Тема заходу: Доброта і милосердя – два крила, на яких тримається людство
Мета: формування предметних компетентностей:розширити уявлення дітей про таке поняття моралі, як доброта;формувати чуйність, доброзичливість;засуджувати почуття заздрості й злості; розкрити переваги добра над злом;сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе; формувати активну життєву позицію, яка проявляється в дієвій допомозі знедоленим, немічним, стареньким; формування ключових компетентностей: здоров`язбережувальної: формувати,розвивати здатність та бажанням дотримуватися здорового способу життя; розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення, почуття доброти, чуйності, милосердя, гуманності, спонукати творити добро, бути милосердним, співчутливими, уникати злих вчинків;формувати в учнів уміння формувати моральні судження; викликати в дітей бажання іти дорогою добра; виховувати в учнів почуття доброти, чуйності, милосердя, поваги до своїх батьків, старших людей; проявляти ініціативу,сприяти розвитку колективної діяльності,згуртовувати учнівський та батьківський колективи;виховувати та розвивати уміння керувати своєю поведінкою й оцінювати свої та чужі вчинки, виховувати кращі людські якості.
Обладнання: аудіо записи та відеозаписи, картки, клубок ниток, спринцівка, миска, вода, кольоровий папір для квітів, подарунки.
Хід заходу
Мудрець сказав: живи, добро звершай
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра.
Нехай ця істина стара:
Людина починається з добра. (Слайд №1)
І. Організаційний момент
Доброго дня, любі діти, шановні батьки, гості! Встаньте будь-ласка, у коло поверніться один до одного, і візьміться за руки. Ви відчуваєте тепло рук. Це тепло серця і тепло душі. Воно зігріває Вас, так як і багатство Ваших душ може зігріти ближнього. І сьогодні ми з Вами поринемо в країну Добра і Милосердя. Тема заходу: Доброта і милосердя – два крила, на яких тримається людство(Слайд №2)
1. Вправа «Павутинка»
Я тримаю в руках клубочок ниток. Нехай ця ниточка, об’єднає нас любов’ю наших сердець. А кожен, до кого потрапить клубочок, має сказати побажання сусіду з приводу нашої сьогоднішньої розмови і ми сплетемо павутинку добра.
Гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя завжди є основними у житті. Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе». Нехай ця павутинка тримається на милосерді й доброті. Бо саме вони приносять спокій у наше серце. (попрошу всіх присісти на свої місця)
ІІ. Основна частина заходу
2. Послухай своє серце
- Діти, положіть руку на груди і послухайте своє серце, і тримаючи руки скажіть, що таке доброта? (відповіді дітей)
Добро – це людяність, взаємодопомога, чуйність. (Слайд №3)
Милосердя – добре, співчутливе, турботливе ставлення до людей, до хворих, слабких, немічних.
3. Робота в парах (складання правил доброти)
Правила добра
Щоб добрим чоловіком стати, (вчитель)
Потрібно правила добра всім знати
Найперше з правил цих чудесних
Уміння бути добрим, чесним.
А друге правило таке:
Шануй ти маму й тата,
Люби сестер, братів, людей,
Добро сам будеш мати.
А третє правило просте:
Щоб мати серце золоте
Зла на людей ти не тримай,
Учителів не забувай.
Добро ти людям поспішай творити,
Усіх розумій, поважай і люби.
Так буде легше і біль пережити,
Й здоров’я буде більше тобі.
Добро-це як казка, добро-це як свято
А зло-це бездушність й злиденність душі.
Тож будьмо багаті, і будьмо добріші,
І зло переможемо ми на Землі.
4. Вправа-гра « Мух краще ловити на мед»
Розділитися на пари стати обличчям один до одного. Одному члену пари затиснути руку в кулак і тримати його перед напарником.
Завдання: розтулити кулак партнера за 10 секунд.
Чи всім удалося розтулити кулак? В який спосіб?
Хто це зробив не силою, а чемно попросивши?
Які якості ми проявляємо коли чемно просимо щось в іншого? (повага до іншого, дія без примусу доброзичливість)
5. Розігрування сценки.
« Іменинний обід »( За В.Сухомлинським)
Автор: У Ніни велика сім’я: мати, батько, двоє братів, дві сестри й бабуся. Ніна найменша: їй восьмий рік. Бабуся – найстарша: їй вісімдесят два роки. У бабусі руки тремтять. Несе ложку бабуся – ложка дрижить, крапельки падають на стіл.
Ніна: У мене незабаром день народження.
Мама: Так, доню, і на твої іменини у нас буде святковий обід. Ти можеш запросити на свято своїх подруг.
Ніна: Добре, матусю!
Автор: Ось і настав цей день. Мама накрила стіл білою скатертиною.
Ніна: Ой ще й бабуся за стіл сяде! Та в неї ж руки тремтять . Подруги сміятимуться. Розкажуть потім у школі, що у моєї бабусі руки тремтять. Мамо, хай бабуся сьогодні за стіл не сідає.
Мама: Чому?
Ніна: Бо в неї руки тремтять. Капає на стіл.
Автор: Мама зблідла. Не сказавши й слова, вона зняла зі столу білу скатертину і сховала її в шафу. Довго вона сиділа мовчки…
Мама: У нас сьогодні бабуся хвора. Тому іменинного обіду не буде. Вітаю, Ніно, тебе з днем народження! Моє тобі побажання: будь справжньою людиною!
- Отже, пам’ятайте діти, що доброта і милосердя – людства два крила, які виховуються в наших душах і серцях.
6. Перегляд причті про добро
- Діти, що ви можете сказати про дівчинку, що вона у вас викликала? (відповіді дітей)
- А про продавця? (відповіді дітей)
У нас є Крісло відвертості, хто хоче поділитися своїми добрими справами, які ви зробили у своєму житті?
7. Руханка «Пісня на добро»
8. Дослід. «Абсолютна любов»
Обладнання: спринцівка, миска, вода.
Хід досліду. Спринцівка – це ми с вами: наш розум і серце. Вода буде символізувати абсолютну любов, яка приймає всіх і вся, відторгуючи будь-які прояви негативних емоцій. Перш ніж наповнити себе абсолютною любов’ю, необхідно позбавитись усіх почуттів та емоцій, які заважають прийняти нам любов. Уявіть, що всі ці емоції зібрані зараз у верхній частині спринцівки. Їх необхідно випустити звідти перед тим, як ми наповнимо цю спринцівку водою, а свої душі – чистою любов’ю. Уявіть собі, як поступово видавлюючи повітря із спринцівки, ви видаляєте всі негативні думки і емоції. Наповніть спринцівку водою. Так само і любов потрапляє в наші душі.
На цьому досліді ми переконались, що доки ви не випустите зі своєї душі негативні відчуття, любов не зможе зайти в неї.
Порожня миска символізує оточуючих нас людей. Поділіться своєю любов’ю з іншими людьми, випускаючи при цьому воду із спринцівки в порожню миску. Таким чином, ви бачите, що можете дати іншим людям любов, поділитися добротою.
9. Майстер клас квітка «Долоньки доброти» (мама учня)
ІІІ. Підсумок заходу
10. Релаксаційна вправа « Квітка доброти»
- Діти, я хочу, щоб сьогодні й надалі ви відчували допомогу від квітки доброти. І коли у вас неприємності, або погано на душі, можна собі допомогти :уявити в руках Квітку Доброти і подумки помістити її в своє серце.
1. Пісня «Даруй добро»
Вчитель. Дякую всім присутнім за увагу. Слайд № 4
Любіть життя, несіть в долонях світло,
І відкривайте душі для добра,
І буде янгол щиро Ваш радіти,
І доторкнеться вашого плеча.
І на згадку про наш захід, я подарую подаруночки. Сподіваюсь він Вам принесе радість і з ним ви будете іти по житті «дорогою добра», яка починається цієї ж хвилини.
1