Вода – джерело життя
Мета:
1)закріпити вміння дітей про значення води в житті людини;
2)вчити міркувати на запропоновану тему;
3)виховувати дбайливе ставлення до природи.
Хід заходу
Вчитель
Що за шум? Що за гамір? (вибігають діти «сковорода», «каструля», аза ними Федора)
Федора
Ой, лишенько, заждіть, не втікайте. Допоможіть! Куди я потрапила?
Вчитель
Ти, Федоро, потрапила до школи. А посуд твій утікає від тебе тому, що не миєш його, він брудний, а в нашій школі посуд чистий, його добре миють. Та й сама ти, Федоро, брудна, неохайна. Піди вмийся, а ми тобі потішку про водичку розповімо.
Діти
Наберу водиці
З чистої криниці.
Буду умивати,
Буду промовляти:
«Водичко, водичко,
Умий моє личко.
Рожеве та біле,
Як яблучко сірі…»
Вчитель
Сідай , Федоро, та послухай, що тобі і нашим гостям розкажуть наші діти про воду. Це питання ми розглянемо використавши інтерактивну вправу «Капелюхи де Боно»
1.Білий капелюх – збір інформації
(Що визнаєте про воду?)
Складання асоціативного куща
Вода
2.Червоний капелюх – відчуття, активні емоції людини.
Люди з давніх давен цінували воду. Вода – це життя. Про воду в народі складено багато віршів, приказок, пісень.
-Хто із вас може розказати вірш чи пісню проспівати?
3.Жовтий капелюх – користь, вигода.
Користь –
а) водою люди зрощують поля;
б) воду використовують на фабриках і заводах;
в) взимку воду наливають у труби і опалюють будинки;
г)по воді плаває водний транспорт і перевозить людей і вантажі;
ґ) на річках працюють електростанції;
д) водою люди лікуються.
4.Чорний капелюх – негативні сторони.
Вода може причинити шкоду: затопляти поля, будинки тощо.
5.Зелений капелюх – нові знання, ідеї, дослідження.
Уявіть собі, як би було на землі без води?
-не зеленіла б трава;
-не росли б дерева, квіти;
-не було б тварин;
-не було б овочів та фруктів;
-не було б нас, людей.
6.Синій капелюх – висновки.
Без води не можна жити. Вода потрібна всім, і людям, і рослинам, і Тваринам.
Вчитель
А зараз давайте згадаємо, яких діток має вода?
(сніжинки, роса, краплини, веселка)
Спробуйте уявити себе дітками води.
а) Уявіть себе сніжинками, покружляйте, покружляйте і тихо опустіться до долу, вкриваючи білим снігом все навколо.
б) Що таке росинка?
(Це краплинки води, що осідають на листочки вночі або вранці. Роса – найчистіша водичка.)
Уявіть себе такими росинками, обхопить руками зігнуті коліна, заплющить очі і погойдайтеся вперед – назад. Ця вправа корисна для вашого хребта.
в) А зараз уявіть себе краплинками. Зберіться в гурт мов у хмаринку, потупотіть ніжками, спочатку повільно, а потім швидше і голосніше. Ой який густий дощ!
г) Після дощу з’являється веселка.
- Що таке веселка?
(Це краплинки дощу, на які падає сонячне проміння.)
Зараз подивимось на веселку. Хто назве кольори веселки?
Дидактична гра
Кожна дитина бере зі столу картку, читає слово і підходить до того стільця, де стан води відповідає її слову.
Вода – дощ, роса, туман, озеро, річка, море, океан, криниці, краплина.
Сніг – сніжинка, снігова крига, кучугура.
Лід – град, бурулька, крига, іній.
Вчитель
Людина, може прожити якийсь час прожити без їжі, а без води вона не може прожити. Але не можна пити брудну воду. Це «мертва вода». Треба пити чисту воду, «живу». В яких казках ми читали про «мертву» і «живу» воду?
(Казки: «Хлопчик із бочки», «Іван Царевич і Сірий Вовк», «Горбоконик» тощо.
Дидактична гра «Я знаю»
Що потрібно зробити, щоб на Землі стало більше прісної води?
Вправа «Мікрофон»
(Орієнтовані відповіді)
1.Закривати кран.
2.Не мити машини у водоймі.
3.Не забруднювати сміттям і склом.
4.Економити воду.
5.Очищувати воду на заводах.
А зараз підіб’ємо підсумок , шляхом складання сенкана.
Вода
Чиста, джерельна
Тече, поїть, розчинює
Я люблю воду
Життя
Вчитель.
Є під землею джерела лікувальної води. Її люди п’ють, щоб не хворіти. Сьогодні ми пригостимо всіх гостей «Миргородською» водою і скажемо: «Пийте на здоров’я».
Пригощайся, Федоро, смачною лікувальною водою. Ми впевнені, що тепер ти знаєш, чому треба дружити з водою і більше такою брудною не будеш.
Ми всі вам бажаємо доброго здоров’я.