Виховна година "Здорові зубки - здоров'ю любі"

Про матеріал
Метою виховної години є необхідність надати учням відомості для зміцнення здоров’я зубів, розповісти про одну з хвороб зубів та її причини виникнення; навчати правильно доглядати за зубами та дотримуватись правил гігієни; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я. У виховній годині використовується кубик Блума.
Перегляд файлу

Тема: Здорові зубки – здоров’ю любі

Мета: Надати учням відомості, необхідні для зміцнення здоров’я зубів, розповісти про одну з хвороб зубів та її причини виникнення; навчати правильно доглядати за зубами  та дотримуватись правил гігієни; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я. 

Обладнання: плакат хлопчика із закритим ротом, кубик, «завдання для роботи в парах, завдання для роботи в групах, виставка макета, пасти та зубної щітки.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

Вчитель

Доброго ранку, доброго дня.

Доброго вчора, сьогодні, щодня.

Я вам бажаю здоров’я й добра.

Доброго ранку, доброго дня.

Діти

Доброго ранку, доброго дня,

І ми вам бажаєм здоров’я  й добра.

Вчитель
Тепер сіли всі тихенько,
Умостилися зручненько,
В країну знань час вирушати –
Починаємо працювати.

IІ. Актуалізація знань, мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, а розпочнемо з того, що послухаєм пісню, про що вона?

Звучить мелодія пісні «Посмішка»

- Діти, чи впізнали ви цю пісеньку?

- А давайте подаруємо слову «посмішка» комплімент.

Отже, яка вона – посмішка? (Сонячна, лагідна, тепла, ясна, добра, гарна)

- Діти, а коли ми говоримо, що посмішка гарна? ( коли гарні і здорові зуби)

IIІ. Оголошення теми та очікуваних результатів

  • Сьогодні, ідучи до вас, я зустріла хлопчика, він був дуже засмученим. (Вивішується малюнок хлопчика із закритим ротом)

- А як ви думаєте, чому  цей хлопчик закрив рота і не хоче посміхнутись? ( бо у нього, мабуть, негарні зуби)

- Так от, щоб ви не потрапили в подібну ситуацію і не соромилися своєї посмішки,  на сьогоднішньому занятті  ми  розглянемо тему...

Здорові зубки – здоров’ю любі.

- Допоможемо  хлопчику, і  пригадаємо уже те, що знаємо про зуби, дізнаємось, як правильно доглядати за зубами, правильно харчуватися, щоб зуби були здоровими та до кого звертатися, якщо вони заболіли.

IV. Актуалізація опорних знань

1. Планування заняття

  1. - А допоможе нам в цьому ось цей кубик. (показую кубик із запитаннями).

1.Що таке зуби?

  1. Навіщо вони потрібні?
  2. Де знаходяться?
  3. Коли випадають і виростають?
  4. Чим хворіють?
  5. Як треба доглядати?

 

- На кожній його стороні є питання, на які ми дамо відповіді, таким чином допоможемо сумному хлопчику.

 

(Перевертаю кубик у руках і натрапляю на перше питання.)

1. Що таке зуби?

- Отже, давайте дамо відповідь  на перше питання

- Що ж таке зуби ? (Зуби – тверді, мало схильні до стирання кісткові утворення в порожнині рота).

2. Навіщо вони потрібні?  (Щоб подрібнювати їжу).

- Чим краще подрібнюється їжа, тим краще і швидше вона перетравлюється  і перетворюється на поживні речовини. Якщо їжа погано подрібнена, то в шлунок потрапляють великі шматки їжі і людина починає хворіти.

3. Де знаходяться? ( в ротовій порожнині)

4. Коли випадають і виростають?

- А чи знаєте ви, що зуби забезпечують чітку вимову, а значить культуру мовлення.

У сестрички Люби
Випадають зуби.
І говорить Люба:
- Я тепер бежжуба!

- Чому у Люби випали зуби? (бо були молочними)

Їх 20. Через 9 років вони повністю змінююються.

-У кого уже замінились?

- А в кого ще не всі замінились?

- На їх місці виростають постійні. Скільки їх? (32)

 

5. Чим хворіють?

Робота в парах.

- Чим же хворіють зуби, ми дізнаємся  попрацювавши в парі з другом по парті. Складіть числа в порядку спадання і таким чином прочитайте слово, і ви дізнаєтесь якою хворобою хворіють зуби.

 

1

2

3

4

5

6

с

є

і

р

а

к

 

- Отже, давайте прочитаємо, яка ж хвороба в зубчиків? (карієс)

- Що ж таке карієс? Як він виникає та розвивається?

(Якщо роздивитись свої зуби перед дзеркалом, то можна побачити між ними багато нерівностей. У них легко затримуються часточки страви. Тут дуже швидко розмножуються різні бактерії, в тому числі і збудники хвороб.   В результаті руйнування зубів утворюється... (дірка).  Це ми так говоримо. А лікарі це дупло називають КАРІЄСОМ. )

- Щоб дізнатися  що  спричиняє виникнення карієсу, прослухайте вірш.

Киценька ласунка мишок не ловила,
Солодощі різні та цукерки їла.
Ласувала вафлями, шоколадом, печивом,
Хрумкотіла голосно з ранку і до вечора.
Тому в киці – ласолюбки
Заболіли геть всі зубки.
Бідна киця мучилась, плакала, не їла,
Зуби лікувати дуже не хотіла.
Так вона боялась, певне бормашини,
Що стогнала жалібно, майже без упину.

 

  • Так що шкідливо для зубів? (Солодощі)
  • Чому? (Дуже клейкі і легко прилипають до зубів)

 

Фізкультхвилинка

- А які продукти корисні?

1. Робота в групах

- Згрупувати картинки: корисні для зубчика веселого і шкідливі – для сумного. (Молоко, кефір, сир, оселедець, карамельки, шоколад, торт, мармелад.)

- Що ще шкодить зубам? (розкушування горіхів, тримання в роті олівців, ручок, перегризання ниток)

- Але що ж робити тоді, коли зуби захворіли? 

- Як називають лікарів, що лікують зуби? (стоматолог)

 

  1. Як треба доглядати?

Перегляд відео із кроликом Лаккі «Як правильно чистити зуби?»

  • На цьому етапі ми спробуємо і покажемо хлопчику як чистити зубки,  для цього вам знадобиться зубна щітка і макет.

(чищення зубів на макеті)

 

V. Узагальнення і систематизація знань

  • Ми відповіли на всі питання кубика, допомогли хлопчику і дізналися багато нового. А чи засвоїли ви знання ми перевіримо погравши  в гру «Так» чи «Ні».

 

Гра «Так» чи «ні»

Зіграти хочеться мені

Із вами, друзі, в гру «так» чи «ні» .

Я вам питання задаю,

Готуйте відповідь свою.

Відповідай, як мастак

Єдиним словом «ні» чи «так».

 

  • Картоплю, моркву та буряк – треба їсти?

«Ні» чи «Так» (Так)

  • Микола купує «мівіну».

Дає її Лізі, Максиму

Що ж брати її чи сказати всім «Ні»? (Ні)

  • На рибалку ми ходили,

Багато риби наловили:

Коропці, окунці і один судак.

Будемо їсти?  «Ні» чи «Так» (Так)

  • Подивіться на Миколу

Він купує «Пепсі-колу».

Напої ці не міцні,

Але дружно кажемо – «так» чи «ні»? (ні)

  • На городі біля тину

Гризе заєць капустину.

Капусту їсти й я мастак,

А тому кажу – «ні» чи «так»? (так)

 

VI. Підсумок заняття

  • На яку тему ми сьогодні говорили?
  • Чи було цікавим вам заняття?

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
5 серпня 2021
Переглядів
702
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку