Виховний захід для учнів 9-11 класів на тему « Україна – єдина країна!».

Про матеріал
Мета уроку: поглибити знання учнів про непорушність державного суверенітету, незалежність, територіальну цілісність української держави; вчити висловлювати учнів власні думки; намагатися донести до школярів, що в суспільстві у громадян існують різні погляди з тих чи інших питань; виховувати толерантне ставлення до людей; сприяти формуванню ціннісного ставлення до держави, суспільства, самого себе та оточуючих.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід для учнів 9-11 класів на тему « Україна – єдина країна!».

 

 

 

 

 

Практичний психолог

Першотравенської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Баранівського району

Власенко Наталія Михайлівна

 

 

 

 

 

 

2015

Мета уроку: поглибити знання учнів про непорушність державного суверенітету, незалежність, територіальну цілісність української держави; вчити висловлювати учнів власні думки; намагатися донести до школярів, що в суспільстві у громадян існують різні погляди з тих чи інших питань; виховувати толерантне ставлення до людей; сприяти формуванню ціннісного ставлення до держави, суспільства, самого себе та оточуючих.

Науково – методичне забезпечення уроку: мультимедійна презентація, адміністративна карта України, український рушник, кетяги калини, колоски, записи пісень ,  «Примиріться, брати», молитва за Україну , Гімн України, Україна – це ми!, Україно моя, Вітчизна, Над землею тумани, Ми змінимо світ, Пісня про  Україну, презентація : «Історичне минуле України».

Форма проведення:  діалог з використанням інтерактивних форм роботи.

Вислови:

Всім серцем любіть Україну свою,

 І вічні ми будемо з нею

 (В. Сосюра).

 

                       Свою Україну любіть,

  За неї Господа моліть

 (Т. Шевченко).

Хід уроку

ЛЕГЕНДА ПРО УКРАЇНУ(з-за сцени під мелодію)

Коли це все було – ніхто не знає,

Але легенда так розповідає:

Як тільки Господь Бог створив на Землі народи, вони відразу почали просити в нього найкращі землі для поселення. Не поспішали тільки українці. Вони були козаками, мандрували по землі, милувалися красою світу і нікому не заважали. Якось роззирнулись і побачили, що повсюдно снують люди, обживають займані місцини. Тоді пішли й вони до Господа. Побачив Сотворитель чубатих вояків і здивувався:

- А чого вам треба, хлопці? - запитав.

- Та землі-материзни хочемо, Боже.

- Буде вам земля. Ідіть і осідайте он на тому клаптику між морями, - показав пальцем униз.

- Та там уже іспанці, Боже!

- Ага, то біля них селіться.

- Не можемо, Господи, там французи, а далі німці і ще якихось людей повно.

Подивився Бог згори і переконався, що все вже роздано. А козаки йому

дуже сподобались - і не хотів Творець залишати їх без землі.

- Гаразд, - сказав Господь. - Віддам я вам он той куточок понад Дніпром, що залишив собі на земний рай. Але то незвичайний куточок - раїна. Земля там пахне медом, вода - як молоко, а з неба в душу людей ллється пісня. На той куточок будуть зазіхати нечестивці, тому його треба пильнувати та боронити. Якщо будете завжди такими відважними лицарями, як мені видається, то на тій землі станете господарями, а як ні - то рабами нечестивців.

- Дякуємо, Господи! Буде так, як кажеш. Благослови в дорогу!

Поблагословив їх Сотворитель і провів до райських воріт. Відтоді господарюють козаки в райській країні і захищають її від усякої нечисті. З того часу називають цей райський куточок Україною, а народ - українцями.

 

Пісня «Про Україну»

 

Учитель. Добрий день, дорогі діти! Ось і промайнуло чергове шкільне літо. Для когось воно запам’яталося туристичними походами і вечірнім багаттям, а хтось мандрував стежинами рідного краю, відпочивав на річці чи в бабусі. Дуже прикро, що для частини українських дітей це літо стало пекучим болем: бо хтось з них втратив свою рідну домівку, хтось залишився без тата, брата, дідуся, які  є учасниками дій АТО і захищають нашу Батьківщину від сепаратистів та терористів,  намагаються довести, що наша рідна українська земля є цілісна держава. Основний обов’язок чоловіків нашої держави – захищати Вітчизну.

  Тема нашого уроку: «Україна – єдина країна». За годину відведеного часу, ми спробуємо з вами на «Поїзді - єднання» віртуально проїхати із заходу на схід, з півночі на південь, зануритись в глибини давньої історії і повернутись у сучасність.

Мета уроку: поглибити знання учнів про непорушність державного суверенітету, незалежність, територіальну цілісність української держави; вчити висловлювати учнів власні думки; намагатися донести до школярів, що в суспільстві у громадян існують різні погляди з тих чи інших питань; виховувати толерантне ставлення до людей; сприяти формуванню ціннісного ставлення до держави, суспільства, самого себе та оточуючих.

Україна – це наша земля, рідний край, наша країна з багатовіковою історією і саме ми маємо гордитися, що ми живемо в цій державі.

 

Учень 1.

 

Слова палкі, мелодія врочиста.

Державний Гімн ми знаємо усі.

       Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.

 

Учень 2.                           Це наша клятва, заповідь священна.

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї ясне світло навкруги.

Н.    Поклад

Учитель:     Пропоную розпочати урок Державним Гімном України

                        «Ще не вмерла Україна»

Учитель:

- Сьогодні  ситуація в країні дуже складна. Всі  люди, від дітлахів до старших людей, щиро й болісно переймаються долею України.

- Що для вас є Україна?

Пісня «Україна- це ми»   (Презентація)

Учень:1    (під мелодію)

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

 

Учень:2

Є багатого країн на землі,

В них - озера, річки і долини.

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди - Батьківщина.

          -    У всьому світі, кожен знає,

                Є Батьківщина лиш одна.

                І в нас вона одна-єдина

            - Це наша славна Україна!

 

 

Учень:3

Одна Батьківщина і двох не буває.

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде ніколи в житті.

 

Учень:4

Чи можна забути малому ту пісню,

 Що мати співала, коли засинав?

 Чи можна забути ту стежку до хати,

 Що босим колись протоптав?

Учень:5

Тут мамина пісня лунає і нині,

Її вечорами по всій Україні

 Співають в садах солов’ї.

І я припадаю до неї устами

І серцем вбираю, мов спраглий води.

Без рідної мови, без пісні, без мами

Збідніє земля назавжди. 

 

Пісня “ Україно моя»

 

Учитель. Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною країною.  

    Але важкі часи настали для нашої держави. Нас хочуть розділити , але ми – українці – сильна нація, і Україна – єдина країна. Кожен з нас має любити свій народ, його культуру і традиції, як це робили ті, хто загинув за нашу незалежність на Майдані та на полі бою. Вшануємо пам’ять загиблих героїв хвилиною мовчання.         (Метроном)

Дякую!

 

Учень                        :Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна найкраща у …. (світі!)

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … (весела.)

Це щира, багата, як світ її мова,

Крилата така, мелодійна … (чудова.)

Її обереги верба і калина,

Найкраща у світі – …( моя Україна.)

Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!

Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна й мирна … (держава.)

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, … (відкрила.)

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі – … (єдина.)

Пісня «Вітчизна»

Вчитель.Саме ви, діти, – майбутнє нашої держави. Тож своїми знаннями, працею, здобутками збагачуйте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, шануйте свій народ і нашу солов’їну мову.

 

МИ – ЄДИНА КРАЇНА! Незважаючи на усі негаразди, ми прагнемо одного – спокою, миру та чистого блакитного неба над головою.

Учень:                                                    КРАЇНА

Україно моя, для мене ти єдина,

Як рідна мати, що дала життя.

І щастя дні і в лиховісні днини

До тебе повертаю звіддаля.

Вклоняюся рідним вербам і тополям

І припаду до рідної землі.

Що маю я таку щасливу долю,

Великий Боже, дякую тобі.

Учитель: Україна сьогодні – незалежна держава, частина Європи, величезна територія з величезним населенням. А згадаємо її історичне минуле – безмежна боротьба, величний порив волі, вічна сутичка з людьми, котрі бажали розділити землю на якій жили наші предки і житимуть наші діти.

 

 Вчитель історії:        

Прийом «Історичний екскурс»(презентація)

Давайте пригадаємо основні віхи становлення України як держави.

1. Кінець VIII – початок IX ст.. – утворення Київської держави (Київська Русь)

2. 1187 р. – перша літописна згадка назви «Україна».

3. 1648 – 1657 рр. – національно-визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького.

- Яка мета була у Б. Хмельницького? Чи вдалося йому здійснити її?

4. 1764 р. – ліквідація Катериною II гетьманства і утворення Другої Малоросійської колегії.

- Як ви розумієте термін «Малоросія»? Чи можна його вживати сьогодні?

5. 1783 р. – указ Катерини II про приєднання до Російської імперії Криму.

- То де був від початку Крим? Чому забажала його Російська імперія?

6. 1917 р. – створення Генерального Секретаріату на чолі з В. Винниченком – першого в XX ст.. українського уряду.

- Як ви думаєте, яке значення в історії державотворення України мала ця подія – створення власного уряду?

7. 7 листопада 1917 р. – проголошення III Універсалу, який передбачав створення Української Народної Республіки, яка мала перебувати у федеративних зв’язках з Росією.

- Як ви розумієте «федеративні зв’язки»? Чи можливі вони сьогодні між Україною і Російською Федерацією? Чому?

8. 22 січня 1918 р. – прийняття IV Універсалу УЦР, який проголошував УНР самостійною, незалежною, вільною, суверенною державою українського народу.

- Чого домігся народ цим документом?

9. 22 січня 1919 р. – Акт злуки УНР і ЗУНР.

- Чому важливим був цей документ?

10. 29 червня 1945 р. – підписано договір та протокол до нього про вихід Закарпатської України зі складу Чехословаччини та про її возз’єднання з Радянською Україною.

- Як ви думаєте, це випадковість чи закономірність, що Західна Україна приєдналася до Радянської України?

11. 1954 р. – входження Кримської області до складу УРСР.

12. 24 серпня 1991 р. – прийняття Верховною Радою УРСР Акта проголошення незалежності України.

- Що дала незалежність Україні?

13. 1995 р. – Україна стала членом Ради Європи.

- Чим вигідний Україні європейський напрямок розвитку?

14. 1997 р. – підписання «Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією».

- Як ви розумієте значення цього документу? Чому Росія могла його порушити?

15. Листопад – грудень 2004 р. – події, що отримали назву «Помаранчева революція».

- Що змусило людей вийти на Майдани?

16. Листопад – лютий 2014 р. – Революція гідності, Майдан.

- На вашу думку, як змінилася свідомість українців, що стало передумовою такої зміни?

- Чи можна було запобігти смерті Небесної сотні?

17. 27 лютого 2014 р. – дії сепаратистів підтримуваних агресивною Росією проти України, захоплення будівля Верховної Ради Автономної Республіки Крим.

- Як ви думаєте, чи правомірними є дії РФ?

Ні для кого не секрет, що сьогодні на Сході України йдуть військові дії. Сили АТО намагаються протистояти терористам. Більшість жителів Донецької та Луганської областей виїхали з зони АТО.

- Жителі яких областей України повинні були бути призвані до армії?

Погодьтеся, коли йдеться про честь та гідність твоєї країни, коли ворог посягає на територіальну цілісність, коли раптом виникає гурт зрадників країни, ми не можемо вести дискусії, кому йти воювати. Це – обов’язок кожного. Не залежить це, де ти живеш, де служив, ким працюєш. Тому всі ми повинні бути вдячні тим, хто відстоює право України бути гордою державою, хто захищає вас із нами. Жах лише в тому, що гинуть наші співвітчизники.

 

Учитель:                          Різкими зламами, лихими закрутами

Продирається доля крізь хащі.

              Хай груди заквітнуть червоними рутами –

Не втратити честі своєї нізащо!

Там, де з рідними-милими,

Там, де зі своїми хорошими,

Власним розумом, власними силами

Щастя своє збудувати зможемо!

Свій на свого не здійме руку!

Брат на брата не скаже злого!

Прийме удар, піде на муку

Брат за брата, свій за свого.

   Тому я прошу згадати   героїв війни на Донбасі. Кожен із них – герой! Героями є і наші земляки, які віддали своє молоде життя за нашу Україну. Зокрема учень і нашої школи Іщук О.С.

Пісня «Гей, плине кача…» (Відео)

Учитель: Сьгодні разом із нами на святі присутні воїни-учасники війни на Сході. Дякувати Богу ці молоді люди повернулися живими із цієї страшної та безглуздої війни. Слово надається Сігнаєвському Віталію Йосиповичу.

Пісня «Над землею тумани »(презентація)

Учитель: Хочеться вірити, що Україна для кожного з нас найрідніша,найкраща країна. Вона була, є і буде унітарною, неподільною єдиною завжди. Ми  її любимо: як діти люблять матір — і в здоров’ї, і в хворобі — та докладають зусиль до її одужання, так і ми мріємо та віримо в часи зміцніння й розквіту України як незалежної держави. Ми з вами цілком свідомі своєї причетності до розбудови нашого спільного дому й відповідальності за нього.

 

Учень:                              Скажу, брати, вам наостаннє,

Що сила наша лиш в єднанні,

Єднаймось, браття українці,

Щоб не загинуть поодинці                                                                                            Єднайтесь люди, в кого ще живе

В душі любов до рідної країни,

Бо у дитини мати лиш одна,

Одна у нас єдина Україна.

 

                                                                                                               Г. Акулов

Учитель: Тож,  не ділімо Україну ні за якими ознаками: різні береги, сторони світу, регіони, бо вона – єдина, одна родина, одна сім’я.

 

Пісня  « Примиріться , сини!» (презентація)

1:  Свою волю віки українці шукали

Нас ділили завжди, як рабів, зневажали

Під чужими не раз ми були прапорами

                            З болем в серці несли ми любов до держави

 

Приспів: Примиріться, сини, Україна вас просить

Примиріться, сини, примирітеся дочки!

Примиріться, сини, Україна страждає!

Примиріться, сини, рідна мати благає!

 

2:Чути стогін в степах, на козацьких могилах

Чути плач Роксолан у далеких чужинах.

Кличе голос віків: «Бережіть нашу волю!

Пам'ятаймо, брати, про козацькую долю.»

 

3: Ми - єдина сім'я, ми - велика родина

Доля - в наших руках, в нас одна Україна

Любі сестри й брати, поберімось за руки!

Хай калина цвіте для дітей і онуків

 

Підсумок :

Учитель: -  Саме наша любов, добро і піклування допоможуть зберегти єдність нашої держави.

-  Україна потребує вашої енергії та молодечого запалу, вашої праці і любові. Сьогодні ви – ще школярі, але вже у цю мить ви є громадяни, які не байдужі до всього, що відбувається в рідній домівці, громаді, Батьківщині.

   Зрозумійте, що ви - її сьогодення і майбуття , саме ви творите долю Батьківщини.

 Тож маємо дбати всі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне — не тільки хата й подвір'я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Якби кожен це пам'ятав, — чи були б засмічені лісосмуги, ниви і шляхи, отруєні водоймища, понівечені насадження, понищені святині?

 

Пісня «Ми змінимо світ»

Учитель: Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, завтрашніх господарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі і людяні. Тож попри всі щоденні турботи пам'ятайте про головне — вибудовуйте храм своєї душі, формуйте себе як Людину, яку сотворив Господь подібною собі.  Приступаємо до навчального року — нового етапу нашої праці. В українців, як і всіх християн, є добра традиція: новий день починати молитвою. Отож започаткуймо так новий навчальний рік. Прошу всіх підвестися і помолитися до Всевишнього, до Матері Божої, попросити  Благословення на чесний труд. Помолитись  за маму і тата, за родину, за мир у домі нашому, за здоров'я і радість.

Помолитися  за Україну.

                                                    (Усі учні встають.)

Учень читає урочисто напам'ять або з аркуша, усі повторяють вголос:

Боже великий, Боже всесильний!

Ми, діти твої, схиляємо в покорі свої голови.

 Вислухай нашу щиру молитву.

 Прийми благання наших сердець!

Прости провини наші та провини батьків, дідів і прадідів наших!

Благослови, Боже, наше навчання.

Щоб зросли ми добрими і мудрими.

 Щоб у трудах щоденних збагачували і звеличували свій рід і народ!

Дякуємо тобі за щастя учитися в рідній школі!

 Дай сили нашим рукам, щоб могли ми добро творити, а злу протистояти.

 Господи, змилосердись над нашим українським народом!

Зітри кривду й неправду, що неволить його,.

 Дай  жити вільно на своїй землі.

Матінко Божа, наша Заступнице й Покровителько!

Заступись за нашу багатостраждальну неньку Україну.

Поверни додому наших матерів і батьків, братів і сестер, які блукають чужими краями!

Зігрій, Отче, нашу землю теплом своїм .

Відверни усякі лиха і нещастя!

Прийми, Всевишній, нашу щиру молитву!

Моя Україно, тебе я кохаю –

Тут дім мій, тут друзі живуть.

Тут мовою рідною пісня лунає

І мальви по селах цвітуть.

Пісня«Молитва за Україну»

docx
Додано
21 липня 2020
Переглядів
1239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку