Виховна година
«Україна – єдина країна»
Мета:розширитипоняття про єдність, незалежність і суверенністьнашоїдержави;
розвивати в учнівбажаннябратипосильну участь у розбудові та зміцненнієдностінашоїдержави;
виховуватимайбутньогозахисникасвоєїВітчизни та формувати в учнівактивнугромадянськупозиціющодоєдиної, цілісноїдержави та захистуїїкордонів.
Обладнання:КонституціяУкраїни, географічна карта, малюнки та ілюстраціїіззображеннямнародних та державнихсимволівУкраїни, магнітофоннийзапис Державного ГімнуУкраїни, портретиП.Чубинського і М. Вербицького.
Хідпроведення
І. Організаціякласу.
Пролунавдзвінок,
Починається урок.
Працюватимемстаранно,
Щобпочути у кінці,
Щоунашімпершімкласі
Діти – просто молодці!
ІІ. Мотиваціядіяльностіучнів.
Вислови про Україну
ВсімсерцемлюбітьУкраїнусвою,
І вічні ми будемо з нею
(В. Сосюра).
СвоюУкраїнулюбіть,
За неїГосподамоліть
(Т. Шевченко).
Батьківщино, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Тинавік у нас одна.
Ти, як матинайрідніша,
Ти з дитинстванаймиліша,
Ти і взимкунайтепліша -
Наша отча сторона.
М. Сингаївський
Діти, як називаєтьсянашаБатьківщина?
- А хтови?
В народікажуть : "Людина без Батьківщини, що пташка бездомівки."
ІІІ. Основначастина.
ЩотакеУкраїна?
Рідний край. Дорога серцю земля батьків і прадідівнаших. Оспівані в пісняхнеозорі степи, зеленіліси і долини, високіблакитні небеса.
Україна – це наша земля, наш рідний край, наша країна з багатовіковою славною історією, мудрими людьми, чарівнимипіснями, щодивуютьсвіт, з багатиминароднимитрадиціями, мальовничими картинами природи. Вона в усьому, що нас оточує: у замріяномушелестілистя, чарівнійтаємничостінічногозоряного неба, діамантовомублискуросяноїкраплинки на тендітнійквітковійпелюсточці, у кожнійстежинці, якою ми поспішаємо до школи. Все церідне і близьке для кожного з нас.
Україна – цеісторія народу, щопротягомвіківборовся за свою свободу і незалежність.
Україна – церіднамова, якою мама співалаколискову, бабуся розповідалаказки, передаючиодвічнународнумудрість. Кожналюдина з теплотоюзгадуєсвійдім, цемісце, де вона народилася, де пройшлоїїдитинство. Цеїїмаленькабатьківщина, затишнеродинневогнище. Коли скластималенькібатьківщини кожного з нас, вийденаша велика Батьківщина - Україна.
Люба дитино! Україна – це твоя рідна земля. Тут тиживеш. На ній багато зеленихлісів, високихгір, безмежнихполів, квітучихсадів і глибокихрічок.
Погляньнавколо себе, і типобачиш, як скрізьгарноквіточки, травичка, над ними тішатьсяметелики. У блакитномунебіяскравосвітитьсонечко. А в лісах та садах весело виспівують птахи ми ділами.
ДержавнісимволиУкраїни. Прапор
Так діти, ми живемо в Україні. Це наша держава, це наша Батьківщина. Батьківщина – це земля не лише ваших батьків, а й дідів й прадідів. Батьківщина – це край, де здавназвучить наша ріднамова і материнськапісня. Наша БатьківщиназветьсяУкраїною.
Багато держав є, людей і різних мов,
Та кожному мила одна лиш, єдина,
Найкраща з усіх, - то є рідна країна,
Мені ж наймиліша - моя Україна.
!
Всінашібажання, всю нашу любов до Батьківщини, її красу відображено в нашомупрапорі.
- Щовивжезнаєте про прапор України?
- Зчим у вас асоціюєтьсясинійколір? (Волошки, барвінок, вода, небо, незабудки).
- А жовтий? (Сонце, пісок, зерно, соняшник, курча, пшеничний лан).
- Послухайте, як Наталка Покладописує прапор нашоїдержави.
Прапор – цедержавний символ,
Він є в кожноїдержави;
Це для всіх – ознакасили, це для всіх – ознакаслави.
Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє – небо, жовте – жито; -
Прапор свійоберігаєм,
Вінсвятиня, знаютьдіти.
Прапор свійздіймаєм гордо,
Ми з ним дужі і єдині,
Ми навіки є народом
Українським в Україні.
- Прапори держав і народів, як і гербивідомідуже давно. Прапор як символ об’єднував людей. Слов’янизавждиоберігалипрапори. Прапоривідіграваливелику роль під час воєннихлихоліть. Прапороносцямизавждипризначалисятількивизначнівоїни. Втрата прапора абойогопадіння до землівизнавалася як поразкавійська.
Над Верховною Радою наш прапор замайорів 4 вересня 1991 року, а 28 січня 1992 року Верховна Рада прийняла постанову «Про Державний прапор України».
- В указі сказано, щонаціональний прапор являє собою прямокутне полотнище, яке складається з двохрівних за шириною горизонтально розташованихсмуг:
верхньої – синьоїкольору,
нижньої – жовтогокольору,
ізспіввідношеннямиширини до йогодовжини 2:3.
- І ще я хочу додати, що коли вносятьабовиносять прапор, потрібнообов’язкововстати.
Герб
- Діти, а щоцетаке ? (малюнок "Герб України")
- А тепер послухайте, як українські поети описують наш Герб.
Наш герб – тризуб. У ньому сила
Отця Небесного і Сина.
Уважно придивись до нього –
На Духа схожий він святого.
Що голубом злетів з небес
І у людських серцях воскрес!
Тризуб – немов сім’я єдина.
Де тато, мама і дитина
Живуть у мирі і любові
На Україні вольній, новій.
В.Паронова.
- Так, це герб – головний символ нашоїдержави – України. На якомутлізображено наш герб? Щоозначаєцейколір?
- А, що вам нагадуєцей символ?
- Подивіться на цю картину. ( Показуюдітям картинку, де зображені батьки з дитиною на руках ). Самецю картину менінагадує наш герб :Мати, Дитина і БатькосимволізуютьЛюбов, Життя і Мужність. Герб України – золотийтризуб на синьомутлі.
- Діти, ви коли-небудьйогобачили? Де? (відповідіучнів)
Гімн
Ще не вмерлаУкраїни i слава, i воля,
Ще нам, браттямолодiї, усмiхнеться доля.
Згинутьнашiвороженьки, як роса на сонцi
Запануєм i ми, браття, у своїйсторонцi
- Чизнаєте, видіти, щоце за вірш?
- Я впевнена, щовсівинеодноразовочулиГімнУкраїни. Адже, вінвиконуєтьсяпід час державних та урочистихзаходів, при відзначеннідержавних свят, демонстрацій, військовихпарадів, вшануванніпочесних гостей держави, переможцівміжнароднихспортивнихзмагань.
- Ви уважнопрослухалирозповідь про гімнУкраїни. А хто з вас скаже, як ми повинніповодити , коли звучитьцяурочистапісня. (Потрібнообов’язкововстати і припинитибудь-якірухи.)
Вірш П. Чубинського, покладений на музику М. Вербицького став державнимгімномУкраїни, бо в ньомупрославляється наша держава і її сила та могутність. Щодня на українськомурадіоо 6:00 та о 24:00 звучитьцячарівнамелодія. Гімномпочинають та закінчують день, гімнзвучить на всіхурочистихзборах , знову і зновупрославляючи нашу державу. УчнівиконуютьгімнУкраїни.
Фізкультхвилинка
УКРАЇНА, (дітирозводять руки по сторонах)
РІДНИЙ КРАЙ, (піднімають руки догори)
ПОЛЕ, РІЧКА, (оворотитулуба з розведеними по сторонах руками)
СИНІЙ ГАЙ. (присідають)
ЛЮБО СТЕЖКОЮ ІТИ (ходьба)
ТУТ ЖИВЕМО Я І ТИ ! (за руки)
IV. Підведенняпідсумків.
- Як підсумокнашого уроку, хочу запропонувати невеличку вікторину. За кожнуправильнувідповідьотримаєтеквіточку. Зцихквітівсплетемовінок для України, який буде оберігати нашу країнувідусіхнегараздів.
Вікторина «Моя Україна»
Якемісто є столицею нашоїдержави? (Київ)
НазвітьдержавнісимволиУкраїни? (Герб, Гімн, Прапор)
Який кущ вважаютьнародним символом України? (Калина)
На честь кого було названо містоКиїв? (На честь брата Кия)
Як називаєтьсяОсновний Закон нашоїдержави? (КонституціяУкраїни)
Яка мова в Україні є державною? (Українська)
Яка найбільшарічка в Україні? (РічкаДніпро)
Державний Герб України – це... (Тризуб)
ЯкогокольоруДержавний Прапор України? (Синьо-жовтого)
Урочистапіснянашоїдержави – це... (ГімнУкраїни)
Найвищі гори в Україні – це... (Карпати)
Щоматерідаруютьсвоїмдітям на щастя, на долю, виряджаючи в дорогу? (Вишитий рушник)
Зчимукраїнцізустрічають гостей? (Зхлібом-сіллю)
Як називається символ, якийукраїнкиодягають на голову? (Вінок)
Яка улюбленастраваукраїнців? (Сало, борщ, вареники)
Якимбувсьогоднішній урок?
Діти, любіть свою Батьківщину, свою ріднуненьку, Вона вас зростила. Шануйтенашідержавнісимволи, бо вони є ознакоюнашоїдержави і несуть в собі нашу історію.
Багато українськихпоетів прославляли нашу державу у своїхвіршах, але вірш В. Сосюри " ЛюбітьУкраїну " вчить нас любові до " Неньки".
ЛюбітьУкраїну, як сонцелюбіть,
Як вітер, і трави, і води.
В годину щасливу і в радостімить,
Любітьу годину негоди.
ЛюбітьУкраїну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу їївічну живу і нову,
І мовуїїсолов’їну.
Міжбратніхнародів, мов садом рясним,
Сіяє вона над віками ….
ЛюбітьУкраїнувсімсерцемсвоїм
І всімисвоїмиділами.
1