1
Мета заходу:
Освітня: ознайомити учнів з цікавинками безмежної природи, пізнати світ
природи.
Розвиваюча: розвивати в школярів почуття громадськості, бережливості,
усвідомлення необхідності раціонального господарювання,
розвивати логічне мислення, вміння приймати швидке
правильне рішення в екстремальних ситуаціях, вміння
правильно використовувати свої знання.
Виховна: виховувати екологічну культуру, бережливе ставлення до
природи і всього живого.
Ведучий
Земля – наш дім. Можливо це єдина планета, на якій існує життя у Всесвіті. Хіба не заслуговує вона нашої любові? Але на сьогодні ми маємо велику кількість свідчень про те, що людина є не бережливим, а самовпевненим землевласником.
Ведучий
Наша планета серйозно хвора. У двері будинку людства стукають лиха майбутніх екологічних катастроф.
Ведуча
Незважаючи на сумні прогнози, ми ще можемо поліпшити майбутнє нашої планети, якщо її порятунком займеться не лише суспільство, а й кожен зокрема. Це буде можливим тоді, коли дотримання екологічних вимог стане нормою нашого життя. Змалку наші батьки вчать нас цьому. І сьогодні наша гра покаже, хто ж піклується про Землю краще: батьки чи діти.
Ведучий:
Вітаємо вас на інтелектуально-розважальному шоу «Хто зеленіший?»!
Ведуча:
Сьогодні свої знання про збереження природи нам продемонструє команда батьків:_________________Та команда учнів:______________
Ведуча: Так, суперники у нас гідні поваги. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – наші судді:______________________
Ведуча:
Отже, ми починаємо!
Ведучий: Отже, перший конкурс, перший раунд.
1 Раунд «Зроби правльний вибір!» Ведучий: Правила конкурсу: На екрані з’являться два фото, одне з них є правильною відповіддю. Вам необхідно вибрати той варіант, який вам здається правильним .
1.Як найчастіше батьки пересуваються містом?(велосипед\ авто)
2.В чому діти бачать більшу проблему забруднення? (фабрики\ сміття)
Ведуча: Отже, підсумки 1 конкурсу: команда батьки____балів, команда учні ____ балів.
2 Раунд «Зроби правльний вибір!»
Ведучий: А у нас наступний конкурс. «Збери слово»
Правила конкурсу:
Зараз кожен учасник отримає по дві літери, за допомогою яких надалі ви будете збирати слова. Але перед тим вам буде поставлено запитання, вам необхідно відповісти на нього і зібрати слово за допомогою літер які ви отримали. На все про все 90 секунд. Починає команда учнів.
Літери: ДХ, АУ, МС, ОА
Ведуча: А зараз ваша черга проявити знання.
Літери: А, П,С, К,О,Й,Р,Т
1 учасник – П,Й 2 учасник – О,А 3 учасник – Р, С 4 учасник – Т,К
1. Пісня Ротару «Мій рідний?( Край)
2. Дорожній знак перед яким потрібно зупинитися?(СТОП)
3. Драбина для літака? ( Трап)
4. Статуя свободи стоїть у місті Нью-…?(Йорк)
5. В ньому гуляють по вихідним?(Парк)
6. Художній засіб(троп).
Ведучий. Шановне журі, хто у цьому конкурсі був кращим?
3 Раунд «Вірю-не вірю»
Ведучий: У конкурсі Вірю-не вірю командам пропонується по черзі висловити свою думку щодо поданих фактів. Почнемо з команди батьків.
1 липа,- дерево-фільтр ( протягом травня – вересня одне дерево з 10 кг листя в розрахунку на суху масу затримує 100 г сірчистого газу)
2. гуси- найморозостійкіші тварини, витримують температуру до -70-110 градусів
3.Дніпро – найбільше забрудненен місто в Україні. (Київ та Маріуполь)
4.Кількість прісної води на нашій планеті – 10 % від усієї кількості води.(2%)
5.Окрім Червоної Книги в Україні існує також і Зелена Книга.
6.З 200 000 восьминогів виживає лише 1-2.
7.Восьминіг відноситься до вищих тварин.
8.В тілі людини 20% рідини. (60%)
9Павук належить до класу комах. (клас Членистоногі)
10У середньому люди купують 29 міліонів пластикових пляшок води на рік.
11Поблизу Японії утворився плавучий острів з пластику та сміття довжиною в 70 миль.
12.Найбільш забруднена річка світу – Амазонка. (Ганг в Індії. Туди викидається 80 % всих відходів країни)
13.Кожна родина викидає близько 1 тонни сміття на рік.
14Австралия – найчистіше місце на Землі, яке не торкнулася проблема екологічного забрудненя. (Антарктида)
Ведучий: А тепер слово надається журі. Кількість балів у команд:_______
4 Раунд «Хто є хто»
Ведуча:. Ми так звикли до того, що викидаємо сміття вдома в пакети, їх виносимо до сміттєвого бака, звідки сміття забирає спеціальна техніка.
Ведучий: Таким чином сміття знову і знову зникає з нашого сміттєвого бака та з нашого міста, але… Не з нашої планети. Якщо б ми викидали сміття прямо на вулиці, як було колись в Європі, ми б замислилися над цїєю проблемою серйозніше та раніше. Але масштабу лиха ми не бачимо, тому не бентежимось з приводу того, де знайшла своє пристанище наша пляшка з-під напою.
Ведуча: Сподіваємось, що наш відеоролик змусить нас задуматися над цією проблемою..
Ведуча: Отже, для вирішення проблеми відходів нам потрібно знати, скільки часу потрібно на розкладення того, чи іншого сміття. А зараз ми перевіримо, чи знають це наші команди.
Ведучий: Прошу на допомогу 6 учнів з залу. Завдання для команди учнів: встановити відповідність часу розкладення та сміття, що ми викидаємо.
Консервна банка – 200-500 років
Скло – 1000 років
Жуйка – 50 років
Яблуко – 2 міс
Пластикова пляшка – 450 років
Шкірка апельсину – 6 міс
Ведучий: Перевіримо відповіді. А тепер завдання для команди батьків:
Шкірка банану – 3-4 тижні
Пластиковий стакан – 50 років
Папір – 1.5 – 4 міс
Цигарка – 15 років
Поліетиленовий пакет – 200-1000років
Гумова шина – 80-100 років
Ведучий: Давайте перевіримо відповіді. Надається слово журі. Команда учнів має______ балів. Команда батьків ______балів.
Раунд 5 Сортування
Ведучий: Одним з найголовніших кроків до вирішення засмітненості нашої Планети є сортування сміття. У багатьох Європейських країнах встановлені різні сміттєві баки для різного типу сміття.
Ведучий: Прошу допомогу залу. Нам потрібно 6 учнів. Отже, маємо наступні кошики для сміття:
Glass, Metal, Paper
Ведучий: Plastic, Organic, E-waste.
Але що саме куди кидати? В цьому розібратися нам допоможуть наші команди. Батьки покажуть це першими.
Ведучий: Доки члени журі проводять підрахунки, я хотів би розказати , що в одному з зоопарків Німеччини існує клітка з найстрашнішим звіром на планеті. Поряд з нею висить табличка, на якій так і написано «Найстрашніший звір на Землі.» Як ви думаєте, що можна побачити за гратами цієї клітки?
Ведучий: Так, саме так. Наша планета – цінний скарб, що ми маємо так давайте збережемо її для наших нащадків. (перегляд відео).