Виховна година в 11 класі на тему "«Підприємливість як основа формування всіх життєво важливих компетенцій»"

Про матеріал

Виховна година розроблена для 11 класу. Захід має нестандартну форму - пошук подарунку на Святого Миколая. Година спілкування включає роботу з відеоматеріалом та аудіоматеріалом, а також презентацію.

Перегляд файлу

Виховна година на тему «Підприємливість як основа формування всіх життєво важливих компетенцій»

Мета: розвивати навички підприємливості, критичного мислення, здатності усвідомлю вати та відстоювати особисту позицію; готовності до застосування знань, умінь в практичній діяльності; виховання поваги до батьків, духовної єдності поколінь; виховання почуття власної гідності: честі, свободи, рівності, працелюбності, самодисципліни;

Обладанання: презентація, слова-характеристики, зображення ялинки, іграшки.

Хід заходу:

-Доброго дня, дорога родина, рада всіх вас бачити здоровими і готовими до нового заняття. Сьогодні в нас ще одна година спілкування, і пропоную вам почати нашу співпрацю із продовження таких речень.

1.Я не просто учень/учениця, а  справжній діамант, бо …

2. Я не просто школяр/школярка, а справжній  суперагент, тому що…

3.Я не просто хлопець/дівчина, а справжня знахідка для вас, тому що…

4.Вам дуже всім пощастило, що я зараз з вами, тому що…

5. Такий скарб, як я зустрічається не часто, тому всім вам не завадило б…

6.Вам би не було зайвим взяти з мене приклад, тому що…

-Ваші цікаві варіанти відповідей показали, що ви готові до роботи. Тож,   можемо перейти до наступного етапу.

-Сьогодні у нас велике свято, день покровителя всіх дітей Миколая Чудотворця. І до мене прийшов ваш Миколай.  Але так просто я вам подарунок не віддам! Спробуйте вгадати, що це. Мої підказки: воно і ваше і водночас моє, і для вас, і для мене, і холодне і тепле, недороге і безцінне. Що це може бути, як ви думаєте? (Показую предмет) відповіді учнів.

-Як ви думаєте, що це?

-Надіюся, що ви скоро здогадаєтеся що це, а поки ми будемо рухатися далі, і в процесі, можливо, ви знайдете рішення.

-До вашої уваги відео. (Відео про магму і океан)

(Відео про те, як вулкан на о. Гаваї активно діє, магма досягає Тихого океану)

-Як ви думаєте, що символізує це відео?

-На які думки вас наштохнув перегляд  даного відеофрагменту?

-Тема нашої зустрічі «Підприємливість як … формування всіх життєво важливих компетенцій» (тема на екрані)

 -Ой ой ой, щось трапилося із нашою темою. Чи є у вас ідеї, щодо пропущеного слова? (відповіді учнів)

-Так, наша тема звучить саме так.

-Які асоціації у вас виникають до слово «підприємливість»? (відповіді учнів)

-Отже, до вашої уваги визначення слова «підприємливість».

Підприємливість – це уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту.

-Спробуйте своїми словами передати зміст цього поняття.

-Життєвий девіз людини, яка є підприємливою «будь спроможним допомогти собі сам»

-Ви знаходитеся на порозі самостійного життя, воно нагадує відкрите море  з масою можливостей і силою силенною перешкод.  На кожному кроці треба бути готовим до всього, тому така якість, як підприємливість, стане вам у пригоді при вирішенні багатьох питань.

-Чи з’явилися у вас ідеї щодо загадкового подарунку? (Витягуємо подарунок з коробки, але він запакований)

-Для того, що  «підприємливість» стала вашою власністю треба мати набір особистих характеристик. Як  ви думаєте, які риси необхідні людині, якій властива підприємливість?

-У мене для вас є дуже багато варіантів, думаю ви зможете обрати ті, які актуальні у даному випадку. (Слова прикріплені на дошці магнітами білою стороною аркуша. Всі вони утворюють літеру «П».

-Так, літера «П» символізує слово «проблема»

-Учні обирають і зачитують слово-характеристику, і якщо вона підходить для підприємливої людини, залишають на дошці, якщо не підходить – забирають на парту)

Активність Брутальність  Відважність Відданість Відповідальність  Впевненість Гуманність Доблесть Духовність Егоїзм Жадібність Жорстокість Ініціативність  Інфантильність Комунікабельність Креативність Лицемірство Марнославство Негативізм Оптимізм  Передбачливість   Песимізм Підлість Порядність Рішучість Розпуста Самовідданість Скромність Сміливість Справедливість Тривожність Упевненість Чесність Щирість

-Давайте переглянемо варіанти, які ми залишили. І пропоную їх скласти у форму літери «Р». А чому «Р», як ви гадаєте?

Активність Відважність Відповідальність Впевненість  Ініціативність Комунікабельність Креативність Передбачливість

Відповідно до якостей, які ми відібрали пропоную зосередитися на дієвому компоненті, на безпосередній активності.

-Готовність до інноваційної діяльності

-генерування нових ідей

-втілення у життя

-нестандартне мислення

-постійний пошук

-виправданий ризик і помилки

-постійне натхнення

Вирішення будь якої проблеми починається з того, що її побачили, і зрозуміли в чому вона полягає. Дуже важливий крок – це визнати її наявність. Тож у нас зіркові гості, які у формі пісні діляться своїми неприємностями. Ваше завдання – зрозуміти, що сталося, або які життєві перешкоди трапилися у них на шляху.

1)Невіра в людину, і людина не вірить сама в себе. (Алексєєв «Океанами стали» приспів)

2)Порозуміння між друзями, різні погляди на категорію «любов» (М-бенд «Она вернется» 15 секунд дугого куплету)

3)Вдячність (Мозги –«Любовь» перші 10 секунд слів)

4)Алкоголь – як спосіб вирішення проблеми(Макс Барских – «Моя любовь»  15секунд пісні)

5)Слабкодухість (Макс Барских – «Туманы» )

6)Взаємини з батьками (Гурт Марсель «Здраствуй, мам!»)

7)Прощення, дружба.(Тина Кароль «Мы не останемся друзьями»)

8)Ревність.(Лобода- «А может к черту любовь»)

-Ви молодці, чітко прослідкували зв’язок між подіями життя героїв та їх словесним відображенням. Розуміння проблеми – це половина її вирішення.

-Чи здогадалися ви що за таємничий презент? (Прибираємо ще одну обгортку)

До нас звернулася Рейчел з США за допомогою. Вона підозрює, що у неї виникло не велике напруження у стосунках з друзями ну і просить допомоги.

До вашої уваги вечеря Рейчел з друзями. Вона просила розібратися в ситуації.Уривок із серіалу «Друзі»

https://www.youtube.com/watch?v=T3AUFIbS6gI

1)00-27с.

-Що ви спостерігаєте?

-Хто винен в тому, що виникло напруження на дружній вечері?

-Як ви порадите діяти в такій ситуації?

2)28с-1.01с

-Як розвивається ситуація далі?

-Яка нова інформація стає поясненням непорозуміння?

-Хто тепер є винним у психологічному дискомфорті за столом?

-Яка ваша рекомендація щодо поведінки Рейчел далі?

3)1.02-до кінця

-Яке продовження має історія дружніх посиденьок?

-Проаналізуйте «вклад»  головних героїв у розвиток  не дуже доброзичливої дискусії?

-Кого бачите винним у зіпсованому апетиті під час зустрічі найбільше?

-Які уроки життя можна взяти з даного відеофрагменту?

Дякую вам за таку плідну роботу, надіюся наші коментарі стануть у пригоді Рейчел та її друзям.

Я впевнена, що ми можемо перейти до притчі.

У Древньому Китаї жив імператор, який дуже пишався своєю мудрістю і добротою. Одного разу він мандрував своєю країною і помітив, що діти спіймали голуба, прив'язали за лапку до палиці та бігають. «Що ви зробите з птахом, коли награєтеся?» — запитав імператор. «Уб'ємо», — відповіли діти. «У моїй державі мільйони дітей. Скільки ж птахів гине щодня?» — подумав імператор. Повернувшись додому, він наказав виловити всіх голубів і помістити у спеціальний павільйон, де постійно була їжа і вода. А через деякий час до імператорського палацу завітав мудрець, якого вважали найрозумнішим на той час. Імператор вирішив похизуватися власною великодушністю і повів мудреця у павільйон, де утримували голубів. «Поглянь, скільки птахів я врятував від смерті!» — пишаючись сказав імператор, очікуючи на похвалу. Але мудрий чоловік не похвалив імператора.

-Як ви вважаєте, що сказав мудрець?

-Як ви думаєте, чому я не дочитала притчу до кінця, а перервала її бесідою з вами?

-Він сказав «Хто ж годує їхніх пташенят?»

- Як бачите, не завжди справа, яка видається доброю, такою є. Про неоднозначність і незрозумілість різних ситуацій ми говорили з вами і вже не мало, це ще раз доводить нам, що треба бути якими? (далекоглядними, відповідальними, передбачливими)

-Що ж вже зовсім незабаром перед вами буде купа проблем і незрозумілих ситуацій, як в них діяти і що робити, думаю час перейти до практикуму із їх вирішення.

1)Ви поселяєтеся в гуртожиток університету. У кімнаті 4 ліжка, 3 з яких зайняті вже такими ж першокурсниками. А те, що залишилося зламане. Що будете робити? Чому?

2)Ви повернулися після вихідних з дому в гуртожиток, привезли купу смаколиків, які приготувала мама. Ви склали всю їжу в холодильник і побігли на пару. Повернувшись із занять, ви бачите, що всі ваші делікатеси зникли. Що будете робити? Чому?

3)Ви дали одногрупниці списати домашній конспект, але вона не повернула зошит вчасно, і на парі вийщло так, що ви без виконаного завдання. Що будете робити? Чому?

4)Вас рекомендували до зарахування на бюджет. Ви, коли везли оригінали документів, проспали свою зупинку потягу. Папери вам треба здати сьогодні. Що будете робити? Чому?

5)У маршрутному таксі ви везете художню роботу формату а3 на залік, від якого залежить, чи буде у вас стипендія наступного семестру. Водій дуже різко гальмує і на вас падає пасажир поряд і притиснув ваш витвір мистецтва, який через це тепер зіпсований. Що будете робити? Чому?

6)Ваш факультет організовує міжнародну конференцію. Ваше завдання зустріти ректора академії із Кракова. Ви одягти білосніжну сорочку, але ваш знайомий ненароком пролив на вас каву. Що будете робити? Чому?

-Чи важко вам було знайти вирішення? Чому?

Дякую вам за такі варіанти розв’язання не простих, але можливих  ситуацій. Маю надію, що такі випадки не трапляться з вами!

-Що ж прийшов час відкрити подарунок. (Показую флеш)

-На вашу думку, що тут може бути? (Перегляд відеозвернення від батьків)

А чому воно  і ваше і водночас моє, і для вас, і для мене, і холодне і тепле, недороге і безцінне.

-Здавна дерево вважають символом родини, символом рідних людей, де завжди нас чекає підтримка і тепло. Так, як скоро до нас завітають новорічні і різдвяні свята, дерево у нас буде ялинка. Пропоную вам прикрасити нашу зелену красуню іграшками і сніжинками, тож давайте повернемося до незакінчених речень із початку уроку, трішки їх змінимо і ними ж завершимо нашу зустріч.

1.Ще не просто заняття, а  справжній діамант, бо …

2. Це була не просто зустріч, а справжня рятувальна операція , тому що…

3.Це не просто виховна година, а справжня знахідка для нас, тому що…

4.Нам дуже всім пощастило, бо ми сьогодні …

5. Сьогоднішнє наше обговорення справжній скарб, тому що…

6.Нам би не було зайвим запам’ятати …., тому що…

У житті кожному трапляються дні, наповнені свіжості весняних садів, гарячих хвиль на березі моря, осінніх дощів і зимових хуртовин. Хай жодна віхола не зірве з дерева наші досягнення. Хочу, щоб вони залишилися разом із вами назавжди. А також, щоб ніяка метелиця не замела дорогу до батьківського дому. Дякую вам за таку цікаву і теплу зустріч. На все добре!

Джерела:

  1. https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf
  2. http://ukped.com/vihovni-zahodi/7051-dobrozychlyvist-i-shchyrist-u-vzayemynakh-mizh-lyudmy-urok-14.html

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
1306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку