Презентація уроку з основ здоров'я для 6-го класу на тему ''Безпека твого дому''

Про матеріал

Ознайомити учнів із правилами користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами; відпрацювати порядок дій у разі потрапляння в небезпечну ситуацію; розвивати навички безпечного користування побутовими приладами й комунікаційними мережами; виховувати спостережливість та уважність.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вас вітає 6 клас

Номер слайду 2

Тема: Безпека твого дому

Номер слайду 3

мійдіммояфортеця. Склади вислів

Номер слайду 4

Мій дім –моя фортеця

Номер слайду 5

«Дім моєї мрії — це...»

Номер слайду 6

Номер слайду 7

кухня

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Житлові будинки

Номер слайду 11

Електроенергія та електроприлади

Номер слайду 12

Порядок вмикання електроприладу

Номер слайду 13

другворог

Номер слайду 14

Електрикадруг

Номер слайду 15

Пам᾽ятай!Электроприбори можуть ударити током чи стати причиною пожежі. Електрика ворог

Номер слайду 16

не тяни вилку з розетки за провід

Номер слайду 17

неберись мокрими руками за провода електро-приборів

Номер слайду 18

невключай всі електроприбори одночасно

Номер слайду 19

некористуйся несправними електро-приборами

Номер слайду 20

Номер слайду 21

другворог

Номер слайду 22

Газ може бути дуже небезпечним. Скопичившись на кухні, газ може вибухнути. Газом можна отруїтись. А ще він може стати причиною пожежі.

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Порядок вмикання і вимикання газової конфорки

Номер слайду 25

Якщо ти почув запах газу. Відразу скажи про це дорослим. Пам᾽ятай!

Номер слайду 26

Якщо ти почув запах газу. Пам᾽ятай!!Якщо дорослих немає вдома, виключи конфорки і перекрий газовий кран.

Номер слайду 27

Якщо ти почув запах газу. Відкрий вікно на кухні, вікно в кімнаті,двері. Пам᾽ятай!

Номер слайду 28

Якщо ти почув запах газу. Не включай світло і електроприбори. Не запалюй сірники і свічки. Пам᾽ятай!

Номер слайду 29

За газом треба наглядати. Почув запах у квартирі, Негайно телефонуй.140ppt_xppt_xppt_x

Номер слайду 30

другворог

Номер слайду 31

Затоплення приміщення. Найчастіше починається у ванній кімнаті чи на кухні.

Номер слайду 32

Причини затоплення приміщення. Несправність (зрив) кранів, легковажне відношення людей до протікання води.

Номер слайду 33

Причини затоплення приміщення. Неуважність (забув закрити кран).

Номер слайду 34

Причини затоплення приміщення. Засмічення каналізаційної системи.

Номер слайду 35

Причини затоплення приміщення. Аварія опалювальної системи,трубопровода.

Номер слайду 36

Пам᾽ятай!Вимкни електрику. Знайди місце витікання води. Якщо забули закрити кран, то швидко закрий його,почни збирати воду. Попередь батьків, сусідів.

Номер слайду 37

другворог

Номер слайду 38

За рівнем безпеки препарати побутової хімії поділяються на 4 групи: Небезпечною є побутова хімія

Номер слайду 39

Забороняється відкривати будь-які коробочки і пакуночки з побутовою хімією. Правило 1

Номер слайду 40

Забороняється змішувати різні побутові хімічні засоби, тому що можуть утворитися речовини, які негативно вплинуть на твоє здоров'я. Правило 2

Номер слайду 41

Пам᾽ятай!Всі препарати побутової хімії треба зберігати у недоступному для дітей місціПри перших ознаках отруєння(запаморочення, слабкість,коліки в животі) терміново повідом батькам, або іншим дорослим

Номер слайду 42

Тест безпека твого дому1. Для того, аби правильно ввімкнути електроприлад, потрібно: а) спочатку шнур з’єднати з приладом б) спочатку шнур ввімкнути в розетку2. Позначте те, що не можна гасити водою а) електроприлади під напругою б) вимкнені електроприлади3. Властивості природного газу а) має різкий запах б) без запаху

Номер слайду 43

4. Що робити, коли в кухні чути запах газу?а)закрити двері і вікнаб)відкрити двері і вікна5. За ступенем безпеки всі препарати побутової хімії поділяються на:а)дві групи б) чотири групи6. Безпека дому залежить від:а) його мешканцівб)сусіда

Номер слайду 44

Відповіді1.а2.а3.б4.б5.б6.а

Номер слайду 45

Опрацювати &26 Iрівень -опрацювати параграф за підручником‖ рівень –удома під наглядом бтьків відпрацювати правило вмикання газової плити,вимикання електрики на щитку. Домашнє завдання. III рівень – підібрати або скласти загадки про електроприлади, водогін, теплові мережі й газоприлади. IV рівень- скласти казку про безпеку твого дому.

Номер слайду 46

До зустрічі

Перегляд файлу

УРОК 26

(Основи здоров’я 6 клас)

Тема: Безпека твого дому 

                                                                                    «Скажіть мені і я забуду,

покажіть мені і я можливо запам’ятаю,

залучіть мене і я зрозумію»

(Конфуцій 450 р. до н.е.)

 

Мета:ознайомити учнів із правилами користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами; відпрацювати порядок дій у разі потрапляння в небезпечну ситуацію; розвивати навички безпечного користування побутовими приладами й комунікаційними мережами; виховувати спостережливість та уважність.

Обладнання: Підручник  для  6-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.    К.:  Видавництво «Алатон»,  2014.    200  с., наочність.

Тип уроку: комбінований

Терміни:«комунікації».

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • назвати небезпечні ситуації, які можуть виникнути в житловому будинку;
  • пояснити значення терміна «комунікації»;
  • розрізняти препарати побутової хімії за рівнем безпеки;
  • продемонструвати вміння користуватися газовою плитою, перекривати вентилі водогону, вимикати електрику на щитку.

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Обговорення

1. Що таке електроприлади?

2. Які існують системи опалення будинку?

3. Чому газ може бути небезпечним?

4. Що відноситься до побутової хімії?

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Мозковий штурм

1.Що означає вислів «Мій дім – моя фортеця»? А що ж таке фортеця? (Це укріплений пункт із капітальними стінами, військом, запасами, призначений для тривалої оборони.)

 

2. По черзі продовжіть фразу: «Дім моєї мрії — це...»

Дім — це місце, про яке ти завжди згадуватимеш з теплотою, адже тут ти зростаєш, оточений дорогими для тебе людьми і пам'ятними речами. Колись, приїхавши в гості до батьків, розповідатимеш своїм дітям: «Ось моє улюблене крісло, а це табуретка, з якої я впав, коли був малий».

Щоб залишилося якнайбільше приємних спогадів, треба вчитися правильно користуватися всім, що є у твоєму домі — комунальними зручностями, електричними і газовими приладами. Звісно, поки щоз дозволу і під наглядом дорослих.

Комунальні вигоди

У місті люди живуть переважно в будинках з усіма вигодами: центральним опаленням, гарячою і холодною водою, газовою або електричною плитою

Сільське житло часто не має таких вигод: його опалюють піччю, господарі носять воду з криниці, їжу готують на газовій плиті, яку з’єднано з газовим балоном, або на електроплиті

Бувають будинки змішаного типу, які мають не всі, а лише деякі комунальні вигоди. А які комунальні вигоди маєш ти? Щоб забезпечити мешканців усім необхідним, до будинків прокладають теплотраси, труби водогону, потужні електричні кабелі. Це — комунікації. Частину з них прокладено назовні, а частину — під землею.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Робота в групах, взаємонавчання

• Об’єднання у 4 групи (електрика, газ, вода, хімія).

• Вивчення матеріалу підручника:

група «електрика»;

група «газ»;

група «вода»

група «хімія».

Розповідь групи «електрика»;

1. Які комунікації, електричні прилади і препарати побутової хімії використовують у ванній кімнаті, на кухні?

2. Які небезпечні ситуації там можуть виникнути.?

Завдання для груп:

  1. Розглянути ситуацію та скласти правила безпечної поведінки.

Мама залишила малого Сашка самого вдома. Він довго грався, потім захотів дізнатися, що знаходиться всередині розетки. Хлопчик узяв цвях і засунув до розетки. Його сильно вдарило струмом, відштовхнуло від розетки, він упав на підлогу. Добре, що вчасно прибігла мама і викликала лікаря.  Сашка відвезли до лікарні й урятували йому життя.

  • Які висновки – правила ви можете сформулювати?

Правила:

  1. Ніколи не вмикайте в електричні розетки нічого, крім електричних вилок, тому що вас може вдарити струмом, убити або ви спричини пожежу.
  2. Не можна вмикати електроприлади без нагляду дорослих, протирати їх мокрою ганчіркою, залишати довго ввімкненими, торкатися до їх внутрішніх частин, коли прилади перебувають у робочому режимі.

 

  1. Марійка, збираючись до школи, ввімкнула праску, щоб попрасувати хустинку, але провід раптово загорівся.

(Розробити правила дій у разі, якщо загориться електроприлад)

Правила:

  1.   Перш за все слід перевірити справність праски.
  2.   Обов’язково повідомити дорослих (батьків, сусідів) або зателефонувати пожежним за телефоном 101.
  3.   Вимкнути електроприлад, обгорнувши руку сухою ганчіркою.
  4.   Накрити прилад сухою ковдрою.
  • Чому не можна забивати цвяхи поблизу електричних розеток?
  • Чому не слід користуватись електроприладами під час купання у ванні?
  • Чому перед заміною перегорілої електролампи треба обов’язково вимкнути освітлювальний прилад з розетки або вимкнути електрику на щитку?
  • Чи є електроприлади, які не треба вимикати, йдучи з дому?

 

Розповідь групи «газ»;

Завдання для груп

1. Складіть правила правильного поводження з газовими приладами за малюнком.

Правила:

  1. Не залишати без нагляду ввімкнену газову плиту

2). Не пустувати з відкритим вогнем (сірниками, запальничками, не палити папір, не запалювати сірники).

3). Не вмикати без необхідності та нагляду дорослих газові плити й газові прилади.

Розповідь групи «вода»

Завдання для груп

Розглянути ситуацію та скласти правила безпечної поведінки.

3.Микола прийшов додому зі школи. Посеред квартири на підлозі побачив багато гарячої води. Що є можливою причиною? Які дії можете запропонувати?

Правила – дії:

  1.             Вимкнути електрику. Знайти місце витікання води. Якщо забули перекрити кран, то зробити це, почати збирати воду. Попередити батьків, сусідів.
  2. Вимкнути електрику. Якщо зірвало кран гарячої води, перекрити вентиль водогону, зібрати воду. Попередити батьків, які викличуть слюсаря.
  3. Якщо прорвало трубу, неможливо перекрити воду, слід подзвонити до аварійної рятувальної служби. Попередити батьків,сусідів, які нададуть допомогу в збиранні води.

Розповідь групи « хімія».

• Розгляньте упаковки препаратів побутової хімії, визначте, до якої групи вони належать.

V.  Закріплення знань учнів

Закінчити речення.

1.Виявити витікання газу можна …  (на око – на поверхні мильної води виділяються пухирці, на слух – газ виривається зі свистом, за запахом)

2.Не можна шукати місце протікання газу …  (за допомогою відкритого вогню).

3. На кухні небезпечно виконувати домашні завдання, коли горить газ, бо … (накопичується вуглекислий газ, настає кисневе голодування і починає боліти голова).

2*. Що треба зробити перед тим, як увімкнути газову колонку: а) перевірити тягу; б) відкрити газовий вентиль?

1. Яких правил слід додержуватися під час користування електроприладами?

2. Чому небезпечно користуватися електроприладами у вологому приміщенні?

3. Розкажи, як вмикатимеш у розетку та вимикатимеш електричний прилад,

якщо шнур відокремлено від нього.

4. До яких наслідків може призвести нехтування правилами безпечного користування електроприладами?

Ситуаційні завдання

Як діятимеш, якщо:

• у ввімкненому в розетку телевізорі щось затріщало та зникло зображення?

• у настільній лампі перегоріла лампочка?

Запитання:

  • Назвіть небезпечні ситуації, що можуть виникнути в житловому будинку.
  • Що робити, коли в кухні чути запах газу?
  • Що треба зробити, якщо протікає батарея теплової мережі?

Тест самоконтроль.

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 26 VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (РІЗНОРЕВНЕВЕ)

І рівень – опрацювати відповідний параграф за підручником

ІІ рівень – удома під наглядом батьків відпрацюйте правило вмикання газової плити, перекривання вентилів водогону й вимикання електрики на щитку.

ІІІ рівень – підібрати або скласти загадки про електроприлади, водогін, теплові мережі й газоприлади.

Підсумки

Безпека оселі передусім залежить від її мешканців.

Порушення правил користування електричними приладами призводить до ураження електричним струмом або до пожежі. Витікання газу може спричинити вибух або отруєння.

У твоєму віці вчитись користуватися водогоном, електричними та газовими приладами можна тільки під наглядом дорослих.

Перед тим як користуватися препаратами побутової хімії, уважно прочитай інструкцію і застереження. Намагайся уникати контактів з препаратами четвертої групи.

Я думаю, що всі ви зрозуміли, що від кожного з вас залежить не тільки своє здоров'я, а й майбутнє нашої України. Якщо ви будете здоровими, то все зробите для процвітання держави.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

09.10.2014-1-17

1. Прибудована до стіни будинку площадка, огороджена низькими стінками, сполучена дверима із внутрішнім приміщенням.(Балкон.)

2. Доза ліків у вигляді спресованого в кружальце порошку. (Таблетка.)

3. Пристрій для вмикання освітлення, електроприладів в електромережу. (Розетка.)

5. Споруда з цегли, призначена для опалення, випікання хліба, варіння страв і напоїв. (Піч.)

6. Отвір у стіні для входу і виходу. (Двері.)

7. Спеціально пристосоване приміщення у квартирі (будинку) з плитою (піччю) для приготування їжі. (Кухня.)

8. Спеціально обладнана кімната для купання та інших гігієнічних процедур. (Ванна.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Комбінований урок – це той, що спрямований на досягнення комбінації двох головних дидактичних завдань: засвоїти знання та вміння; засвоїти нові знання та застосувати ті, що вже були засвоєні; засвоїти нові знання та перевірити й скорегувати інші; узагальнити та систематизувати знання з теми та перевірити їх тощо. 

За логікою особистісно орієнтованого навчання комбінований урок має три дидактичних мети, а саме: пізнавальну, розвивальну та виховну й спрямований на засвоєння учнями відповідних чотирьох компонентів змісту історичної освіти на матеріалі цієї теми уроку. 

Психологічну основу його макроструктури складає поетапна реалізація пізнавальної, практичної, творчо-пошукової та ціннісно-смислової діяльності на одному уроці. Так, макроструктуру комбінованого уроку складають етапи: 

http://atamanuk.at.ua/_img/interurok15.jpg

Така структурна побудова комбінованого уроку забезпечує організацію всіх видів навчальної діяльності учнів, а саме: пізнавальної, практичної, творчо-пошукової, ціннісно-смислової, спрямованих на засвоєння змісту освіти та вирішення її дидактичних завдань. 

Кожен вид навчальної діяльності у свою чергу актуалізує та розвиває відповідні потреби й здібності учнів. Таким чином, комбінований урок у якості своїх позитивних психологічних результатів має цілий комплекс образів „Я” підлітка, які є результатом актуалізації й задоволення в навчанні академічних, практичних, творчих, емоційних потреб особистості. 

Класифікація уроків особистісно орієнтованого навчання включає ще один тип уроку. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«електрика»

 

 

 

 

«газ»

 

 

 

 

 

«вода»

 

 

 

 

 

«хімія»

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.6
Оригінальність викладу
4.6
Відповідність темі
4.6
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 10
Оцінки та відгуки
  1. Романішина Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Міщенко Галина Миколаївна
    Чудова, яскрава презентація. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Русанова Римма Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Чудак Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Чехун Ольга Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Перепелиця Ірина
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  8. Оврашко Ольга Іллівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Ткаченко Василина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Поддубная Лариса
    Дуже гарний матеріал на урок. Дякую за розробку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 7 відгуків
zip
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
40039
Оцінка розробки
4.6 (10 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку