Виховна робота на тему :«Життя - це наш безцінний скарб»

Про матеріал
- узагальнення, систематизація та повторення знань з теми «Правила дорожнього руху» - наочне засвоєння дорожніх знаків та дорожньої розмітки - засвоєння загальної пам’ятки з безпеки дорожнього руху - ознайомлення зі стасистикою по ДТП в Україні та світі - виховання бережливого ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих - виховання почуття обов’язку перед суспільством та перед самим собою - виховання культури спілкування
Перегляд файлу

  

     

Назва заходу: «Життя - це наш безцінний скарб. Тож не залиш його без барв.»

 

Форма проведення:  тематична вікторина з елементами бесіди

 

Мета:

 

- узагальнення, систематизація та повторення знань з теми «Правила дорожнього руху»

- наочне засвоєння дорожніх знаків та дорожньої розмітки

- засвоєння загальної пам’ятки з безпеки дорожнього руху

- ознайомлення зі стасистикою по ДТП в Україні та світі

 

- виховання бережливого ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих

- виховання почуття обов’язку перед суспільством та перед самим собою

- виховання культури спілкування

 

 

 

Вік дітей: 14-15 років

 

Тривалість проведення заходу: 45 хвилин

 

Обладнання:  1. Завдання для вікторини

2. Два екземпляри кросворду.

3. Пам’ятка з правил дорожнього руху.

4. Матеріал по типам дорожніх знаків.

5. Вісім зображень з дорожніми знаками різного типу.

6. Правила дорожнього руху.

7. Картки для конкурсів.

8. Плакат з правил дорожнього руху.

9. Ноутбук та проектор.

10. Таймер.

   

 

 

 

 

 

 

Особливості підготовки

 

  1. Обговорення теми та дати проведення виховного заходу з класним керівником.
  2. Обрання форми проведення.
  3. Визначення мети та завдань виховного заходу.
  4. Підбір матеріалів: пошук конкурсів в мережі Інтернет, журналах та газетах; пошук статистики по дорожньо-транспортним пригодам, пошук цікавих матеріалів.
  5. Створення приблизної структури виховного заходу.
  6. Пошук відеороликів, в яких причиною ДТП виступає не дотримання правил з боку 1) водія; 2) пішохода; 3) пассажира.
  7. Оформлення сценарію разом з Фененко Оксаною. Підготовка чернетки сценарія для класного керівника.
  8.  Роздача слів та поперднього домашнього завдання учням.
  9. Потурбувались про необхідні матеріали та засоби від шкільного керівництва ( проектор, плакат по правилам дорожнього руху)
  10. Безпосередня підготовка класної кімнаті та колективу до заходу: налаштування комп’ютерної апаратури, оформлення класної  дошки, розміщення учнів, попередження про вибір назви та капітана команди.
  11. Проведення виховного заходу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План

 

  1. Поділ класу на дві команди. Вибір назви, капітана та девізу.
  2. Вступ
  1. Вступне слово ведучих ( важливість знання і дотримання правил дорожнього руху,  ознайомлення з темою та метою заходу, побажання щодо заходу)
  1. Статистика по дорожньо-транспортним пригодам. Звернення до учнів.
  2. Представлення журі
  3. Представлення команд ( назва та капітан)
  4. Проведення вікторини
  1. Конкурс №1 «Мозковий штурм»
  2. Конкурс №2 «Виправ помилки»
  3. Конкурс №3 «Крокодил»
  4. Конкурс №4 «Завдання всліпу»
  5. Конкурс №5 «Конкурс капітанів. Гра ,,Хто такий? Що таке»
  6. Конкурс №6 «Дорожній міні-практикум»
  7.  Конкурс №7 « Ерудит»
  1. Ознайомлення з пам’яткою  «Безпека дорожнього руху»
  2. Показ відеороликів.
  1. «Недотримання пішоходом правил – потенціальне ДТП»
  2. «Не завжди вистачить лише знання і дотримання правил. Не забуваймо про увагу»
  1.  Оголошення результатів змагання.
  2.  Заключне слово ведучих ( подяка та побажання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід проведення

Безпосередньо перед виховним заходом клас ділиться на два рівні (по можливості) команди. Кожна з команд обирає собі назву та капітана. По бажанню ( можливості) також можна обрати короткий девіз.

Захід починається словами ведучих:

Ведучий №1.

Ми з вами живемо у місті, тому щодня, перебуваємо в ролі учасника дорожнього руху. Переходимо дорогу – ми пішоходи, рухаємося міським транспортом – пасажири, а якщо маємо власний транспорт, то час від часу стаємо водіями. Для виконання цих ролей ми повинні знати правила дорожнього руху, та засоби його регулювання.

Ведучий №2

Порушуючи правила дорожнього руху, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Тож, щоб не сталося лиха ми повинні знати елементарні правила дорожнього руху, основні засоби його регулювання, вміти правильно переходити через дорогу та переводити своїх менших братів та сестер, розрізняти типи дорожніх знаків, щоб завчасно скористатися інформацією для своїх подальших дій.

 

Отож, тема сьогоднішнього заходу, як ви вже здогадались, «Правила дорожнього руху».

 

Ведучий №1

Головна наша мета - систематизувати та повторити матеріал з теми Правил дорожнього руху.

Але щоб це було водночас цікаво та відклалося приємним спогадом у пам’яті, формою нашого заходу буде тематична вікторина.

Ведучий №2

Усі мають пам’ятати,

Що на дорозі не варто жартувати.

У грі повторимо ми правила дорожні

І будемо завжди всі обережні.

 

Ведучий №1

Але перед початком вікторини прослухаємо доволі сумну статистику по дорожньо-транспортним пригодам в України та взагалі усьому світі.

Ведучий №2

За даними ООН дорожні аварії є у всьому світі другою причиною смерті серед молодих людей у віці 5-29 років і третьою причиною смерті людей у віці 30-44 років. В автопригодах щорічно гине приблизно 1,2 мільйони осіб, ще 50 мільйонів людей одержують травми або стають інвалідами.

Кожні 16 хвилин в Україні відбувається ДТП, а кожні дві години гине людина. В середньому за добу в ДТП гине 14 і отримує травми різного ступеню тяжкості понад 100 осіб. В Україні відносна кількість загиблих в ДТП в 4-10 разів більша, ніж в країнах Євросоюзу, США.

Ведучий №1

У першій половині 1990-х щорічний показник жертв був у рамках 7,5-8,5 тис. чоловік. З 1996 року намітилася тенденція до зменшення кількості загиблих до 5-5,5 тис осіб. На початку століття у зв´язку зі збільшенням автомобілізації і не завжди високим професійним рівнем водіїв розпочалося зростання ДТП і загиблих. Піком став 2007 рік - 9,5 тисяч загиблих і 78,5 тисяч поранених.

Ведучий №2

Дослідження свідчать, що залежно від ролі в дорожньому русі потерпілі від порушень поділяються таким чином: водії – 25,4%, пасажири – 31,3%, пішоходи – 40,4%, велосипедисти – 1,9%, інші особи – 1,0%. Найбільш уразливою групою потерпілих є пішоходи, адже вони найбільш чисельні учасники дорожнього руху.

Ведучий №1

Майже 60% жертв - результат ДТП на заміських дорогах і 40% - у населених пунктах. За кількістю жертв ДТП Україна займає 5 місце в Європі після Росії, Італії, Франції та Німеччини.

За останні 20 років в Україні на дорогах загинули 137 тисяч людей. Ще близько мільйона були травмовані.

І це не просто цифри. Це численні зруйновані плани та цілі. Це зруйновані сім’ї. Зруйновані долі. Зруйновані життя. Зруйновані цілком і повністю…

Тому, щоб зберегти своє життя, життя близьких, життя оточуючих, всі ми маємо хоча б знати та дотримуватись правил дорожнього руху. І маємо надію, що наша вікторина вам в цьому допоможе.

Ведучий №2

Перш за все, представимо наше вельмишановне журі ( представлення членів журі).

Ведучий №1

Але яка ж вікторина без учасників? А от їх в нас вдосталь. Нумо ж послухаємо між ким відбудеться сьогоднішнє товариське змагання.

(Представлення команд. Назва, капітан, девіз).

Ведучий №2

Отож, коли всі готові, розпочнемо.

Конкурс №1

«Мозковий штурм»

Кожній команді по черзі пропонується 10 запитань, які передбачають коротку відповідь. Члени команди повинні відповідати досить швидко, оскільки часу на роздуми немає. Відповідає той, хто знає відповідь.

 

Оцінка конкурсу: за кожну вірну відповідь 1 бал. Максимальна кількість балів 10.

 

Ведучий №1

 

І команда.

1. Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).

2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).

3. Написи та лінії на проїжджій частині…(дорожня розмітка).

4. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор).

5. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме: горизонтальна та…(вертикальна).

6. Для введення обмежень в русі застосовують …(заборонні дорожні знаки).

7. Пішохідний світлофор, на відміну від звичайного, має тільки …(два сигнали червоний та зелений).

8. Загальною ознакою попереджувальних дорожніх знаків є …(трикутник з червоною облямівкою та білим фоном).

9. Працівник ДАІ, який регулює дорожній рух…(регулювальник).

10. Транспорт, який стоїть обходити тільки…(позаду).

 

Ведучий №2

ІІ команда.

 

1. Нормативний документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій території України…(правила дорожнього руху).

2. Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).

3. Чорні та білі лінії та смуги, нанесені на стовпи та огорожі …(вертикальна дорожня розмітка).

4. Світлофор з символами людини…(пішохідний світлофор).

5. Інформують про розміщення об’єктів сервісу…(знаки сервісу).

6. Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: червоний…(жовтий та зелений).

7. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме вертикальна та …(горизонтальна).

8. Загальною ознакою заборонних знаків є…(коло з червоною облямівкою та білим фоном).

9. За розташуванням розрізняють два види світлофорів, а саме: горизонтальні та …(вертикальні).

10. Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним…(пасажир).

 

Ведучий №1

Конкурс №2

«Виправ помилки»

 

Кожній команді по черзі пропонують речення з помилками. Помилки треба знайти та виправити. Якщо команда не відповідає, то шанс відповісти отримує друга команда.

Якщо помилку тільки знайшли – 0,5 балів, помилку виправили – 1,0 балів.

 

Текст

1. Учасниками дорожнього руху є: автомобіль, пасажир та водій. (Пішохід )

2. Пішохід – людина, яка використовує транспортний засіб і знаходиться у ньому, але не причетна до керування ним. (Пасажир)

3. Горизонтальна розмітка наноситься на стовпи та огорожі, а вертикальна – на дорогу та бордюри. (Навпаки).

4. Заборонні знаки мають загальну ознаку – трикутник з червоною смугою та білим чи жовтим фоном всередині. (Круг)

5. Пішохідні світлофори мають три сигнали з силуетом людини, а саме: червоний, жовтий та зелений. (Два сигнали, жовтий відсутній)

6. Інформаційно – вказівні знаки мають загальну ознаку – круг з червоною смугою та білим фоном всередині. (Заборонні) .

7. Щоб перевозити людей у кузові автокрана необхідне посвідчення водія категорії «С». (Не можна перевозити людей у кузові автокрана)

8. Транспортний засіб, що стоїть необхідно обійти спереду, переконавшись, що водій не починає рух. (Транспортний засіб необхідно обходити позаду).

9. Заборонні знаки інформують учасників дорожнього руху про розташування об’єктів обслуговування. (Знаки сервісу).

10. Розрізняють три види дорожньої розмітки: горизонтальна, вертикальна, пішохідна. (Два види дорожньої розмітки, пішохідна – це вид горизонтальної розмітки).

 

Ведучий №2

 

Конкурс №3

«Крокодил»

Всім знайома гра. Капітанам ( як варіант – просто представнику від команди) дають список понять та термінів по темі. Завдання – без жодного слова, за допомогою рухів, міміки і жестів показати своїй команді дані слова. Дається 1 хвилина. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

Команда 1

- Водій

- Зебра

- Велосипедист

- Світлофор

- Пішоход

- Регулювальник

- Шлагбаум

 

Команда 2

- Перехрестя

- Підземний перехід

- Свисток

- Дорожній знак

- ДТП ( аварія)

- Мотоцикл

- Пасажир

Ведучий №1

 

Конкурс №4

«Завдання всліпу»

 

Капітани кожної команди по черзі (всліпу) обирають по 2 картки з завданням. На виконання завдання пропонується 1 хвилина. Якщо команда готова відповідати раніше -  піднімають руку. ( Додаток №1)

 

За вірно виконане завдання 2,5 бали. Максимальна кількість балів – 5.

 

Ведучий №2

 

Конкурс № 5

Конкурс капітанів. Гра «Хто такий? Що таке?»

 

Грає капітан команди. За одну хвилину гравець повинен пояснити якомога більше слів, які йому будуть пропонувати.

 

Оцінювання: 1 бал за вірне пояснення. Максимальна кількість балів – кількість вірних пояснень за одну хвилину.

 

По 8 понять:

1. Пішохід. (Учасник дорожнього руху поза транспортним засобом).

2. Водій. (Учасник дорожнього руху, який керує транспортним засобом).

3. Дорожня розмітка. (Зображення на дорозі, бордюрі чи дорожніх спорудах).

4. Пасажир. (Учасник дорожнього руху, який знаходиться у транспортному засобі, але не причетний до керування ним).

5. Дорожній знак. (Інформація для учасників дорожнього руху).

6. «Зебра» на дорозі. (Горизонтальна дорожня розмітка).

7. Заборонний знак. (Запроваджує чи скасовує обмеження в русі).

8. Світлофор. (Пристрій для регулювання дорожнього руху).

9. Таблички до дорожніх знаків. (Уточнюють чи обмежують дію знаку).

10. Правила дорожнього руху. (Нормативний документ, що встановлює порядок дорожнього руху на певній території).

11. Пішохідний світлофор. (Пристрій, що регулює рух пішоходів).

12. Регулювальник. (Працівник ДАІ, що регулює рух на дорозі, з посвідченням та відповідною екіпіровкою).

13. Учасники дорожнього руху. (Водій, пасажир, пішохід).

14. Сигнали світлофора. (Зелений, жовтий, червоний).

15. Попереджувальний дорожній знак. (Попередження про небезпечну ділянку дороги).

16. Дорожньо-транспортна пригода. (подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки.

 

Ведучий №1

 

Конкурс №6

«Дорожній міні – практикум»

 

 За одну хвилину команда повинна вказати тип та назву знаку , зображеного на малюнку (додаток №2). По 4 знаки на команду.

 

Оцінювання: 2 бали за вірно визначений тип знаку та назву. Якщо щось одне ( назва чи тип) –1 бал.

 

Ведучий №2

 

Конкурс №7

Гра «Ерудит»

Команди одержують завдання – кросворди (додаток №3). Вони однакові для кожної команди. На розгадування дається 3 хвилини. Команда, яка перша виконає завдання, отримує 1 бонусний бал.

Оцінювання: 1 бал за вірно відгадане слово.

 

 

Ведучий №1

(Підведення підсумків)

Допоки журі перевіряє кросворди та рахує загальну кількість балів, прослухаємо невелику, але дуже важливу пам’ятку з правил дорожнього руху.

 

(Пам’ятку зачитують два учні. По черзі.)

 

1.            Ходити по тротуарах і пішохідних доріжках, дотримуючись правої сторони.

2.            Узбіччям ходити тільки тоді, коли немає іншого безпечнішого шляху. При цьому йти тільки назустріч руху транспорту і в світлу пору доби.

3.            Перед тим, як починати перехід через дорогу, вулицю треба зупинитись і приготуватися до переходу, поглянути на обидві сторонни ( спочатку на ліву, потім на праву) і лише тоді починати рух.

4.            Перетинати проїжджу частину по назначених пішохідних переходах. Суворо виконувати сигнали світлофора і регулювальника.

5.            При відсутності в зоні видимості переходу чи перехрестя переходити дорогу, вулицю, залізничний переїзд треба під прямим кутом до краю проїжджої частини на ділянці, яка вона добре проглядається.

6.            Іти, а не бігти через дорогу.

7.            Допомагати в переході вулиці тому, хто цього потребує (незрячим, людям похилого віку, малюкам).

8.            Стримувати тих дітей, які своєю недисциплінованою поведінкою створюють аварійні ситуації на дорогах.

9.            Бути вихованим, культурним. Виконувати усі обов’язки пасажира.

10.        Дотримуйся правил їзди на велосипеді.

11.        У разі дорожньо-транспортної пригоди надавати можливу допомогу потерпілим і перебувати на місці до прибуття працівників міліції.

Конкурс №8

Тримаюсь тільки на ходу,

А якщо стану, то впаду. (Велосипед)

 

    Йде з села до села,

А з місця не рушить. (Дорога)

 

    3 рогами — та не коза,
Є сідло — та не кінь.

3 педалями — та не рояль.

3 дзвінком — та не двері  (Велосипед)

 

    Маленькі будинки по місту біжать.
Хлопчики й дівчатка в будинках сидять.

                                                                                             (Автобуси)

    Два брати спереду йдуть,
За ними двоє ще женуться.
Біжать, ніяк не доженуть,

Об землю спересердя б'ються.  (Колеса)

 

    Я не їм вівca, нi сіна.
Дайте випити бензину.
Уcix коней обжену,

Кого хоч наздожену. (Машина)

 

 Яка тварина втекла із зоопарку, щоб цілий день лежати на пepexpecтi дороги?                      (Зебра)

1. Біжать чотири брати

    І один одного не можуть наздогнати.

                           (Колеса)

 

Ведучий №1

І на завершення хотілося б показати вам декілька коротких відео.

  1. Яскравий приклад того, що може спричинити порушення правил з боку пішохода
  2. Приклад того, що іноді самого лише дотримання правил дорожнього руху не достатньо для безпеки. Не варто втрачати увагу на дорозі. Якщо не порушуєте ви, це може зробити хтось інший…

Також радимо вам переглянути художній короткометражний фільм «Павук», де добре показано, як і пассажир може стати причиною ДТП. І взагалі зачеплена тема необдуманих дій, жартів, які так полюбляють школярі.

Ведучий №2

Але повернимось до нашого змагання.Всіх вас цікавить кінцевий результат. Нам дуже хотілось б сказати, що перемогла дружба, бо ви всі були на висоті. Але існує наука цифр – математика. Саме знання цієї науки допомогли нашому журі визначити переможця. Тож надамо їм слово.

 

(Оголошення результатів)

 

Ведучий №1

 

Ну що ж закінчилася наша вікторина. Хочемо сказати велике дякую всім, хто приймав в ній участь. Ви молодці. Ви показали досить глибокі знання з правил дорожнього руху. Гадаю, що всі ці теоретичні знання ви зможете використати на практиці, у повсякденному житті. Дякуємо за увагу та співпрацю.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Литвинюк Світлана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
14 жовтня 2019
Переглядів
977
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку