для того , щоб дітки не змучувались на заняття ГПД їм потрібно час від часу робити невеличкі паузи у навчані. Гра саме такий спосіб , за допомогою ,якого дітки змодуть трошки відпочити та відволіктися від своїх думок. Весело проводити час можна граючись і навчаючись у поєднанні цих двох видів робіт.
Розвивальні ігри в ГПД
«Гуси -лебеді» Умови гри : З числа гравців вибираються вовк і пастух. Інші діти – гуси. На одному боці майданчика проводиться межа, за якою перебувають гуси. Це їх будинок. Збоку майданчика окреслюють місце – лігвище вовка. Пастух виганяє гусей пастися на луки. Гуси ходять, літають по лукам, щипають травичку, при цьому вони нахиляються , витягують шию, а коли , випростовують крила (піднімають руки в боки). Потім пастух говорить :
Гуси зупиняються і відповідають хором :
«Устигни зайняти» Умова гри: Кожний із гравців креслить навколо себе коло – це його будинок, і стає в центр. Один із гравців(без кола)стає в середину майданчика і промовляє. : «Раз, два, три – біжи!» коли сказане останнє слово, усі гравці міняються місцями, а ведучий намагається зайняти чиє-небудь місце. Хто не встиг зайняти коло, стає ведучим, і грає триває.
Такі ігри сприяють не лише фізичному розвитку дітей, але й формують колективізм.
«У настрої» Умова гри: Ведучий пошепки на вухо одному з гравців, який саме вираз обличчя йому треба набути для передачі того або іншого настрою: «Зроби щасливе обличчя» або «Зроби сумне обличчя». Всі інші гравці відгадують настрій.
«Проповзи через тунель» Умова гри: Діти тримають обручі у вертикальному положенні на відстані 30-40 см.. Інша половина має пролізти по утвореному тунелі так щоб обручі залишились і початковому положенні. Потім міняються. Чия команда найменше зачепить обручів, та й буде переможцем.
Такі ігри сприяють не лише фізичному розвитку дітей, але допомагають створювати гармонійні відносини в колективі, розвивати взаємодопомогу один одному.
Підбираючи ігри до другої групи я орієнтуюсь завжди на той матеріал , який вчитель подавав на уроці, щоб допомогти дітям закріпити знання , вміння та навички, підбираю відповідні ігри. Бо такі ігри спрямовані на розвиток певних психологічних процесів.
До другої групи відносяться :
«Живе-неживе». Умова : ведучий називає упереміж об`єкти живої і неживої природи, а діти відповідають хором «живе», а на «неживе» мовчать. Наприклад : голуб, скло, гора, дуб. Виграють діти, що менше помиляються. Можна провести змагання між командами. Виграє команда, яка дала менше неправильних відповідей.
«Шторм» Умова: Треба допомогти повернути слова на свої місця. Розігралася буря. Хвилі обрушилися на палубу корабля. Усе переплуталося, книги розсипалися. З одного вірша зникли слова : серпень, апетит, айстри, апельсин. Спробуй повернути їх на місця:
…випав, ой, спекотний.
Як задушливо в зоопарку!
…пропав у поні
…в’януть на газоні,
Мавпенятко не страждає –
…уплітає!
День народження зайчика
Умова гри: У зайчика Вухастика сьогодні день народження! До нього прийшли гості! Зайчиком буде ваш малюк, а гостями - його іграшки. Назвіть 5-8 іграшок по іменам і розсадіть за столом - чаювати. А "зайчик" пригощає гостей чаєм, називаючи кожного гостя по імені. Кількість гостей можна збільшувати.
Картинка допомагає слову
Візьміть 10 картинок і підберіть до них по слову, пов'язаному з картинкою за змістом. Розкладіть їх впереміш. Запросіть дитину уважно подивитись і запам'ятати. Потім попросіть відвернутись і заберіть 4-5 картинок, які стосуються як мінімум трьох різних груп. Нехай дитина подивиться і визначить, яких картинок не вистачає.
В іншому варіанті можна не лише забрати картинки, але й додати нові, або ж одночасно одні забрати, а інші додати. Можна ускладнити завдання - не попереджувати про свої дії.
Тут можна використати задачі.
Задача : Через 2 роки хлопець буде вдвоє старший, ніж він був 3 роки тому, а дівчинка через 3 роки буде втроє старша, ніж була 3 роки тому. Хто з них старший?
Гра «Що забув художник?»
Сприймали.: Подивіться на картинку. Що забув намалювати художник?
Діти: У дивана немає однієї ніжки, на вазі не домальовані квітка,
На килимі не розфарбовані деякі смужки ...
(Прийоми - аналіз картинки, порівняння її з передбачуваним уявним стандартом).
Пазли. Сприяють розвитку логіки. Адже дитина керуючись логікою знаходить потрібні деталі.
Дидактична гра: “Знайди пару”
Мета: закріпити уміння дітей читати склади, та складати з них слова; Розвивати техніку поскладового читання; виховувати уважність.
Обладнання: картки зі складами.
Хід гри:Вихователь ділить дітей на дві команди. Всім дітям роздає картки зі складами і пропонує знайти кожній дитині пару з другої команди так, щоб у них зі складів утворилося слово.
Ускладнення:
Поступово збільшувати кількість складів у слові.
«Знайди відмінності» Умова: дітям даються дві, на перший погляд однакові зображення картинок. Але це лише на перший погляд. Їм треба віднайти якомога більше відмінностей. (зазвичай кількість відмінностей вказано в умові).