Виховна година
«Знайомимось з професіями»
Мета: розширити й поглибити знання дітей про професії; розвивати допитливість, творчу фантазію, винахідливість, гумор; виховувати повагу до людей праці, працелюбність.
Хід виховної години
Журналіст
Сьогодні у нас відбудеться зустріч із представниками різних професій. До нас завітають делегації кухарів, перукарів, хліборобів, вчителів, лісників.
1-й учень
Шофер не любить довго спать,
Із сонцем він встає.
І до машини поспіша –
Важливі справи є.
Його повсюди люди ждуть,
Тож рано він і встав,
Щоб цеглу і цемент возить,
Аби росли міста.
2-й учень
Ще всі навколо міцно сплять,
Та пекар встати встиг,
Аби духмяним калачем
Ти смакувати зміг.
3-й учень
Муляр весняним шаром барв
Нас радувати звик,
Тому і він так рано встав, -
Веселий чарівник.
Спитай у сонця і в землі,
Спитай дзвінкий потік:
Хто починає день новий?
-Робочий чоловік!
4-й учень
Літака веде пілот,
Робітник йде на завод,
Школярів учитель вчить,
Космонавт в ракеті мчить,
Кожний знає своє діло,
Робить чесного його, вміло.
Гра «Без труда немає плода» (проводять журналісти)
Журналіст
Уявімо життя без роботи: і на виробництві, і в школі ніхто нічого не робить. Що б сталося?
Не працює електрик…
Учні. Немає світла, у квартирі темно, не працюють телевізори, праски, пилососи.
Журналіст
Не вийшов на роботу пекар…
Учні. Всі залишились без хліба.
Журналіст
Вирішив відпочити кочегар…
Учні. Буде холодно в домі, у школі, в лікарні. Ми не зможемо відвідувати школу, ходити до театру та музею.
Журналіст
А якщо всі хлібороби і доярки не вийдуть на роботу?
Учні. Не буде хліба і молока.
Журналіст
Правильно. Життя – це праця і бережливість. А ким хоче бути кожен з вас, коли виросте, ми дізнаємось, зустрівшись з представниками різних професій. Запрошуємо делегацію кухарів.
1-й учень
Наш кухар, ніби боровик,
Надів біленьку шапку.
Готує нам він холодник,
І запікає бабку.
2-й учень
Смачний у кухаря пиріг,
Чудова каша манна!
Він дбає про здоров’я всіх –
Йому й подяка наша!
Інсценізація
1-й учень. Ми – кухарі, і як один, усі привітні та умілі, готуємо ми різні смачні страви. Запрошуємо вас, любі друзі, до нас на обід. У нас в меню: смажена риба, загадки, конкурси.
2-й учень. Шановні друзі, я ще не кухар, я ще тільки вчусь. Давайте зазирнемо у мою сковорідку і подивимось, що я та приготував.
3-й учень. Смажену рибу!
2-й учень. Друзі! Що за риба?
Всі учні. Карась!
2-й учень. Так. За правильну відповідь вручаю приз. А що ви про нього знаєте?
3-й учень. Це риба, яку впіймав мій тато, а матуся засмажила її, а я – з’їв.
1-й учень. Карась водиться у нас в річці.
2-й учень. А що ви можете сказати про це слово?
3-й учень. Це слово – назва предметі.
2-й учень. Так, правильно.
Журналіст
Кожний кухар має знати і вміти готувати велику кількість страв. Зараз ви по черзі будете називати страви, які готують з картоплі. (Конкурс «Хто швидше почистить картоплю»).
Журналіст
А зараз ми запрошуємо делегацію перукарів. За 10 хвилин ви повинні зробити зачіски своїм подружкам, прикрасити їх стрічками, бантами, придумати назву і представити всім. А тим часом делегація хліборобів пропонує відгадати загадки.
1.В землю кидалося
На повітрі розгулялося,
В печі гартувалося,
Запахом своїм всіх приваблює. (Хліб)
2.По полю ходить, зерно молотить,
Жне, косить – хліба не просить. (Комбайн)
3.У пору літню, в час осінній,
Навесні – в гарячий час,
Косять, жнуть вони і сіють,
Орють лан у котрий раз. (Хлібороби)
Гра «Білий хліб росте й чорній землі»
Із чорного – зелене. (Сходи пшениці)
Із зеленого – золоте. (Колос пшениці)
Із золотого – біле. (Борошно)
Із білого – рум’яне. (Хліб)
Учениця
З малого зернятка –
Наш колос у полі.
Із хмарки малої –
Дощі на роздоллі.
З малого струмка –
Витікає ріка.
З малої стежини –
Цей шлях до вершини.
І хліб для людини –
З малої зернини.
Сьогодні скажу я ,
Хоч трохи мала:
Спасибі за все,
Що земля нам дала!
Журналіст
Поясніть прислів’я.
(Діти пояснюють)
Журналіст
Гра «Де я був?»
Виступ делегації вчителів.
1-й учень
Є в тебе справжній, вірний друг,
Про це не забувай!
Він розповість про все навкруг –
Про море, гори, ліс і луг –
Що хочеш запитай!
Як вперше він зайшов у клас –
«Суворий!» - думав ти.
А скільки він зумів для вас
Душевних сил знайти!
2-й учень
Тобі задачки заважкі
Терпляче пояснив.
Зчепились в класі хлопчаки –
Він їх розборонив.
А як в походи, пригадай,
Водив нас навесні –
Який прекрасний рідний край
Побачив ти в ті дні!
3-й учень
Хороших виростив людей
Він за багато літ.
Від нього із шкільних дверей
Пішли в широкий світ
Поет, учений, горновий,
Артист і льотчик бойовий…
Хто ваш надійний друг? (Учитель)
Питання від делегації вчителів до дітей.
Гра «Чий віночок довший»
Журналіст називає речення. З останнім словом речення необхідно скласти нове речення. Наприклад: Книга лежала на столі. – Стіл мій чистий. – Чисті руки – це здоров’я…
Журналіст
А ось уже підготувалась делегація перукарів. (Показ і представлення зачісок)
Загадки від перукарів.
1.Яким є, таким покаже
І без слів усе розкаже. (Дзеркало)
2.Любить митися і купатися, але від того тільки худне. (Мило)
3.Зуби є, а рота немає. (Гребінець)
Журналіст
А зараз на зміну делегації перукарів запрошується делегація лісників.
1-й учень
Спасибі людям, що зростили ліс:
За всі дуби, ялини в пишнім гіллі,
І за красу отих зелених кіс,
В яких стоять гнучкі берізки білі.
2-й учень
Коли б не ліс, не знали б ми про те,
Що є фіалка, пролісок на світі…
Як у маю конвалія цвіте –
Найкраща, найніжніша з-поміж квітів.
3-й учень
Від суховіїв сохнула б весна,
Була б вона подібна до пустелі,
А ліс накличе хмару на поля –
Дощі проллються весняні, веселі.
4-й учень
Поглянь на поле – красень урожай!
А ліс – немов стіна понад рікою.
В зелене клечання убравсь наш край,
Радіє сонце від краси й спокою.
5-й учень
Спасибі ж людям, що зростили ліс
За всі дуби, ялини в пишнім гіллі,
І за красу отих зелених кіс,
В яких стоять гнучкі берізки білі.
Учитель
Діти, про які професії ви дізналися сьогодні? Що дізналися нового? Хто обрав собі на майбутнє професію? Яку? Що требі робити дітям, щоб стати спеціалістами в обраній професії?
Гра з м’ячем «Назви предмети»
Учитель кидає м’яч і називає професію. Той учень, який його упімав повинен назвати три предмети, які стосуються цієї професії. Наприклад: художник – картина, фарби, пензлик; льотчик – штурвал, літак, крило; швець – голка, тканина, нитки.