виховний захід для 1-2 класів
«осінні фантазії»
Мета: Розширювати знання дітей про пори року, їх особливості, прикмети. Познайомити з етимологією назв місяців. Прищеплювати учням любов до рідного краю, здатність відчувати красу і гармонію навколишнього світу, повагу до народної мудрості. Розвивати логічне мислення, спостережливість, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення. Сприяти духовному розвитку дітей. Виховувати любов до природи рідного краю.
Звучить музика заходять діти.
Ведуча:
Журливо музика заграла, і закружляло в вальсі листя.
В країну осінь завітала, красива, сонячна, барвиста.
Відкриємо завісу ненароком і зазирнем в осінню пору року.
Вона тоді буває чарівна, коли стає золотокоса.
Діти читають вірші.
Пісня «Осінь по землі крокує»
До залу заходить Осінь
Осінь:
Я осінь золота і ваша мрія,
Хто в добрий час фантазувати вміє,
До того я іду на гарне свято,
Щоб принести вам радості багато.
Ведуча:
Наша Осінь прийшла не сама, а зі своїми братами. А якими – ми зараз дізнаємося з загадок.
Знає всі стежки довкола,
що ведуть малят до школи.
Вчасно птахам нагадає,
хто у вирій відлітає.
(На сцену виходять хлопчики в костюмах осінніх місяців)
Вересень:
Перший місяць – вересень, я смачний.
Вам дарую яблука запашні,
Груші, сливи, дині і виноград –
То солодка радість для всіх малят.
Ведуча:
Груші, яблука зірвали,
У комору заховали.
Проситься гарбуз до хати,
Щоб під ліжком зимувати.
В лісі виросли опеньки –
Довгоногі і тоненькі.
На деревах листя жовкне,
В двері стука місяць… (Жовтень)
Жовтень:
Я Вересневі вдячний за старанність.
Врожай добротний зібрано без втрат.
І ось прийшов сьогодні на світанні
У гості жовтень – вересня я брат.
В садах те листя, що було зелене
Зробилося одразу золоте.
Принишкли і дерева і кущі,
Уже осінні перші йдуть дощі.
Ведуча:
Вітер плаче, вітер виє.
Дощ осінній дрібно сіє.
І ніде не видно пташки,
Ані бджілки, ні мурашки.
Вже зів’яли гарні квіти,
Скрізь калюжі поналито.
Голе поле, голий сад,
Бо надворі… (Листопад)
Листопад:
Я – славний місяць Листопад –
Все листя обтрусив підряд,
Замів стежини чисто,
Прикрасив кожне місто.
Ведуча:
Молодці, діти!
Всі загадки відгадали
Братів осені впізнали
Діти розповідають вірші про осінь
В ній є різна дивина!
І горобина, й калина,
є грибочки і малина!
і горішки нам збиває.
Всім дарунки роздає,
в ній багато дива є!
і туманна, і музична.
Вся вона, неначе свято,
в ній фантазій є багато!
Ведуча:
Фантазії на кожному кроці, лише очі закрийте і зараз побачите! Ну, заплющуйте очі щільно-щільно! І до нас прийде казка!
Гра «Осінній волейбол»
Приміщення ділять мотузкою на два ігрових поля. Ведучі формують з присутніх дві команди з однаковою кількістю учасників. Кожній команді вручають відро опалого листя. Яка команда швидше перекине все листя на поле суперника, та й перемогла. Аби цей конкурс не перетворився в безкінечність, його варто обмежити часом. З власного досвіду відомо, що вистачає кількох хвилин.
Я зайчик-побігайчик, стрибайчик і вуханчик.
Нічого я не запасаю, бо й хатки власної не маю.
Я сплю завжди, де доведеться, і їм усе, ну, що прийдеться.
А від біди і від тривоги мене рятують довгі ноги.
А взимку я гілки згризаю. Від вовка й лиски утікаю.
Гра «Рукавиці»
Попередньо зав'язавши хустиною гравцеві очі, пропонується в товстих рукавицях упізнати овочі та фрукти, що лежать на столі.
Гра «Збираємо врожай»
На видних місцях в класі заздалегідь розкладають яблука, морква і картопляні бульби. Дітей ділять на команди і вручають кошики. За сигналом ведучого діти біжать збирати овочі і фрукти. Переможцем оголошується команда, придбали більше трофеїв, ніж противник.
Гра «Збери овочі у кошик»
Заплющеними очами збирати овочі, що називає ведуча.
Ведуча:
А які дарує осінь щедрі урожаї.
Фрукти, овочі, насіння, хто ж цього не знає.
Навесні город саджали, восени врожай збирали,
Подивіться – но малята
Урожай такий багатий!
Ведуча:
На нашому святі повно овочів. А от яких відгадайте.
Звучать загадки про овочі. При правильній відповіді відповідний Овоч виходить і кланяється.
Загадки про овочі
Що то за голова,
Що лиш зуби й борода?
(Часник)
* * *
Сидить Марушка в семи кожушках.
Хто її роздягає, той сльози проливає.
(Цибуля)
* * *
Довгий, зелений,
Добрий і солоний,
Добрий і сирий.
Хто він такий?
(Огірок)
* * *
В полі хороше мені
Зеленіти навесні.
Чим же я — не молодець? .
Маю диво-корінець,
Все про нього дбаю,
Цукор відкладаю.
(Буряк)
* * *
Я яскрава, довгоноса
І зелені маю коси,
Я хрумка і соковита,
Люблять всі: дорослі й діти.
(Морква)
* * *
Я на грядці сонцем сяю,
Родичів багато маю.
Гарбузову господиню
Усі знають. Хто я?..
(Диня)
* * *
Хто хустиночку свою
Влітку покриває?
І по двадцять хустин
На голівці має?
(Капуста)
На городі виріс дужий,
Круглий, жовтий і байдужий
До червоних помідорів,
До капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогадалися?...
(Гарбуз)
Інсценівка віршованої казки «Ходить гарбуз по городу»
І овочі, і хлібний коровай.
От буряки червоні, симпатичні
І гарбузів великий урожай.
І труд людей, що в цих плодах ожив.
Яких фантазій можна ще шукати,
Трудився кожен на землі, як міг.
В небесну даль уже кудись пливе.
На диво і фантазію багата,
Бо казка чарівна у ній живе.
Ведуча: Ось і дійшло кінця наше свято
сьогодні хочеться усім побажати
Багато хороших і сонячних літ.
ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!
Пісня «Диво Осінь»