Тема: " ДРУЖБА – НАЙЦІННІШИЙ СКАРБ!"
Мета: розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватись і товаришувати; сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти; виховувати правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»;.
Обладнання: план-конспект, слайди, карта країни «Дружба», картка «Автобус»,
Хід заняття
1. Вступна частина
1.1. Організаційний момент.
- Доброго дня, діти, сьогодні ми будемо подорожувати. Ми помандруємо в чудову країну, а в яку саме, Ви дізнаєтеся трохи пізніше.
- Що потрібно для подорожі?
- Правильно, транспортний засіб. Давайте ж дізнаємося, який саме.
Відгадайте загадку:
Що за чудо – довгий дім,
Пасажири є у нім.
Все взуття його з резини,
А харчується бензином.
(Автобус)
1.2. Повідомлення теми і мети заняття.
- Щоб дізнатись назву країни, в яку помандруємо, послухаймо віршик.
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися дружити.
А не кидатись словами,
Щоб не стати ворогами.
І запам’ятай собі —
З другом легше у журбі.
Друг нас виручити може,
У біді він допоможе.
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на всіх.
Друг нас може захистити
Може з класом помирити.
Друг не стане кепкувати
І на людях нас повчати.
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній друг.
-Так друг – це той з ким можна порадитись, поділитись секретом, людина, яка ніколи тебе не зрадить.
2. Основна частина
2.1. Місто «Дім справжніх друзів»
- Перше місто, яке ми відвідаємо має назву «Дім справжніх друзів»
Воно приготувало для нас гру «Яким повинен бути друг»
- Я буду вам говорити риси характеру якими має володіти друг. Якщо ви вважаєте що друг має володіти цими рисами то плескаєте в долоньки, якщо ні – просто нічого не робите. (Друг повинен бути: добрим, справедливим, злим, правдивим, ледачим, щирим, заздрісним, хорошим, жадібним, люблячим, привітним, агресивним, байдужим, чесним, чуйним)
- Молодці, ви всі чудово впорались з цим завданням!
2.2 Місто «Назви друзів»
- Друге місто, яке ми відвідаємо буде місто під назвою «Назви друзів»
Тут нас зустрічає гра «Хто з ким дружить?»
- Діти, підніміть руку ті, в кого є найкращий друг чи подруга. От і в відомих героїв мультфільмів теж є кращі друзі. Давайте спробуємо відгадати, хто з ким дружить.
Крокодил Гена та …….(Чебурашка)
Карлсон та …….(Малюк)
Буратіно та ……(Мальвіна)
Вінні-Пух та ……(П’ятачок)
Простоквашено
Свинка Пеппа
Маша.. (з ведмедем)
2.3 Місто «Справжня дружба»
- А зараз ми розглянемо ситуацію, де між друзями сталося непорозуміння.
У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».
Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який розмалював парту?
Хіба справжній друг учинить так?
На вашу думку, хто має вимити парту?
2.4 Місто «Мирилка»
Зачитування мирилочок.
- Досить часто таке буває, що ми сваримось з нашими друзями. Тому зараз ми з вами вивчимо чарівну мирилочку.
Досить лаятись і злитись!
Ну, давай скоріш миритись.
Геть, образа, відійди
Жде нас дружба, назавжди!
- А які мирилочки знаєте ви?
3. Заключна частина
3.1. Створення аплікації «Дерево дружби»
3.2. Підсумок заняття
Отримання памяток Правила дружби
- Діти, як звати вашого найкращого друга і чому ви з ним дружите?
Що вам запам’яталось з сьогоднішнього заняття?
На цьому все. Дякую за увагу, ви всі великі молодці! До побачення!