Вчитель української мови і літератури Марківської ЗОШ І-ІІ ст. №1 Шевченко Олена Михайлівна
9 Листопада – День слов’янської писемності і мови
Мета: доторкнутися до витоків мови, вшанувати пам'ять Кирила і Мефодія, розвивати пам'ять, ораторське мистецтво, увагу, вміння писати творчі роботи, виховувати бажання вивчати рідну мову, шанувати її, оволодівати неоціненними скарбами і надбаннями.
Вчитель.
Біля витоків слов’янської писемності стояли Кирило і Мефодій. Народилися вони в родині знатного воїна в місті Салун(тепер Солоніки). Старший, Мефодій, - у 815 році, молодший, Костянтин, - у 827 році. З часом у чернецтві молодший взяв ім’я Кирило, з яким він увійшов в історію. Навчався Кирило в Константинополі, при дворі імператора. Обидва брати були одними з найосвіченіших людей того часу. За їх активної участі при церквах відкривалися православні школи. Для таких закладів Кирило і Мефодій перекладали слов’янськими мовами грецькі церковні книги. Писали вони і власні твори, до текстів яких пізніше не раз зверталися письменники та вчені Європи. Кирило створив один з двох слов’янських алфавітів – «Глаголицю». На честь творця його потім назвали Кирилицею. Ця абетка заклала фундамент і стала могутнім поштовхом у розвитку писемності, просвіти, науки і культури на слов’янській землі.
Отже, ми розуміємо, що за рівень освіченості вдячні своїм батькам, вчителям, державі. А все починалось з діяльності Кирила і Мефодія.
Завданням кожного учня на сьогоднішній день є набування і вдосконалення знань в різних галузях. Сьогоднішню гру КВК ми присвячуємо вивченню мови.
Головними учасниками гри сьогодні будуть дві команди : «Обереги» і «Олімп».
Для команд необхідно пройти декілька етапів, а саме :
І. Привітання журі.
2. Привітання команді-суперниці.
3. «У світі літер».
4. « Загадки».
5. « Мистецтвознавці».
6. «Чарівні слова».
7. Домашнє завдання.
Тож перший конкурс « Привітання журі».
Слово, адресоване журі від команди №1
Бажаємо успіхів вам, члени журі,
Щастя й здоров’я від Бога в дари!
Достаток хай завжди у вас гостює,
Хліба ніколи нехай не бракує,
Хай ваші діти в будні й неділі
Будуть веселі, чисті та білі!
Натхнення , дай Боже, з роси, з води, з піль,
Жертвуйте розум свій на народну ціль!
Слова ведучого:
Сьогодні на журі чекає нелегка справа. Нашим шановним членам журі стануть у пригоді такі найкращі якості як мужність, адже не так просто поставити оцінку; благородство, бо їм не раз доведеться говорити слова схвалення для підтримки гравців; чесність, адже лише істинна перемога може дати справжню радість.
Слово, адресоване журі від команди №2
Шановні члени журі!
Ми вам бажаємо сьогодні,
Щоб відпочивали в дні суботні,
Ну а, звісно, в будні дні,
Мали клопоти одні- приємні!
Другий конкурс «Привітання команді-суперниці»
Команда №1
Ви на нас не оглядайтесь,
Між собою сперечайтесь,
Будьте щирі, милі, дужі,
Адже ви - найкращі друзі!
Команда №2
Суперникам ми пропонуєм здатись!
Із нами ж вам не сперечатись!
Мільйонів гривень не дамо –
Це буде явно не воно!
Третій конкурс «У світі літер».
З двома конкурсами команди впорались. Настав час для наступного конкурсу – «У світі літер»
Уявіть собі, що нема на світі ще жодної літери. Невідомо ще, як можна на папері позначити ту чи іншу річ.
А вам потрібно письмово передати якусь інформацію друзям. Спробуйте зобразити на папері такий текст : « Ми учні школи №1. Ми живемо у прекрасній країні, де щодня сходить сонце, де синє небо, високі гори, широкі ріки, квітучі поля. Завітайте до нас вгості. З найкращими побажаннями команда « 7 » класу.
Четвертий конкурс «Загадки».
Жовта водичка,
Хочеш водички -
Розбий криничку! (Яйце).
Відповіді на ці запитання учні дають письмово, а в цей час з іншими дітьми –вболівальниками теж відгадуємо загадки.
Мовні загадки-жарти
1 Який молочний продукт можна перетвори на злак, прочитавши його справа наліво? (сир, рис).
2. Що знаходиться в середині школи? (Буква о ).
3. Чим закінчується зима і весна? (Літерою А).
4. Чим закінчується і вечір і ніч? (Приголосними ).
5. Що треба зробити, щоб майка злетіла? ( Змінити М на Ч).
П’ятий конкурс «Мистецтвознавці»
Члени кожної команди повинні розглянути впродовж однієї хвили картину та запам’ятати якнайбільше предметів, зображених на картині. За командою записати назви цих предметів на аркуші. Кількість балів визначається за кількістю названих предметів.
Шостий конкурс «Чарівні слова»
Завдання : записати якомога більше чарівних слів, кожне записане слово – один бал.
Сьомий конкурс «Домашнє завдання»
Написати твір –роздум « Чи кожна людина вміє любити ?»
( Представники команд читають твори).
Слово ведучого:
Настав час підводити підсумки. Тому прохаємо членів журі оголосити результати.
Та всі, будь ласка, зверніть увагу на те, що які б бали не отримала кожна із команд, всі учні збагатили свої знання, вболіваючи і беручи участь у командній грі.