Мордовцева Тетяна Володимирівна-вчитель
Пісківської ЗОШ І-ІІІ ст.
Виховна година з питань енергозбереження
« Збереження електроенергії – справа кожного школяра»
« В гостях у дівчинки Бережинки»
Мета : ознайомити учнів із значенням електрики в житті людини, історії її винаходу, сферою її застосування, з енергозберігаючими технологіями;
ОБЛАДНАННЯ: малюнки із зображенням електричних приладів та побутової техніки,таблиці із правилами економної господині.
ХІД ЗАХОДУ
І. ОРГМОМЕНТ
ІІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ЗАХОДУ
Вчитель: Сьогодні ми здійснимо подорож разом з Люмінесцентною та Світлодіодними лампами до будиночку дівчинки Бережинки.
ІІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОБРАНОЇ ТЕМИ
Вчитель : Сучасне людство потребує багато енергії. Завдяки енергії працюють транспорт, комп’ютер і телевізор,освітлюються та опалюються приміщення. Джерел енергії на Землі багато – сила води і вітру,енергія Сонця,атомна енергія тощо. Але основними постачальниками енергії є газ,нафта,вугілля і торф. Завдяки ним задовольняється питання усіх потреб людства в електроенергії.
ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА « МОЗКОВИЙ ШТУРМ»
На протязі нашої подорожі ви повинні відповісти на ці питання.
ІУ АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИКІВ УЧНІВ
/Заходить дівчинка Бережинка разом з друзями Люмінесцентною та Світлодіодними лампами і проводять гру між командами/
/Енергія - це сила,що приводить предмети до руху. Енергія необхідна для того,щоб почати який-небудь рух, прискорити переміщення, підняти,нагріти,освітити. За допомогою енергії зігріваються наші оселі,освітлюються квартири,працюють електроприлади./
2.ЗАГАДКИ
1.Хто з сопінням і гудіння бруд збирає з павутинням?/Пилосос/
2.Є цей прилад в кожній хаті.
Що це? Можете сказати?/Телевізор/
3.В сучасних селах і містах хто мандрує по дротах?/Електрика,електричний струм/
4.Акробат йде по канату,зазирає в кожну хату.
У світлицю хто гукне,тому світло увімкне./Електричний струм/
Дівчинка Бережинка:/показує малюнок із зображенням крану, з якого ллється вода/
Воду, водицю, водичку ми любимо
Кран відкриваючи, літрами губимо.
Але її краплина дорожча,ніж перлина.
Вода із крану тече швидко. За хвилину з відкритого крану витікає 12-20 літрів води. Отже-економія води-справа звички.
- Як ми можемо економити воду?
1.Закривайте кран, поки чистите зуби або користуйтеся склянкою для полоскання рота.
2. Мийте посуд не під поточним струменем води, а в раковині,закривши отвір пробкою.
3. А головне-не забувайте вимикати воду.
ЗАПАМ’ЯТАЙ!
За рік ви можете заощадити ціле озеро діаметром 200 метрів і завглибшки 2 метри.
Ви економите хімікати, які використовуються для очищення води і енергію,яка використовується на її нагрів і перекачування.
Вчитель :Озирніться навколо! Як багато звичних та зручних речей вас оточує! Прокинувшись вранці взимку – вмикаєте світло в кімнаті. А як гарно повертатися ввечері додому освітленими вулицями.
ДІВЧИНКА-ЛАМПОЧКА/загадує загадку/
Скляна груша в нас висить . Нагорі спокійно спить.
Я її вмикаю – темрява зникає!/Лампочка/
Понад 20 процентів всієї виробленої в Україні електрики витрачається на освітлення вулиць, квартир, адміністративних будинків, офісів, дитячих будинків, шкіл, лікарень тощо. Сьогодні людство постійно шукає нових рішень щодо удосконалення джерел освітлення – лампочок та економії електрики за їхній рахунок для запобіганню глобальному потеплінню!
1.ЛАМПОЧКА- ДІВЧИНКА :Я звичайна електрична лампочка- лампа розжарювання. Коли мене вмикають- я освітлюю приміщення. Для цього я маю спожити 1 квт електроенергії за 1 годину. Всередині мене – тоненька спіраль. Якщо вона перегорить,я умру /перестану світити/Мене вважають застарілою технологією освітлення.
2.ЛАМПОЧКА-ДІВЧИНКА/ демонструє сучасну енергозберігаючу електричну лампочку/
Я- теж електрична лампочка. Всередині мене немає спіралі. Я заповнена спеціальним газом. Коли мене вмикають – він починає світити. Мене називають енергозберігаючою. 4-5 таких лампочок, як я, за 1 годину витратять стільки ж електроенергії, як 1 звичайна лампочка. Я корисна, тому що:
УВАГА!
ЦІКАВІ ФАКТИ!
ДІВЧИНКА БЕРЕЖИНКА
Загадка : Що за шафа там гудить?
Лід на полицях блищить…
Це гудіння не дарма : живе на полицях Зима. / Холодильник/
Дівчинка : Холодильник розсердився
Взяв, та сам і відключився.
«Товста крига стінки вкрила,
Працювати неможливо».
Вчитель : Як ми можемо допомогти холодильнику?
Дівчинка Бережинка. Оптимальним місцем для холодильника на кухні є найпрохолодніше місце. При зовнішній температурі 20 градусів холодильник витрачає на 6 процентів менше енергії. Отже, не варто ставити холодильник поблизу батареї або інших опалювальних приладів. Негативно на роботі холодильника позначається « велика шуба» в морозильнику. Тому не завадить його зайвий раз розморозити. Від цього він буде працювати економніше.
ЗАГАДКА: Чотири сині сонця на кухні в нас горіли,
Чотири синіх сонця пекли, варили, гріли.
Без діла сині сонця потрібно вимикати,
Бо треба синім сонцям також відпочивати. /Газова плита/
ДІВЧИНКА БЕРЕЖИНКА
На одному кухонному обладнанні можна заощадити сотні кіловат енергії або сотні кубометрів « блакитного палива». Тобто природного газу. Досить лише, аби каструля ледве перекривала комфорку плити і щільно прилягала до неї. Каструлі з опуклим або увігнутим дном, а також каструлі з товстим шаром накипу марнують 50 процентів енергії. А також стільки ж часу.
ЗАГАДКИ
У мандрівці та поході стане завжди у пригоді./Термос/
Вчитель : Хто любить пити чай?
ДІВЧИНКА БЕРЕЖИНКА
Напевно, склянки 2-3,а інша остигає собі в чайнику. А що, якщо цю воду взяти і залити в термос? Тоді не доведеться витрачати час на кип’ятіння кожного разу, коли захочеш випити чаю. Та ще і заощадиш енергію.
ЗАГАДКА
Гладить все, чого торкається, а торкнеш-кусається./Праска/
Вчитель :- Хто допомагає вдома батькам прасувати білизну?
ДІВЧИНКА БЕРЕЖИНКА
Економити електроенергію можна навіть при прасуванні. Для цього треба пам’ятати. Дуже суху і дуже вологу білизну доводиться прасувати довше, а значить і більше витрачається енергії. Праску можна вимикати за декілька хвилин до кінця роботи. На цей час сповна вистачить залишкового тепла.
Вчитель: Зараз зима. А взимку в наших домівках не завжди буває тепло.
Щоб зимова хуртовина не гуляла по хатині,
Ви віконця утепліть і без холоду живіть!
ГРА « ТАК ЧИ НІ»
ДІВЧИНКА БЕРЕЖИНКА
Якщо ви відповіли ствердно, це означає, що вам вдалося скоротити витрати на опалювання будинку приблизно на 5-10 процентів.
Вода, вугілля, нафта, газ – це майбутнього запас.
Їх потрібно зберігати, щоб нащадкам передати!
Вчитель: Використовуючи природні ресурси, замислюйтесь про те, що буде завтра. Намагайтесь зменшити використання енергії в школі та вдома вимикаючі зайві електроприбори та зберігаючи тепло наших приміщень в холодну пору року.
ПІДСУМОК