Виховна година з питань енергозбереження "В гостях у дівчинки Бережинки"

Про матеріал
Розробка виховної години допоможе вчителю ознайомити учнів із значенням електрики в житті людини,історією її винаходу,виховувати свідоме бажання економити електроенергію.
Перегляд файлу

Мордовцева Тетяна Володимирівна-вчитель

Пісківської ЗОШ І-ІІІ ст.

Виховна година з питань енергозбереження

« Збереження електроенергії – справа кожного школяра»

« В гостях у дівчинки Бережинки»

Мета : ознайомити учнів із значенням електрики в житті людини, історії її винаходу, сферою її застосування, з енергозберігаючими технологіями;

  • Розвивати вміння формулювати думку про способи економного використання електричної та теплової енергії, уміння вислуховувати думку інших;
  • Виховувати свідоме бажання економити електроенергію.

ОБЛАДНАННЯ: малюнки із зображенням електричних приладів та побутової техніки,таблиці із правилами економної господині.

                      ХІД ЗАХОДУ

І. ОРГМОМЕНТ

ІІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ЗАХОДУ

Вчитель: Сьогодні ми здійснимо подорож разом з Люмінесцентною та Світлодіодними лампами до будиночку дівчинки Бережинки.

ІІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОБРАНОЇ ТЕМИ

Вчитель : Сучасне людство потребує багато енергії. Завдяки енергії працюють транспорт, компютер і телевізор,освітлюються та опалюються приміщення. Джерел енергії на Землі багато – сила води і вітру,енергія Сонця,атомна енергія тощо. Але основними постачальниками енергії є газ,нафта,вугілля і торф. Завдяки ним задовольняється питання усіх потреб людства в електроенергії.

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА « МОЗКОВИЙ ШТУРМ»

  • Як ви розумієте поняття «енергозбереження»?
  • З чим повязана необхідність економії енергоносіїв?
  • Чи завжди у ваші  сімї електроенергія витрачається раціонально?

На протязі нашої подорожі ви повинні відповісти на ці питання.

ІУ АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИКІВ УЧНІВ

  1. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА « НАТетчнаЙРОЗУМНІШИЙ»

/Заходить дівчинка Бережинка разом з друзями Люмінесцентною та Світлодіодними лампами і проводять гру між командами/

  • Які приміщення є в оселі?
  • Чи всі оселі однакові?
  • Для того, щоб жити  в будинку з комфортом, як побутові прилади допомагають вам та вашим батькам виконувати всю домашню роботу?
  • Електрична енергія приносить нам велику користь. Що таке енергія?

/Енергія - це сила,що приводить предмети до руху. Енергія необхідна для того,щоб почати який-небудь рух, прискорити переміщення, підняти,нагріти,освітити. За допомогою енергії зігріваються наші оселі,освітлюються квартири,працюють електроприлади./

  • Де використовується електроенергія?/освітлення,опалення,електротранспорт,водопостачання,будівництво,виробництво,побут,навчання,тощо/
  • Що таке енергозбереження?
  • Які способи енергозбереження ви знаєте?/Сонячні батареї,вітряки. вода-носій енергії, біо - пальне ,переробка сміття…/

2.ЗАГАДКИ

1.Хто з сопінням і гудіння бруд збирає з павутинням?/Пилосос/

2.Є цей прилад в кожній хаті.

  Що це? Можете сказати?/Телевізор/

3.В сучасних селах і містах хто мандрує по дротах?/Електрика,електричний струм/

4.Акробат йде по канату,зазирає в кожну хату.

  У світлицю хто гукне,тому світло увімкне./Електричний струм/

  1. В ГОСТЯХ У ДІВЧИНКИ БЕРЕЖИНКИ

Дівчинка Бережинка:/показує малюнок із зображенням крану, з якого ллється вода/

Воду, водицю, водичку ми любимо

Кран відкриваючи, літрами губимо.

Але її краплина дорожча,ніж перлина.

Вода із крану тече швидко. За хвилину з відкритого крану витікає 12-20 літрів води. Отже-економія води-справа звички.

- Як ми можемо економити воду?

1.Закривайте кран, поки чистите зуби або користуйтеся склянкою для полоскання рота.

2. Мийте посуд не під поточним струменем води, а в раковині,закривши отвір пробкою.

3. А головне-не забувайте вимикати воду.

ЗАПАМЯТАЙ!

За рік ви можете заощадити ціле озеро діаметром 200 метрів і завглибшки 2 метри.

Ви економите хімікати, які використовуються для очищення води і енергію,яка використовується на її нагрів і перекачування.

Вчитель :Озирніться  навколо! Як багато звичних та зручних речей вас оточує! Прокинувшись вранці взимку – вмикаєте світло в кімнаті. А як гарно повертатися ввечері додому освітленими вулицями.

ДІВЧИНКА-ЛАМПОЧКА/загадує загадку/

Скляна груша в нас висить . Нагорі спокійно спить.

Я її вмикаю – темрява зникає!/Лампочка/

Понад 20 процентів всієї виробленої в Україні електрики витрачається на освітлення вулиць, квартир, адміністративних будинків, офісів, дитячих будинків, шкіл, лікарень тощо. Сьогодні людство постійно шукає нових рішень щодо удосконалення джерел освітлення – лампочок та економії електрики за їхній рахунок для запобіганню глобальному потеплінню!

1.ЛАМПОЧКА- ДІВЧИНКА :Я звичайна електрична лампочка- лампа розжарювання. Коли мене вмикають- я освітлюю приміщення. Для цього я маю спожити 1 квт електроенергії за 1 годину. Всередині мене – тоненька спіраль. Якщо вона перегорить,я умру /перестану світити/Мене вважають застарілою технологією освітлення.

2.ЛАМПОЧКА-ДІВЧИНКА/ демонструє сучасну енергозберігаючу електричну лампочку/

Я- теж електрична лампочка. Всередині мене немає спіралі. Я заповнена спеціальним газом. Коли мене вмикають – він починає світити. Мене називають енергозберігаючою. 4-5 таких лампочок, як я, за 1 годину витратять стільки ж електроенергії, як 1 звичайна лампочка. Я корисна, тому що:

  • Споживаю менше електроенергії : на 80-90 процентів!
  • Довше служу в освітленні квартир!
  • Економлю гроші в родині!

УВАГА!

  1. Сучасні економні лампи гарантують збереження енергії.
  2. Люмінесцентна лампа- лампа, яка дозволяє економити до 80 процентів електроенергії.
  3. Найенергоефективніша лампа- світлодіодна.

ЦІКАВІ ФАКТИ!

  1. Для того,щоб 12 годин щодня протягом року горіла одна лампа потужністю 100 Вт, необхідно спалити 180 кг вугілля, внаслідок чого в атмосферу буде викинуто 425 кг СО2.
  2. Закриваючи на ніч штори, можна зменшити витрати тепла через вікна.
  3. Зниження рівня споживання гарячої води на 50 літрів за добу веде до щорічної економії 100 літрів мазуту.
  4. Якісна теплоізоляція в будівництві – це запорука економії енергоресурсів та збереження нормального мікроклімату у приміщеннях. Витрати енергії через холодні стіни становлять 40-70 процентів від загальної потреби в теплі.
  5. Економити електроенергію можна за рахунок кольору стін: біла стіна відбиває 80 процентів спрямованого на неї світла, темно – зелена – лише 15 процентів. Чорна - лише-9 процентів.

ДІВЧИНКА БЕРЕЖИНКА

Загадка : Що за шафа там гудить?

                  Лід на полицях блищить…

                 Це гудіння не дарма : живе на полицях Зима. / Холодильник/

  • Для чого нам потрібен холодильник?

Дівчинка : Холодильник розсердився

                    Взяв, та сам і відключився.

                   «Товста крига стінки вкрила,

                     Працювати неможливо».

Вчитель : Як ми можемо допомогти холодильнику?

Дівчинка Бережинка. Оптимальним місцем для холодильника на кухні є найпрохолодніше місце. При зовнішній температурі 20 градусів холодильник витрачає на 6 процентів менше енергії. Отже, не варто ставити холодильник поблизу батареї або інших опалювальних приладів.  Негативно на роботі холодильника позначається « велика шуба» в морозильнику. Тому не завадить його зайвий раз розморозити. Від цього він буде працювати економніше.

ЗАГАДКА: Чотири сині сонця на кухні в нас горіли,

                    Чотири синіх сонця пекли, варили, гріли.

                    Без діла сині сонця потрібно вимикати,

                    Бо треба синім сонцям також відпочивати. /Газова плита/

ДІВЧИНКА БЕРЕЖИНКА

На одному кухонному обладнанні можна заощадити сотні кіловат енергії або сотні кубометрів « блакитного палива». Тобто природного газу. Досить лише, аби каструля ледве перекривала комфорку  плити і щільно прилягала до неї. Каструлі з опуклим або увігнутим дном, а також каструлі з товстим шаром накипу марнують 50 процентів енергії. А також стільки ж часу.

ЗАГАДКИ

  • Довгий носик, ручку має, всіх нас чаєм напуває./Чайник/
  • Довго теплим бути в ньому каві, чаю запашному.

У мандрівці та поході стане завжди у пригоді./Термос/

Вчитель : Хто любить пити чай?

  • Для чого на кухні використовують термос?
  • Скільки разів на день кипятите воду?

   ДІВЧИНКА БЕРЕЖИНКА

Напевно, склянки 2-3,а інша остигає собі в чайнику. А що, якщо цю воду взяти і залити в термос? Тоді не доведеться витрачати час на кипятіння кожного разу, коли захочеш випити чаю. Та ще і заощадиш енергію.

ЗАГАДКА

Гладить все, чого торкається, а торкнеш-кусається./Праска/

Вчитель :- Хто допомагає вдома батькам прасувати білизну?

ДІВЧИНКА БЕРЕЖИНКА

Економити електроенергію можна навіть при прасуванні. Для цього треба памятати. Дуже суху і дуже вологу білизну доводиться прасувати довше, а значить і більше витрачається енергії. Праску можна вимикати за декілька хвилин до кінця роботи. На цей час сповна вистачить залишкового тепла.

Вчитель: Зараз зима. А взимку  в наших домівках не завжди буває  тепло.

Щоб зимова хуртовина не гуляла по хатині,

Ви віконця утепліть і без холоду живіть!

  • А чи все ви зробили, аби зберегти в ваших будинках дорогоцінне тепло?

ГРА « ТАК ЧИ НІ»

  • Восени ви утеплили в будинку вікна, двері?
  • Ви не забуваєте закривати вхідні двері вдома, в школі?
  • Ви не забуваєте закривати кватирки?
  • На ніч закриваєте штори на вікнах, щоб утримати тепло?
  • Меблі біля батарей не ставите, щоб тепло вільно проходило в кімнату?

ДІВЧИНКА БЕРЕЖИНКА

Якщо ви відповіли ствердно, це означає, що вам вдалося скоротити витрати на опалювання будинку приблизно на 5-10 процентів.

Вода, вугілля, нафта, газ – це майбутнього запас.

Їх потрібно зберігати, щоб нащадкам передати!

Вчитель:  Використовуючи природні ресурси, замислюйтесь про те, що буде завтра. Намагайтесь зменшити використання енергії в школі та вдома вимикаючі зайві електроприбори та зберігаючи тепло наших приміщень в холодну пору року.

ПІДСУМОК

  1. Чи дізнались ви про щось нове? Про що?
  2. Чи дізнались ви про щось корисне? Про що?
  3. Як ви можете зберігати електроенергію?
  4. Чи можливо нам економити електроенергію в школі?
  5. Як навчитися бережливому використанню енергії?
docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку