Казка
Вирішили якось прогулятися парком юні натрій гідроксид та хлоридна кислота. Був спекотний сонячний день, яскраві голівки квітів поникли, а листки дерев тріпотіли від спраги. Побачивши таку картину, двоє друзів вирішили допомогти рослинам: вони кинулися в обійми один до одного й зникли, а в парку миттєво ожили всі рослини: і трави, і квіти, і дерева. Чому?
Казка
Вирішили якось прогулятися парком юні натрій гідроксид та хлоридна кислота. Був спекотний сонячний день, яскраві голівки квітів поникли, а листки дерев тріпотіли від спраги. Побачивши таку картину, двоє друзів вирішили допомогти рослинам: вони кинулися в обійми один до одного й зникли, а в парку миттєво ожили всі рослини: і трави, і квіти, і дерева. Чому?
Казка
Вирішили якось прогулятися парком юні натрій гідроксид та хлоридна кислота. Був спекотний сонячний день, яскраві голівки квітів поникли, а листки дерев тріпотіли від спраги. Побачивши таку картину, двоє друзів вирішили допомогти рослинам: вони кинулися в обійми один до одного й зникли, а в парку миттєво ожили всі рослини: і трави, і квіти, і дерева. Чому?
Я LOVE ХІМІЮ
Позакласний виховний захід
Батл LOVEрів хімії
Для учнів 7-9класів
Мета:
навчальна: закріплення та розширення набутих знань з хімії; застосування набутих знань, умінь і навичок на практиці.
розвивальна: формування вмінь і навичок використовувати наявні знання при вирішенні проблемних ситуацій, формування вмінь виступати перед аудиторією, формулювати свої думки, демонструвати свій артистизм, працювати з різноманітними джерелами інформації.
виховна: згуртування колективу, розвиток навичок роботи в команді;
Обладнання та реактиви:телевізор з USBвиходом, хімічні стакани, скляні палички, ложечки для насипання речовин, ложка для спалювання речовин, сухе пальне, вода, спирт медичний, цукор, оцет, сода, фенолфталеїн, метиловий оранжевий, розчин натрій гідроксиду, амоній біхромат, порошок,магнію, порошок заліза.
Додаткові матеріали: роз даткові матеріали з текстами завдань для учасників, бланки оцінювання для журі, невеличкі паперові серця (біля 200 штук).
Хід ігрової програми
Ведучий. Доброго дня, шановні гості! Вітаємо Вас у нашій залі напередодні дивовижного, найромантичнішого у році дня – Дня святого Валентина.
Ось уже не один рік день закоханих є одним з найулюбленіших в нашій країні. Його святкують дорослі і діти, з сім’ями і в колі друзів. То ж сьогодні ми збираємося провести свято весело та цікаво,і пропонуємо вашій увазі розважальну програму.
Сьогодні ми проведемо батл між командами учнів 7-9 класів. Тож, запрошуємо наших учасників. (Називаю ім’я та клас).
Ведучий. Для проведення конкурсів нам потрібне незалежне, компетентне журі у складі.(Називають ім’я та посаду).
Під час гри наші учасники отримуватимуть маленькі серця вразі вдалої відповіді. Їх кількість у кожного учасника наприкінці гри підкаже нам імена переможців.
Ведучий. Починаємо! Отже Перший тур.
Зараз вам будуть запропоновані питання і 3 варіанти відповіді до кожного з них. Після кожного питання на аркушах паперу вампотрібно буде записати ваш варіант відповіді.
Вчитель.
А) CaCO3; Б) C; В) С12Н22О11
А) С2Н5ОН; Б) СН3СООН; В) Н2О
А) NaHCO3; Б) І2; В) KMnO4
А) CaCO3; Б) NaCl; В) SiO2;
5) Що додасть дівчина до чаю для хлопця?
А) NaHCO3; Б) NaCl; В) С12Н22О11
6) Розчином з якою речовиною пригостить хлопець дівчину?
А) O2; Б) CO; В) CO2
Ведучий. Цікаво, як відповіли наші учасники? Попросимо журі оцінити роботи та видати серця за правильні відповіді.
А чи знаєте ви, від від чого залежить таке почуття, як любов? Антрополог Хелен Фішер близько 30 років активно шукала відповіді на це питання і намагалася з'ясувати, яка природа закоханості.У результаті досліджень вона прийшла до висновку, що закоханість людей залежить від сукупності та взаємодії чотирьох гормонів: дофаміну, серотоніну, тестостерону й естрогену. Тобто за кожну модель поведінки відповідає той чи інший гормон.
Ведучий. Наше журі готове вручити серця учасникам, то ж зараз ми дізнаємося правильні відповіді, та оголошуємо другий тур!
Другий тур
А зараз учасники мають знайти «другу половинку». У кожної команди буде по 6 сердець, які треба возꞌєднати, тобто необхідно знайти продовження кожної хімічної реакії і таким чином скласти сердечко! Час зупиняється як тільки одна із команд завершує і каже «СТОП». Далі підраховуємо кількість балів за кожне правильно складене рівняння хімічної реакції.
Додаток 1
Попрохаємо високоповажне журі підбити підсумки.
А зараз пропоную оцінити спритність розуму учасників. Хай вони позмагаються, відповідаючи на питання. А за правильні відповіді отримають сердця.
Тож, оголошуємо Третій тур. Піднімайте руку, та давайте відповідь. В іншому разі відповідь не зараховується.
(В учнів на столах лежать лиски з Періодичною таблицею хімічних елементів. Якщо відповідають відразу, вручається сердечко. Якщо немає відповіді — питання знімається з обговорення)
Додаткове завдання: загадки
Під тиском високим на поверхню фонтаном витікає.
(Нафта)
Щоб утворилась кислота.
(Кислотний оксид)
Ще у пристрої медичні заливають,
Та брати в руки категорично забороняють.
(Ртуть)
В світі третій мандрівник,
З букви «А» я починаюсь,
Срібно-білий я й згинаюсь.
(Алюміній)
Мене треба погасити –
Буду вам добро робити:
Хату зможу побілити,
Змурувати диво-дім –
Буде добре вам у нім.
(Вапно)
У воду потрапляє – враз води злякається.
(Сіль)
Ведучий Кмітливість свою нам гравці показали, а як щодо дружби і душі?А для душі хочеться гарної казки про кохання. Давайте послухаємо. А учасники гри ще й поміркують про хімічну суть цих казок.
Тур четвертий. (Учасники отримують текст казки. Потрібно пояснити явище, записати рівняння відповідної реакції. За правильне пояснення та рівняння 2 бали)
Казка
Вирішили якось прогулятися парком юні натрій гідроксид та хлоридна кислота. Був спекотний сонячний день, яскраві голівки квітів поникли, а листки дерев тріпотіли від спраги. Побачивши таку картину, двоє друзів вирішили допомогти рослинам: вони кинулися в обійми один до одного й зникли, а в парку миттєво ожили всі рослини: і трави, і квіти, і дерева. Чому?
Відповідь: відбулася реакція нейтралізації, у результаті якої утворюється вода, що так необхідна за спраглим рослинам.
Рівняння реакції: NaOH + HCl = NaCl + H2O
Ведучий. А зараз давай перевіримо, чи гарно розбираються наші учасники у народній мудрості?
Тур п’ятий.
Пропоную вам перекласти з хімічної мови на рідну деякі сталі вирази та приказки. Хто з вас знає відповідь, піднімайте руку та озвучуйте свій переклад. (Одна правильна відповідь – один бал)
А тепер настав час оголосити фінальний шостий тур!
Це буде практичний конкурс, то ж будьте уважні та обережні, адже вам доведеться працювати з хімічними реактивами! За правильну техніку виконання ви також отримаєте бали!
Але спершу давайте пофантазуємо: У наших командах у більшості хлопці, то ж ситуація буде більше стосуватися їх. Уявіть: ви прийшли на побачення з дівчиною у кафе, замовили тістечка та ще вирішили обрати якийсь напій:
у 1й команді дівчина забажала випити вишневого соку;
у 2й команді дівчина була ще більш вибагливою та просила малиновий сік;
у 3й команді дівчина захотіла солодкого газованого напою!
Подумайте, які із запропонованих вам речовин потрібні, щоб виготовити напої.
(Для вишневого соку: оцет, цукор та обов’язково метиловий оранжевий, він надає червоного кольору
Для малинового соку: луг, цукор та обов’язково лакмус, він забарвлює розчин у малиновий колір
Для газованого напою: сода та оцет, цукор)
(Описують процес на листках, хто перший правильно виконав, той отримує додаткове серце та право продемонструвати приготування напою. За правильну техніку виконання + 2 бали)
Ось і добігають кінця наші змагання, й скоро ми дізнаємося, хто ж у нашій школі істинні любителі хімії!
Ведучий Ось і настала хвилююча мить. Попросимо журі назвати призерів нашого батлу, й тих хто посів почесне ІІІ, ІІ та І місце сьогоднішнього шоу.
(Оголошення журі)
Вітаємо наших переможців!А всім іншим дякуємо за участь в нашій грі та бажаємо вам любові, щирої і чистої. Хай радість буде вашою кращою подругою, а печалі обходять стороною ваше серце.