Виховна година "У світі прекрасного"

Про матеріал
Виховна година «У світі прекрасного» Мета: • виховувати в учнів почуття доброти, чуйності, милосердя, поваги до своїх батьків, старших людей; • формувати активну життєву позицію, яка проявляється в дієвій допомозі знедоленим, немічним, стареньким; • формувати в учнів уміння формувати моральні судження; • виховувати високі моральні якості; • продемонструвати різномаїття прекрасного у світі; • викликати захоплення краєвидами рідної природи та високохудожніми творами людини, створити відповідну емоційну атмосферу заходу, який дасть поштовх дітям до створення прекрасного навколо себе власноруч.
Перегляд файлу

Галецька Т.В.

Виховна година «У світі прекрасного»

Мета:

  • виховувати в учнів почуття доброти, чуйності, милосердя, поваги до своїх батьків, старших людей;
  • формувати активну життєву позицію, яка проявляється в дієвій допомозі знедоленим, немічним, стареньким;
  • формувати в учнів  уміння формувати моральні судження;
  • виховувати високі моральні якості;
  • продемонструвати різномаїття прекрасного у світі;
  • викликати захоплення краєвидами рідної природи та    високохудожніми творами людини,  створити відповідну емоційну атмосферу заходу, який дасть поштовх дітям до створення прекрасного навколо себе власноруч.

 

Епіграф                           Нам би про душу хоч не забувати,

             Нам би хоч трохи добрими бути.

 

Ведучий 1. Добрий день дорогі друзі, батьки та вчителі!

Ведучий 2. Привіт усім! Сьогодні нашими головними героями будуть молодість, краса, елегантність, вишуканість.

Ведучий 1. І звичайно наші красуні дівчата-панянки.

Вихователь. Мені дуже б хотілося, щоб ви сьогодні зрозуміли наскільки нам усім пощастило жити в такому прекрасному світі! Скільки чудового, чарівного дарує нам природа! А які є умілі, творчі люди! Завдяки їм наше життя стає ще прекраснішим!..

Ведучий 2. Людина – прекрасне творіння природи!..

Ліцеїст.

Природа – наш єдиний, спільний дім.

Вона усім – як мати,

Щоб лад завжди був в домі тім,

Про це нам треба дбати.

Іде весна і кличе нас

В поля, теплом зігріті,

Та знати треба в повсякчас,

Як слід й не слід чинити.

Не рви трави в товсті жмути,

Не рви в букети квіти.

Все, що навколо бачиш ти,

Рости повинно й жити.

Цвітуть дерева з краю в край,

Буяє лист зелений.

Дерева, друже, не ламай –

Вони наші легені.

А в полі як зустрінеш ти

В гнізді перепеляток,

То краще поруч обійди

І не чіпай пташаток.

Не рви, не знищи, не зруйнуй –

Це заповідь для тебе.

Красу планети не зіпсуй,

Вона одна під небом.

Змайструй шпаківню, посади

Калину біля хати,

В природу із добром іди,

Вона ж тобі як мати.

Й пташки на різні голоси

Співатимуть для тебе,

В краплинах срібної роси

Побачиш срібне небо.

Й віддячить за добро тобі

Земля теплом родинним,-

Люби і бережи її,

Будь гідним її сином.

Ведучий 1. Берегти її, передавати із покоління в покоління охайною і доглянутою – головне завдання і найперша заповідь людини, основа генетичної пам’яті і життєвих сил народу.  

Ведучий 2. Людяність, милосердя, добро. Такі знайомі нам ці слова. Все частіше ми говоримо про них, а чи кожна душа відкрита для добра?

Ведучий 1. Чомусь сьогодні наше суспільство заражене вірусом егоїзму, зла і жорстокості. Зачерствіли людські серця, заросли ряскою байдужості до чужого горя, чужої біди. Нині великий вплив на формування моральних якостей підлітків має преса і телебачення. Багато фільмів пропагують жорстокість, насильство, злобу, ненависть.

Ведучий 2. Де ж поділись ті риси, які з давніх-давен жили в характері нашого народу: чуйність і справедливість, уміння розділити чужий біль, допомогти знедоленому, нещасному, поділитись шматком хліба, захистити старість і немічність, розрадити самотніх.

Ведучий 1. Але що потрібно зробити для того, щоб ці згадані слова, добрі звички і традиції збереглися навіки?

Ведучий 2. Невже для того, щоб виіскрити доброту з наших сердець, потрібні землетрус, повінь чи Чорнобильська катастрофа? Хіба без них не можна бути милосердним? Хіба в звичайному плині днів немає людей, які потребують допомоги?

Ведучий 1. Напевне, треба менше говорити про добро, а просто проявляти милосердя до тих, хто потребує підтримки.

Не говори про доброту,

Коли ти сам нею не сяєш,

Коли у радощах витаєш,

Забувши про чужу біду.

Ведучий 2. Кажуть, про зрілість суспільства можна судити з того, як воно ставиться до дітей і людей літнього віку. Адже старі люди — наше минуле, а ми — майбутнє.

Ведучий 1. В Україні проживає майже 2 млн. одиноких людей. Така вже їхня доля залишитися у чотирьох стінах сам на сам із своїми проблемами, хворобами. І не лише одинокі люди потребують уваги до себе. Часто рідні діти і онуки цураються своїх стареньких. Постає запитання: що це? Невихованість? Дефіцит совісті?

 А може ми думаємо, що старість обмине нас?

 Тож не будемо байдужими.

Вихователь.

ЛЕГЕНДА

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець.

Слова про його мудрість  розійшлась далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика , заховав його в долонях і подумав: «Спитаю я в мудреця: скажи, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий» я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав: «Який метелик у мене: живий чи мертвий?»

І мудрець, який і справді був дуже розумною людиною відповів: «Усе в твоїх руках, чоловіче».

Вихователь: Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець?

  • Від вибору чоловіка залежатиме життя метелика.

Вихователь: Який прихований зміст цієї легенди?

  • Від людини залежить, чого у світі стане більше – добра чи зла.

(Щоб учні повніше прониклись даною темою, зрозуміли її значимість і актуальність, їм було запропоновано об’єднатись в групи і представити своє бачення доброти.)

І ГРУПА

 Є дуже багато слів, які можна зіставити зі словами «добро», але ми зупинимося на таких.

 Добро – внутрішній психічний стан людини.

 Душевна щедрість – стан людини, яка радо надає допомогу, нічого не шкодує для інших, і нічого не чекає взамін.

 Добра душа – чуйна, щедра, спокійна людина.

 Доброчинність – зроблене добро, надання допомоги іншим, корисний вчинок.

 Добра людина – та, яка в різноманітних життєвих ситуаціях, свідомо вибираючи між добром і злом, здатна поступитись власними інтересами, бажаннями, комфортом заради інших.

Як бути доброзичливим:

  • бути комфортним у спілкуванні;
  • не критикувати інших;
  • підтримувати у важку хвилину;
  • не шкодувати добрих слів;
  • не бути егоїстом;
  • не конфліктувати;
  • радіти чужим успіхам.

Абсолютні цінності людини

(книжка з листків різного кольору)

  • Жити в світі за законами добра.
  • Розрізняти добро і зло
  • У будь-яких життєвих ситуаціях залишатися Людиною.
  • Ніколи не втрачати віри.
  • Пам’ятати добро.
  • Будьте вище від пліток, заздрощів, інтриг, образ.
  • Навчіться прощати всім, а собі ніколи.
  • Не втрачати самоповаги, умійте володіти собою.
  • Пам’ятайте, найкраще слово те, яке не сказане.
  • Найкоротша відстань між людьми – усмішка.
  • Не задавайте людям страждань.
  • Будьте людяними і справедливими.

Нехай потреба робити добро переросте у щоденну потребу.

 

ІІ ГРУПА

Максим Горький якось сказав, що диваки прикрашають світ.

ІНСЦЕНУВАННЯ

«Диваки – рятівники світу»

Вихователь. Поглянь, це мабуть, один із тих диваків, який з’явився, щоб прикрасити наш світ.

Учень 1   Він із ліхтарем удень!

Учень 2   Хто ти і що шукаєш у нашому храмі науки серед білого дня з ліхтарем?

Діоген     Я- грецький філософ Діоген і прийшов до вас з IV століття до вашої ери. Я шукаю людину!

Учень 1   Ну й дива! Він шукає людину, а хіба ж ти не зустрів по дорозі сюди тисячі людей? Хіба ж ти без ліхтаря не бачиш, яка перенаселена наша планета. Куди б ти не пішов чи поїхав, то ніде розминутись з людьми.

Діоген     Так, я бачу, що всі маєте вигляд людей. Але мати вигляд неважко, а от бути людиною важко. Чи знаєте ви, що значить бути людиною.

Учень 2   Бути благородним.

Учень1   Горіти заради іншого, як горить свічка.

Учень 2  Бути надією для будь-якого подорожнього.

Учень 1  Допомагати іншим, турбуватись один про одного.

Учень 2   Допомагати кожному в біді.

Учень 1    В наш час також є багато прекрасних і благородних людей.

Діоген      Я задоволений. Я ще бачу у вас людяність і заповідаю вам: будьте Людьми, а я піду шукати далі.

 

Я вірю в силу доброти,

Добро завжди сильніше злого,

Дає наснагу, щоб цвісти

І світу обирать дорогу.

 

Я вірю в силу доброти,

Що на торжку не продається,

Що кривди розбива пласти,

Красою тулиться до серця.

 

Я вірю в силу доброти,

Що має долю роботящих,

Що хоче, щоб і я, і ти,

                     І все було у світі кращим.

 

ІІІ ГРУПА

Є поміж нас багаті й бідні

Кому що треба, доля не пита,

Та є дві речі всім нам необхідні:

У світі мир, а в душах – доброта.

СКРИНЯ МУДРОСТІ

(з висловами відомих людей)

 «…Щоб повірити в добро, треба почати робити його… І ця твоя діяльність запалить у тебе любов до людства, яка і буде наслідком твоєї діяльності, спрямованої на добро»

        Л. Толстой

    Раз добром зігріте серце

    Вік не прохолоне.

        Т. Г. Шевченко

    Добре бачить тільки серце,

    Найголовніше очам не видно.

        Екзюпері

Люди, невже вам не страшно,

Поспішіть, відверніть зло,

Щоб глуха байдужість

Вам на совість каменем не лягла!

        Расул  Гамзатов

 Треба, щоб за дверима кожної задоволеної, щасливої людини стояв хто-небудь із молотком і постійно нагадував би стуком, що є нещасні…

        Антон Чехов

 

Якщо ти байдужий до страждань інших, не заслуговуєш назви людини.

        Сааді

 Життя коротке, поспішайте творити добро!

        О. Довженко

ІV ГРУПА

Легенда про добро і зло

Жили на вулиці двоє сусідів. Одного разу один зробив іншому велике зло. Ображений чоловік, прагнучи відповісти помстою, вирушив до мудреця за порадою. Що ж мудрець йому запропонував? Відповісти зловмиснику добром! Сусід послухався, а у відповідь знову був «нагороджений» злом. Мудрець і тут порадив не шкодувати добра. Сусід ще раз послухався, віддячив добром. Але через деякий час у відповідь отримав зло. Сусід прийшов до мудреця і той знову йому сказав  віддячити добром.

  • Але я вже стомився віддячувати йому добром, — заперечив сусід.
  • Якщо зловмисник не стомився від зла, то чому ти стомився від добра? — відповів йому мудрець.

 

Мудрець сказав: живи, добро звершай

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи й звіра.

Нехай ця істина стара:

Людина починається з добра.

 

V ГРУПА

ПРИСЛІВ'Я

 Від доброго слова і лід розмерзає.

 Гостре словечко коле сердечко.

 Рана загоїться, зле слово – ніколи.

 Добре слово краще, ніж готові гроші.

 Добрі вісті не лежать на місці.

 Добрий чоловік – надійніше кам’яного мосту.

 Все добре приймай, а зла уникай.

 Не одяг красить людину, а добрі діла.

До доброї криниці стежка утоптана.

Хто людям добра бажає, той і собі має.

Добру людину бджола не жалить.

Життя дане на добрі справи.

Злий не вірить, що є добрі люди.

Що посієш, те й пожнеш.

У доброї людини і півень несеться.

Чужим добром не збагатієш.

Сварка до добра не доводить.

Так треба жити, щоб нікому зла не чинити.

Добре ім’я – найкраще багатство.

За добро добром і платять.

Краще добро робити, ніж гарно говорити.

Добре діло твори сміливо.

Добрі діла тихо ходять, а злі як дзвони дзвонять.

Від добра добра не чекають.

Без доброго діла немає доброго імені.

Роби добро скільки можеш – від цього не занеможеш.

Добре далеко розходиться, а лихе ще далі.

Добро не пропадає, а зло вмирає.

Він такий добрий, що в ложці води втопив би.

Світ не без добрих людей.

Хто не чинить лихого, тому не страшно нічого.

Добра думка – половина діла.

Добре роби – добре буде й тобі.

Доброму скрізь добре.

Добре слово дім будує, а зле – руйнує.

Добре слово людини, що дощ у посуху.

 

VI ГРУПА

ЗЕРНА ДОБРОТИ

 Щоб заняття дало гарні плоди, ми пропонуємо посіяти зерна доброти від усієї душі

 Ми віримо, що ці зерна не пропадуть безслідно, а проростуть у великий колос добра, честі і людяності.

Тож, люди на Землі,

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

І царстві справедливості й добра.

Вихователь. Але не ззовні повинна бути прекрасна людина, а мати багатий, цікавий внутрішній світ. Краса душі… Чи чули ви такий вислів? Які чудові, гарні почуття є у людини: Любов, дружба, милосердя, …

Ведучий 2. Кожна дівчина – це ніжна і прекрасна квітка, яка має свою красу та вроду, свій талант, свою неповторність. Які вони, наші дівчата? Мабуть, найкращі і найчарівніші.

Ведучий 1. Наші паняночки не лише добре розбираються в мистецтві, а й можуть бути хорошими дизайнерами.

Ведучий 2. Саме так. Іншими словами, зараз панянки представлять свої власні вироби – ляльки-мотанки, які є оберегами.

Ведучий 1. Любов до Батьківщини – це найсвітліші і найвищі почуття. Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щира, відважна.

Ведучий 2. Шановні, ми маємо в своєму серці це високе почуття любові, а тому зможемо зробити все для того, щоб Україна і надалі стала квітучою державою, єдиною, сильною і багатою.

Панянка.  Читає вірш Т.Г.Шевченка «Любіть Україну» на фоні мелодії.

Танок

ПІДСУМОК

Створимо серце доброти

Вихователь. Добро живе в серці кожного з нас і це так прекрасно і неповторно! Ми можемо творити добро своїми руками! Ми – творці добра на всій землі!

 Настала незвичайна мить. Саме зараз ми створимо усі разом велике серце доброти, вклавши у нього зі своїх сердець частинку добра!

Учень 1   Я вважаю, що добро починається з батьківських сердець. Кожна мати, виховуючи своє дитя, не шкодує тепла, ніжності, любові свого серця! Я шаную своїх батьків, вдячна їм за те, що вони подарували мені життя! Батьки – мої друзі і порадники! Щоб жили довго і щасливо на цій землі, треба шанувати своїх батьків. Тому я віддаю у серце доброти сердечко поваги, вдячності та шани батькам.

Роби добро, мені казала мати –

І чисту совість не віддай за шмати!

Благословенний мамин заповіт

Ніхто в мені не зможе поламати.

Учень 2  Я хочу підсилити його життєдайність своєю частинкою доброти, яка завжди присутня у взаєморозумінні між людьми.

Зрозумійте мене,

Я ж людина на цій Землі,

З неповторними струнами неба.

Ви почуйте всі радощі мої ,

А засуджувати мене не треба!

Ви послухайте музику серця мого:

В двоголоссі звучить туга й щастя.

Я  прагну, щоб ви зрозуміли мене,

Вірю, що в доброті це Вам вдасться!

Ось моє сердечко взаєморозуміння.

Учень 3     Співчуваю, серцем співчуваю я чужому горю і біді,

Руку допомоги простягаю всім, хто потребує на путі.

Не пройду з байдужістю повз горе, в цьому  зміст мого життя,

Вселю віру тим, хто упав духом, у прекрасне й світле майбуття.

 Візьміть моє сердечко співчуття та допомоги.

Учень 4   Кожен з нас повинен зробити вибір – як чинити в тих чи інших ситуаціях. Який шлях обирати в житті – добра чи зла? Кожен із нас вирішує для себе сам!

Чи ти замислювався про ціну буття,

Про те, що і від тебе теж залежить,

Яким же буде наше майбуття?

Про що ти мрієш,

Те тобі й належить!

Знайди себе, посій і прорости,

Зійди зорею над землею ясно,

Адже залишити у вічності сліди

Добра, любові, миру так прекрасно!

 Я хочу додати до серця доброти сердечко вибору.

Учень 5   Лише добро прагне миру і злагоди з усіма! Добро ніколи не будує свого щастя на чужій біді. Тому сердечко миру і злагоди я вкладаю у серце доброти.

Не лінуйтеся робити добро,

Лише зла не бажайте нікому,

Бо воно, як велика гора,

Стане вам на шляху земному.

І заступить навколишній світ,

Зробить серце жорстоким, холодним.

Ви з любов’ю живіть з юних літ,

Будьте чуйним, веселим і добрим.

Вихователь. Биття нашого серця доброти все гучніше та гучніше, його ніжний голос сягає наших сердець.

Учень 6     Пам’ятайте! Основою будь-яких добрих справ повинна бути любов. Хай Любов завжди буде у центрі вашого серця, вашої доброти.

Любов на світі не одна.

Вона земна і незамінна,

Вона, як сонце, як зоря,

Завжди горить і не згора.

Тож і я додаю до серця доброти сердечко любові і хочу, щоб      вона «розлилася рікою» у кожну добру справу і в усій повноті увійшла у ваші серця!

Учень 7      Я помічаю, що добра навколо нас стає більше, а ніж зла. У моєму серці народжується віра і надія, що прекрасна у людині  переможе потворне, що завтрашній день буде кращим за попередній. Присягаюсь залишатись вірним ідеалам доброти.

 Виношу з серця вірність доброти 

 І обіцяю вірність цю плекати:

Всіх шанувати, всім нести тепло,

Завжди добро всім людям дарувати.

  Я дарую серцю доброти вірність свого серця.

Учень 8     Мені так добре і спокійно на душі. Мені не хочеться згадувати про образи та непорозуміння. Я не ображаюсь ні на кого, я прошу пробачення у всіх, кого образив. Пробачте мені, будь-ласка !

                   Зі свого серця я віддаю саме цінне- уміння прощати.

Учень 9   А мені так хочеться щось зробити, допомогти комусь! І мені не шкода часу, який витрачу на це. Я хочу бути причетною до щастя і успіху інших.

Якщо поруч є людина,

Що в тяжку негожу днину,

Допоможе і розрадить,

Прихистить і щось порадить,

Тоді й в хаті оберіг,

Запашний лежить пиріг

Й паляниця на столі,

Мир і спокій на землі

         Я дарую серце підтримки

Учень 10   Я стала бачити красу добра в усьому!

                   Писати хочу вірші та  пісні.

                   Я намалюю вам добро з любов’ю,

                   Творити хочу щастя на землі! 

Врятує світ краса –

Завжди ми так говорим.

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла –

Людина вже не та.

Вихователь.  Я вдячна вам за ті частинки, які ви відірвали від ваших сердець і віддали для створення серця доброти.

                    Яке ж серце ми отримали:

  • любляче;
  • чуйне;
  • ніжне;
  • здатне вибачати;
  • здатне сподіватись;
  • відкрите для всіх;
  • вірне;
  • здатне творити добро;

Знайте, що доброта є чистою криницею, черпайте з неї!

І не була б доброта добротою, якби не віддавала себе іншим.

(роздають сердечка гостям)

Вихователь. Не треба бути чарівником, щоб творити красу. Творіть прекрасне легко й із задоволенням: слова, вчинки, думки… Тоді світ навколо вас та й саме життя стануть чудовими.

Ви бачили і чули сьогодні стільки прекрасного, ви торкнулися краси серцем, відчули захоплення. Не треба псувати цю красу ні сміттям на подвір’ї, вулиці, у класі, ані грубими словами, ні бійкою, Ні, навіть, поганими думками. Вирішіть для себе, у якому світі ви хочете жити і творіть цей світ та бережіть те, що подарувала природа…

Ведучий 1. Дякуємо за увагу та підтримку!

Ведучий 2. До зустрічі!

 

 

 

docx
Додано
19 січня 2021
Переглядів
990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку