Виховна робота на тему "Історична подорож. Короткі історичні відомості про обчислювальні прилади та з історії створення ЕОМ від абака до нетбука"

Про матеріал

Тема: Історична подорож. Короткі історичні відомості про обчислювальні прилади та з історії створення ЕОМ від абака до нетбука.

Мета:

  • ознайомити з короткими історичними відомостями про обчислювальні прилади, історією виникнення ЕОМ, вчити працювати з розвиваючими навчальними програмами з математики, повторити правила з техніки безпеки та правила поведінки при роботі за комп'ютером, закріпити уміння визначати істинність та хибність висловлювань,
  • розвивати навички роботи з мишею, логічне мислення, увагу, кмітливість, проектну діяльність школярів.
  • виховувати інтерес до історії інформатики, бережливе ставлення до комп'ютерної техніки

На моїй сторінці також є презентація до конспекту!

Моя пошта: kusovol@hotmail.com

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

КВНЗ КОР «Богуславський гуманітарний коледж імені І.С.Нечуя-Левицького»

 

 

 

 

План-конспект заняття

з позакласної та позашкільної виховної роботи з додаткової кваліфікації

«Вчитель інформатики в початкових класах»

на тему: «Історична подорож. Короткі історичні відомості про обчислювальні прилади та з історії створення ЕОМ від абака до нетбука»

 

 

 

Студента 31 групи

спеціальності «Початкова освіта»

Куцовола Назара Вікторовича

 

Дата отримання теми: __________________                                         

Дата проведення заняття:________________

 

Конспект затверджено:

вчителем _______________________

методистом_____________________

 

Оцінка за конспект:  

Оцінка за проведення: __________________

 

 

 

Богуслав 2017


Тема: Історична подорож. Короткі історичні відомості про обчислювальні прилади та з історії створення ЕОМ від абака до нетбука.

Мета: ознайомити з короткими історичними відомостями про

обчислювальні прилади, історією виникнення ЕОМ,

вчити працювати з розвиваючими навчальними програмами з математики, повторити правила з техніки безпеки та правила поведінки при роботі за комп'ютером, закріпити уміння визначати істинність та хибність висловлювань,

розвивати навички роботи з мишею, логічне мислення, увагу, кмітливість, проектну діяльність школярів.

виховувати інтерес до історії інформатики, бережливе ставлення до комп'ютерної техніки

Обладнання: комп’ютер, презентація, демонстраційний матеріал.

Використані джерела:

  1. http://www.refs.in.ua/tema-istorichna-podoroj-korotki-istorichni-vidomosti-pro-obchi.html
  2. http://bibl.com.ua/informatika/36540/index.html?page=16
  3. Сходинки до інформатики : підручник для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.В. Коршунова. — К. : Гене за. 2012. — 50 - 52 с.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Встаньте, діти, поверніться,

Одне одному усміхніться,

Привітайтеся чемненько.

І сідайте всі рівненько.

Інформатику ми розпочинаєм,

Дізнатися нового всі бажаєм.

– Доброго дня! Мене звати Назар Вікторович. Я проведу у вас сьогодні заняття.

 

ІІ. Вступна частина

2.1. Логічні завдання

– Зараз ми перевіримо ваше логічне мислення. Вам потрібно буде знайти у цій таблиці 4 пристрої, які складають комп’ютер.

Рухатись по таблиці можна згори вниз, знизу вгору, справа наліво та зліво направо.

 

 

 

 

 

 

Наступним нашим завданням буде переставити букви так, щоб отримати слова, пов’язані з комп’ютером:

  1.  Р Ц Р С П О Е О _______________________________________

 

  1.  А И М Ш_____________________________________________

 

  1.  Р О М І О Н Т_________________________________________

 

  1.  К А С Е Р Н___________________________________________

 

  1.  Т Ь А М’ П Я__________________________________________

 

  1.  А А А У І Р Т К В Л_____________________________________

 

  1.  Р Е Р И П Т Н__________________________________________

2.2. Оголошення теми і мети.

– Сьогодні буде незвичайне заняття. Ми здійснимо подорож в історію інформатики. У часи, коли створювалися перші обчислювальні пристрої. Познайомимося з ученими, які здійснювали ці відкриття.

 

ІІІ. Основна частина

3.1. Розповідь з елементами бесіди

– Людина весь час намагалась якимсь чином отримати, зберегти, опрацювати та передати інформацію своїм нащадкам, виконувала певні обчислення. Починали обчислення з рахунку на пальцях. Коли пальців на одній руці не вистачало. Вони лічили пальці на другій руці, а потім – на нозі.

У стародавніх римлян було введено пальцеве зображення чисел. Різні згини пальців позначали одиниці, сотні і тисячі, а різні жести рук давали можливість рахувати до мільйона.

Деякі народи для запам'ятовування кількості предметів використовували зарубки. Наприклад, на дошці зарубками відмічався борг. Потім дощечка розламувалась навпіл. Одна половинка віддавалась боржнику, друга – господареві.

Древні кімерійці робили перші спроби рахувати за допомогою кісток. Вони робили відбитки на стінах печер, у яких зберігалась інформація про полювання, життя, відносини між первісними людьми. Наскельний живопис передав інформацію теперішнім нащадкам.

В давнину існували рахункові мотузки. Перуанські рахункові мотузки називалися Кіпу. Рахували на них за допомогою вузликів. А щоб не забути. Що де рахувалось, кіпу фарбували в різні кольори. Так рахували індійці та китайці.

Одним з перших пристроїв, 5-6 століття до нашої ери, що полегшувало обчислення, можна вважати рахівницю – це переносний пристрій, що складається з дерев'яних кружечків, нанизаних на дерев'яний або металічний стрижень.

3.2. Робота в групах

Я розділяю учнів на 6 підгрупи. Кожній підгрупі я роздаю по 1 комплекту пазлів із зображенням пристороя Паскаля, лейбніца, Беббіджа, Лебедєва. Завдання полягає в наступному: хто швидше збере пазли. Після того як пазли були зібрані і був визначений переможець я розповідаю учням про кожний із малюнків, а саме: обчислювальна дошка Абака, машина Паскаля, Ньютона – Лейбніца, Беббіджа, МЕОМ Лебедєва та машину Айкена.

 

Дослідження в таких науках, як математика, астрономія, географія, потребували складних обчислень. Люди вже навчилися письмово додавати, віднімати, ділити, множити, тобто виконувати дії з числами. Далі вони почали створювати різні пристрої для прискорення обчислень.

 

— У Стардавній Греції абаком називали спеціальну рахункову дошку для арифметичних обчислень, розділену на смуги, де пере­сувалися камінчики або кістки (як у російських рахівницях).

http://bibl.com.ua/pars_docs/refs/37/36540/36540_html_20158d15.jpg

У віці 18 років Блез Паскаль розпочав роботу над машиною, яка допомогла б батькові виконувати громіздкі розрахунки. Пас­каль виготовив і продав деяку кількість машин, вісім екземплярів збереглося до нашого часу. На жаль, ми не знаємо, чи використову­валися ці машини Паскаля для проведення практичних обчислень або лише як пізнавальна іграшка.

http://bibl.com.ua/pars_docs/refs/37/36540/36540_html_56c6ea73.jpg

Наступний крок у створенні обчислювальних машин зробив ве­ликий математик Готфрід Вільгельм Лейбніц, який задумав побуду­вати не просто машину, яка додає числа, а машину, яка виконує всі чотири арифметичні дії: додавання, віднімання, множення і ділення.

http://bibl.com.ua/pars_docs/refs/37/36540/36540_html_2689e177.jpg

У дев’ятнадцятому столітті англійський учений Чарльз Беббідж
розробив проект машини, яка надихнула конструкторів на створення перших електронно-обчислювальних машин.  Свою машину Беббідж будував понад 20 років, але так і не побудував її до кінця. Такі машини вдалося створити лише в середині двадцятого століття.

http://bibl.com.ua/pars_docs/refs/37/36540/36540_html_6ce73fe3.jpg

 

1944 року під керівництвом Говарда Айкена було створено обчислювальну машину для зберігання даних використовувались механічні прилади (коліщатка та перемикачі). Машина Айкена могла виконувати близько однієї операції за секунду та мала величезні розміри: понад 15 м завдовжки та близько 2,5 м заввишки і складалася більш ніж із 750 тисяч деталей.

http://s3.amazonaws.com/s3.timetoast.com/public/uploads/photos/9889930/i.jpg?1491810798

 

Ви маєте пишатися тим, що саме в Україні, у Києві, була створена одна з перших в Європі електронно-обчислювальна машина (скорочено ЕОМ). Ця подія відбулася у 1951 році. Машина займала приміщення, площа якого
дорівнювала площі двох класних кімнат, і вміла швидко та точно розв’язувати складні математичні задачі. Створили цю ЕОМ вчені та інженери на чолі з Сергієм Олексійовичем Лебедєвим.

http://bibl.com.ua/pars_docs/refs/37/36540/36540_html_3d9e37e2.jpg

3.3. Розповідь з елементами бесіди.

Перший комп'ютер займав площу, на якій можна розмістити сучасний спортивний зал

Перший переносний комп'ютер (ноутбук) важив 11 кг

Перший персональний комп’ютер був розмірами, як невеликий холодильник

Сьогодні широко використовують кишенькові комп’ютери

Перші комп`ютери відрізняються від сучасних не тільки своїми можливостями, але й розмірами.

 

3.4. Гра «Минуле та сучасне»

А зараз ми пограємо в гру «Минуле та сучасне». Бажаючі учні повинні підійти до дошки і вибравши потрібний малюнок визначити до якого часу він належить.

http://svitppt.com.ua/images/51/50044/960/img14.jpg

http://svitppt.com.ua/images/51/50044/960/img15.jpg

IV. Заключна частина

А зараз я хочу перевірити, що нового ви вивчили на занятті.

1. Які були перші спроби зберігання інформації?

2. Назви перший обчислювальний пристрій.

3. Під керівництвом якого українського вченого було розроблено перший український комп’ютер?

1

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
992
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку