Виховний захід "Безпека життєдіяльності взимку"

Про матеріал
Мета заходу: розширити уявлення дітей про небезпеку, що очікує взимку під час канікул; повторити правила безпечного відпочинку в зимовий період; навчити прийомам допомоги і самодопомоги під час нещасного випадку на льоду; розвивати вміння приймати рішення в складних ситуаціях; виховувати усвідомлений вибір моделі поведінки; профілактика дитячого травматизму.
Перегляд файлу

Захід з правил безпеки життєдіяльності

«Безпечна поведінка – запорука міцного здоров’я»

Дата проведення:

Мета заходу:

  • розширити уявлення дітей про небезпеку, що очікує взимку під час канікул;
  • повторити правила безпечного відпочинку в зимовий період;
  • навчити прийомам допомоги і самодопомоги під час нещасного випадку на льоду;  
  • розвивати вміння приймати рішення в складних ситуаціях;  
  • виховувати усвідомлений вибір моделі поведінки;
  • профілактика дитячого травматизму.

Обладнання: музична апаратура, мікрофони, електронна презентація, таблички з назвами команд, емблеми, листи обліку оцінок, роздатковий матеріал (конверти з завданнями), клей, кулькові ручки, патерові ялинкові прикраси, ялинка, перев’язувальний матеріал.

 

Хід заходу

Ведучий 1. Доброго дня всім присутнім у цій залі!

Ведучий 2. Сьогодні ми зібрались для того, щоб напередодні зимових канікул та Новорічних свят перевірити ваші знання з правил безпеки життєдіяльності.

Ведучий 1. Ви вже маєте певний життєвий досвід, певні знання та навички, які допомагають вам усвідомлювати, що найвищою цінністю на світі є людське життя та здоров'я.

Ведучий 2. Нині людина набільше страждає від небезпеки, яку сама ж і створила. Тільки у дорожньо-транспортних пригодах щороку гине більше 5000 осіб.

Ведучий 1. Також за 10 місяців 2017 року в Україні виникло 76084 пожежі, під час яких загинуло 1372 людини, у тому числі 47 дітей.

Ведучий 2. За цей же період в Україні сталося близько 8500 дорожньо-транспортних пригод, у яких загинуло 1996 людей. Проте, біду можна попередити.

Пропонуємо вашій увазі виступ шкільної агітаційної бригади Юних пожежних рятівників. Зустрічайте!

(Виступ агітаційної бригади Юних пожежних рятівників)

Ведучий 1. Як зберігати своє здоров’я, ви вивчали на уроках основ здоров'я та годинах спілкування. Саме ці знання ми сьогодні й перевіримо.

Ведучий 2. У залі присутні 5 команд серед учнів п’ятих-сьомих класів. Порядок виступів команд було визначено заздалегідь, проведенням жеребкування.

Ведучий 1. Отже, першими виступатимуть:

команда  команда «Пожежники», учні 7-А кл.,

другими команда «Дорожній знак», учні 7-Б кл.

третіми – команда «Рятівники», учні 6-А кл.,

четвертими - «Юні пожжники», учні 5-А класу,

і п’ятими виступатиме команда «Сміливці», учні 5-Б класу.

 

Ведучий 2. Виступи команд оцінюватиме наше поважне журі у складі:

 

Ведучий 1. Пропоную командам привітатися та представити себе. Отже, першим нашим конкурсом буде «Привітання команд».

 

КОНКУРСНА ПРОГРАМА

Конкурс 1. «Привітання команд»

Ведучий 2. Максимальна оцінка цього конкурсу — 3 бали. Команди по чер­зі показують свої виступи, демонструють назву, девіз, емблему.

Просимо до виступу

Команду «Пожежники», учні 7-А класу;

Команду «Дорожній знак», учні 7-Б класу;

Команду «Рятівники», учні 6-А класу;

Команду «Юні пожжники», учні  5-А класу;

Команду «Сміливці», учні 5-Б класу.

Ведучий 1. А поки журі підводить підсумки 1-го конкурсу, ми проведемо вікторину з вболівальниками «Додай останнє слово!. Для відповіді на запитання необхідно підняти руку і відповісти у мікрофон, викрикувати не можна. Перше питання…..

 

Вікторина з вболівальниками «Додай останнє слово!

  1. Вулицю слід переходити там, де…(пішохід­ний перехід).
  2. Перехід позначають на проїжджій частині ... (біліми полосами, «зеброю»),
  3. Часто на переході стоїть добрий помічник пішо­ходів та водіїв. Це -... {світлофор).
  4. Світлофор має три кольори: ... (червоний, жов­тий, зелений).
  5. Заборонний сигнал — це ... (червоний).
  6. Попереджує світлофор сигналом ... (жовтим).
  7. Дозволяє перейти дорогу ... (зелений).
  8. Якщо на перехресті немає світлофора, то рух на ньому часто регулює інспектор-... (регулю­вальник).
  9. Доріжка для пішоходів — ... (тротуар).
  10. Гратися та пустувати на проїжджій частині всім ... (заборонено).

 

Ведучий 2. Молодці. Наші вболівальники показали хороші знання  з правил дорожнього руху.

 

Конкурс 2. «Розминка»

Ведучий 1. Наступний конкурс «Розминка». Командам пропонують відповісти на запитання. Часу на роздуми немає. Відповідає та команда, чий капітан першим підніме руку. Кожну правильну відповідь оцінюють в один бал. Якщо команда дає неправильну відповідь або відповіді немає, право відповісти на запитання переходить команді суперників, які перші піднімуть руку. Перше запитання…….

Запитання

  1. Що таке життєдіяльність? (Життєдіяльність — це функції людини,  що забезпечують умови для  її існування та розвитку.)
  2. Що таке безпека? (Безпека — це коли ніщо не загрожує твоєму життю, здоров'ю чи добробуту; від­сутність загрози.)
  3. Які ситуації називають небезпечними? (Ситу­ації, які загрожують життю, здоров'ю чи до­бробуту дітей, наприклад, транспортні аварії, пожежі або спрямовані проти особи — хуліганство, побиття, крадіжки.)
  4. Що таке здоров'я? (Це стан повного фізичного, психологічного та соціального благополуччя.)
  5. Які небезпечні ситуації можуть виникати з людьми взимку? (падіння під час ожеледиці, переохолодження, обмороження, провалення під лід).
  6. Що називають сприятливими для здоров'я життєвими навичками? (Уміння, які допо­магають людині адаптуватися, долати трудно­щі щоденного життя та підтримувати високий рівень благополуччя).
  7. Назвіть основні причини виникнення пожеж. (Необережне поводження з газовою плитою, з електроприладами, з хімічними речовина­ми; природні явища — блискавка; гра вогнем — вдома і на природі; не­допалок.)
  8. Які речовини називають горючими? (Ті, що за­горяються від джерела запалювання, і продов­жують горіти, коли це джерело зникає. Най- небезпечніші — легкозаймисті рідини і гази.).
  9. Перелічіть основні прави­ла поведінки під час по­жежі. (Захистити органи дихання: закрити ротову порожнину та ніс рушни­ком; сповзти на підлогу; не піднімаючи голови, рухатись до дверей; обов'язково двері за со­бою зачинити, щоб не дати шлях вогню, зателе­фонувати «101»).
  10. Як надати допомогу по­терпілому в разі отруєння чадним газом? (Викликати лі­каря, винести потерпілого на сві­же повітря, зняти краватку, розстеб­нути комір сорочки, зробити штучне дихання, масаж серця.).

Ведучий 2. Просимо журі підбити підсумки двох конкурсів.

Ведучий 1. А поки журі підводить підсумки  конкурсів, ми проведемо ще одну вікторину з вболівальниками. Для відповіді на запитання необхідно підняти руку і відповісти у мікрофон, викрикувати не можна. Перше питання…..

Вікторина 2 з вболівальниками.

  1. Як називається пристрій для гасіння пожежі та подачі води від пожежної машин? (Рукав.)
  2. Якщо під час пожежі ваш одяг загорівся, що необхідно зробити? (Лягти на землю та перекотитися з боку на бік.)
  3. Що може посилити розгорання пожежі в приміщенні? (Приток повітря.)
  4. Чим можна загасити нафту та бензин?іною.)
  5. На яку довжину розкладається автоматична драбина (30 метрів — це висота 9-поверхового будинку.)
  6. Як можна зайти в приміщення, яке горить? (Накритися чим-небудь мокрим.)
  7. Як треба переміщатись в сильно задимленому приміщенні? (Повзком або присівши, прикрити ніс, обличчя мокрим рушником.)
  8. Які ви знаєте підручні засоби пожежогасіння? (Ковдра, пісок.)
  9. За яким номером дзвонити в службу «Швидкої допомоги»? (103.)
  10. Девіз МНС? (Попередити, врятувати, допомогти.)
  11. Чим можна загасити пожежу від електропроводки?іском.)
  12. Скільки важить пожежна машина? (12 тонн.)
  13. Які бувають вогнегасники? (Пінні, порошкові, вуглекислотні.)

Молодці діти!

Ведучий 2. Просимо журі оголосити кількість балів за 2 конкурси.

(оголошують) Дякуємо за оцінки.

Ведучий 1. Світова статистика свідчить, що причиною більшості нещасних випадків є не­вміння потерпілих передбачати, розпізнавати небезпеку, а також невміння оцінювати сту­пінь ризику й узгоджувати його зі своїми по­тенційними можливостями.

 

Конкурс 3. «Вмій себе захистити»

Ведучий 2. А зараз ми проведемо наступний конкурс. «Вмій себе захистити». Уявимо, що ми знаходимося у задимленому приміщенні і нам потрібно захистити свої органи дихання.

Ведучий 1.  Пропонуємо командам продемонструвати вміння правильно одягати ватно-марлеву пов’язку. Якщо всі учасники команди одягли пов’язку правильно - команда отримує 2 бали, якщо один  учасник не справився з завдання, команда отримує 1 бал, а якщо 2 учасники і більше не впораються –команда не отримує жодного балу.

Для демонстрації своїх вмінь запрошується

Команда «Пожежники», учні 7-А класу;

Команда «Дорожній знак», учні 7-Б класу;

Команда «Рятівники», учні 6-А класу;

Команда «Юні пожжники», учні  5-А класу;

Команда «Сміливці», учні 5-Б класу.

Ведучий 2. Поки  жюрі виставляє оцінки   за конкурс пропонуємо вашій увазі демонстрацію, як же правильно накладати пов’язку на руку та голову, учасниками міських конкурсів санітарних постів та постів цивільного захисту.

Ведучий 1. Пропонуємо журі оголосити оцінки 3-го конкурсу.

 

Ведучий 2. А зараз пропонуємо 4 конкурс «Безпека на льоду».

 

Конкурс 4. «Небезпека на льоду»

Ведучий 1. Кожній команді буде запропоновано небезпечну ситуацію на льоду, завдання знаходиться в конверті. Ваше задача скласти план своїх дій.

(відтворити послідовність дій) (Додаток 1).

Ведучий 2.  Команди отримують 3 бали за правильну відповідь. А поки команди працюють пропонуємо вашій увазі навчальний мультфільм «Безпечний Новий рік».

Ведучий 1. Команди виконали свої завдання та надали їх для оцінення жюрі. А поки журі оцінює правильність виконання завдання прийміть музичний подарунок від танцювальної студії «Силует».

Ведучий 1.  Пропонуємо журі оголосити оцінки 4-го конкурсу.

Ведучий 2. А ми переходимо до наступного конкурсу «Ожеледиця: що допоможе встояти на ногах».

 

Конкурс 5. «Ожеледиця: що допоможе встояти на ногах»

Ведуча 1.  Ми  маємо мішечок, у якому знаходять різноманітні предмети, які можна використати під час ожеледиці. Ваше завдання вибрати один предмет, порадитися у команді, продемонструвати та пояснити спосіб використання цього предмета. Максимальна оцінка за цей конкурс 3 бали.

 

Ведучий 2. Запрошуємо обрати свій предмет

Команду «Пожежники», учні 7-А класу;

Команду «Дорожній знак», учні 7-Б класу;

Команду «Рятівники», учні 6-А класу;

Команду «Юні пожжники», учні  5-А класу;

Команду «Сміливці», учні 5-Б класу.

 

Ведучий 1. Запрошуємо продемонструвати використання підручного матеріалу під час ожеледиці

Команда «Пожежники», учні 7-А класу;

Команда «Дорожній знак», учні 7-Б класу;

Команда «Рятівники», учні 6-А класу;

Команда «Юні пожжники», учні  5-А класу;

Команда «Сміливці», учні 5-Б класу.

 

Всі команди добре справилися з цим конкурсом. Молодці!

Пропонуємо журі оголосити оцінки 5-го конкурсів.

Конкурс 6. «Безпека взимку»

Ведучий 1.  Наступний конкурс «Безпека взимку». Командам пропонують завдання правильно закінчити речення, за які вони отримуватимуть по 1 ба­лу за кожне речення. Речення надруковано на папері.

Завдання

Обери правильну відповідь.

  1. До небезпечних піротехнічних предметів належать... (гірлянди, петарди, пластмасові іграшки).
  2. Біля ялинки заборонено користуватися... (відкритими джерелами вогню, гірляндами, прикрасами).
  3. Заборонено ялинку прикрашати... (саморобними гірляндами, іграшками, ватою, легкозаймистими іграшками).
  4. Заборонено ставати на кригу завтовшки...(5 см, 10 см, 15 см).
  5. Надаючи допомогу потерпілому, який провалився під лід, необхідно, протягнути йому... (руку, палицю, мотузку, лижу, нитку).
  6. Полум’я на ялинці слід гасити... (водою, піском, товстою вовняною ковдрою).
  7. Кого слід сповістити про пожежу біля домашньої ялинки …(брата, батьків, сусідів по дому);
  8. Який номер телефону слід набрати, щоб викликати пожежників…..? (101, 102, 103, 104)
  9. Який номер телефону слід набрати, щоб викликати швидку допомогу…? (101, 102, 103, 104)
  10. Який номер телефону слід набрати, якщо відчули запах газу у квартирі…..? (101, 102, 103, 104)

 

Ведучий 1.    Поки команди працюють пропонуємо вашій увазі  подарунок від танцювальної студії «Силуєт» .

 

Ведучий 2.  Поки журі підраховує результати 6 конкурсу – ми проведемо конкурс, який не оцінюється, проте покаже, як учасники знають правила безпечної поведінки біля Новорічної ялинки.

Ведуча 1. На столах команд лежать паперові ялинкові прикраси, на них треба написати правило, озвучити його та повішати прикрасу на нашу ялинку. Увага почали.

Команда «Пожежники», учні 7-А класу;

Команда «Дорожній знак», учні 7-Б класу;

Команда «Рятівники», учні 6-А класу;

Команда «Юні пожжники», учні  5-А класу;

Команда «Сміливці», учні 5-Б класу.

 

Ведучий 1. Яка ж гарна та безпечна наша ялинка. Згодні діти?!

Ведучий 2. Пропонуємо журі оголосити оцінки 6-го конкурсу.

Ведучий 1. Незабаром до нас завітають Новорічні свята та зимові канікули. Тому ми зібралися сьогодні з вами, щоб згадати правила безпечної поведінки, та попередити нещасні випадки, зберегти своє здоров’я та життя.

 

Ведучий 2.  Поки журі підводить підсумки усіх конкурсів, у подарунок,  пропонуємо вам музичний номер від переможниці І етапу міського конкурсу «Кришталеві нотки», учениці 4-А класу Руднєнок Олександри.

 

Ведучий 1. Для оголошення результатів змагання та нагородження команд запрошуємо вельмишановне жюрі.

(нагородження)

Ведучій 2. Сподіваємося, що ви всі будете пам’ятати і дотримуватися правил безпечної поведінки, про які ми сьогодні говорили.

Ведучий 1. Таке побажання вам всім в Новий Рік,

Щоб ти до чудес і чарівностей звик.

Нехай твої мрії здійсняться таємні –

Чекають на тебе події приємні!

Ведучі разом. Дякуємо за увагу. До нових зустрічей. Запрошуємо команди та гостей  на загальне пам’ятне фото.

 

Додаток 1

 

Конкурс «Безпека на льоду»

Твої дії,  якщо ти провалилися під лід:

1).  не піддавайся паніці, утримуйся на плаву, уникаючи занурення з головою;

2).  клич на допомогу;

3). намагайся вилізти на лід, широко розкинувши руки, наповзаючи на його край грудною клітиною  і почергово витягуючи на поверхню ноги;

4).  намагайся якомога ефективніше використати своє тіло, збільшуючи ним опорну площу;

5).  вибравшись на лід, відповзай в той бік, звідки ти прийшов, де міцність льоду вже відома.

 

Твої дії, якщо ти впевнений, що зможеш (чи готовий) врятувати людину, яка провалилася під лід:

1).  крикни, що ти йдеш на допомогу;

2).  наближайся до ополонки поповзом, широко розкинувши руки;

3).  підклади під себе лижі, дошку, фанеру;

4).  обговори свої дії з постраждалим (домовся про команду, на яку потужним ривком ти будеш його тягнути, а він в цей час намагатиметься виштовхнути тіло на поверхню);

5).  не підповзаючи до самого краю ополонки, подай потерпілому палицю, жердину, лижу, шарф, мотузку, чи щось подібне і витягніть його на лід;

6).  витягнувши потерпілого на лід, разом із ним поповзом прямуй в той бік, звідки ти прийшов, де міцність льоду вже відома..

 

Правила поведінки біля ялинки

  1. Не встановлюйте ялинку на шляхах евакуації.
  2. Не встановлюйте ялинку поблизу опалювальних приладів, телевізорів, приймачів, магнітофонів.
  3. Встановлюйте ялинку на стійкій основі: на надійній підставці, в посудині з піском, подалі від штор, гардин та інших предметів, які легко піддаються вогню.
  4. Не прикрашайте ялинку целулоїдними іграшками, а також марлею, ватою, папером.
  5. Прикрашайте ялинку тільки електричними гірляндами промислового виготовлення купленими у спеціалізованих крамницях, а не саморобними.
  6. Обов'язково перевірте справність електричного проводу гірлянди, його ізоляцію.
  7. Напруга лампочок не повинна перевищувати 12В, а потужність 25Вт;
  8. Гірлянди потрібно закріплювати надійно, бо при падінні від поштовху чи протягу вони можуть стати причиною пожежі.
  9. Не дозволяйте дітям самостійно включати електрогірлянди.
  10. Ні в якому разі не застосовуйте в приміщенні свічки, бенгальські, вогні, відкритий вогонь, феєрверки, вибухонебезпечні хлопавки, петарди та ін.
  11. Не одягайте дітей в костюми з легкозаймистих матеріалів, не залишайте малюків одних, без нагляду дорослих.
  12. Хвою яка обсипалася з ялинки треба відразу прибирати - вона, як порох, може спалахнути від будь-якої іскри.
  13. Ніколи не прикрашайте свічками новорічну ялинку! Це неминуче призводить до пожежі.
  14. Не залишайте запалені свічки без нагляду, будьте особливо уважні, якщо в будинку є діти і домашні тварини.
  15. Не залишайте без нагляду ввімкнені в електричну мережу електроприлади.

Додаток 1

 

Конкурс «Безпека на льоду»

Твої дії,  якщо ти провалилися під лід:

  • не піддавайся паніці, утримуйся на плаву, уникаючи занурення з головою;
  • клич на допомогу;
  • намагайся вилізти на лід, широко розкинувши руки, наповзаючи на його край грудною клітиною  і почергово витягуючи на поверхню ноги;
  • намагайся якомога ефективніше використати своє тіло, збільшуючи ним опорну площу;
  • вибравшись на лід, відповзай в той бік, звідки ти прийшов, де міцність льоду вже відома.

 

Твої дії, якщо ти впевнений, що зможеш (чи готовий) врятувати людину, яка провалилася під лід:

  • крикни, що ти йдеш на допомогу;
  • наближайся до ополонки поповзом, широко розкинувши руки;
  • підклади під себе лижі, дошку, фанеру;
  • обговори свої дії з постраждалим (домовся про команду, на яку потужним ривком ти будеш його тягнути, а він в цей час намагатиметься виштовхнути тіло на поверхню);
  • не підповзаючи до самого краю ополонки, подай потерпілому палицю, жердину, лижу, шарф, мотузку, чи щось подібне і витягніть його на лід;
  • витягнувши потерпілого на лід, разом із ним поповзом прямуй в той бік, звідки ти прийшов, де міцність льоду вже відома..

 

 

docx
Додано
7 березня 2019
Переглядів
3448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку