Хрестищенська ЗОШ I-IIIст.
Виховний захід
На тему:
«Енергозбереження»
1-4 класи
Підготувала і провела:
Класний керівник 4 класу
Попова С.П.
2015-2016 н.р.
Ведучий1:
Добрий день дівчата та хлопчики. До нас прийшов дивний відео лист. І ми вирішили звернутися до вас за допомогою. Треба вирішити важливе питання. Ви допоможете нам?
Ведучий 2:
Спочатку треба відповісти на питання. Кого люди вважають хазяїном північного полюсу? Вірно-Білого ведмедя. І саме від маленького білого ведмедика прийшов цей лист. Давайте подивемось на екран.
(Перегляд презентації. Ведучі читають те,що написано на слайдах.)
Ведучий1: (слайд 1)
Добрий день діти. Мене звуть Умка. Я маленьке біле ведмежа.
Ведучий 2: (слайд 2)
Разом з татом і мамою я мешкаю на далекій півночі. Ці фото з нашого сімейного альбому
Ведучий1: (слайд 3)
В мене густа біла шуба, вона захищає мене від холоду. Холод я люблю понад усе, тому
що не уявляю собі життя в теплі.
Ведучий 2: (слайд 4)
До того ж дуже люблю поласувати рибою, яку виловлюю з океану, плавати та мандрувати на кригах .
Ведучий1: (слайд 5)
Тисячі років сім’ї білих ведмедів жили у полярних широтах півночі. Так виглядала місцевість , в якій багато років жили білі ведмеді Але сьогодні нашому існуванню загрожує небезпека – глобальне потепління. Так вона виглядає сьогодні наша рідна
Домівка Подивіться уважно які зміни відбулись?
(відповіді дітей)
Ведучий 2: (слайд 6)
Я благаю Вас розберіться в чому справа. І як можна нам допомогти?
Ведучий1:
Ну, що допоможемо маленькому ведмежаті?
Ведучий 2:
Тим паче, що дещо зробити для цього ми зможемо. І так почнемо розбиратись.
Ведучий1: (слайд 7)
Однією з причин глобального потепління та змін клімату, є робота електростанцій, на яких виробляють дуже необхідну людям електроенергію. Де людина використовує електроенергію? ( відповіді дітей)
Ведучий 2: (слайд 8)
Її виробництво спричиняє викиди в атмосферу великої кількості газів та пилу, які утеплюють землю, та нищать крижані простори, де мешкають білі ведмеді та інші , не менш цікаві тварини. Ми не розумно витрачаємо електрику, виробництво якої забирає у тварин їх домівку. Та в ваших силах запобігти цьому. Врятувати білому ведмежаті
домівку, та продовжити існування їх виду.
Ведучий1:
Це можна зробити виконуючи звичайні дії, які б економили електричний струм, а значить його виробництво було б менше вразливим для Землі - домівки тварин, рослин та нас, людей.
Ведучий 2:
Чи хочете ви навчитися цим важливим правилам? Тоді ми запрошуємо вас на цікаву вікторину , де ви отримаєте інформацію, як раціонально споживати енергію, щоб врятувати планету від теплової загрози.
(Діти будуть виконувати завдання, відповідати на запитання, робити
висновки, висновки вивішуються на дошку)
Ведучий1: Завдання № 1(слайд 9)
Перелічіть прибори, які в вашому домі працюють використовуючи електрику?
Холодильник, телевізор, комп’ютер, електрочайник, електрична піч, пилосос,
праска, пральна машина, міксер і т.п.
В чому вони допомагають людині?
Визначте, які з них працюють постійно, а які періодично.
Висновок : Слідкуй, щоб прилади які повинні працювати періодично –
вчасно вимикались
Ведучий 2: Завдання № 2(слайд 10)
Порахуйте:
Одна лампочка споживає 60 кВт енергії за годину. Скільки споживає
5 лампочок в люстрі на стелі кімнати за 3 години ? (Розрахунки)
1) Чи потрібні вам одразу 5 лампочок, коли ви дивитись телевізор?
2) Що допоможе зекономити електрику в будинку? ( Використання однієї-двох
лампочок, замість 5)
3) Розрахунки : 5 х60 =300 кВт – споживають 5 лампочок за 1 годину
Висновок : Вимикай зайве світло
Ведучий 1: Завдання № 3(слайд 11)
Вирішіть проблему раціонально використовуючи енергію:
Вдень не треба використовувати освітлення робочого місця настільним вітильником, тому домашнє завдання треба робити ….. .Охайно складений після школи одяг, не
потребує частого прасування ,тому …. .
Висновок :Використовуй з користю денне світло;Будь охайним.
Ведучий 2: Завдання № 4 (слайд 12)
Розгляньте та поясніть
Жовтий колір свідчить про найбільші втрати. - Через що будинок втрачає тепло найбільше?
( Вікна, …)
Якими діями цьому можна запобігти ?
Висновок : Подбай про свою оселю
Ведучий 1: Завдання № 5 (слайд 13)
(на екрані зображення пластикових пляшок, газет, пластмасової посуди, куски
поліетилену)
Поміркуй, чому так кажуть :
.. Сміття - це ресурс, що лежить не на своєму місці
Висновок :
Навчись сортувати сміття
Ведучий 2: (слайд 14)
Ось і розібралися в тому, як кожен з нас може допомогти вирішенню страшної проблеми
Мультфільм Добре світло.
1Учень:
Зібрались усі ви тут не спроста:
Енергозбереження – наша мета.
Запам’ятайте назавжди, люди:
Невичерпних ресурсів на Землі не буде
Багато залежить від нашого вміння!
Що ми залишимо новим поколінням?
Хочемо їм зберегти тепла,
Щоб наша Земля яскраво розквітла,
Щоб у віконце у нашій оселі
Веселка дивилась весело-весело!
2Учень:
Здавалося, що буде так завжди –
Зеленелистя і блакитне небо,
І чистота джерельної води –
Всьогодоволі, стільки, скільки треба.
Здавалось людям, що ось так весь час
Земля ділитись щедро буде з ними
Всімтим, щовідкладала про запас –
Скарбами невичерпнимисвоїми.
Та час минає, все яснішстає:
Робити треба висновкиналежні.
Земля своїбагатствавіддає,
Вони ж, хоч і великі, не безмежні.
І треба вірні нам шляхи знайти,
Щоб те, що є у людства, зберегти.
3Учень:
Струм електричний – чарівний він гном.
З ним ми стикаємось знову і знов:
Ліфт піднімає на поверх найвищий
І в пилососі він весело свище.
Світлом наповнює завжди наш дім,
Тепло і затишно жити у нім.
Пральна машина в нас є у квартирі,
Фен, телевізор живуть з нами в мирі.
4Учень
Є холодильник на службі у нас,
Магнітофон я включаю щораз.
Знаю, що струм швидко миє нам одяг,
Тягне вагони, важкий з ними потяг.
Борошно меле і масло збива –
Струм на заводі всьому голова.
Ходить тролейбус на струмі й трамвай.
Струм електричний на службі повсюди,
Вдячні за це йому всі наші люди.
5 Учень
Щоб сади цвіли,
Щоб літали журавлі,
Щоб пташки у нас співали,
І дерева підростали,
Щоб земля була у квітах,
Бережіть природу, діти!
На Землі у домі вселюдському
Протиріч і негараздів тьма
Люди, будьте обережні в ньому-
Іншої домівки в нас нема.
Ми будемо берегти свою планету,
Ми не дозволимо загинути Землі.
Із рук Природи візьмемо естафету-
Щасливо щоб жилося всім: тобі й мені!
6 Учень«...А ще можна економити воду, збираючи дощову воду у бочку і потім використовувати її для поливу рослин на городі».
7Учень «Для економії газу потрібно розігрівати лише ту кількість їжі, яку з’їш, а для економії води посуд мити не під проточної водою».
8Учень «...Ми не хочемо визнати, що шкодимо нашій землі, ми хочемо, щоб хтось за нас все зробив – перестав кидати сміття на вулиці і почав закривати кран, коли чистимо зуби. А насправді ми маємо зрозуміти, що все залежить від нас і почати краще ставитися до природи».
9Учень «Можна дати друге життя пластиковій пляшці, використавши нижню її частину для вирощування розсади, а на сучасних принтерах можна друкувати на папері з 2-х сторін, що дає змогу зекономити папір, а відтак і зберегти частину дерев від вирубування».