Виховне заняття "Уроки здоров'я"

Про матеріал
Мета: формувати уяву про здоров’я та здоровий спосіб життя; вчити навчатись дистанційно; допомогти усвідомити дітям, що здоров’я – це великий дар, не тільки для людини, а й для всього суспільства, сім’я – осередок збереження та зміцнення здоров’я, вміння піклуватися про всіх членів сім’ї; вчити учнів самостійно здобувати знання,розвивати вміння презентувати результати особистої та спільної діяльності; виховувати бажання підтримувати традиції здорового способу життя.
Перегляд файлу

Тема: «Уроки здоров'я»                

Мета: формувати уяву про здоров’я та здоровий спосіб життя; вчити навчатись дистанційно; допомогти усвідомити дітям, що здоров’я – це великий дар, не тільки для людини, а й для всього суспільства, сім’я – осередок збереження та зміцнення здоров’я, вміння піклуватися про всіх членів сім’ї; вчити учнів самостійно здобувати знання,розвивати вміння презентувати результати особистої та спільної діяльності; виховувати бажання підтримувати традиції здорового способу життя.

Обладнання: ТЗН, мультимедійна презентація.

Хід заняття

1.Організаційний момент.

1.1. Привітання з учнями.

- Доброго дня! Перед тим,як розпочати заняття дистанційно, прошу дотримуватись деяких правил дисципліни:у вас повинні бути ввімкнені камери, але виключені мікрофони. І говорити ви будете лише з дозволу вчителя, тобто мене. Якщо хочете щось сказати, то підіймайте свою руку ось так(показую).

Протягом заняття буду запитувати, чи мене чути, видно.

1.2.Вступна бесіда.

- У давнину казали: «Здоров’я – це нічого, але все без здоров’я – ніщо.

- Вітаючись, ми, зазвичай, кажемо: «Здраствуйте!», «Доброго здоров’я!».

Таким чином ми бажаємо одне одному здоров’я.

1.3.Створення емоційного настрою.

Доброго здоров’я діти, доброго вам дня

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня

Хай сміється мирне небо і дивує світ

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт

Бо здоров’я ,любі діти,в світі головне

А здоровий і веселий – щастя не мине.

              Запам’ятайте, любі діти!

              Здоров’я бережіть доки малі.

              І мудрими ідіть по цій землі.

              Хай кожен з вас запам’ятає:

              Без здоров’я – щастя не буває!

 

2.Розкриття теми заняття.

2.1. Створення проблемної ситуації.

    - Діти, уявіть собі, що ви заблукали в густому непрохідному лісі. І ось перед вами з’явилось три дороги, кожна може вивести з лісу за певних умов.

      Наліво підеш — багатство знайдеш, а здоров’я втратиш.

      Прямо підеш — половину багатства знайдеш, а половину здоров’я - втратиш.

      Направо підеш — багатства не знайдеш, проте здоров’я збережеш.

   - Зробіть свій вибір? Обґрунтуйте свою думку. (Найкраще піти направо, оскільки здоров’я — головне багатство людини).

2.2. Оголошення теми заняття.

- Діти, а що означає бути здоровим? Яку людину можна назвати здоровою?

(Бути здоровим - значить бути веселим, життєрадісним, з надією зустрічати новий день, відчувати себе по-справжньому щасливим, нічого не болить, добре працює, вчиться, грає в різні ігри …)

- Діти, підніміть руку, хто жодного разу не хворів. Нажаль таких серед нас немає.

        Сьогодні ми спробуємо зясувати:

- Як зберегти здоров’я, дотримуючись правил культури поведінки?

- Чому треба захищатися від «шкідливих звичок»?

Саме про це ми будемо вести розмову, щоб зберегти здоров’я змалку…

 2.3. Розповідь з елементами бесіди.

- Що,на вашу думку, означає слово ,,поведінка’’?(Гарно поводитися, завжди виконувати правила, що існують у школі, громадських місцях, транспорті, не ображати нікого).

          Поведінка – це правила поводження людини в певних ситуаціях.

А здоров’я?     

    Здоров’я – це стан фізичної та духовної рівноваги, відсутність хвороб.

- Чи можна пов’язати між собою ці два поняття: ,,поведінка’’ і ,,здоров’я’’?

 (Так. Від того, як людина виконує правила культури поведінки, залежить її здоров’я).

         - Найціннішим для кожної людини є її здоров’я.

Купити здоров’я неможливо, тому його потрібно зберігати й зміцнювати.

- А що таке режим дня?( чіткий розпорядок життя протягом доби)

    - Отже здоров’я залежить від режиму дня, поведінки та нашого ставлення один до одного, до своїх рідних, оточуючих.

     Здоров’я буде добре й збережене тоді, коли людина гарно поводиться. Їй приємно, що до неї ставляться добре товариші, рідні й у неї є багато друзів.

 

-Отже, від чого залежить наше здоров’я? Чому?

2.4. Бесіда про шкідливі звички.

- Також наше здоров’я залежить від наших звичок. Для початку нам потрібно з’ясувати, що таке звичка. Коли людина виконує якісь дії постійно, підсвідомо у неї виникає бажання або необхідність робити їх знову і знову – це і є звичка.

Давайте пригадаємо які бувають звички? (Шкідливі і корисні)

Найбільшу шкоду організму людини приносять такі звички: алкоголь, куріння, наркотики, токсикоманія (Токсикоманія – це коли людина залежна від якогось шкідливого запаху)

       Є ще інші шкідливі звички. Назвіть їх (дивитися довго телевізор, грати в комп’ютерні ігри, на мобільних телефонах, гризти нігті, читати лежачи та інші).

 Висновок

-  Мати або не мати шкідливої звички - справа особиста. Але якщо ви хочете гордо заявити про себе як про людину без шкідливих звичок, або якщо здоров'я вже не дозволяє ці самі звички, то ваш вибір - здоровий спосіб життя!

     -  Навчися казати «Ні»!

З кожним роком ти стаєш самостійнішим та незалежним. Усе більше часу ви перебуваєте в компаніях однолітків або старших друзів. Можуть виникнути ситуації, коли можуть вам запропонують закурити цигарку, можливо, навіть з наркотичною травою, випити пива чи вина. Ви мусите навчитися казати ,,Ні !

Отже,

  • Що таке звичка?
  • Якими бувають звички?
  • Що вам відомо про шкідливі звички?

Вправа-руханка.   «Щоб бути здоровим  робим так…»  


Щоб ніколи не хворіти,

Треба вправи нам робити.

Із –за парт швиденько встали,

Спинки гарно розрівняли,

На носочки піднялись

І до сонця потяглись.

Руки разом опустили

І швидесенько присіли.

Потім встали,руки в боки,

Всі красиво робим кроки

Назад – вперед прогнулись добре.

Не будем мати ми хвороби…

А тепер мерщій до справ,

Кожен вченим з нас щоб став

Прошу я усіх сідати,

Будем далі працювати.


2.5.Гра «Рима».


- Молодці!  Давайте-но я буду розпочинати речення,а ви закінчувати.

Нагадую! Мікрофон включає тільки той, кого я попрошу.

 

 

 

 

 

 1. Щоб було усе в порядку,

        Вранці робимо ...(зарядку).

    2.Свою ти силу покажи,

        З водою кожен день ... (дружи ).

3. Потрібні організмові продукти,

Дуже корисні овочі та ... (фрукти).

4. Дітям, дорослим дуже потрібно

Дихати часто свіжим ... (повітрям).


– Молодці! Скільки правил вам відомо! Тепер вже ніхто й ніколи не заважатиме вам бути здоровими.

 

Немає нічого дорожчого на світі,

Ніж дивне щастя жити на Землі

В здоров’ї кожній квіточці радіти,

І посміхатися навіть уві сні.

Безцінний скарб, що ми здоров’ям звемо,

Із юних літ нам треба берегти,

Адже нічого більше нам не треба,

Щоб тільки всі здорові були ми.

2.6.Узагальнення матеріалу. 

Гра «Правильно - НЕправильно»

  - Зіграємо у гру. Умови такі:

Якщо твердження, яке я скажу є правильним то ви показуєте великим і вказівним пальчиками ось таку галочку «», а якщо НЕ правильним показуєте двома вказівними пальчиками хрестик «Х»

  1. Поведінка і здоров’я нічим не пов’язані. Х
  2. Здоров’я не купиш ні за які гроші.
  3. Здоров’я ні від чого не залежить. Х Від чого воно залежить?
  4. Чи залежить здоров’я від режиму дня?
  5. Шкідливі звички приносять користь людському організму. Х Чому?
  6. дивитися довго телевізор, грати в комп’ютерні ігри, на мобільних телефонах, гризти нігті, читати лежачи – це все є шкідливим?
  • Що ще вам запам’яталось на занятті?

Відповіді учнів

 

Кожна людина повинна берегти і зміцнювати своє здоров’я. Іграшку, книжку,

одяг можна купити за гроші, але здоров’я не купиш. Саме тому з раннього дитинства треба дотримуватися здорового способу життя.

Пам’ятайте :

Здоров’я – це багатство,

яке Господь нам дав

І треба, щоб з дитинства

Його ти цінував.

Здоров'я не придбаєш,

За гроші пам’ятай

Його від Бога маєш

Про це не забувай.

Разом.

Здоров’я – це сила,

Здоров’я – це клас

Хай буде здоров’я у вас і у нас.

3.Підсумок заняття.

3.1.Рефлексія.

- Отож, прошу дати мені відповідь на запитання які ви бачите на екрані.

  • Сьогодні я дізнався…
  • Було цікаво…
  • Було важко…
  • Мене здивувало…
  • Я зрозумів(ла),що…

3.2.Прощання з класом.

- Дякую всім за заняття. Ви були … . До скорої зустрічі!

docx
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
920
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку