотної адреси. Давайте дізнаємося від кого вони.
( Вихователь - читає листи, діти відгадують від кого вони.)
Лист 1
В ліс по стежці я ходила,
Сірого вовка зустріла.
До бабусі завітала
І її я не впізнала.
Очі, зуби – все страшне!
Чи впізнали ви мене? (Червона Шапочка)
Лист 2
Хто кругленький і смачненький,
Із віконця скік та скік.
Втік від баби та від діда
До лисички на язик? (Колобок)
Лист 3
Друзі мої – П’єро й Артемон.
Добрими бути – для нас це закон.
Навіть страшний Карабас Барабас
Зрадити дружбі не змусить всіх нас. (Буратіно)
Лист 4
Моя казка всім відома,
У семи живу я гномів.
Стан тонкий, тендітна ніжка .
Хто я, друзі? … (Білосніжка)
Лист 5
На бал я мріяла потрапити завжди
Та шлях закритий був мені туди.
У шати одягла мене хрещена
Й подарувала туфельку для мене.
Вона блищить у сяйві кришталю.
Тож, здогадайтесь як моє ім’я . (Попелюшка)
Лист 6
Ця брехуха — і рогата
І баньката, й бородата.
Обдурила свого діда,
Принесла в родину біди,
Хату в зайчика украла,
Жити в домі цьому стала. (Коза-Дереза.)
5. Сторінка четверта – «Казкова математика».
Учитель:
- Ось ми і листи розібрали. А чи знаєте ви, що у кожної казки є своя історія створення і чарівник - письменник, який її створив. Частина казок – народні.
Український народ любив казки, тому понавидумував їх дуже багато. В основу казочок покладалися легенди, перекази, притчі. У казкових героїв вони втілювали людей, висміювали або возвеличували їхні вчинки, риси характеру.
Отже, казка – це казкова країна, де добро завжди перемагає зло.
А зараз ми з вами дізнаємося, чому ще може нас навчити казка. Пропоную вам вирішити невеличкі задачі – «Казкові задачі»:
1. Колобок співав лисичці пісеньку у ліве вушко 3 рази, а у праве вушко - на 1 раз більше. Скільки разів співав Колобок пісеньку у праве вушко?
Рішення: 3+1= 4 рази (співав Колобок у праве вушко Лисички)
2. В понеділок курочка Ряба знесла 8 яєць, а у вівторок – на 2 більше. Скільки яєць знесла курочка Ряба у вівторок?
Рішення: 8+2= 10 яєць (знесла Курочка-Ряба у вівторок)
3. Наварив Журавель смачної страви з 3 картоплин, 3 буряків, 2 морквинок та 1 перцю. Скільки всього овочів вкинув Журавель у страву?
Рішення: 3+3+2+1= 9 овочів (вкинув Журавель у страву)
4. Ведмідь сховався на дереві на висоті 6 м, а кіт, злякавшись, виліз на дерево на 2 м. Скільки ще метрів залишилося лізти Коту до Ведмедя?
Рішення: 6-2 = 4 м (потрібно пролізти Коту до Ведмедя)
6. Фізкультхвилинка.
У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка,
Вирушали на зарядку.
Похитали головою,
Раз притупили ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо.
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.
ІV. Корекційно-розвивальний етап
1. Сторінка п’ята «Впізнай казку за ілюстрацією».
Учитель:
- А чи знаєте ви як казки потрапляють в наші бібліотеки і будинки на полиці книгарень? Книжки з казками друкують у великих видавництвах, щоб вони стали яскравими та веселими ілюстрації до них малюють художники – ілюстратори. Здогадайтеся до яких казок ці ілюстрації.
2.Сторінка шоста «Казкові чарівники».
Учитель:
- Скажіть, будь ласка, а чия присутність робить казки справді чарівними, хто вміє чаклувати та творити справжні дива? Правильно, тільки чарівники бувають не лише добрими та хорошими, а й злими та підступними. Чи зможете ви впізнати їх на екрані та розподілити за категоріями «добрі – злі»? А ще пригадайте в яких казках їх можна зустріти.
1. Гуси лебеді |
11. Червоний капелюх
|
3. Сторінка дев’ята . Музична.
Учитель:
- Ви стали справжніми чарівниками, самі створили казку на папері. А тепер давайте заспіваємо про неї.
( Діти співають пісню «В гостях у казки»)
V. Самостійна робота учнів
1. Сторінка сьома. Аукціон знань «Моя улюблена казка».
Учитель:
- Я бачу, що сьогодні ви прийшли до класу не з пустими руками. Кожен приніс свою улюблену книжку. Розкажіть про неї.
( Розповіді учнів).
2. Сторінка восьма. «Казковий колаж».
Учитель:
- Справжні казкові герої звісно не можуть жити у звичайних сучасних будинках. А чи не хочете ви спробувати себе в ролі казкових архітекторів? З частин різних казкових будиночків зберіть один , нехай він буде чудернацький і незвичний, але ж проявіть свою фантазію. Коли закінчите, спробуйте придумати який казковий персонаж зможе жити у вашому будиночку і намалюйте поряд з ним його мешканця.
(Діти на заготовлених картинках, наклеюють малюнки казкових героїв, розповідають сюжети казок. )
VІ. Заключний етап
1. Гра «Так чи Ні»
Учитель:
- Діти, а зараз ми пограємо у гру «Так чи Ні». Вам потрібно підібрати відповідний одяг до персонажів казок.
1) Кришталевий черевичок для Кота у чоботях (так - ні)
2) Чарівна щука для Царівни Жаби (так - ні)
3) Карабас Барабас тренував Мавпочку з окулярами (так - ні)
4) Три поросяти мешкали у Будиночку на курячих лапках (так - ні)
5) Баба Яга латала у ступці (так - ні)
6) Королю Хоробрий швець зшив плаття з шовку (так - ні)
7) Водяний живе у болоті (так - ні)
VІІ. Підсумок заняття.
Учитель:
- Ось і все. Наша мандрівка добігла кінця. Ви просто молодці. Я переконалася, що казки – це ваші добрі друзі і порадники. Тож нехай вони залишаться такими на довгі роки. Вірте в казку, і вона завжди житиме поруч з вами.
1