Презентація "Робота з обдарованими дітьми"

Про матеріал
Презентація "Робота з обдарованими дітьми" містить теоретичні відомості з теми, а саме мету роботи, шляхи пошуку обдарованих дітей, види роботи з учнями та вимоги до вчителів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

Номер слайду 2

Кожна дитина має задатки. Кожна дитина прагне реалізувати свої здібності.

Номер слайду 3

Мета роботи з обдарованими учням створення освітнього простору школи як сукупності умов для розвитку особистості шляхом здійснення переходу від ідеї розвитку особистості до ідеї саморозвитку; задоволення потреб суспільства у творчих, обдарованих учнях; реалізація процесу пошуку, відбору й творчого розвитку обдарованих дітей шляхом упровадження традиційних та інноваційних форм і методів навчання.

Номер слайду 4

Обдарованість людини - це маленький паросточок, який ледве прокльовується із землі і вимагає до себе величезної уваги. Необхідно пестити і леліяти, доглядати за ним, зробити все необхідне, щоб він виріс і дав рясний плід. В. О. Сухомлинський

Номер слайду 5

Обдарованість - цецілісна індивідуальна характеристика пізнавальних можливостей і здібностей особистості, що є одночасно і біологічною, і психологічною характеристикою індивіда.

Номер слайду 6

Види обдарованості:за широтою прояву - загальна і спеціальна;за типом діяльності, якій віддається перевага - інтелектуальна, академічна, творча, організаторська, соціальна, технічна, художня, спортивна тощо;за інтенсивністю прояву – підвищена готовність до навчання, обдаровані, високо обдаровані, винятково (особливо) обдаровані;за видом прояву – явна та прихована обдарованість;за темпоральними характеристиками – обдаровані з нормальним темпом розвитку або випереджальним;за віковими особливостями прояву – стабільна або епізодична;за індивідуальними особливостями.

Номер слайду 7

Принципи роботи:орієнтація на вищі кінцеві результати;безперервна передача знань ;співпраця й товариська взаємодопомога;різноманітність завдань;навчання за здібностями.

Номер слайду 8

Шляхи пошуку обдарованих дітейурок;бібліотека;факультативи, спецкурси, гуртки;психодіагностика;олімпіади, різноманітні творчі конкурси;виховна робота.

Номер слайду 9

Система роботи  з виявлення обдарованих дітейпопередню діагностику сформованості інтелектуальних умінь;спостереження за роботою учнів на уроках словесності, під час  позакласних заходів;аналіз результатів виконання самостійних, творчих робіт;аналіз результатів участі учнів у олімпіадах, інтелектуальних змаганнях, конкурсах тощо.

Номер слайду 10

Характерні особливості обдарованих дітейобдаровані діти мають добру пам’ять, особистий світогляд; в обдарованих дітей добре розвинута свідомість; обдаровані діти, як правило, дуже активні  і завжди чимось зайняті; обдаровані діти настирливі у досягненні результату в сфері, яка їх цікавить, для них характерний творчий пошук; вони хочуть вчитися і досягають у навчанні успіхів. вони вміють критично оцінювати навколишню дійсність і прагнуть проникнути у суть речей і явищ, вміють фантазувати; вони із задоволенням виконують складні та довгострокові завдання; вміють розкривати взаємозв’язки між явищами і сутністю, індуктивно і дедуктивно думати, маніпулювати  логічними операціями, систематизувати, класифікувати та узагальнювати їх;

Номер слайду 11

Шляхи розвиткустворювати проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви; розвивати критичне сприйняття дійсності; стимулювати та підтримувати ініціативу учнів, самостійність; під час занять чітко контролювати досягнуті результати та давати завдання підвищеної складності, створювати ситуації самоаналізу, самооцінки, самопізнання; залучати до роботи з розробки та впровадження власних творчих задумів та ініціатив, створювати ситуації вільного вибору і відповідальності за обране рішення; використовувати творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих та семінарських занять, свят.

Номер слайду 12

Ефективні форми роботи :предметні олімпіадиінтелектуальні марафонифронтальні заняття-дискусіїсемінаридебатитворчі конкурси і вікторинисловесні ігри і забави проєкти з різної тематикирольові ігриіндивідуальні творчі завданняінтелектуальні ігриконкурси знавців ребуси, кросворди, головоломки

Номер слайду 13

Приклади завдань:згрупувати слова за орфограмами;укласти міні-словник фразеологізмів на певну тему;сконструювати слова за поданим алгоритмом;виписати з орфографічного словника слова з указаними орфограмами;скласти речення з однозвучними словами, пояснити різницю в написанні;відредагувати словосполучення, речення, текст;прорекламувати якийсь предмет, наприклад, ручку, олівець, зошит тощо.дописати кінцівку у казці;дібрати теми текстів-роздумів (текстів-описів, текстів-роздумів);дописати початок кожного речення так, щоб утворився текст відповідного типу й стилю;поширити речення епітетами, порівняннями тощо.

Номер слайду 14

Приклади завдань:розробка питань з даної теми для самоконтролю;складання опорних схем, таблиць за новим матеріалом;розшифрування лінгвістичних понять;рецензія відповіді товариша;написання і захист наукових міні-праць (повідомлень, рефератів тощо);укладання міні-словників (діалектів, молодіжного сленгу селища, вивчених термінів із певної галузі знань);розв’язання ситуативних завдань, створення власних;написання творчих робіт різних типів, стилів, жанрів за малюнками, світлинами, уявою; написання власних художніх творів (казки, байки, усмішки, сонети тощо). 

Номер слайду 15

Проблеми обдарованих дітей:навчальна програма іноді для них нудна й нецікава;учням подобаються складні ігри і нецікаві ті, якими захоплюються їхні ровесники;надмірне заглиблення у філософські проблеми ;невідповідність між фізичним , інтелектуальним та соціальним розвитком; надзвичайне прагнення до досконалості ;досить часте почуття незадоволеності: вони критично ставляться до своїх досягнень, мають низьку самооцінку;ставлять нереальні цілі, не маючи можливості досягти її, переживають;надмірні чутливість, вразливість;потреба в уважному ставленні дорослих;нетеплячість, зневажливість у ставленні до дітей, які мають нижчий інтелектуальний розвиток

Номер слайду 16

Вимоги до вчителя:загальна професійна педагогічна підготовка, предметні, психолого-педагогічні, методичні знання та вміння; високий рівень професійної компетентності в контексті системи пошуку, підтримки та розвитку особистості; наявність професійно важливих особистісних якостей; особлива витривалість нервово-психічної системи, емоційна стабільність; вміння розпізнавати ознаки обдарованості в інтелектуальній діяльності, творчих проявах, художній майстерності, спілкуванні, руховій сфері та заохочувати своїх учнів; уміння залучати до виявлення та розвитку обдарованості учня батьків, однолітків, створюючи з їх допомогою сприятливе середовище для розвитку здібностей та обдарувань учня; почуття великої відповідальності за результати роботи з обдарованими учнями; безперервне підвищення рівня професійно-педагогічної компетентності для поліпшення результативності роботи з обдарованими учнями.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
9 лютого 2021
Переглядів
5644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку