Виховний захід для учнів 2 – их класів
«Світ дивовижної музики»
Захід доцільно проводити наприкінці навчальних семестрів, так як можна задіяти великий обсяг матеріалу і перевірити ступінь його засвоєння. Захоплива змагальна форма заходу стимулюватиме свідому активність учнів і бажання виявити високий рівень знань та вмінь.
Мета заходу:
Попередня робота:
Умови проведення конкурсів: команди розв’язують конкурсні завдання. За перемогу в кожному завданні команда отримує бали, які підраховує журі та визначає команду – переможця.
Хід роботи.
І. Знайомство із командами.
Команди із 10 чоловік займають свої місця біля столиків. Далі по черзі команди оголошують свої назви, представляють капітанів і кожна команда вітає іншу виконанням одного куплету і приспіву улюбленої пісні. Виконання пісні оцінюється журі: від 1 до 5 балів.
ІІ. Розминка.
Команди готуються по черзі давати відповіді на запитання по навчальному матеріалу, пройденому і узагальненому у І семестрі.
Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
а) Композитор → виконавець → … (слухач)
б) Звук→ мотив → … (фраза)
12. Назвіть музичний твір, у якому:
а) музика виражала характер людини («Три подружки»)
б)музика виражала сум, печаль («Не хочуть купити ведмедика»)
13. Назвіть твір, у якому:
а) музика зображує якусь тварину («Бабак», сюїта «Про звірів»)
б) музика зображує явища природи («Хмари пливуть», «Дощик»)
14. Як назвати одним словом забарвлення звучання ?(Тембр)
15. Поясніть, які звуки бувають за тривалістю? ( Довгі та короткі).
16. Назвіть прізвища (2):
а) російських композиторів, яких ми слухали ( М. Римський – Корсаков, Д. Кабалевський, С. Прокоф’єв)
б) українських композиторів, яких ми слухали ( М. Лисенко,
В. Косенко, С. Майкапар ).
ІІІ. Впізнай пісню.
Вчитель зачитує кожній команді куплет із знайомої пісні, а задача команди – впізнати назву пісні.
Майже все одно, що земля без «ля».
(«Гра»)
Бо козацького я роду.
(«Українка я маленька»)
Став у лісі між дубів?
(«Осінь»)
Що лоби у них змокріли
(«Два єноти»)
Кусали й шкрябали
(«Щеня і кошеня»)
Кличе раз у раз.
(«До побачення , літо»).
ІV. Зіпсований телефон.
Команди шикуються у шеренгу. Вчитель наспівує рядок відомої пісні першому гравцеві кожної команди. Далі гравці наспівують її одне одному «ланцюжком». Останній гравець виконує фрагмент цієї пісні.
V. Ансамбль та оркестр.
Команди діляться на 2 підгрупи:
Ансамблі обирають улюблену пісню, а учасники оркестрів – музичні інструменти із запропонованих, після чого виразно та емоційно виконують пісню, пам’ятаючи, що оркестр акомпанує ансамблю.
VІ. Підбиття підсумків.
Журі визначає переможців за кількістю отриманих балів. Команда переможців отримує заохочувальні призи.