Виховна година "Знайомимось із професіями"

Про матеріал
Дана виховна година створена для того, щоб розширити й поглибити знання дітей про професії; розвивати допитливість, творчу фантазію, винахідливість, гумор; виховувати повагу до людей праці, працелюбність.
Перегляд файлу

Виховна година

«Знайомимось з професіями»

Мета: розширити й поглибити знання дітей про професії; розвивати допитливість, творчу фантазію, винахідливість, гумор; виховувати повагу до людей праці, працелюбність.

Хід виховної години

Журналіст

Сьогодні у нас відбудеться зустріч із представниками різних професій. До нас завітають делегації кухарів, перукарів, хліборобів, вчителів, лісників.

1-й учень

Шофер не любить довго спать,

Із сонцем він встає.

І до машини поспіша –

Важливі справи є.

Його повсюди люди ждуть,

Тож рано він і встав,

Щоб цеглу і цемент возить,

Аби росли міста.

2-й учень

Ще всі навколо міцно сплять,

Та пекар встати встиг,

Аби духмяним калачем

Ти смакувати зміг.

3-й учень

Муляр весняним шаром барв

Нас радувати звик,

Тому і він так рано встав, -

Веселий чарівник.

Спитай у сонця і в землі,

Спитай дзвінкий потік:

Хто починає день новий?

-Робочий чоловік!

4-й учень

Літака веде пілот,

Робітник йде на завод,

Школярів учитель вчить,

Космонавт в ракеті мчить,

Кожний знає своє діло,

Робить чесного його, вміло.

Гра «Без труда немає плода» (проводять журналісти)

Журналіст

Уявімо життя без роботи: і на виробництві, і в школі ніхто нічого не робить. Що б сталося?

Не працює електрик…

Учні. Немає світла, у квартирі темно, не працюють телевізори, праски, пилососи.

Журналіст

Не вийшов на роботу пекар…

Учні.   Всі залишились без хліба.

Журналіст

Вирішив відпочити кочегар…

Учні.  Буде холодно в домі, у школі, в лікарні. Ми не зможемо відвідувати школу, ходити до театру та музею.

Журналіст

А якщо всі хлібороби і доярки не вийдуть на роботу?

Учні.  Не буде хліба і молока.

Журналіст

Правильно. Життя – це праця і бережливість.  А ким хоче бути кожен з вас, коли виросте, ми дізнаємось, зустрівшись з представниками різних професій. Запрошуємо делегацію кухарів.

1-й учень

Наш кухар, ніби боровик,

Надів біленьку шапку.

Готує нам він холодник,

І запікає бабку.

2-й учень

Смачний у кухаря пиріг,

Чудова каша манна!

Він дбає про здоров’я всіх –

Йому й подяка наша!

Інсценізація

1-й учень.   Ми – кухарі, і як один, усі привітні та умілі, готуємо ми різні смачні страви. Запрошуємо вас,  любі друзі, до нас на обід. У нас в меню: смажена риба, загадки, конкурси.

2-й учень.   Шановні друзі, я ще не кухар, я ще тільки вчусь. Давайте зазирнемо у мою сковорідку і подивимось, що я та приготував.

3-й учень.   Смажену рибу!

2-й учень.   Друзі! Що за риба?

Всі учні.   Карась!

2-й учень.   Так. За правильну відповідь вручаю приз. А що ви про нього знаєте?

3-й учень.   Це риба, яку впіймав мій тато, а матуся засмажила її, а я – з’їв.

1-й учень.   Карась водиться у нас в річці.

2-й учень.   А що ви можете сказати про це слово?

3-й учень.   Це слово – назва предметі.

2-й учень.   Так, правильно.

Журналіст

Кожний кухар має  знати і вміти готувати велику кількість страв. Зараз ви по черзі будете називати страви, які готують з картоплі. (Конкурс «Хто швидше почистить картоплю»).

Журналіст

А зараз ми запрошуємо делегацію перукарів. За 10 хвилин ви повинні зробити зачіски своїм подружкам, прикрасити їх стрічками, бантами, придумати назву і представити всім. А тим часом делегація хліборобів пропонує відгадати загадки.

1.В землю кидалося

На повітрі  розгулялося,

В печі гартувалося,

Запахом своїм всіх приваблює.   (Хліб)

2.По полю ходить, зерно молотить,

Жне, косить – хліба не просить.   (Комбайн)

3.У пору літню, в час осінній,

Навесні – в гарячий час,

Косять, жнуть вони і сіють,

Орють лан у котрий раз.   (Хлібороби)

Гра «Білий хліб росте й чорній землі»

Із чорного – зелене. (Сходи пшениці)

Із зеленого – золоте. (Колос пшениці)

Із золотого – біле. (Борошно)

Із білого – рум’яне.  (Хліб)

Учениця

З малого зернятка –

Наш колос у полі.

Із хмарки малої –

Дощі на роздоллі.

З малого струмка –

Витікає ріка.

З малої стежини –

Цей шлях до вершини.

І хліб для людини –

З малої зернини.

Сьогодні скажу я ,

Хоч трохи мала:

Спасибі за все,

Що земля нам дала!

Журналіст

Поясніть прислів’я.

  • Радість на обличчях, бо врожай на полицях.
  • Хліб – усьому голова.

(Діти пояснюють)

Журналіст

Гра «Де я був?»

  • Я бачив комбайн. Де я був?
  • Я бачив верстат. Де я був?
  • Я бачив шприц. Де я був?
  • Я бачив багато книг. Де я був?
  • Я бачив виставу. Де я був?
  • Я бачив ведмедя. Де я був?

Виступ делегації вчителів.

1-й учень

Є в тебе справжній, вірний друг,

Про це не забувай!

Він розповість про все навкруг –

Про море, гори, ліс і луг –

Що хочеш запитай!

Як вперше він зайшов у клас –

«Суворий!» - думав ти.

А скільки він зумів для вас

Душевних сил знайти!

2-й учень

Тобі задачки заважкі

Терпляче пояснив.

Зчепились в класі хлопчаки –

Він їх розборонив.

А як в походи, пригадай,

Водив нас навесні –

Який прекрасний рідний край

Побачив ти в ті дні!

3-й учень

Хороших виростив людей

Він за багато літ.

Від нього із шкільних дверей

Пішли в широкий світ

Поет, учений, горновий,

Артист і льотчик бойовий…

Хто ваш надійний друг?   (Учитель)

Питання від делегації вчителів до дітей.

  • На столі лежало 4 яблука. Одне з них розрізали навпіл. Скільки яблук на столі? (4)
  • У чотирьох братів по  одній сестрі. Скільки всього дітей в сім’ї? (5)

Гра «Чий віночок довший»

Журналіст називає речення. З останнім словом речення необхідно скласти нове речення. Наприклад: Книга лежала на столі. – Стіл мій чистий. – Чисті руки – це здоров’я…

Журналіст

А ось уже підготувалась делегація перукарів. (Показ і представлення зачісок)

Загадки від перукарів.

1.Яким є, таким покаже

І без слів усе розкаже.   (Дзеркало)

2.Любить митися і купатися, але від того тільки худне.   (Мило)

3.Зуби є, а рота немає.   (Гребінець)

Журналіст

А зараз на зміну делегації перукарів запрошується делегація лісників.

1-й учень

Спасибі людям, що зростили ліс:

За всі дуби, ялини в пишнім гіллі,

І за красу отих зелених кіс,

В яких стоять гнучкі берізки білі.

2-й учень

Коли б не ліс, не знали б ми про те,

Що є фіалка, пролісок на світі…

Як у маю конвалія цвіте –

Найкраща, найніжніша з-поміж квітів.

3-й учень

Від суховіїв сохнула б весна,

Була б вона подібна до пустелі,

А ліс накличе хмару на поля –

Дощі проллються весняні, веселі.

4-й учень

Поглянь на поле – красень урожай!

А ліс – немов стіна понад рікою.

В зелене клечання убравсь наш край,

Радіє сонце від краси й спокою.

5-й учень

Спасибі ж людям, що зростили ліс

За всі дуби, ялини в пишнім гіллі,

І за красу отих зелених кіс,

В яких стоять гнучкі берізки білі.

Учитель

Діти, про які професії ви дізналися сьогодні? Що дізналися нового? Хто обрав собі на майбутнє професію? Яку? Що требі робити дітям, щоб стати спеціалістами в обраній професії?

Гра з м’ячем «Назви предмети»

Учитель кидає м’яч  і називає професію. Той учень, який його упімав повинен назвати три предмети, які стосуються цієї професії. Наприклад: художник – картина, фарби, пензлик; льотчик – штурвал, літак, крило; швець – голка, тканина, нитки.

docx
Додано
22 січня 2021
Переглядів
427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку