Цей інтегрований урок включає в себе такі предмети: основи здоров'я, літературне читання, трудове навчання. На уроці є індивідуальна і групова робота, загадки, дискусія по казці і байці, бесіда, робота з прислів'ями "Знайди кінець". Протягом уроку створюється проект( плакат), за яким живе наш дружній клас.
Інтегрований урок з основ здоров’я, літературного читання і трудового навчання
у 3 класі
вчителя початкових класів
ліцею №25
Немировської Т.С.
Тема. Уміння взаємодіяти. Дружний клас. Обговорення літературних творів : українська народна казка І. Франка «Ріпка» та байка Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак». Орігамі.
Мета: навчати школярів взаємодіяти з іншими людьми; сприяти згуртованості і дружбі у класі; обговорити казки, прислів’я, у яких ідеться про дружбу, взаємодопомогу, товариськість; виховувати культуру спілкування.
Обладнання: демонстраційний матеріал, плакат, загадки, папір А-4
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
— Для чого слід уважно перевіряти термін придатності харчових продуктів?
— Чи можна вживати неякісні і прострочені продукти харчування? Чим вони небезпечні?
— Що слід робити при харчовому отруєнні?
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Ми починаємо вивчати розділ «Серед людей». У ньому ви дізнаєтесь, що таке дружний клас, дружна родина, як стати толерантним, про правила спілкування, як залагодити конфлікт, як комп’ютер впливає на здоров’я. Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як взаємодіяти з іншими людьми.
---Познайомитесь з твором Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак». Пригадаєте казку І. Франка «Ріпка».
---Навчитесь виготовляти птаха у техніці орігамі.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 48–49)
— Який клас називають дружним?
— Який девіз у дружного класу?
— Розгляньте малюнки на с. 49. Яких правил мають дотримувати учні під час навчання або виконання спільної роботи?
V. Узагальнення й систематизація знань
— Розкажіть, що вам подобається робити разом з іншими дітьми.
Запам’ятайте! Взаємодія — це коли люди щось роблять разом і допомагають одне одному.
1. Робота над проектом
— Об’єднайтесь у три групи («Художники», «Поети», «Юристи»).
«Художники» створять емблему класу.
«Поети» напишуть вірш, який стане вашим девізом.
«Юристи» складуть правила класу.
---Ми оформимо плакат і будемо за ним жити.
2. Робота над прислів’ями у групах. Гра «Знайди кінець».
Щасливо там жити, де вміють дружити.
Дружба та братство- найбільше багатство.
Скажи мені хто твій друг, і я скажу, хто ти.
Берись дружно, не буде сутужно.
Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.
3. Робота в групах. Обговорення літературних джерел (української народної казки: «Ріпка» та байки Л. Глібова «Лебідь, Щука і Рак»).
— Об’єднайтесь у дві групи («Казка» і «Байка») та прочитайте:
— Обговоріть байку.
— Обговоріть казку.
Хто посадив ріпку?
Хто допомагав її витягнути?
— Що було головною умовою успіху?
— Чи трапляються подібні ситуації у вашому класі?
— Наведіть приклади таких ситуацій.
— Як ви розумієте вислів: «Один — за всіх і всі — за одного»?
— Поясніть, чому важливо вміти взаємодіяти.
VІ.Виготовлення паперового птаха у техніці орігамі.
Вони бувають сизі, білі,
Воркують, в парку проживають.
Вважають їх птахами миру,
На щастя в небо випускають. (Голуб)
VII.Підбиття підсумків. Рефлексія
---Чи легко було працювати в групах?
— Як ви вважаєте, чи можна ваш клас назвати дружним?
— Пригадайте різні випадки, коли ви виконували якусь спільну роботу (наприклад, готувалися разом до свята). Чи дружними ви були між собою? Яких правил ви дотримували при взаємодії?