Виховна година "Йде Святий Миколай, ти добром його зустрічай"

Про матеріал

Виховна година: «Йде Святий Миколай, ти добром його стрічай»

Мета: виховувати духовність, доброту, почуття милосердя, ввічливість, любов до ближніх; ознайомлювати учнів із народними традиціями; розвивати мислення й пізнавальні інтереси, вчити осмислено творити добро; виховувати людяність, доброзичливість.

Перегляд файлу

Виховна  година:  «Йде Святий Миколай, ти добром його стрічай»

Мета: виховувати духовність, доброту,  почуття милосердя, ввічливість, любов до ближніх;  ознайомлювати учнів із народними традиціями; розвивати мислення й пізнавальні інтереси, вчити осмислено творити добро; виховувати людяність, доброзичливість.

Обладнання: презентація за темою виховної години.

Хід виховної години

І. Вступне слово.

- Щороку святий Миколай приходить у кожну родину з миром і дарунками. Для дітей стає чарівною казкою, коли невідомо як з'являється вночі і кладе під подушку, або у черевичок такі бажані гостинці.

- А хто такий Святий Миколай? (Діти дають відповіді).

- Так, це Святий, але сьогодні ми поговоримо про його земне життя.

  Десь 1700 років тому на півдні Італії у заможній родині народився маленький хлопчик, якого назвали Миколою. Нічого не бракувало малому Миколі – ні одягу, ні їжі. Та через деякий час він залишився  сиротою,  спочатку померла мама , а  за нею і тато. Хлопчик ріс під опікою чужих людей. Він часто виходив на вулицю погратися з дітьми. Це були діти небагатих батьків. Микола їх жалів, але не знав, як допомогти. 

  Був у Миколи старий учитель. Одного разу вони читали Святе Письмо: «Коли ти робиш добро, нехай твоя правиця не знає, що робить лівиця…»

– Як це розуміти? – запитав в учителя замислений Микола.

– Коли ти робиш добро іншому, то не треба про це голосно всім розказувати. Краще не хвалитися своїми добрими вчинками.

Стояла глибока осінь. Миколка знав, що багато дітей у їхній околиці живуть бідно, у голоді і холоді.

От родина старого Олександра. Мати хвора, в Петра немає взуття, а мала Софійка вранці збирала на дорозі хмиз, щоб було чим затопити в печі.                                                        Увечері Миколка тихо, щоб слуги не бачили, подався до комори. Набрав у торбину борошна, налив пляшечку олії, набрав повні кишені яблук, відшукав у своїй скриньці пару нових шкарпеток. Все це склав у велику торбину і сховав під своїм ліжком. Коли в домі  всі поснули, він тихенько вислизнув із ліжка, пробрався до Олександрової хатини, поклав там торбину й чкурнув додому.                                                        Вранці старий Олександр не міг натішитися щедрими дарунками. Але хто це міг зробити? Кому подякувати?                                                                                                                                            З того часу Миколка часто робив такі дарунки бідним сусідам. Люди молили Бога за невідомого, який їм допомагає. Та ніхто не здогадувався, що то був Микола.              Миколині слуги стали помічати, що зникають харчі, одяг, паливо з комор. Стали пильнувати. Одного разу, коли Миколка тільки-но склав торбинку і вийшов із свого подвір’я,  його наздогнав старий слуга. Думав, що то злодій. Тоді й стало відомо всім, хто піклується про бідних.                                                                                                                Минули роки. Микола вивчився, став священиком. Усе своє добро роздав бідним людям і служив їм, як тільки міг.                                                                                                                              За це Господь дав йому силу творити добро ще більше.

ІІ. Оголошення теми.

– Отож, сьогодні тема нашої виховної години: „Йде Святий Миколай, ти добром його стрічай»”.                                                                                                                                                                                        В день Свята Миколая ми поговоримо з вами про доброту.                                          «Добре» , засвідчуємо ми, коли нам приємно, радісно і затишно.                            «Добре», кажуть наші батьки, друзі чи знайомі, коли ми зробили щось хороше і корисне іншим людям.                                                                                                                                                          - А які добрі вчинки можете робити ви? Як допомагаєте своїм батькам? (діти дають відповіді)

  1. Мамі я допомагала,

Рано – вранці прокидалась,

Одягалась, узувалась,

І до школи поспішала.

А зі школи повернуся,

Знов допомагать беруся.

Мамі пісню заспіваю,

Їй в кімнаті  прибираю,

Бо важка в мами робота,

Вихідний лише в суботу.

 

  1. А я не раз на рибалку

Ходив улітку із татком.

Сиділи з татком ми обоє

Коло річки над водою.

 

  1. Я допомагаю татові своєму:

Меблі ремонтую, пиляю, свердлю.

Та не все виходить

В мене ще чомусь –

Підросту ще трішки

І всього навчусь,

І таким завзятим

Стану, як  татусь.

( діти дають відповіді на запитання)

IV. Ознайомлення з правилами добра.

-  А ще діти, щоб самому бути щасливим, треба бережно, сердечно і чуйно торкатися серця інших людей. Послухайте «Правила добра». 

«Правила добра»
Щоб добрим чоловіком стати,
Потрібно правила добра всім знати.
- Найперше з правил цих чудесних
Уміння бути добрим, чесним.
- А друге правило таке:
Шануй ти маму й тата,
Люби сестер, братів, людей,
Добро сам будеш мати.
-  А третє правило просте,
Щоб мати серце золоте
Зла на людей ти не тримай,
Учителів не забувай.
Ці правила виконувати мусиш,
Тоді закону доброти ти не порушиш.

Учитель:  Діти, які виправила запам’ятали?                                                                 

V. Ігри.

А) А тепер я пропоную вам трохи пограти. Гра «З якої це казки?» 

 • Він звірят усіх лікує,
Від халепи їх рятує,
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів і тигрят,
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить,
Наш добрий лікар… (Айболить) 
— Про кого йде мова?
— Яку добру справу виконував лікар Айболить?
• Сидить півник на печі,
Їсть смачненькі калачі,
Тут лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиса півника забрати.
(«Котик і Півник») 
— Хто і яке добре діло виконав у цій казці?
• Вигнав дід козу із хати,
Тай пішла вона блукати,
В зайця хату відібрала.
Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ущипнув —
Зайцю хатку повернув.
(«Коза-дереза») 
— Хто допоміг зайчику повернути свою хатину?
— Яким він був?
• Виріс цей хлопчина
З маленької деревини.
У печі зміючку спік,
Сам на дерево утік.
Його гусятко врятувало —
На крилечка свої узяло.
Принесло до тата й мами,
Частувалось пирогами.
(«Івасик-Телесик») 
— Хто в цій казці зробив добрий вчинок?

Б) Учитель:  Дуже багата наша мова різними прислів’ями і приказками про добро тож…

«Народний злотослів»

Добро робити ніколи не …

Хто людям добра бажає, той і собі…

Без доброго діла немає доброго…

За добро добром…

Світ не без добрих 

    (  пізно, має, імені, платять, людей.  )

Перевірка , пояснення прислів’їв   

Добро робити ніколи не пізно

Хто людям добра бажає, той і собі має

Без доброго діла немає доброго імені

За добро добром платять

Світ не без добрих людей

 

В) Гра «Якщо ти добра людина, то повинен …» 
Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви показуєте зелену цеглинку, а якщо ні - червону.

• Допомагати мамі мити посуд. (зелена)
• Берегти рідну природу та охороняти її. (зелена)
• Шанувати працю інших людей. (зелена)
• Галасувати, коли хтось відпочиває. (червона)
• Обманювати, сваритися, хвалитися.
• Насміхатися з чужого горя. (червона)
• Не слухати батьків. (червона)
• Ділитися тим, що в тебе є. (зелена)
• Ображати інших. (червона)
• Захищати слабшого. (зелена)
• Допомагати друзям у біді. (зелена)                      - Бути добрим нелегко, а постійно творити добро важко. Треба менше говорити про добро, а постійно його робити.

«Голубка» 
По стежці у парку голубка скакала,
Поранене крильце додолу звисало.
Побачили діти, голубку взяли,
Скоріше додому її принесли.

Взялися пташину вони лікувати,
Поїти водичкою і годувати.
Загоїлась ранка на хворім крилі,
І винесли пташку гуляти малі.

І раптом котяра, звідкіль не візьмись,
До птахи метнувся із дерева вниз.
Та діти спинили лихого кота,
Вони ухопили його за хвоста.

Голубка злетіла, мов ран не було,
Махаючи дітям вдячно крилом. (Які почуття викликав у вас цей вірш)

VI. Підсумок, рефлексія .
Учитель:
Отже, ми своє сердечко повинні наповнювати добрими справами, бути щедрими на гарні слова. Тож давайте заповнимо павутинку «Добрі слова і вчинки» 

Вправа «ТАК» чи «НІ»

Так - зелена цеглинка, ні -червона.
— Коли вам краще жити: коли сміються діти?  (Так)
  А чи тоді, як всі кричать, і їм не можна ради дать. ( Ні)

— Бабусі хлопчик допоміг. Він, діти, добрий хлопчик? (Так)
— Тепер усі скажіть мені: у сварці жити добре? (Ні)
— А як немає забіяк, тоді усім прекрасно? (Так)
— А як серця у всіх ясні, то вам погано, діти? (Ні)
— Співає хлопчик гарно як! А вам подобається? (Так)
— А як обличчя всіх пісні, похмурі, злі? Вам добре? (Ні)
— Реве і трощить все чудак, це теж погано, діти? (Так)
— Тоді іще скажіть мені: як діти б’ються, добре? (Ні)
— Звичайно, краще в мирі жити і з усіма дітьми дружити. (Так)
— Щоб всі веселими були, у мирі й злагоді жили! (Так)

 

 Учитель. Молодці, ви добре впоралися зі всіма завданнями. Давайте, діти, наслідувати  Святого Миколая творячи тільки добрі справи!

І наостанок згадаємо, як весело пройшли наші новорічні свята минулого року. (презентація)

 

- Настав час нам прощатися. А ви одне про одного дбайте,  добро і ласку іншим давайте! 

 Сказав Мудрець:

 Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара –

Людина починається з добра.

                                   Л. Забашта

 

docx
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку