Виховний захід до Міжнародного дня незрячих (13 листопада)
"Кольори Невидимого Світу: Розкриваючи Внутрішню Красу"
Мета заходу:
підвищити свідомість, розуміння та почуття емпатії серед учнів щодо життя людей з обмеженими можливостями, зокрема тих, хто має вади зору;
висвітлення внутрішньої краси та потенціалу кожної особи незалежно від її фізичних можливостей;
стимулювання позитивних емоцій, підтримки та взаєморозуміння між учасниками заходу, сприяючи тим самим взаємній інтеграції та рівності в суспільстві.
1. Вступ
Доброго дня, шановні учні!
Сьогодні ми з вами зберегли час для особливого заходу, присвяченого важливій темі - темі поваги до людей з обмеженими можливостями. Ми зберемося разом, щоб дізнатися більше про цей день, та про те, чому важливо бути толерантними і взаєморозуміючими у відносинах з різними людьми.
2. Історія та значення Дня білої тростини
Давайте розглянемо історію та значення Дня білої тростини, адже біла тростина є невідємною частиною незрячих людей Це свято було установлено для вшанування досягнень людей з обмеженими можливостями та їхнього внеску у суспільство. Це також час нагадати нам про важливість рівних можливостей для всіх громадян.
Біла тростина або білий ліцейний жезл – це символ незалежності та самостійності людей з вадами зору. Цей символ став важливою частиною руху за права та гідність осіб з обмеженими можливостями, зокрема для незрячих та слабозорих осіб.
Історія білої тростини почалася в середині ХІХ століття у Франції. У той час жезл був незамінним аксесуаром вищого суспільства. У 1921 році французький батальйон незрячих вояків використовував білі тростини для навігації та визначення місця. Це стало символом незалежності та стійкості цих вояків.
У 1925 році Луї Брейль, винахідник системи сліпопису, обрав білу тростину символом незалежності для незрячих. Він рекомендував використовувати її для навігації та захисту від небезпеки на дорозі.
Протягом часу біла тростина стала загальновизнаним символом незалежності та самостійності для людей з вадами зору у всьому світі. Зараз цей символ використовується в багатьох країнах як офіційний інструмент для навігації незрячих та слабозорих осіб. Важливо зазначити, що біла тростина також стала пам'ятником витримцю та боротьбі за права людей з обмеженими можливостями. Цей символ відзначає важливість рівних можливостей та поваги до гідності кожної людини, незалежно від її фізичних можливостей.
3. Гра "Розминка для розуму"
Давайте перейдемо до гри "Розминка для розуму". Я буду ставити вам запитання про права та потреби людей з обмеженими можливостями, а ви спробуєте дати відповіді. Ця гра допоможе нам закріпити наші знання та розширити їх.
1. Які права мають люди з обмеженими можливостями в сфері освіти?
● Люди з обмеженими можливостями мають право на доступ до якісної освіти без будь-якої форми дискримінації. Це включає в себе можливість отримати спеціалізовану освіту та підтримку в навчанні.
2. Як можна полегшити доступ людей з обмеженими можливостями до громадських місць та інфраструктури?
● До громадських місць слід забезпечити рівний доступ, встановивши пандуси, ліфти, спеціальні сходи для візочків та відповідно позначити місця для паркування. Інформація про доступність має бути доступною для всіх.
3. Які послуги та підтримка надаються людям з обмеженими можливостями в нашому суспільстві?
● Людям з обмеженими можливостями надаються різноманітні послуги, включаючи медичну допомогу, психологічну підтримку, професійну реабілітацію, доступність культурних та спортивних заходів тощо.
4. Які можливості для зайнятості існують для людей з різними видами обмежених можливостей?
● Людям з обмеженими можливостями можна надати можливість працевлаштування в адаптованих робочих місцях, які враховують їхні можливості та навички. Також важливо розвивати програми підтримки для самозайнятих осіб з обмеженими можливостями.
5. Як можна забезпечити комунікаційну доступність для незрячих та глухих людей у нашому місті або селі?
● Для незрячих: Розвиток систем голосового навігації та аудіодовідників у громадських місцях, а також адаптовані комп'ютерні програми для навчання та розваг.
● Для глухих: Забезпечення жестової мови у школах, громадських закладах та на робочих місцях, а також використання спеціалізованих додатків для текстової комунікації.
6. Які важливі аспекти служби громадського транспорту повинні бути враховані для зручності людей з обмеженими можливостями?
● Наявність низькопідлогових транспортних засобів, які відповідають вимогам доступності. Також важливо забезпечити навчання персоналу для надання допомоги особам з обмеженими можливостями при посадці та висадці.
7. Як можна підтримати психологічний та емоційний стан людей з обмеженими можливостями в нашому оточенні?
● Створення груп підтримки та проведення тренінгів з розвитку особистості. Також важливо забезпечити можливість участі в різних заходах та хобі, що сприяють соціалізації.
8. Які можливості існують для спортивних та культурних заходів для людей з обмеженими можливостями в нашому регіоні?
● Організація спеціалізованих спортивних заходів та культурних фестивалів для людей з обмеженими можливостями. Також можна розвивати програми адаптивного спорту та мистецтва.
9. Як можна забезпечити доступ до інформації для людей з обмеженими можливостями в електронному вигляді (веб-сайти, додатки тощо)?
● Створення веб-сайтів та мобільних додатків, які відповідають стандартам доступності, з можливістю користування їх екранними читачами та іншими асистивними технологіями. Текстовий контент повинен бути легкочитабельним, аудіо та відео матеріали повинні мати субтитри та переклади на жестову мову.
10 Як можна вдосконалити програми професійної підготовки для людей з обмеженими можливостями, щоб забезпечити їм можливості для самостійного заробітку?
● Розвиток спеціалізованих навчальних програм, які враховують потреби людей з обмеженими можливостями, з фокусом на їхніх навичках та інтересах. Програми повинні також включати стажування та практичні заняття у спеціалізованих підприємствах, де можна набути досвіду роботи.
4. Творчість
Опис малюнка: Намалюйте портрет людини з зав'язаними очима, але додайте особливість - його/її волосся або контури тіла можуть бути заповнені яскравими та виразними кольорами. Використовуйте абстрактні форми та лінії, щоб передати різноманіття емоцій та думок, які ця людина відчуває, незважаючи на обмеження зору. Зобразіть навколо нього/неї елементи природи, абстрактні кольорові плями та світлові промені, які виражають його/її внутрішній світ та енергію.
Повідомлення: Цей малюнок символізує те, як внутрішній світ та емоції людини можуть розквітати навіть у темряві зорового невпевненості. Незважаючи на те, що зору може бути обмежено, світ душі залишається яскравим та барвистим. Цей малюнок надихає та нагадує нам, що справжня краса знаходиться всередині та може світити яскравіше, ніж будь-яке зовнішнє світло. Це також підкреслює важливість розуміння та підтримки внутрішнього світу кожної особи, незалежно від її фізичних можливостей.
Створіть малюнок, який показує ключові аспекти прав людей з обмеженими можливостями: доступ до освіти, зайнятості, культурних та розважальних заходів, а також право на гідність та повагу.
5. Обговорення
Після творчих занять, давайте обговоримо те, що ми зробили сьогодні. Я хочу почути ваші враження від нашої класної години та від ваших творчих висловлювань. Також, якщо у вас є запитання до мене, будь ласка, запитуйте.
6. Заключення
Дякую вам за вашу увагу та активну участь. Сьогодні ми разом зробили важливий крок у розумінні та підтримці людей з обмеженими можливостями. Не забувайте, що кожен із нас може внести свій внесок у створення більш толерантного та взаєморозуміючого світу.
Дякую за увагу і до зустрічі на наших майбутніх уроках!