Виховний потенціал уроку німецької мови та шляхи його реалізації через застосування технології критичного мислення на прикладі вивчення модальних дієслів
Виховний потенціал уроку німецької мови та шляхи його реалізації через застосування технології критичного мислення на прикладі вивчення модальних дієслів
Виховний потенціал уроку німецької мови та шляхи його реалізації через застосування технології критичного мислення на прикладі вивчення модальних дієслів Із досвіду вчителя німецької мови КЗШ І-ІІІ ступенів №41 Смирнової Ілони Вікторівни
Номер слайду 2
Цінність іноземної мови як навчальної дисципліни виявляється в її виховному потенціалі та формуванні життєвої компетентності учнів, тобто здатності вирішувати життєві проблеми.
Номер слайду 3
Три етапи критичного мислення. Виклик. Осмислення. Рефлексія
Номер слайду 4
Виклик. На етапі виклику вчитель з’ясовує, що учням відомо про предмет розмови та що вони не знають, а хотіли б.
Номер слайду 5
Осмислення. Процес отримання знань: розвиток навичок самостійного дослідженняобговорення в групі(ах)спостереженнявиявлення недоліків і сильних сторін
Номер слайду 6
Рефлексія. Забезпечення міцності знань, осмислення їх актуальності, корекція власних установок.
Номер слайду 7
На всіх етапах уроку формується допитливість ініціативатворчістьморальні норми навчання німецької мовисоціокультурні правила
Номер слайду 8
Вивчення та використання модальних дієслів відбувається протягом всього навчального періоду, оскільки у німецькій мові модальні дієслова зустрічаються, за підрахунками дослідників, щонайменше вдвічі частіше, ніж в українській мові.
Номер слайду 9
Модальні дієслова – важлива цеглина складової для успішного оволодіння німецькою мовою.
Номер слайду 10
Сюжетно-рольова гра «Зоопарк». Сюжетно-рольова гра «Родина». Сюжетно-рольова гра « Що змінилось? Was hat sich verändert?». Сюжетно-рольова гра «Це гарно. Es ist schön».
Номер слайду 11
«German Modal Verbs Song – Deutsch lernen» (Learn German with Herr Antrim). Класно презентує цю тему у відео сюжетах для маленьких учнів на своєму каналі Andrea Thionville (You. Tube). Фрагменти мультфільмів
Номер слайду 12
Діти з цікавістю спільно складають правила
Номер слайду 13
Застосування модальних дієслів у різних видах сюжетно-рольових ігор, які відображають ту чи іншу життєву ситуацію типу:
Номер слайду 14
Для середньої ланки фрагменти із популярних фільмів
Номер слайду 15
Рекомендую список «100 gute Bücher für Ihren Unterricht Deutschlehrer – Info | DW». У старших класах виховний потенціал учня формується в певній мірі також через позакласне читання. Розгляд запропонованої книжки та обмін думками можна провести в нетрадиційному форматі уроку з горнятком чаю тощо. Можна запропонувати учням урок зразкового читання в різноманітних формах:літературні ранкизаочні екскурсії в літературні музеївідвідування місцевості творчості великих людей. Можна провести урок-змагання на вміння виразно читати уривки з незнайомих книжок, відстоюючи особисту думку про те, що саме подобається і чому.
Номер слайду 16
K. FUND та його канал K. Fund. Media представляє велику низку відео сюжетів рівня А1 –А2 для швидкого та прогресивного оволодіння німецькою мовою. Є підбірка німецькомовних фільмів Катерини Куськал за рівнями (А1-С1) «Urmel aus dem Eis», «Hänsel und Gretel», «Der kleine Eisbär», «Das Tagebuch der Anne Frank», «Die verlorene Zeit», «Türkisch für Anfänger» u.a. Гетте інститут пропонує також фільми німецькою за рівнями – Студвей. studway.com.ua > filmi-nimeckoyu , широко відомий Nicos Weg A1 та інше.
Номер слайду 17
Спілкування. Учні повинні мати можливість для обміну думками. Як результат – вони можуть бачити свою значущість і свій внесок у розв’язання проблеми. Цінування думок інших. Учні повинні вміти слухати і цінувати думки інших. При цьому вони мають усвідомлювати, що для знаходження оптимального розв’язання проблеми дуже важливо вислухати всі думки зацікавлених людей, щоб мати можливість остаточно сформулювати власну думку з проблеми, яку можна скоригувати за допомогою «колективної мудрості». Умови здатні спонукати і стимулювати учнів для формування морально-етичних цінностей: Час. Учні повинні мати достатньо часу для збирання інформації за заданою проблемою, її обробки, обрання оптимального способу презентації свого рішення. Учні повинні усвідомлювати, що вчитель від них очікує висловлення думок та ідей у будь-якій формі, діапазони яких можуть бути необмеженими, ідеї можуть бути різноманітними, нетривіальними.
Номер слайду 18
Результат застосування критичного мислення на уроках німецької мови при вивченні модальних дієслів активно впливає на виховний потенціал учня та формує його як моральну особитість міжкультурного соціому. Висновок: