Виховна година: "Я і мої права "

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів, про особисті права і свободи дитини в суспільстві; повторити основний зміст статей. Конвенції про права дитини, детальніше ознайомити зі статтями Конституції України про особисті права і свободи громадян, виховувати правову свідомість, громадянську позицію.
Перегляд файлу

Мостищенська спеціальна школа

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

на тему:

« Я і мої права »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                             Підготувала

Гаган Т. П.

 

 

 

Мета: поглибити знання учнів, про особисті права і свободи дитини в суспільстві; повторити основний зміст статей. Конвенції про права дитини, детальніше ознайомити зі статтями Конституції України про особисті права і свободи громадян, виховувати правову свідомість, громадянську позицію.

Наочність: Конвенція ООН про права дитини, Конституція України, вислови, малюнки.

    - Діти, сьогодні ми зібралися в цьому залі, щоб провести годину спілкування на тему: « Я і мої права ». Прочитайте уважно вислови і скажіть мені будь ласка, чи згодні ви з ними. Мені дуже подобається вислів « Діти – живі квіти землі ».

Дивлюсь я на вас і бачу великий квітник. Кожний з вас наче квіточка – красива, особлива, неповторна. Скажіть  будь ласка, щоб квітник був гарний, яскравий, квітучий, чи треба про нього дбати, як саме? ( Виполювати бур’ян, поливати, доглядати, підживлювати).

   Так і діти, щоб виросли здоровими, розумними, красивими про них треба турбуватися і захищати їхні права та свободи.

   Протягом багатьох століть люди не знали, що дитинство дуже важливий період у житті кожної людини і має свої неповторні особливості. Важко жилося дітям у минулому. Тільки діти багатих батьків мали можливість навчатися і всебічно розвиватися. А діти бідних були приречені на нестатки і тяжку працю з дитинства. Лише наприкінці 19 на початку 20 ст. були прийняті перші закони, які забороняли використовувати працю дітей. Однак у більшості країн ці закони порушувалися. 

   Довгі роки найрозумніші та найдобріші люди боролися за безпеку дітей. І нарешті у 1924 році вони вперше зібралися у місті Женеві, де була прийнята перша Декларація прав дитини. Ішли роки. Закінчилась одна з найстрашніших в світі людства війна, яка забрала близько 60 мільйонів осіб ( серед яких загинуло, стало каліками, сиротами дуже багато дітей ). І тоді люди всього світу зрозуміли, що треба об’єднуватися для захисту прав людини. Так була створена ООН

( Організація об’єднаних націй ) завданням якої було підтримка миру і безпеки в усьому світі. 10 грудня 1948 року була проголошена Загальна декларація прав людини – один з найважливіших правозахисних документів, у якому визначено список основних прав кожної людини у світі. Дорослі можуть захищати свої права в суді від злодіїв, кривдників, а діти не в змозі це робити. Тому 20 листопада 1989 року передові країни світу підписали договір про права дитини. У цій Конвенції країни домовилися охороняти права всіх дітей світу. Слово Конвенція означає міжнародний договір.

   У Конвенції записано, що дитиною вважається людина, якій ще не виповнилося 18 років. Україна теж приєдналася до міжнародної Конвенції і зобов’язалась створити умови і заходи, що забезпечуватимуть права і свободи дитини. Згідно з цим договором у квітні 2001 року Верховна Рада України прийняла закон про охорону дитинства.

   У нашій країні людина, її життя та здоров’я, честь і гідність визнаються найвищою соціальною цінністю. В Конституції України записано, що ми всі , дорослі і діти – громадяни України. А всі громадяни мають рівні права і обов’зки.  

Діти зачитують статті  з Конституції України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стаття 21   Усі люди є вільні й рівні у своїй гідності і правах.

 

 

Стаття 27   Кожна людина має невід’ємне право на життя.

 

 

Стаття 28   Кожен має право на повагу до його гідності. Ніхто не може бути

                   підданий катуванню, жорстокому або нелюдському поводженню

                    чи покаранню.

 

 

Стаття  47   Кожен має право на житло.

 

 

Стаття 53    Кожен має право на освіту.

 

 

Стаття 7    Конвенція про права дитини.  Дитина має бути зареєстрована зразу

                   після народження і з моменту народження має право на ім’я і набуття

                   громадянства, право знати своїх батьків і право на їх піклування.

 

 

Стаття 20   Дитина, яка тимчасово або постійно позбавлена сімейного оточення

                     має право на особливий захист і допомогу, що надається державою.

 

 

Стаття 29    Освіта дитини має бути спрямована на розвиток особи, талантів.

                      розумових і фізичних здібностей дитини в найповнішому обсязі.

 

 

Діти, хто захоче ознайомитись докладніше з правами дітей , хай прочитає ось цю книжечку Конвенція ООН про права дитини.

  А зараз ми пограємо в гру « Так чи ні » Якщо ви згодні, то плещете в долоні, якщо ні, то тупаєте ногами.

1. Усі діти мають право на любов і піклування.

2. Усі діти рівні у своїх правах.

3. Кожна дитина має право їсти тільки чіпси, сухарики, хот-доги.

4. Кожна дитина не повинна мити посуд.

5. Кожна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни.

6. Кожна дитина має право нецензурно виражатися, якщо вона цього захоче.

7. Особлива турбота віддається дітям-інвалідам.

8. Усі діти мають право на повноцінне харчування.

9. Кожна дитина не повинна прибирати свою кімнату.

10. Усі діти мають право на відпочинок.

11. Діти мають право на вільне спілкування.

12. Кожна дитина має право відмовлятися від обіду.

13. Усі діти мають право на медичну допомогу.

14. Кожна дитина має право отримувати сніданок в ліжко.

15. Особлива турбота надається дітям-сиротам.

 16. Кожна дитина не повинна бути об’єктом сексуальних посягань.

17. Кожна дитина має право висловлювати свою думку.

18. Кожна дитина не повинна бути скривдженою і приниженою.

19. Кожна дитина має право безкоштовно розважатися.

20. Кожна дитина має право робити, що хоче і спати скільки хоче.

21. Діти мають право експлуатувати своїх батьків та, лінуватися працювати.

   Молодці! А зараз послухайте байку Михайла Стельмаха « Чому кріт не з’являється на світ »

-         Чи сподобався вам кріт?

-         Чому він став сліпим?

-         Чи поважав він свою маму?   Що зіпсувало кроту життя?

Подивіться будь ласка інсценування казки Марка Вовчка « Зла Колючка і Добра Троянда »

Діючі особи:  Оповідач

                        Зла колючка

                         Добра Троянда

                          Тітка

 

Оповідач: В одній оселі жила вдова з дочкою. А разом із ними її небога добра троянда. З дня на день тітка і двоюрідна сестра шукали способу, як загубити Добру Троянду. Вони її били, морили голодом. Одного зимового ранку дочка вдовиці Зла колючка забажала дістати фіалок.

Зла Колючка: Добра Трояндо принеси з лісу фіалок. Я хочу ними прикрасити своє волосся

ДТ: Але, люба сестро я ніколи не чула, щоб фіалки розпускалися під снігом.

ЗК: Ти смієш мені перечити, коли я наказую! Якщо ти зараз не підеш до лісу, якщо не принесеш мені фіалок, я заб’ю тебе до смерті.

Тітка: Ми тебе годуємо, одягаємо, а ти ще базікаєш!

Оповідач: Тітка схопила дівчину за плечі, виштовхалала з хати й зачинила двері.

-         Чи сподобався вам уривок з казки?

-         Що вас обурило в поведінці героїв?

-         Які були порушені права до Доброї Троянди?

 

Діалог судді та Буратіно

 

Суддя: Буратіно, розкажи суду детально, що ж сталося.

Буратіно: На моє життя не один раз чинили замах, хотіли заволодіти моїм майном. Пане суддя, прошу розібратися в злодійстві лисиці Аліси та кота Базіліо: Поважний пане суддя, вони брехнею виманили й забрали мої гроші, а мене кинули у ставок.

Суддя: Усе зрозуміло. По перше порушено право дитини на повагу до її особистості. Це означає, що ніхто не має права жорстоко поводитися з дітьми. По друге, діти можуть володіти майном, тобто мати власність. 5 золотих – це твоя власність, Буратіно. Держава так само охороняє права власності дітей, як і дорослих членів суспільства.

 

Тяжко на світі живеться сироті, це найбільше лихо, що може спіткати дитину. Держава бере на себе утримання та виховання дітей сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, заохочує і підтримує благодійницьку діяльність що до них. Про все це записано у статті 52 Конституції України.

Є дітей сиріт затишні спальні, світлі класи, спортзали, басейни, іграшки. Але найбільша мрія кожного з них знайти маму, дружну родину, батьківське тепло.

( Години спілкування 6 клас ст.. 44 Оповідання В. О. Сухомлинського

« Подарунок нерідній дочці »)

 

Батько зробив рідним дочкам дрібні подарунки ( гребінець, намисто, стрічки ), а нерідній – плаття. Із чого стає зрозумілим що батько рідних дочок любить, а про нерідну лише дбає? Чи може подарунок навіть найцінніший, замінити справжню любов та піклування.

   Поняття « Право » не існує без поняття « обов’язок » вони не від’ємні. Вони також зазначені Конституцією України: стаття 65 Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов’язком громадян України.

Стаття 66 Кожен зобов’язаний не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині, відшкодувати завдані ним збитки.

Стаття 68 Кожен зобов’язаний неухильно додержуватися Конституції України.

Люди повинні наполегливо працювати, щоб Україна стала процвітаючою державою.

Підсумок

Сьогодні ми говорили з вами про особисті права людини та її обов’язки. Кожен із нас має право і, що зобов’язаний виконувати, щоб життя у нашій державі стало кращим. Найголовніший наш обов’язок старанно вчитися, щоб у майбутньому здобути професію і працювати на благо України. І на закінчення нашої години спілкування ми пограємо у гру « Права та обов’язки ». Ваше завдання: уважно слухати речення, додати до нього одне слово і визначити, що це право чи обов’язок і показати відповідну табличку.

2 команди: 6 хлопчиків і 6 дівчат.

  1. Берегти шкільне…( майно )
  2. Дотримуватись правил особистої…( гігієни )
  3. …( Право ) на навчання
  4. Дотримуватись правил дорожнього ( руху )
  5. Дотримуватись моральних норм…( поведінки )
  6. Берегти природу, пам’ятки… ( культури )
  7. … ( Право ) на життя та охорону здоров’я
  8. Брати участь у конгресах і ( змаганнях )
  9. … ( Право ) на користування бібліотеками, спортзалами, обладнанням школи.
  10. Старанно… ( вчитися )
  11. …( Право ) на ігри, розваги, відпочинок.
  12.  Добросовісно, наполегливо…( працювати )

             Звучить запис пісні « Україна » у виконанні Тараса Петриненка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30-річчя Конвенції ООН про права дитини | Міжнародний благодійний фонд  "Максимум" | Міжнародний благодійний фонд "Максимум"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
15 березня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку