4 грудня о 18:00Вебінар: Новий курс мистецтва в школі: теорія і практика

Виховний захід "Добре тому, хто вміє дружити"

Про матеріал

Матеріал пропонується для учнів 2-4 класів, на першому виховному заході, на початку нового навчального року. В ньому вміщені ігри, робота в групах, в пароах, в колективі.

Перегляд файлу

Тема: Добре тим, хто вміє дружити”;

Епіграф: «Дерево міцне корінням, а людина друзями».

Мета: учити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнення бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності перед друзями; виховувати чесність, щирість; збагачувати словниковий запас учнів.

Обладнання: велике серце порізане на пазли 7 частин, прислів*я, дві коробочки зі словам «Погано», «Добре»; квіточку кожному на парту, гілочки з дерева, можливо берези ( скільки дітей, стільки і гілочок), стрічка червона,  слова гасла на пазли.

Хід заходу

І. Організаційний момент

Ось і продзвенів дзвінок, починаємо урок.

Добрий день діти, шановні гості.

  Діти, я рада вас всіх бачити. Сподіваюсь, ми отримаємо радість і задоволення від спілкування. А будь-яке спілкування, знайомство розпочинається з посмішки.

  Тож поверніться один до одного, подивіться один одному у вічі й подаруйте свої милі посмішки.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

А от про що ми будемо сьогодні говорити, ви дізнаєтесь розгадавши кросворд.

Д Р

у

ж

        звінок                      1.Хто вас кличе на урок?

        юкзак                       2.Куди ви складаєте речі, коли йдете до школи?

      Гмка                           3. Чим можна виправити недоліки в зошиті?

 Кника 4.Що  нас вчить, як на світі жить?

 Альбом                             5.Цей предмет нам потрібен на малюванні.    

Ручка                                 6. Маленький стовпчик, а слід за собою залишає.

Отож, ми бачимо, що сьогодні ми будемо говорити про дружбу.

 ІІІ. Актуалізація опорних знань. 

 Слово вчителя про дружбу.

А чи знаєте, діти, що таке дружба?

Створення «Асоціативного куща».

Давайте спробуємо підібрати слова-родичі до цього слова.(товариськість, підтримка, взаємодопомога, взаємовиручка, співдружність, єдність, чуйність, співчуття, братерство, мир, допомога, злагода та ін..)

Слайд №2

-   То що ж таке дружба?

Дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив’язаності.

-   А з чого ж починається дружба?: (із посмішки, із веселого настрою, із допомоги, з веселої гри, з чесності,з разом проведеного часу, з шкільної парти, із того, що товариш виручив мене із біди,  з разом проведеного часу, із спільних захоплень, із приємних розмов.) 

Я хочу розповісти вам казку «Батьківський заповіт»

 

    Батько, покликав своїх синів, до себе дав їм по гілочці  у руку і попрохав їх зламати. Сини виконали батькову волю і переламали

ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки до купи, перев’язав їх і знову попросив зробити теж саме. Але сини не могли переломити цей пучок. Тоді батько сказав: «Ось так у житті. Кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, у гурті, то ніякі вороги вас не здолають, і всі негаразди ви легко подолаєте».

 

      ˗ У кожного з вас на столі лежить гілочка з берізки, давайте  ми з вами зберемо наші гілочки у пучечок і перев’яжемо стрічкою. Цей пучечок стане символом єдності нашого класу, символом дружби.

  Гра «Доповни пару»

 Краплі, коли дружать, то виходить дощ.

Ноти, якщо товаришують ˗ виходить пісня.

А тепер ви ˗ 

Дерева (ліс), квіти ˗ клумба, люди ˗ (колектив), діти ˗ клас, школа; слова ˗ текст, букви ˗ алфавіт… 

      Давайте пограємо у гру «Знайди пару» і пригадаємо прислів’я про дружбу.  Кожен з вас отримає половинку сердечка на якому буде написа- но початок або кінець прислів’я. Потрібно знайти свою другу половин- ку і прочитати його голосно.

    Дерево міцне корінням,                                        а людина друзями.

    Один у полі не воїн.

    Дружні сороки                                                        орла заклюють.

    Дружба –                                                                 велика сила.

    Друга шукай,                                                           а знайдеш – тримай.

    З добрим дружись,                                                 а лихого стережись.

    Сила птаха – у крилах,                                           а людини – у дружбі.

    Людина без друзів,                                                 мов дерево без коріння.     Нових друзів май,                                                   а старих не забувай.

 

Чи всі прислів’я ми з вами згадали? Правильно, про дружбу люди приду- мали багато прислів’їв. Може хто з вас ще назве які знає ?

     У лиху годину пізнаєш вірну людину.

     Міцну дружбу і вогонь не спалить.

     Добрий друг підніме людину, а лихий погубить.

     Людина з друзями – степ з квітами, а людина без друзів – жменя попелу.

     Без вірного друга – велика туга.

     Вірного друга народ прославить, бо він товариша не оставить.

     Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш.

  Матимеш щирого друга, то матимеш ще одну голову. 

Хочеш знайти друга — сам стань другом.

Дружба все переможе.

Дружба — дорожча від золота.

Маєш друга — бережи, а не маєш — знайди.

Друзі пізнаються у біді.

Людина без друзів, що дерево без коріння.

Отже, дружба повинна бути міцною, що її ніхто не зміг зламати. Але вона не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності та взаємоповазі.

˗ Як потрібно ставитися до людей,щоб у тебе з’явилися друзі? Слайд №3 анімація по щелчку.

 

Народна мудрість говорить: «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб вони ставилися до тебе».

У Біблії сказано: «Тож усе, чого тільки бажаєте, щоб чинили вам люди, те саме чиніть їм і ви». Гра « Мікрофон» і «Незакінчене рішення».

§    Підніміть руку у кого з вас є друг чи подруга? 

§    А в кого є друзі в класі?

§    Тоді я пропоную вам усім сісти, чи пересісти до своїх друзів!

Я так і знала, і дуже цьому рада.

 Гра « Мікрофон» і «Незакінчене рішення».

 Свою відповідь починайте словами «Дружити – це означає….» § Як  на вашу думку, між ким може існувати дружба?

§    А скільки може бути друзів в однієї людини?

§    Дійсно дружити можна парами, групами, колективами, може дружити дівчинка з дівчинкою, хлопчик з хлопчиком.

§    А чи можуть дружити хлопчик з дівчинкою?

IV. Вивчення нового матеріалу.

Методичний коментар: надалі вчитель буде показувати дітям пазли із правилами дружби, надрукованими на них. Які потім  в кінці уроку складуться в велике червоне серце.

Перше правило дружби- Посміхнися.

§  Виведемо його, і відкриється нам перший пазл, а їх буде, аж 7, а потім з цих пазлів ми складемо фігуру, а яку ˗ ви побачити в кінці уроку. Ану подивіться на свого сусіда по парті. (Витримує деякий час, щоб діти мимоволі посміхнулися один одному.) Що ви побачили на лиці у сусіда?

Так діти, саме з посмішки починається дружба.

§  Посміхайтеся, коли вітаєтесь.

§  Посміхайтеся, коли з кимось розмовляєте.

§  Посміхайтеся знайомим.

§  Посміхайтеся, коли поганий настрій, – і тоді одразу стане легше і світліше на душі.

§  Усміхайтесь сонцю, квітам, незнайомим перехожим, і тоді усе на світі ти зробити з другом зможеш.

§  Отже, перша частинка пазлу, який нам прийшов по пошті, це ось ця частинка, і на ній написано ПОСМІХАЙСЯ, і вона нам говорить перше правило дружби.  

Друге правило дружби – Мудрість.

З давніх-давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити – це ціла наука. Вона відобразилась у народних прислів’ях і приказках. Відкриття другого правила дружби на пазлі– : «Будь в дружбі мудрим».

Давайте перевіримо чи мудрі ви у виборі друзів. Послухайте ситуацію, а потім висловлюйте свої думки.

Ситуація

Сергійко прийшов до Інни.

-Збирайся, Інно, ходімо гратись!

-Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.

-Закінчуй зі своїми уроками. Вчителька не помітить, якщо ми один раз не зробимо уроків.

-Вибач, Сергію, але не можу! Вибач! -Ех ти, а ще подружкою називаєшся!

Тепер скажіть і ви мені:

§      Це справжні друзі, чи ні?

§      Чи правильно вчинила Інна?

§      Щоб ви зробили на її місці?

Моральні задачі. Робота в групах.

Другом бути не тільки цікаво, а й дуже відповідально. Адже треба вміти поводитись у різних життєвих ситуаціях. Я знаю, що ви добре вмієте розвꞌязувати задачі з математики, а чи вмієте ви розвꞌязувати задачі з вихованості, поведінки, доброти? Давайте спробуємо?

Робота в групах. Групи отримують ситуативні завдання, читають та аналізують їх. Представляють свою роботу.

1. Іван був дуже веселим і дотепним хлопчиком. Одного разу він побачив, як його однокласник Василь під час перерви впав у шкільному

коридорі. Побачивши це, Іван голосно розсміявся і сказав: «Ну що, вдало приземлився?» А Василь чомусь пильно подивився на нього і, не сказавши ні слова, пішов геть. Запитання:

§      Чи правильно вчинив Іван? Чому?

§      Який висновок можна зробити із цих ситуацій?

2.     У холодний зимовий день подруги Ніна й Оленка поверталися зі школи додому. Ніна була тепло одягнена. На ній була шубка і рукавички. А Оленка забула рукавички в школі, тому портфель вона несла в голій руці.

“Рука в мене замерзла страшенно!” — поскаржилася Оленка подружці.

“А в мене ні.” Так вони йшли до самого дому. Запитання:

§      Що можна сказати про поведінку Ніни?

§      Як потрібно було їй вчинити?

§      Чи можна Ніну назвати справжньою подругою?

3.     Це було ранньою весною. Марійка йшла до школи. На дівчинці були гарні черевички, які наскрізь промокли. От нарешті  і школа. Маринка зайшла до класу. Дівчатка щільно обступили подружку, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги!»  А Ольга (вона жила близько біля школи) збігала додому і принесла свої черевички. Хороше було Маринці того дня – ногам тепло і на душі радісно! Запитання:

§      Як подбали про Марійку подружки? §         Чому дівчинці було радісно?

4.     Пролунав дзвоник. Діти взяли свої сніданки і вийшли на перерву. Біля вікна стояли Олег та Іванко. В Олега — два печива. Іванко стоїть і дивиться у вікно, він сьогодні забув свій сніданок. Запитання:

§      Що мав би зробити Олег?

§      Як би ви повелися в цьому випадку?

Після обговорення ситуацій вчитель вивішує на дошку наступний пазл зі словом- МУДРІСТЬ.

Фізкультхвилинка.

Третє правило дружби: «Будь хорошим» Гра «Добре-погано» (у парах). 

Завдання. Розкласти слова у дві коробочки. Погані вчинки — у коробочку з назвою «Погано», а добрі вчинки —з назвою «Добре». Діти на парті вибирають смужки зі словами і вирішують, яку куди покласти. На парті по 45 слів ˗ вчинків. 

Погано розірвав образив

Добре захистив

відвідав обігрів посварилися відібрав штовхнув ударив зруйнував забруднив злякав схитрував обдурив насміхався…

Молодці, ви показали себе, як справжні мудреці. Ось вам наступний пазл зі словом «Будь хорошим»

Четверте правило дружби «Уміти вибачати і вибачатися» Слово вчителя.

– Всім відомо, що не завжди з другом можна згодитися у якійсь справі чи думкою. Іноді навіть на емоціях мимоволі виникають конфлікти. Але треба уміти прощати і вибачати. Коли друзі сперечаються, вони ображаються один на одного, а значить потім потрібно миритися! Для цього ми вивчимо з вами мирилки. Розучування мирилки. На вибір. 

Слайд №4 анімація по щелчку

«Мирилки»

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа, відійди,

Жде нас дружба назавжди!

 Мир – миром, пироги з сиром, Вареники в маслі, ми дружечки красні:

Не сварімося – помирімося.

 

Мирилка летіла, на плече сіла,

Сказала тихенько: «Мирімось швиденько»

Відкриття п*ятого пазла «Допомагай»

Слайд презентації №5-10; анімація по щелчку

Вчитель: Давайте згадаємо, хто з цих казкових героїв з ким дружить. І пригадаємо як вони допомагали один одному. 

Малюк-Карлсон,

Вінні-Пух-П'ятачок,

Буратіно˗Мальвін,˗П'єро,

Айболить˗звірі, 

Попелюшка˗миші, Чебурашка˗крокодил Гена

Білосніжка˗семеро гномів,

Маша˗Ведмідь,

Дюймовочка ˗ластівка,

Котик ˗ Півник,

Круть˗ Верть,

Кіт Леопольд˗ Мишенята…

Отож, яким повинен бути справжній друг? 

 Складання « Асоціативного куща».

ДРУГ     

 

˗Діти, а скажіть, коли ми говоримо про дружбу, яке слово переважає «Я» чи «Ми»? (Прикріпляю до дошки слово «Ми»). 

Шосте правило дружби «Доброта».

 Гра «Добрі слова» (в парах)

«Добре слово і кішечці приємне» – всі чули таке прислів’я. А чи знаєте ви добрі, або ввічливі слова?! Зараз ми і перевіримо. У вас на парті лежить квіточка. Ваше завдання на кожному пальчику написати добрі, ввічливі  слова. 

Давайте прикріпимо квіточки до дошки.(по периметру дошки)

Вчитель вивішує наступний пазл з назвою «Доброта»

Сьоме  правила дружби «Єдність і Радість».

 Гра «Давайте жити дружно!»

А зараз підійдіть до мене, станьте в коло.

Діти, якими словами завжди закінчувався мультфільм про кота Леопольда та мишенят? Так! «Давайте жити дружно!»  Передавайте цю м’яку іграшку (червоне сердечко) по черзі зі словами-побажаннями, які ви б хотіли сказати своєму справжньому товаришеві. Закінчуйте свої слова словами кота Леопольда. А почну я.

– Дорогі мої дітки! Я хочу, щоб ми з вами поважали один одного, не ображали, жили у мирі і злагоді. Я завжди буду вам у цьому допомагати. Я вас люблю! Давайте жити дружно!

(Діти по черзі говорять від себе і зі словами «Давайте жити дружно!» передають іграшку сусідові.)

А тепер візьміться за руки, подивіться на сусіда справа, на сусіда зліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається дружба. В когось із вас була холодна долонька, а від тепла друга ˗ вона нагрілась. Ми зараз з вами схожі на велике сонечко, з багатьма промінчиками. Наше сонечко нас зігріває, об*єднує. Ми одна велика родина, сім*я˗ разом ми зможемо дуже багато. Я дуже хочу, щоб ви товаришували один з одним, допомагали один одному, підтримували один одного. І тоді у нас все з вами вийде! На дошку вчитель прикріплює два пазл зі словами «Єдність і Радість» V. Підведення підсумків.

Діти, а чи добре б вам гралось по одинці, чи все ж таки краще разом?

Ось послухайте вірш. Вчитель читає вірш  А.Костецького «Утрьох»

УТРЬОХ

Славкові, що з квартири сорок, велосипед купили вчора.

Він зразу  в двір його потяг,  прудкого та дзвінкого,  все хизувався ним,  та нас не підпускав до нього. Просила Іра: —    Славчик, дай,  проїду до паркану! — А він Ірині:

—    Не займай,  бо дам — так враз одстанеш!

Просив Юрко: —    Ну дай хоч раз,  проїду метрів двісті! —  А він Юркові:

—    Ач який!

Собі купи та їзди! 

І я просив. Та він:

— Моє! —

І нам кататись  не дає...

Ну й що? Нехай! А ми зате  утрьох в кіно ходили, утрьох у нашому дворі  співали —  скільки сили,  а потім грали у квача,  аж поки вечір не почавсь.

А що Славко? Він сам-один  сидів з велосипедом  і вже кататись не хотів...

Отак йому і треба!  Хай трохи нам  позаздрить —  хай виправиться  завтра. Обговорення вірша.

Давайте тепер складемо з пазлів цілу картинку. Як ви думаєте, що повинно вийти? (Серце)

Слайд №11 анімація по щелчку

Наше серце в змозі знати мелодію серця друга і наспівувати її, якщо друг її забув.

Я бажаю, щоб у вас був хоч один, але справжній друг.

Гра «Чарівні окуляри»

Діти, я даю вам окуляри, а ви одягнувши їх, і поглянувши на друга, скажіть щось про нього дуже хороше.

Гра « Чарівний олівець»

Вам потрібно тримаючи вдвох олівець обвести долоньку дитина, що сидить зліва, по парті.

Обоворення роботи. Чи складно було? Чому?

˗ Що нового дізналися з сьогоднішнього уроку?

˗  Що б ви порадили дітям які не мають друга?

Слайд №12 анімація по щелчку.

Отож, дружіть, радійте життю, і хай все у вас все задумане виходить!

 

 

 

 

 

 

 .

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
1 вересня 2018
Переглядів
943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку