10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Виховний проект «Здоров’я – найцінніший скарб людини.»

Про матеріал

Мета даного проекту:

v сформувати ціннісне ставлення учнів до збереження власного здоров'я;

v виховання гармонійно розвиненої особистості сукупністю засобів і методів, що позитивно впливають на фізичний, психічний і духовний розвиток дитини;

v виховувати основи культури здоров'я;

v вчити учнів встановлювати взаємозв'язок між цінністю продукта й фізичним розвитком;

v продовжувати формувати вміння правильно обирати продукти, знати складові продуктів;

v виховувати навички культури й гігієни правильного харчування;

v навчити дітей правилами особистої гігієни;

v берегти та зміцнювати своє здоров'я;

v дати учням поняття про заходи профілактики та боротьби з вірусами грипу;

v виховувати у дітей бажання перетворити набуті знання у внутрішню потребу;

v вчити учнів самоорганізовуватися, планувати свої дії;

v узагальнювати результати роботи, шукати різні джерела інформації;

v вчити дітей працювати в групах;

v розвивати мовлення, уяву, творчість, спостережливість.

Перегляд файлу

1.png

Баранівська загальноосвітня школа І-ІІІ

ступенів №2 імені Ольги Сябрук

 

 

 

 

 

Виховний проект

«Здоров’я – найцінніший

скарб людини.»

 

 

Класний керівник

3 – Б класу

Хіміч І. С.

 

 

 

 

 

 

Виховний проект «Здоров’я – найцінніший скарб людини.»

Змістова частина

“Найвища цінність у людини – це її здоров’я. Вона зможе його оцінити, якщо його втратить”, – так стверджує Олександр Захаренко у книзі “Поради колезі, народжені в школі над Россю”. Сьогодні нікому не спаде на думку сперечатися з цією тезою. Сучасні діти розуміють цю істину лише підсвідомо, і лише з роками ми починаємо цінувати здоров’я і плекати кожну мить життя.

Одними  із головних  умов збереження здоров’я є уникнення шкідливих звичок, дотримування правильного та раціонального харчування, правил особистої гігієни.

       Народна мудрість говорить:

                                                Гроші втратив – нічого не втратив,

                                                Час загубив – половину втратив,

                                                А здоров’я загубив – все втратив.

Так, здоров’я – найбільша цінність не лише окремої людини, а й усього суспільства. Істина відома, і це поступово стає переконанням, як в поведінці кожної дитини, так і в та суспільстві.

Сьогодні проблема збереження фізичного, психічного та духовного здоров’я дитини, сприяння її гармонійній особистісній та соціальній адаптації – один із головних напрямів роботи. Адже:

Дитина – це Дар Божий, який потрібно берегти,

Дитина – це Всесвіт, який потрібно вивчати,

Дитина – це талант, який потрібно розвивати,

Дитина – це наше майбутнє, яке повинно бути кращим за нас.

 

 

  • сформувати ціннісне ставлення учнів до збереження власного здоров’я;
  • виховання гармонійно розвиненої особистості сукупністю засобів і методів, що позитивно впливають на фізичний, психічний і духовний розвиток дитини;
  • виховувати основи культури здоров’я;
  • вчити учнів встановлювати взаємозв’язок між цінністю продукта й фізичним розвитком;
  •  продовжувати формувати вміння правильно обирати продукти, знати складові продуктів;
  •  виховувати навички культури й гігієни правильного харчування;
  • навчити дітей правилами особистої гігієни;
  •  берегти та зміцнювати своє здоров’я;
  • дати учням поняття про заходи профілактики та боротьби  з вірусами грипу;
  • виховувати у дітей бажання перетворити набуті знання у внутрішню потребу;
  • вчити учнів самоорганізовуватися, планувати свої дії;
  • узагальнювати результати роботи, шукати різні джерела інформації;
  • вчити дітей працювати в групах;
  • розвивати мовлення, уяву, творчість, спостережливість.

 

ch_21.2_11.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •            За складом учасників :
  •         колективно-індивідуальний;

 

  •     За характером партнерських взаємодій між учасниками :

 

  •         кооперативні;

 

 

  •     За рівнем реалізації між предметних зв’язків:
  •         міжпредметний :
  •         Читання»,
  •         «Я і Україна. Громадянська освіта», 
  •         «Образотворче мистецтво»,
  •         «Трудове навчання»,
  •         «Основи здоров’я».

 

  •             За тривалістю:
  •  короткотривалий (вересень - грудень)

 

 

 

  •            За метою  і характером проектної діяльності: -        інформаційний
  • пошуковий

        -        тематичний

              -           спортивно – оздоровчий

 

 

 

IMG_7081_NEW.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І етап. Підготовчий.

  • Аналіз відповідної літератури з пошукової роботи;
  • IMG_6840_NEW.jpgРозробка напрямів роботи;
  • Створення плану проекту:
  1. Зустріч з лікарем. Бесіда по профілактиці грипу. Складання  правил запобігання захворювання на грип під керівництвом лікаря.

 

 

P3160085.JPG

  1. Дослідницька робота. А це цікаво…  Пошук цікавого матеріалу про шкідливі звички людини.

 

 

 

PB180087.JPG

  1. Виставка малюнків. «Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти». Співставлення  продуктів харчування та вітамінів, які містяться в них.

 

  1. PB260173.JPGСвято здоров’я. Сценка  “Катруся в країні Невмивайнії»

 

 

  1. Вікторина «Формула здоров’я».
  • Збір інформації;
  • Аналіз інформації та упорядкування;
  • Підбір оформлення та музичного супроводу до презентації проекту.

ІІ. етап. Практично – виконавчий :

  • створення виставки дитячих робіт;
  • оформлення та узагальнення роботи;
  • проведення  презентацій виховного проекту «Здоров’я – найцінніший скарб людини».

ІІІ. етап. Підсумково – оцінювальний:

  • проведення вікторини «Формула здоров’я»
  • створення сторінки літопису класу про роботу;
  • обговорення питань, над якими будемо надалі працювати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Статура гарна й постать наше гасло

     Здоровий дух, бадьорість, доброта

     Усім шкідливим звичкам заборона

     «Vivat»,здоров'я, ясна голова.

 

 Приспів: Спорт і фізкультура повсякчас

                 Лиш загартує й зміцнить нас

                  Команда молодості наша

                  Команда, що об'єднає усіх.

 

 2. Повітря, ясне сонце, вода чиста

     Нас загартує на усі віки

     Усмішка добра, щира, пломениста

     Продовжить наші молоді роки.

     Приспів:

 

 3. Режим постійний, добре харчування

     Достатньо вітамінів, речовин

     Охайність, гігієна й намагання

     У звичку ввести це без зайвих сил

   Приспів:

Бесіда. «Як не захворіти на грип»

Мета. Сформувати ціннісне ставлення учнів до збереження власного здоров'я; берегти та зміцнювати своє здоров'я; виховувати у дітей бажання перетворити набуті знання у внутрішню потребу; дати учням поняття про заходи профілактики та боротьби з вірусом грипу; скласти перелік профілактичних засобів; вчити правильно поводитися в різних ситуаціях.

Хід бесіди

  •    Навколо нас у зовнішньому середовищі знаходиться величезна кількість невидимих для ока маленьких живих істот. їх можна побачити лише за допомогою спеціальних приладів - мікроскопів, які у тисячу та мільйон разів збільшує зображення. Збудники грипу вчені та лікарі побачили під дуже сильним електронним мікроскопом і назвали його вірусом.
  •    Віруси,   що

викликають грип,

оселяються в ротовій порожнині та в горлі хворого. Коли хворий розмовляє, кашляє чи чхає, з його рота чи  носа вилітають найдрібніші віруси грипу.

  •    Якщо здорова людина разом із повітрям буде вдихати крапельки, то вона може захворіти на грип. Запам'ятайте: потрапляння до організму людини хвороботворних мікроорганізмів називається інфекцією, тобто зараженням.
  •    Пригадайте перші ознаки захворювання на грип.

 

  •      Посилення виділення з носа (нежить).
  •      Ніс закладений, дихання утруднене.
  •      Кашель.
  •      Біль у горлі, вухах, охриплість голосу.
  •      Висока температура, слабкість
  •         Чому ж це відбувається? Тому, що вірус починає використовувати для свого живлення і розмноження речовини, з яких складаються клітини вашого тіла, поступово руйнуючи їх. Крім того, до крові надходять ще отруйні продукти життєдіяльності цих мікроорганізмів.
  •         Правила запобігання захворювання на грип.
  •  

1. Під час кашлю і чхання прикривайте рот і ніс хусточкою. Потрібно знати, що під час одноразового чхання чи кашлю утворюється 40 тисяч краплин слини з мікробами, які розповсюджуються на відстань 3-5 метрів. Носова хустинка, складена вчетверо, затримує 94% мікробів, що видихаються хворими.

2. Користуйтесь тільки своєю      носовою хустинкою  і рушником. Без них ви не маєте права нікуди йти.

  1.   Оберігайте себе від різкого охолодження.
  2.   Промоклий одяг і взуття зніміть із себе якомога швидше.
  3.   Частіше провітрюйте кімнату.
  1.   Добре споліскуйте склянку загального користування перед тим, як будете пити з неї воду.
  1.   Частіше мийте руки з милом.
  2.   Намагайтеся не ходити туди, де є хворий на грип.

9.  Щоденно робіть ранкову гімнастику.
10.Загартовуйтесь.

Будемо з водою дружити,

Будемо з повітрям дружити,

Будемо із спортом дружити,

Щоб без хвороби нам жити.

11. Щоденно їжте свіжі овочі й фрукти. Вітаміни посилюють захисні сили організму.

 

Якщо хочеш здоровим бути,

Правило запам'ятай:

Сам про своє здоров'я дбай, -

На лікарів цю турботу не перекладай. Лікарі лікують хворих,

Здоров'я вони не творять.

Людина повинна сама

Дисциплінована бути і вольова.

  •     А зараз перевіримо:
  •      У кого з вас є носова хустинка?
  •      Хто з вас робить щоденно ранкову гімнастику?
  •      Хто сьогодні споживав овочі й фрукти?
  •     А тепер послухайте правила боротьби з грипом і розкажіть батькам.
  1. Якщо доводиться доглядати хворого на грип, то захищайте рот і ніс марлевою пов'язкою, склавши її вчетверо.
  2. Щоденно кип'ятіть і періть марлеву пов'язку, носові хустинки та рушники хворого, прасуйте їх.
  3. Не користуйтеся для своїх потреб посудом хворого на грип.
  4. Вологе прибирання приміщення здійснюйте 0,5% розчином хлораміну.
  5. Не займайтесь самолікуванням, дотримуйтесь порад лікаря.

 

 

 

 

 

 

 

Давно вже став звичним плакат — "Крапля нікотину вбиває коня!" Ми часто не задумуємося над змістом цих слів. Але ж таки справді вбиває! Наприклад, якщо змочити кінчик скляної палочки нікотином і доторкнутися нею до дзьоба горобця, то він загине. Також краплина нікотину призводить до загибелі всіх риб в акваріумі.

Смертельна доза нікотину для людини — 50-70 мг (1 мг на кілограм маси тіла). Відомо, що кількість нікотину, який надходить із тютюнового диму в організм, становить приблизно 1/25 вмісту його в тютюні. Важливе значення має те, як часто роблять затяжки під час куріння. Людина дістає смертельну дозу нікотину. Викурюючи 20-25 сигарет на день.

Отруйність нікотину відчув кожний, хто взяв у рот першу в житті сигарету. Ніхто не може докурити першої сигарети до кінця. Цьому заважають запаморочення й нудота, а часом і ще неприємніші відчуття, такі як інтенсивне слиновиділення, шум у голові, головний біль, серцебиття, загальна слабкість, трестіння рук, блювання, пронос.

Шкідлива дія тютюну не обмежується нікотином. До складу тютюнового диму близько 30 отруйних речовин: аміак, синильна кислота, чадний газ та ін.

Тютюновий дим, який вдихає курець, насамперед потрапляє у верхні дихальні шляхи, а потім — у трахею та легені. Під впливом тютюнового диму відбувається хронічне подразнення слизової оболонки гортані, розвивається запалення голосових зв'язок, вони потовщуються, грубішають. Це призводить до зміни тембру голосу (грубий голос курця), що особливо помітно в молодих жінок.

Внаслідок подразнення слизової оболонки бронхів і трахеї тютюновим димом розвивається їх хронічне запалення (бронхіт і трахеїт).

Тому курці частіше хворіють на запалення легень, туберкульоз, захворювання у них мають тяжкий перебіг.

Учені встановили, що куріння — один з основних чинників, які призводять до того, що розвивається рак легень. Захворюваність на рак легень серед курців у 30 разів більша, ніж серед тих, хто не курить. Також відомо, що куріння збільшує ризик захворіти на злоякісні новоутворення інших органів: язика, гортані, стравоходу, шлунку, сечового міхура. Тютюновий дим згубно діє на серцево-судинну систему, дихальну систему та органи травлення.

Особливої шкоди завдає куріння жіночому організму. Абсолютно неприпустиме паління для вагітних жінок - це в 100% випадків призводить до ненормального розвитку дитини, появи аномалій, зокрема й генетичних, передчасного переривання вагітності тощо.

Паління серед дітей і молоді здебільшого зумовлене намаганням стати схожим на дорослих чи кіно героїв, що палять.

Величезної шкоди завдає пасивне паління, коли людина,

 

що не палить, змушена вдихати повітря, отруєне тютюновим димом.

Відповідно з основною дією, шкідливі речовини, що містяться в тютюновому димі, і, що впливають на організм, об'єднані в 4 групи: 1) канцерогенні речовини; 2) подразнюючі речовини; 3) отруйні гази; 4) отруйні алкалоїди.

Канцерогенні речовини: ароматичні вуглево-

дні, бензпірен, феноли, органічні сполуки (нітро-замін, гідразин, вінілхлорид, толуїдин та ін.), неорганічні сполуки миш'яку та кадмію, радіоактивні полоній, олово та вісмут -210.

Подразнюючі речовини: ненасичений альдегід -пропеналь (акролеїн), оксид вуглецю (II).

Отруйні гази: оксид вуглецю (II), сірководень, ціаністий водень та ін.

Отруйні алкалоїди: всього 12 (нікотин, норнікотин, нікотирин, нікотеїн, нікотимін та ін.).

Фізична та психологічна залежність від нікотину розвивається набагато швидше, ніж від алкоголю.

Головною причиною виникнення і розвитку "тютюнового" кашлю стають краплі дьогтю, що осіли в легенях. Речовини, що містяться в тютюновому димі викликають запалення епітелію, що покривають дихальні шляхи, це призводить до підвищеного виділення секреції та слизу, що зв'язаний з виділенням мокроти при кашлі.

Масове розповсюдження куріння є однією з головних причин широкого розповсюдження сердечно-судинних захворювань. Доведено, що у курців на відміну від некурящих людей в 2-3 рази частіше розвивається інфаркт та передінфарктний стан, стенокардія та інші захворювання серця При цьому смертність, викликана цими захворюваннями, в курців набагато вища. Життя курців на 4,6-8,3 роки менше, ніж у некурящих, при чому скорочення протяжності життя залежить від того, в якому віці людина почала палити.

Більше 80 % хворих, що страждають хронічним захворюванням шлунку та дванадцятипалої кишки, є курцями. Це захворювання найчастіше зустрічається у запеклих курців. Доведено, що куріння негативно впливає і на процес лікування виразки.

Куріння — соціальне лихо. Через нерозуміння, сліпе наслідування моди, дорослих, ровесників підліток починає курити — спочатку робить одну затяжку, викурює одну сигарету, а потім тягнеться до лиховісної пачки знову і знову. І так куріння стає звичкою. А почати куріння набагато легше, ніж покинути. Отож, краще не починати.

Діагноз «алкоголізм» - відповідальне рішення, що є компетенцією фахівця, - психіатра -нарколога . Алкоголізм -одне з найстрашніших захворювань XXI століття. Стадії алкоголізму.

До проявів початкової стадії алкоголізму відносяться: ваблення до алкоголю (первинне патологічне ваблення або тяга до алкоголю ); підвищення рівня толерантності до алкоголю - здатність приймати алкоголь в чималих дозах, поява провалів в пам'яті, наступного дня після прийому алкоголю ; втрата захисного блювотного рефлексу, зміна форм пияцтва ( прийом алкоголю протягом декількох днів підряд).

Алкоголізм другої стадії характеризується вабленням до алкоголю , проте воно стає більш вираженим, ніж при початковій стадії захворювання. Переносимість високих доз алкоголю продовжує зростати.

Крім втрати кількісного контролю при прийомі алкоголю , відбувається втрата і ситуаційного контролю, тобто прийом алкоголю можливий навіть в неприпустимій ситуації. Основний синдром алкоголізму другої стадії - це похмільний або абстінентний синдром , що характеризується достатньо вираженими соматичними, вегетативними, психічними розладами (понижений настрій, пітливість серцебиття, підвищення артеріального тиску, відсутність апетиту, нудота, спрага, тремтіння в руках і т.д. ).

Алкоголізм другої стадії також виявляється зміненою форою сп'яніння: запоями, постійним або переміжним пияцтвом. У другій і третій стадії алкоголізму можуть з'являтися алкогольні психози .

У результатній, завершальної стадії алкоголізму здатність приймати великі дози алкоголю зникає. Алкоголізм третьої стадії характеризується зміненими картинами сп'яніння ( алкоголік перетворюється з буйного в тихого). Втрата кількісного контролю після невеликих кількостей алкоголю чарки горілки або вина, кухля пива. Похмільний синдром виникає після прийому невеликої кількості спиртних напоїв. Для третьої стадії алкоголізму характерна алкогольна деградація особи.

У травній системі алкоголь швидко всмоктується в кров і розноситься до клітин головного мозку. Це проявляється збудженням, радісним настроєм (ейфорією, балакучістю, тощо).

Людина втрачає почуття самоконтролю, сорому, стає брутальною і може здійснити такі вчинки, які, перебуваючи у тверезому стані, ніколи не зробила б.

Давно помічено, що люди, які мають згубну звичку до спиртного, частіше за інших хворіють на різні застудні хвороби органів дихання, тому, що алкоголь ослаблює опірність організму.

Дуже поширена думка про корисність алкоголю як засобу, який підвищує апетит. Дійсно після вживання спиртних напоїв збільшується виділення шлункового соку, і в більшості випадків покращується апетит.

 

Проте, це може спостерігатися тільки спочатку, поки організм не перевантажений алкогольною отрутою. Системне вживання алкоголю призводить   до   того,   що   шлунковий   сік,   стимульований   алкоголем,   він

подразнює слизову оболонку шлунка і призводить до гастриту. Водночас з розвитком гастриту, порушується функція підшлункової залози, що призводить до панкреатиту.

Також   зловживання   алкоголем   призводить   до виразкової хвороби шлунка і дванадцятипалої кишки, до цирозу печінки та інших захворювань.

Вживання і зловживання алкогольними напоями особливо небезпечне в дитячому, підлітковому віці, коли ще не завершилося формування організму, у цей період у печінці відсутній спеціальний фермент - алкоголь - дрідногеназа, який розщеплює етиловий спирт на прості нетоксичні сполуки. Ось чому вживання дитиною навіть незначної кількості алкоголю може призвести до дуже небезпечних наслідків.

В організмі людини, яка вживає алкоголь змалку, набагато швидше формується алкогольна залежність. Вчені вивчивши біографії декількох сотень хворих, які перебували на лікування з приводу алкоголізму, виявили, щ більшість із них почали вживати спиртні напої у віці - 12-18 років. На лікування вони потрапили тільки у 25-35 р., маючи тяжкі ураження центральної нервової системи та внутрішніх органів, порушення психічної діяльності, в стані вираженої соціальної деградації.

Вкрай небезпечні є гострі отруєння алкоголем. Вживання великої дози алкоголю спочатку спричиняє глибокий алкогольний сон, а кожен може зумовити розвиток серцевої слабкості, навіть паралічу серцевого м'яза і дихання. Випадки раптової смерті серед алкоголіків дуже поширене явище.

Отже, людина, яка не здатна сказати "ні" зловживанню алкогольними напоями, стає на шлях, що може призвести її до деградації фізичної, моральної, духовної, соціальної і врешті-решт, до загибелі.

Вживання і зловживання алкогольними напоями особливо небезпечно в дитячому і підлітковому віці, коли вже завершилося формування організму. У цей період у печінці відсутні спеціальний фермент - алкоголь дегідрогіназа, -який розщеплює етиловий спирт на прості токсичні сполуки. Вкрай небезпечним є гострі отруєння алкоголем.

Основна небезпека вживання і зловживання спиртними напоями, особливо в підлітковому і юнацькому віці, полягає у виникненні алкогольної залежності, яка поступово переходить у тяжкі захворювання - алкоголізм - і проявляється у

необоротному ураженні центральної нервової системи та всіх органів і систем. Розвиваються і психічні зміни, які супроводжуються пригніченістю злісною дратівливістю. Алкоголік стає байдужим до роботи, сім'ї і дітей, настає зниження вищих емоційних емоцій.

 

За даними опитувань п'ята частка молодих людей знайомі з дією наркотиків. Але за рік кількість молоді, що вживає наркотики зросла майже на 6% . Серед учнів ПТУ і студентів ВНЗ цей відсоток ще більше (8,9% і 11,5%, відповідно). Поясненням може бути те, що наркотики, як дороге задоволення, більш доступні забезпеченішим і самостійним (порівняно зі школярами) студентам.

Аналіз показників у тендерному розрізі показує, що хлопці частіше, ніж дівчата пробавляються наркотиками. При цьому, порівняно з минулим роком, відзначається збільшення числа юнаків, що захоплюються наркотиками на 9,1%, дівчат на 2,1%.

В місті молоді люди вживають наркотики вдвічі частіше, ніж на селі, при цьому в обох типах поселень зафіксовано збільшення числа молодих людей, що вживають наркотики.

Найістотнішими причинами вживання наркотиків є цікавість, бравада, прагнення до незвичайних відчуттів, вплив оточення. При цьому стає очевидним, що цікавість підігрівається більш "досвідченими" товаришами і доповнюється власною самовпевненістю та наївністю початківця. Бажання випробувати незвичайні відчуття, спробувати щось, про що знають інші, підсилюється прагненням бути як усі, не виглядати білою вороною. Сприятливою умовою при цьому є відсутність батьківського контролю за життям і дозвіллям дитини.

Факторний  аналіз  масивів  інформації  за  два  роки розкриває таку структуру причин.

Перший фактор, що набрав найбільшої ваги, свідчить про значний вплив оточення на ставлення молодої людини до наркотиків. Разом з тим стає очевидною важлива роль у цьому процесі такої особистісної риси, як конформізм. Він робить молоду людину, з одного боку піддатливішим впливові оточення, з іншого боку - обумовлює некритичне мислення, зайву самовпевненість, браваду, що штовхають його на "героїчні" учинки.

Наступним по ступеню впливу виступив фактор, названий нами "неблагополучна обстановка в родині". Він відбиває негативний вплив на соціальний розвиток і здоров'я дитини таких моментів, як порушені сімейні зв'язки, напружені взаємини дітей з батьками, відсутність батьківського контролю. При цьому найбільш важливим стає відсутність батьківської уваги.

Наступний по значимості фактор відбиває потреби молодої людини справитися зі стресом, змінити фізичний стан. При цьому очевидно, що використання наркотиків, як спосіб справитися з навантаженням - є деяка данина молодіжній моді. Так часто молоді люди відповідають, що наркотики допомагають їм підбадьоритися, набути робочого стану, що вживати наркотики - це круто, вони дають змогу мати кайф, зазнати незвичайних відчуттів

Четвертий фактор відбиває вплив інформації на ставлення молодих людей до наркотиків. Відсутність знань про наслідки вживання наркотиків, а також перекручені цінності і пріоритети стають благодатним ґрунтом для впливу інформації, що створює позитивне ставлення молоді до наркотиків.

Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти

Мета. Сформувати ціннісне ставлення учнів до збереження власного здоров'я; вчити учнів встановлювати взаємозв'язок між цінністю продукта й фізичним розвитком; продовжувати формувати вміння правильно обирати продукти, знати складові   продуктів;   виховувати   навички   культури   й   гігієни   правильного харчування.

Обладнання: малюнки продуктів, овочів, фруктів.

Хід бесіди

1. Проблемні питання.

  •       Для чого людина їсть?
  •       Від чого залежить здоров'я людини?

2. Розповідь вчителя.

  •       Здоров'я людини залежить не тільки від спадковості, способу життя людини, навколишнього середовища, але й від правильного й повноцінного харчування.
  •       Давньогрецький філософ сказав: «Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити».
  •       Харчування - це обов'язкова умова для нашого життя. Без їж людина не може існувати: з їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м'язів та інших органів. А ще здоров'я залежить від того, на скільки ретельно ми пережовуємо їжу, як швидко і часто їмо. Отже, щоб бути здоровим, необхідно знати правила харчування. Раціональне харчування - одна з головних складових здорового способу життя. А що таке «раціональне» харчування?
  •       Це правильно організоване й своєчасне постачання організму добре приготовленої і смачної їжі, яка містить оптимальну кількість різних поживних речовин, необхідних для розвитку та діяльності.
  •       «Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти»,-говорить народне прислів'я.

3. Питання для обговорення.

- Давайте згадаємо все, що знаємо про харчування.

  •      Скільки разів на день треба їсти?
  •      Якою повинна бути їжа?
  •      Чому важливо дотримуватись режиму в харчуванні?
  •      Як потрібно їсти?

4. Складання правил харчування (на дошці, колективно)

  •      їсти потрібно 4 рази на день в один і той же час, потроху.
  •      їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних продуктів.
  •      їсти потрібно правильно, ретельно пережовуючи.  Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.
  •      Під час їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами. Це знижує апетит й погіршує засвоєння продуктів.
  •      Не можна переїдати. Переїдання - причина багатьох захворювань.

5. Що означає «правильно» харчуватись? Яка їжа для людини корисна? Що необхідно їсти, щоб бути здоровим? Розповідь вчителя про корисну їжу.

  •      У природі не існує якогось одного продукта, який би міг задовольнити потреби організму людини в цих поживних речовинах. Ось чому лише комбінація продуктів може забезпечити організм всіма необхідними речовинами.
  •      Що ж потрібно нашому організму для життя? Які поживні речовини?
  •      Для нормального розвитку і життєдіяльності нашому організму потрібні білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни, мікроелементи і звичайна вода. Яку ж роботу вони виконують у нашому організмі?
  •      Білки - це будівельний матеріал для нашого тіла. Наші м'язи, кров, внутрішні органи, волосся, нігті й шкіра - це все білки.
  •      Якою буде людина, якщо в її організмі бракуватиме білків? (Гальмування росту людини, слабкість м'язів, відсутність захисту організму від навколишнього середовища.)
  •      Жири - джерело енергії.
  •      Вуглеводи - забезпечують нормальну роботу м'язів, серця й печінки.
  •      Вітаміни - органічні речовини, які надходять з їжею до організму людини; необхідні для нормального обміну речовин і життєдіяльності.
  •      Мінеральні речовини беруть участь у створенні й укріпленні кісток людини.

6. Які продукти корисні для людини?

(На дошці знаходяться малюнки, на яких зображені різноманітні продукти. Вчитель пропонує дітям обрати ті, які на їх думку, найкорисніші)

 

помідор

тістечко

морозиво

яблуко

сир

риба

лимон

петрушка

цукерка

батон

ковбаса

молоко

масло

олія

капуста

сметана

яйце

огірок

7. Робота в парах.

(Діти    завчасно    підготовили    матеріал    про вітаміни, що корисні для дитини) Вітаміни  потрібні  для  нормального росту й розвитку дитячого організму.

1. група. Вітамін А сприяє росту, допомагає
нормальному росту, допомагає нормальному
зору. Його багато в моркві, маслі, сирах,
помідорах, зеленій цибулі, риб'ячому жирі.

2. група.  Вітамін В потрібен для розумової й фізичної праці, поліпшує травлення. Він є у житньому хлібі, горосі, квасолі, м'ясі.

3.група. Вітамін С запобігає простуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, укріплює зуби. Його міститься багато в капусті, картоплі, помідорах, цибулі, часнику, лимоні, шипшині.

4.група. Вітамін Д зміцнює кістки. На нього багатими є молоко, печінка, риб'ячий жир.

 

  •                Правильно вчиняє дитина, яка вживає тільки ті продукти, які їй до вподоби?
  •                Чи потрібно повністю відмовлятися від мала, м'яса, шоколаду?

Висновки, (роблять діти) Продукти потрібно вживати різноманітні, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку свого організму. Більш корисними є овочі й фрукти. їх можна вживати у великій кількості. Вживання деяких продуктів слід обмежити. Це цукор, жири, сіль, м'ясо, вершкове масло, цукерки.

8. Гра «Відгадай корисний овоч або фрукт»

  • І печуть мене, і варять, і їдять мене, і хвалять. (Картопля)
  • Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі. (Морква)
  • Кругленька, та не сонце, біла, та не папір, з хвостиком, та не миша,(Ріпка)
  • Без вікон, без дверей повна хата дітей. (Огірок)
  • Зозуляста, сріблиста, сорочок наділа триста. (Капуста)
  • Хто цей овоч роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)

       9. Гігієна споживання їжі. (Складання з учнями корисних звичок, якими необхідно користуватись під час їжі)

  •                                Перед їжею помий руки з милом.
  •                                Дотримуйся режиму харчування.
  •                                їж повільно, ретельно пережовуй їжу.
  •                                Не розмовляй під час їжі, не дивись телевізор.
  •                                Після вживання їжі прополощи рот водою, помий руки.

10. Запитання для повторення.

  •                З яких поживних речовин складається наша їжа?
  •                Чому потрібно їсти тільки свіжу їжу? Чи можна пити сиру воду?
  •       Навіщо на продуктах ставиться дата виготовлення й термін зберігання?

11.Складання учнями меню продуктів для шкільної їдальні. (групова робота)

Свято здоров’я

Мета: сформувати ціннісне ставлення учнів до збереження власного здоров’я;

навчити дітей правилами особистої гігієни, берегти та зміцнювати своє здоров’я; виховувати у дітей бажання перетворити набуті знання у внутрішню потребу.

Хід свята

  • Добрий день!
  • Сьогодні в нас відбудеться свято здоров’я .
  • Ми будемо удосконалювати свої знання по збагаченню свого здоров’я.
  • На наше свято завітали гості, а ось які ви дізнаєтесь, відгадавши загадки

Гарне я і запашне,

Роботяще змалку.

Люблять всі чомусь мене

Вдень і на світанку.

Кажуть, я даю красу,

І здоров’я й силу.

Чистоту у дім несу.

Звуть мене всі… (мило)

Зуби є, а рота немає     (Гребінець)

Хто завжди правду каже,

Яким є, таким покаже

І без слів про все розкаже?                            (Дзеркало)

Я невтомна трудівниця,

PB260152.JPGМені вірять люди.

Хто зі мною поведеться –

Той здоровий буде.

Буде чисто усміхатись

Білими зубами

Мене знає вся малеча,

І бабусі, й мами.

Чистоту тримаю в домі,

Справу знаю чітко.

Вам ім’я моє знайоме,

Бо зубна я … (щітка)

Маю вигляд я і смак –

Можеш подивиться.

І без мене вам ніяк

Всім не обійтися.

Я не страва, не напій,

Та в роботі часто

З милом, з щіткою дружу

Ім’я моє - …  (паста)

Невеликий я на зріст,

Та до Каті вже доріс.

Чи то дівчинка мала

Вже до мене доросла?

Моє місце у куточку –

Біля братика-Совочка,

В господині у руках

Я на бруд наводжу страх,

А у Каті в рученятах

Можу танок станцювати.

Бачу все я у господі –

Хто виходить, хто приходить.

Я працюю без упину.

Я старий  і добрий…  (віник)

  •    Зараз ми спробуємо поставити виставу “Пригоди Катрусі в країні Невмивайнії”

Катруся і Бруднуля (разом) ти хто?

PB260151.JPGБруднуля:

  • Я Бруднуля Бруднулькун,

Знаменитий, неуважний,

З вулиці Вантажної.

Вранці я сорочку взяв,

Руки висунув в рукав,

Але що за плутанина?

Не рукав то, а штанина!

Замість шапки на ходу

Я надів сковороду.

Узувався – став на п’яти

Рукавиці одягати.

Але за це зі мною ніхто не схотів товаришувати.

І, я втік сюди. Тут гарно живеться!

Катруся:  А я сама не знаю, як сюди потрапила.

             Образила Королеву Зубну Щітку, і ось…

Бруднуля:        Не журись! Знаєш як тут гарно! Їж, що заманеться, роби, що хочеш, одягайся як хочеш – ніхто не повчає. Давай розважатись. Хочеш по калюжах потанцюємо? (танцюють)

Катруся: Ой, втомилась! Весело як! Та щось їсти захотілося…

Бруднуля:  Їсти? Та це ж дуже просто! Що бажаєш, принесу!

Катруся:  Солоденького хочеться.

Бруднуля:  Я швидко!

Катруся:  Ой смачно! Дай ще яблучка, ще морозива, ще тістечок!

Бруднуля:  Їж, скільки захочеться! Це така чарівна країна, тут всього доволі!

Катруся:   Ой, зі мною ніби щось трапилось. Голова болить, горло теж, ковтати важко.

Бруднуля:  І мені теж важко. Ой-ой-ой! Живіт ніби хтось ножем ріже (Мікроби кружляють навколо дітей. Нарешті діти помічають їх).

Катруся:  Ой, Бруднуля! Що це за створіння?

Бруднуля:  Гей, хто ви такі?

Ангінкін:  Ми мікроби. Швидкі маленькі палички, яких не бачить жодне око. Ми дуже сильні, бо можемо вбити сильну людину.

PB260154.JPGДифтерійкін:    Ми дуже веселі і сміливі, бо нам нічого боятися в Країні Невмиванії. В ній – ми господарі.

Бруднуля:  А взагалі, ви кого-небудь боїтеся?

Дизентерійкін:  Ми боїмося лише наших найлютіших ворогів – воду, мило, сонце, чисте повітря, зарядку, і , звичайно, Королеву Зубну Щітку.

Ангінкін:  Ми їх просто ненавидимо! Вона наші найлютіші вороги, бо вони безжалісно убивають нас! А ми ж такі гарні.

Карієс:   Погляньте, які ми симпатичні. Давайте товаришувати. Може, затанцюємо? Ми завжди рухаємось, нам не цікаво сидіти на одному місці.

Катруся:  Даруйте, мені щось не хочеться танцювати. Все болить, все кружляє перед очима… Я краще вже посиджу.

Бруднуля:  Я теж.

Ангінкін:  О, то це ж прекрасно! Якщо ви хворієте, ми ще більше радіємо. Це продовжує нам життя. Давайте знайомитись. Я Стрептокок Ангінкін – мікроб, що живе в третій пропорції морозива. Чому третій? Тому, що для дитячого горла це вже забагато.

Дифтерійкін:   А я – Дифтерійкін, мікроб страшної хвороби дифтерії. Живу у тих дітей, котрі бояться робити щеплення. А ці щеплення вбивають нас. Ми ненавидимо їх.

Дизентерійкін:  Я – Дизентерійкін, мікроб немитих рук. Ми приносимо страшні хвороби: дизентерію, холеру. Я тихенько сиджу на немитих овочах і фруктах, на ваших руках і дуже мрію потрапити разом з їжею до вашого шлунку. А вже там виробляю свою отруту. Від цього починає боліти живіт, піднімається температура.

PB260157.JPGБруднуля:   Ой-ой-ой! Як живіт болить.

Катруся:   І горлечко болить!

Карієс:   А зуби ще не болять? Нічого, скоро болітимуть. Я – Карієс, мікроб нечищених зубів. Ви – молодці! Не любите зубної Щітки. А я її просто ненавиджу. Вона вбиває в роті всі мікроби, через що емаль зубів не тріскається. Бідним мікробам ніде жити. А в тих дітей, що не чистять зуби повно дірок в зубах.

Дифтерійкін:   А ще ми живемо під нестриженими нігтями, на брудному волоссі, в непровітреній кімнаті. Скрізь! Всі від нас плачуть, а ми радіємо.

Дизентерійкін:   Ну досить. Підемо ще шукати мурзаних дітей. Прощавайте.

Катруся:   Бруднулько, що ж нам робити. Бабусенько, де ти? Прийди! Твоїй внучці так боляче.

PB260158.JPG (Діти повільно йдуть, підтримуючи Катрусю під руки. Гребінцевий ліс. Виходять вартові)     

Вартовий:  Стій! Хто йде?

Катруся:  Ми шукаємо Королеву Зубну Щітку.

Вартовий:   Так, так! То це ти знаменита Катруся, котра образила нашу Королеву?

Бруднуля:  То ми вже в Королівстві Краси і Здоров’я?

Вартовий:  Ви на його кордоні.

Катруся:  То швидше пропустіть нас!

Вартовий:  Е-ні! Жодна брудна людина не повинна переступити пороги нашого Королівства.

Бруднуля:   Але ми хворі, нам потрібен лікар. Ми можемо померти. 

PB260160.JPGВартовий:  Треба порадитись. Добре, пропустимо. Спочатку пройдете через Гребінцевий ліс.

(З’являються гребінці і починають чесати голову)

Бруднуля:   Не чіпайте мене!

Катруся:  Ой-ой-ой! Боляче.

1-й гребінець:Вчені довели, що волосся живе від 2 до 4 років

2-й гребінець:   Щоб волосся було здоровим і густим, його потрібно кожного дня розчісувати.

1-й гребінець:   Під час розчісування волосся очищується від пилюки й бруду, краще дихає.

2-й гребінець:   Раз на тиждень волосся потрібно мити теплою водою з милом. (Розповідаючи, гребінці заплели Катрусі коси. Ліс закінчився).

1-й гребінець:   (Під час розчісування). Ну от і все, а ви вередували.

2-й гребінець:   Перед вами чисте джерело. Йдіть, не бійтеся.

PB260165.JPGУмивальник  Ах, негарне, нечепурне,

(до Бруднулі):  Неумите поросятко!

 Чорне, ніби сажотрус,

 Ти на себе подивись!

 В тебе за вухами важко,

 В тебе під очима пляма,

 В тебе руки – гидко взятись.

 То від тебе штаненята

 Світ за очі подались?

Карабас ( ляскає в долоні, вибігають губки, мило. Миють Бруднулю).

Губки:  Ми Бруднулю миєм, миєм

 Ми їй миєм шию.

 Ти, Бруднуля, не забудь,

 Чиста, чиста, чиста будь.

Умивальник(до Катрусі):  Ой ти дівчинко замурзана,

                            Де так руки забруднила ти?

PB260164.JPGКатруся:  Я на сонечку лежала,

 Руки високо тримала –

 От вони і засмагли.

Мило:   Ой ти дівчинко мурзатая,

              Де ти носа забруднила так?

Катруся:    Я на сонечку лежала,

 Ніс все вище підіймала.

 Він теж засмаг.

Мило:   Ми це зараз перевіримо. (Миють Катрусю).

Катруся ричить):    Ой не чіпайте долоньки і носик, вони загоріли і не будуть білі.

Мило:   А долоньки відмились.

Умивальник:   І обличчя стало чистим.

Губка:    То був бруд.

Умивальник:  Які гарненькі діти. Отакими ви маєте бути завжди. Пилюка і пил затуляють дрібні пори вашої шкіри, від чого шкіра стає в’ялою і гірше захи-щає організм від мікробів.Брудна людина частіше хворіє.Запам’ятайте правила

Губка:  Привчи себе мити руки, обличчя, шию кожного дня: рано і ввечері перед сном.

Мило:  Коли миєш руки – потри щіткою кінчики пальців, аби вичистити бруд з-під нігтів.

Губка:  Мий ноги перед сном кожного дня.

Мило:    Чистіть зуби ранком і ввечері.

Губка: Купайся щотижня.

Мило: Повернувшись з вулиці, мий руки.

                        Пісня «Бумбурук»

PB260166.JPGЯ чув, що жив десь Бумбурук

Чи може, Бумбура

Він мав хвоста і вісім рук

А сам був як гора

На тридцяти ногах ходив

Трьома руками їв

Але не чистив зуби він

І рук своїх не мив.

Це не жарти і не гра

Нечепуру Бумбура

 Замазуру і Бруднулю

Обминає дітвора

На-на-на….

Брудний мурзатий Бумбурук

Страшенно сумував

Увесь день жалібно зітхав

А у ночі не спав

Але хвоста і вісім рук

І навіть 30 ніг

Не мив, не чистив Бумбурук

PB260168.JPGА може він не міг

Якщо ти мов гора

Бумбурук чи Бумбура

Мити , чистити, скребтися

Це не жарти і не гра

PB260170.JPGА ти чи сам не Бумбурук

А ти не Бумбура

І тільки пара рук

І ти моя сестра

У тебе рот лише один

І лише пара ніг

Але охайною тебе назвати

Я б не зміг

Братик ти а чи сестра

Пам’ятай, що  з Бумбура

Брати приклад може лиш

Неохайна  дітвора

Катруся:  Спасибі вам! У мене ніби й голова перестала боліти. Тепер я завжди, завжди вимиватимусь, чиститиму зуби. Якби тільки Королева пробачила мене.

Королева:    Ого! Переді мною зовсім інші діти: вимиті, охайні. То чи все ви зрозуміли?

Бруднуля:  Все, шановна Королево! На все життя ми запам’ятаємо страшну країну Невмивайнію!

Катруся:  Повір нам, Королево, і відведи додому. 

Королева:  Ну що ж, повірю я вам. А на прощання подарую чарівне дзеркальце. Погляньте в нього – і воно вам підкаже чи все у вас в порядку, посміхайтесь людям. Прощайте, я вірю вам.

PB260172.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вікторина "Формула здоров'я"

1.Чи згодні ви, що зарядка - це джерело бадьорості і здоров'я?(так)

2.  Чи правда, що жуйка зберігає зуби? (Ні)

3. Чи правда, що кактуси знімають випромінювання від комп'ютера?(ні)

4. Чи правда, що від куріння гине щорічно більше 10000 чоловік?(так)

5. Чи правда, що банани та шоколад піднімають настрій?(так)

6.Чи правда, що морква стримує процес старіння організму?(так)

7.Чи правда, що є нешкідливі наркотики ?(ні)

8. Відмовитися від куріння легко?(ні)

9.Чи правда, що молоко корисніше від кисло - молочних продуктів?(ні)

Ю.Чи правда, що недостатня кількість сонця викликає депресію?(так)

11. Чи правда, що влітку можна запастися продуктами на весь рік?(ні)

12.Чи правда, що кожного дня потрібно випивати два стакани молока для збагачення організму кальцієм?(так)

13.Чи правда, що дітям до 15 років не можна займатися важкою атлетикою?(так)

14.Чи правда, що дітям достатньо спати вночі 8 годин?(ні, 9)

15.Чи правда, що жіночий організм звикає до алкоголю швидше ніж чоловічий?(так)

16.Чи правда, що задля здоров'я з-за столу треба вставати з легким відчуттям голоду?(так)

1

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку