Нормативно-правова база з питань національно-патріотичного виховання. Наказ МОН від 06.06.2022 № 527 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 №641» Указ Президента України від 18.05.2019 № 286/219 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання» Постанова Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 932 «Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки»Постанова Кабінету Міністрів України від 30.06.2021 № 673 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання на період до 2025 року та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»
. Національно-патріотичне виховання сьогодення відбувається з використанням інтерактивних форм роботи. Для цього педагоги нашого закладу використовують безкоштовні інтернет-ресурси, наприклад, Word It Out, Word Cloud Generation, Learning. Apps, Padlet; добирають відповідні відеоролики, пропонують різноманітні флешмоби зі зворотним зв’язком та ін. Головним мотивом виховної роботи є активне залучення учнів до діяльності, через яку і відбувається прищеплення патріотичних почуттів, формування дієвого патріотизму. Яскравим прикладом цього була організація загальношкільних заходів, один із них - це мітинг-реквієм біля меморіальної дошки загиблому герою АТО, випускнику нашої школи Запарі Геннадію Віталійовичу
День Гідності і свободи День Небесної Сотні 2022 – 2023 н.р. Вчитель історії Бондарєва В. О. на уроках історії у 5, 6, 8, 11 класах провела інформаційні дайджести, месcеджі Пям’яті "Вистояли на майдані - переможемо у війні". Виховна година в 7 класі «День Гідності і Свободи» (Н. М. Масленнікова) Фото-челендж «Янголи пам’яті»Онлай-виставка аплікацій «Метелики пам’яті»Віртуальна виставка малюнків «Герої не вмирають»Виховна коворкінг в 4 класі «Україна територія Гідності і Свободи» (Полякова М. М.) Усний журнал «Територія нескорених» 6 клас (Давискіба К. О.)Урок пам’яті «Україна пам’ятає», 10 клас (Конотоп І. С.)Інтерактивна гра у 2 класі до Дня Гідності, гра «Гідно-негідно» (Сєрокурова Л. В.)Усна газета в 3 класі “Україна – країна нескорених!ˮ, (Щербина О. О.)Інформаційні дайджести на сайті школи та фейсбук сторінці «Свобода – це вміння сказати “так” своїм мріям. Гідність – це вміння сказати “ні” своїм страхам. (С. Вакарчук) та «Вільні творять майбутнє" Акції добра «Обереги для захисників», «Підтримай захисників ЗСУ»
Важливим виховним компонентом є реалізація наскрізного компоненту виховання під час освітнього процесу. Під час уроків питання національного виховання є завжди актуалізованими. Особливе значення в цьому аспекті набувають такі предмети як історія України, всесвітня історія, правознавство, громадянська освіта, українська мова та література
Вправа “Герої Небесної сотні” (Застосунок Jamboard). Вправа https://jamboard.google.com/d/1f. Wi. S3 Zl-k. Xj0 PL5c. GUsvca. Vep9jk. VL775 NKg. Mu. QQl. Fw/edit?usp=share_link. Учні у парах отримують слайд по 2 п'ятикутника, перший з фото, другий пустий. Відкривають посилання https://nebesnasotnya.com/ . Віднаходять по фото особу, заповнюють пусту картку з біографічними даними. Після роботи можна роздрукувати та склеїти з них плакат
Відгук на фільм «Зима в огні» (застосунок Canva)Учні переглядають фільм про події Революції гідності та заповнюють бланк “Відгук”. Проводять рефлексію. Відгук(бланк) https://drive.google.com/file/d/1 K8 PIllkvq. Lyr. Yj. KYVq. AOXEe2_4 F2dyz3/view?usp=sharing Фільм https://eneyida.tv/2444-zyma-u-vogni.html
Віртуальна екскурсія Києвом місцями Революції гідності (застосунок Google. Maps)https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1_Z8 Dh. EJ5i0 Rw4r. Fh. Sk. T1e. JR780 H4o. GY&usp=sharing. На карті мітками позначено 10 місць Революції з фото та коротким описом. Можна використовувати як екскурсію, так і як самостійну складову для роботи учнів.
Вправа “Бланк режисера” (додаток Canva)Під час опрацювання теоретичного матеріалу про Революцію гідності та Героїв Небесної сотні, учитель пропонує учням у груповій формі роботи уявити, що вони на мить стали режисерами, їх мета створити власний сценарій фільму або відео до вищезгаданих подій. Після виконання завдання провести рефлексію. Бланк режисера https://drive.google.com/file/d/1jyvsx. FZp_z. O_w3bp4 Kt. NBJ3da. Mj. Br. Txq/view?usp=sharing
Інтерактивний плакат (застосунок Genially) Використовується, як замість презентації під час виховної години, так і як самостійну складову для учнів. Після опрацювання кожної інтерактивної позиції доцільно провести рефлексію https://view.genial.ly/63ef1c388eacf70011df929c/interactive-image-interactive-image
Небесна Сотня стала для всієї України не лише символом жертовності, героїзму та патріотизму, а й прикладом та джерелом натхнення для наших сьогоднішніх воїнів-захисників, які гідно захищають територіальну цілісність України, утверджуючи право людини на вільне життя. Українські Ангели загинули за правду, свободу, незалежність своєї держави, і ціною жертовності показали, що наш український дух є незламним, а народ – нескореним! СЛАВА УКРАЇНІ! ГЕРОЯМ СЛАВА!