15 квітня о 18:00Вебінар: Інтегрований STEM-тиждень як ресурс формування цілісності сприйняття світу

Урок "Уміння взаємодіяти. Дружній клас. Обговорення літературних творів: І.Франко "Ріпка" і Л.Глібов "Лебідь, Щука і Рак".Орігамі"

Про матеріал

Цей інтегрований урок включає в себе такі предмети: основи здоров'я, літературне читання, трудове навчання. На уроці є індивідуальна і групова робота, загадки, дискусія по казці і байці, бесіда, робота з прислів'ями "Знайди кінець". Протягом уроку створюється проект( плакат), за яким живе наш дружній клас.

Перегляд файлу

 

Інтегрований урок з основ здоров’я, літературного читання і трудового навчання

у 3 класі

 

 

 

 

 

 

                                        вчителя початкових класів

                                        ліцею №25

                                         Немировської Т.С.

 

 

Тема. Уміння взаємодіяти. Дружний клас. Обговорення літературних творів : українська народна казка І. Франка «Ріпка» та байка Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак». Орігамі.

Мета: навчати школярів взаємодіяти з іншими людьми; сприяти згуртованості і дружбі у класі; обговорити казки, прислів’я, у яких ідеться про дружбу, взаємодопомогу, товариськість; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: демонстраційний матеріал, плакат, загадки, папір А-4

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

— Для чого слід уважно перевіряти термін придатності харчових продуктів?

— Чи можна вживати неякісні і прострочені продукти харчування? Чим вони небезпечні?

— Що слід робити при харчовому отруєнні?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Ми починаємо вивчати розділ «Серед людей». У ньому ви дізнаєтесь, що таке дружний клас, дружна родина, як стати толерантним, про правила спілкування, як залагодити конфлікт, як комп’ютер впливає на здоров’я. Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як взаємодіяти з іншими людьми.

---Познайомитесь з твором Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак». Пригадаєте казку І. Франка «Ріпка».

---Навчитесь виготовляти птаха у техніці орігамі.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 48–49)

— Що таке колектив?

— Який клас називають дружним?

— Який девіз у дружного класу?

— Розгляньте малюнки на с. 49. Яких правил мають дотримувати учні під час навчання або виконання спільної роботи?

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

— Розкажіть, що вам подобається робити разом з іншими дітьми.

Запам’ятайте! Взаємодія — це коли люди щось роблять разом і допомагають одне одному.

1. Робота над проектом

— Об’єднайтесь у три групи («Художники», «Поети», «Юристи»).

«Художники» створять емблему класу.

«Поети» напишуть вірш, який стане вашим девізом.

«Юристи» складуть правила класу.

---Ми оформимо плакат і будемо за ним жити.

2.  Робота над прислів’ями у групах. Гра «Знайди кінець».  

Щасливо там жити,                       де вміють дружити.

Дружба та братство-                      найбільше багатство.

Скажи мені хто твій друг,             і я скажу, хто ти.

Берись дружно,                               не буде сутужно.

Не той друг, хто медом маже,       а той, хто правду каже.

3. Робота в групах.  Обговорення літературних джерел (української народної казки: «Ріпка» та байки Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак»).

— Об’єднайтесь у дві групи («Казка» і «Байка») та прочитайте:

  • група «Казка» — казку Івана Франка «Ріпка»;
  • група «Байка» — байку Леоніда Глібова «Лебідь, Щука і Рак».

— Обговоріть байку.

  • Що хотіли зробити Лебідь, Щука і Рак?
  • Куди кожен з них тягнув хуру?
  • Чи трапляються подібні ситуації у вашому класі?
  • Як їх краще розв’язувати: галасувати, сперечатися, наполягати на своєму чи радитися, домовлятися і діяти разом?

— Обговоріть казку.

Хто посадив ріпку?

Хто допомагав її витягнути?

— Що було головною умовою успіху?

— Чи трапляються подібні ситуації у вашому класі?

— Наведіть приклади таких ситуацій.

— Як ви розумієте вислів: «Один — за всіх і всі — за одного»?

— Поясніть, чому важливо вміти взаємодіяти.

 VІ.Виготовлення паперового птаха у техніці орігамі.

  1. Загадка.

Вони бувають сизі, білі,

Воркують, в парку проживають.

Вважають їх птахами миру,

На щастя в небо випускають. (Голуб)

  1. Виготовлення птаха по черзі у групах за зразком вчителя.
  2. Виставка робіт.

VII.Підбиття підсумків. Рефлексія

Бесіда

---Чи легко було працювати в групах?

— Як ви вважаєте, чи можна ваш клас назвати дружним?

— Пригадайте різні випадки, коли ви виконували якусь спільну роботу (наприклад, готувалися разом до свята). Чи дружними ви були між собою? Яких правил ви дотримували при взаємодії?

 

docx
Додано
23 серпня 2018
Переглядів
837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку