Виховний захід Інтелектуальна гра «Брейн-рінг» (Звички і здоров’я)

Про матеріал
Мета: Розкрити чинники, які впливають на формування корисних і шкідливих звичок, сприяти усвідомленню необхідності формувати корисні звички і позбутися шкідливих
Перегляд файлу

Виховний захід

Інтелектуальна гра

«Брейн-рінг»

(Звички і здоров’я)

Мета: Розкрити чинники, які впливають на формування корисних і шкідливих звичок, сприяти усвідомленню необхідності формувати корисні звички і позбутися шкідливих.

Обладнання: аркуші паперу, ручки, дзвіночки.

 

1.Організація гри

 

Вчитель: Один німецький філософ сказав: «Здоров’я настільки  переважає всі блага життя, що воістину здоровий злидар щасливіший за хворого короля».

  •          Як  ви розумієте цей вислів? (відповіді учнів)

І дійсно, якій би цікавій справі ви не присвятили своє життя, власне здоров’я і здоров’я ваших близьких завжди будуть на першому місці. Щоб зберегти здоров’я змолоду, треба виробити у себе звичку до здорового способу життя.

Саме про звички ми сьогодні і поговоримо. Бо тема нашого брейн-рінгу «Звички і здоров’я».

 

1.1.Розподіл класу за двома командами.

1.2.Обирання назв командами  капітану, журі.

1.3.Правила гри.

-Команди відповідають на поставлені запитання. Команда, яка першою подзвонила у дзвінок, відповідає. На обговорення дається 30 секунд. Відповідає капітан команди. За кожну правильну відповідь команда отримує бал.

 

2.Зміст гри.

 

2.1.Завдання №1. Відповісти на запитання.

 

-Назвати те, що ви вмієте добре робити.

-Що таке звичка?

-Які бувають звички?

 

2.2.Завдання №2.

 Записати на одному аркуші корисні звички, а на іншому - шкідливі.

 

2.3.Завдання № 3. Конкурс капітанів. Доповнити речення.

 

- Корисні звички – це ті, які… (зміцнюють здоров’я)

-Шкідливі звички – це ті, які… (сприяють погіршенню здоров’я).

-Чому люди мають  шкідливі звички?                                                                              

 

(- Щоб модно  виглядати                                                 

  •          Щоб виглядати дорослим                  
  •          Не знають про шкідливість               
  •          За компанію                                       
  •          Щоб бути «як усі»                             
  •          Наслідують когось    
  •          Не впевнені в собі)

 

- Чому люди не мають шкідливих звичок?

 

( -  Щоб зберегти здоров’я                                    

  •            Щоб зупинити погіршення здоров’я
  •            Прагнуть не мати шкідливих звичок
  •            Мають сильну волю, характер
  •            Самоствердження за допомогою  відмови від цигарок, алкоголю)

 

2.4. Завдання № 4. Задача.

-Підрахуйте, скільки грошей витрачає людина за тиждень, щодня купуючи 2 пачки сигарет за  ціною 10 гривень.  (140 грн.)

 

Вчитель: Ми переконались, що причини чому люди мають шкідливі звички можуть бути різними. А які можуть бути наслідки?

 

2.5. Завдання № 4. Розв’язування анаграм.

 

Анаграма – слово або словосполучення, утворене перестановкою букв або складів. Необхідно скласти слова, що позначають наслідки впливу шкідливих звичок на організм людини.

 

ФАРКТІН (інфаркт);

ЗДАИКША (задишка);

ИЦЗОР (цироз);

РНАЯН МРЕСТЬ (рання смерть);

ШЕКАЛЬ (кашель);

КОЛІТОЛАЗМ (алкоголізм);

КАР  РОГЛА (рак горла);

КАР ГЕЛЕНЬ (рак легень);

 

Який висновок ми можемо зробити? ( Що шкідливі звички спричиняють різні захворювання.)

Щоб запобігти шкідливим звичкам, необхідно обирати позитивні зразки для наслідування, навчитися правильно, розумно поводитись.

 

2.6. Завдання № 5 «Хто більше». Записати на аркуші якомога більше корисних звичок.

      (  Здоровий сон

 Дотримання режиму дня

        Загартування

 Займатися спортом

        Слідкувати за гігієною тіла

         Активно відпочивати

         Ні! Шкідливим звичкам

         Віра, любов, довіра близьким людям

         Корисна праця

         Раціональне харчування.)

 

3. Підведення підсумків гри. Визначення команди переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

Інтелектуальна гра

«Брейн-рінг»

(Звички і здоров’я)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               Урок 11-12

Тема: Вплив на здоров’я тютюнового диму та алкоголю.

Мета: Надати учням достовірну інформацію про тютюн і алкоголь, розвінчати поширені міфи про популярність і магічні властивості тютюну та алкоголю.

Обладнання: іграшка Незнайка, таблиця «Органи людини», папір, ручки, насіння пшениці, склянка води, 2ч.л.горілки, 2ганчірки.

 

Зворотний зв’язок «Запитання і відповіді». Сьогодні до нас в гості завітав Незнайка, який забув, що ми вивчали на минулому уроці. Давайте йому допоможемо і нагадаємо, що ви запам’ятали. Я передаю Незнайку комусь із вас і задаю питання, на яке вам треба дати відповідь. Якщо хтось не знає відповіді, то він може передати Незнайку комусь іншому. Хто хоче доповнити відповідь, то може підняти руку.

  1. Що таке звичка?
  2. Які бувають звички?
  3. Чим корисні звички відрізняються від шкідливих?
  4. Які захворювання спричиняють шкідливі звички?
  5. Чи легко позбутися звички? Що для цього потрібно?
  6. Назвіть найпоширеніші шкідливі звички.

Дійсно, найпоширенішими і тому найнебезпечнішими серед шкідливих звичок є пристрасть до куріння, алкоголю. І тому тема нашого уроку «Вплив на здоров’я тютюнового диму та алкоголю».

 

 

Робота в групах.

  • Давайте об’єднаємося в дві групи. (куріння і алкоголь)
  • З чим у вас асоціюються ці поняття?

К – конфлікт                                          А – агресія

У – урна                                                 Л – легковажність

Р – рак легенів                                       К – «кайф»

І – інфаркт                                             О – огида

Н – насолода                                         Г – гроші на вітер

Н – нудота                                             О – оковита

Я – яд                                                     Л – лайка

                                                                Ь

Вчитель: Відчуття не зовсім приємні.

Інформаційне повідомлення « Як же впливає нікотин і алкоголь на організм підлітка». Погляньте на таблицю «Органи в організмі людини, які найбільше вражає нікотин та алкоголь».

         Найнебезпечнішою речовиною у складі тютюну є нікотин. Саме він справляє на організм наркотичну дію і вражає головний мозок, ротову порожнину, зуби, органи дихання, серце.

         Алкоголь є наркотичною речовиною, яка руйнує всі органи людини, але найбільше вражає головний мозок, серце і печінку.

 

Діти, сьогодні я хочу розповісти вам казку « Історія одного приїжджого»

          Питання для обговорення:

  1. Чим торгував приїжджий?
  2. Які дивні речі стали траплятися в місті після приїзду чужоземця і чому?
  3. Що зробили мешканці міста за порадою мудреців і навіщо?

 

Руханка. Ведучий говорить: «Сьогодні сонечко світить для тих, хто полюбляє… (морозиво; математику; дощ; синій колір; піццу;свято…»). Хто це полюбляє міняється місцями, хто не встиг – стає ведучим.

 

Робота в групах «Вартість шкідливої звички».

  1. Підрахуйте, скільки грошей витрачає людина, щодня купуючи 2 пачки сигарет за середньою ціною (за тиждень, місяць, рік, 10 років)
  2. Негайні та віддалені наслідки паління.
  3. Наслідки зловживання алкоголем.

 

Вчитель: А зараз давайте проведемо дослід з алкоголем по пророщуванню зернових. Ось у мене є насіння пшениці, я його ділю на дві частини. Одну кладемо у ганчірку, зволожену простою водою, другу – у ганчірку, зволожену спиртовою водою (на стакан води – 2ч. л. горілки).  Протягом тижня будемо змочувати ганчірки і спостерігати.

                Діти, а ви вмієте вирощувати зелену цибулю у склянці з водою? Вдома протягом тижня зробіть аналогічний дослід з 2 цибулинами.

              Через тиждень ми проаналізуємо наші експерименти і зробимо висновки.

 

 

Взаємонавчання: «Кожен кожному»

За підручником опрацювати рубрику «Запам’ятай!» сторінка 64; 68, 69.

 

Підсумкове завдання (в колі)

Назвати свою причину (або декілька), з якої краще не вживати алкоголь або не палити.

 

Міфи і факти про тютюн та алкоголь.

Робота з сигналізатором. Якщо погоджуються з твердженням, то піднімають синій кружечок; якщо ні – то зелений.

 

Підсумок уроку. Виділити найактивніших учнів у групах.

                                Домашнє завдання: підручник с. 62 – 69, дослід.

 

Завершення тренінгу. «Віночок побажань.» Кожен учень по черзі щось бажає всім одним словом, при цьому кладе руку на плече товаришеві справа.

 

 

                                           Урок 13

Тема: Вплив наркотичних і токсичних речовин на здоров’я підлітків.

Мета: Надати учням достовірну інформацію про наркотики, розвінчати поширені міфи про них. Показати згубність наслідків вживання наркотиків. Формувати в учнів негативне ставлення до наркотичних речовин.

Обладнання: зірочки, картки 5*5 по 9 штук на кожного, сигналізатори -  кружечки синього та червоного кольору, олівці: червоні та сині.

Тип уроку: урок – тренінг.

 

Знайомство. Давайте похвалимося.

  •          Назвіть себе і розкажіть чим ви займаєтесь, захоплюєтеся у вільний від навчання час. (називають по колу)

-    А тепер назвіть шкідливі звички, які ви знаєте? (називають за вибором)

  -    Порівняйте, як багато у вас захоплень, а як мало шкідливих звичок, але вони можуть змінити все ваше життя. Найстрашніший з них ворог – наркоманія.

 

Щоб зробити правильний вибір тобі необхідно отримати правдиву інформацію про наркотики та жахливі наслідки їх вживання. І тому тема нашого уроку «Вплив наркотичних і токсичних речовин на здоров’я підлітків.»

Я впевнена, що ви вже чули про наркотики по телевізору, читали…

Візьміть зірочки і червоний олівець, і зафарбуйте стільки промінчиків, настільки, на вашу думку, ви знайомі із цією проблемою. Якщо небагато, то зафарбуйте один-два промінчика, якщо знаєте більше, то більше, а якщо знаєте все – а може бути й таке – то зафарбуйте всю зірочку.

     (діти виконують роботу, піднімають зірочки і відкладають їх вбік)

Інформаційне повідомлення.

Погляньте на виставку, до складу яких входять наркотичні речовини.

Нікотин і алкоголь – це наркотичні речовини. Хоч і дуже небезпечні для здоров’я, але не заборонені законом. Відомі вам напої -  чай і кава – це тонізуючий засіб, але якщо його вживати у великих дозах, то він впливає на головний мозок, бо містить наркотичну речовину - кофеїн. Також ви бачите тут медичні препарати, заспокійливі або снодійні засоби. Деякі з них можна купити без рецепту. Препарати побутової хімії містять отруйні складові.

Ви також чули по телевізору про забороні наркотики – гашиш, героїн, кокаїн…

Погляньте на гербарій: із верхівок конопель виготовляють марихуану – легкий наркотик, травичка, яку курять. Але той, хто починає з легкого, переходить на більш сильнодіючий. Героїн – виготовляють із макових голівок, сильнодіючий наркотик, який швидше за інші препарати викликає звикання: уже після кількох приймань розвивається фізична залежність.

 

Мозковий штурм. А тепер давайте подумаємо і сформулюємо, що ж таке наркотик? (висловлюються бажаючі)

 Наркотики – це речовини, які спричиняють отруєння організму, призводять до психологічної та фізичної залежності, послаблюють волю, шкодять здоров’ю людини.

- Як ви думаєте наркотики і наркоманія – чи однакові це твердження?

Унаслідок вживання наркотиків виникає захворювання – наркоманія, що призводить до глибокого виснаження організму людини, порушення його життєвих функцій.

 

А зараз проведемо розминку. Візьміть аркуш паперу і попросіть трьох чоловік написати своє ім’я на вашому листку. (підписуються) А тепер я попрошу вийти до мене двох дітей (хлопчика й дівчинку). Уважно погляньте в свої листочки: якщо у вас є підпис когось із цих дітей – йдіть до нас. ( І так поки не вийдуть всі діти.)

1наркоман призвичаює до наркотиків від 4 до 17 осіб на рік. Ця гра яскраво показує ланцюжкову реакцію, як швидко можна втягнути  молодь до наркотиків.

  •          Які ж наслідки вживання наркотиків?
  •          Для цього пограємо в гру «Життя з хворобою»

   Я кожному роздаю по 9 карточок. Напишіть на 3-х з них свої улюблені справи, хобі. Ще на 3-х – улюблену їжу. І на останніх – друзів, рідних, людей, яких ви любите і довіряєте.

 Давайте поставимо себе на місце людини, яка почала вживати наркотики. Це допоможе нам краще зрозуміти, що відбувається в її житті.

 Щойно вона почала вживати наркотики, їй доводиться за це платити. І не тільки грошима. Вона втрачає можливість займатися улюбленими справами.          (вкиньте одну картку з улюбленим  вашим заняттям в мій кошик)

 У неї не вистачає грошей на ласощі (вкиньте одну картку з їжею)

 Вона може втратити друга, він відвернеться від вас. (вкиньте напис з людиною)

 На початку дехто нехтує цим без жалю. Згодом наркозалежність потребує нових жертв. Я прошу вас відкласти ще три картки.

 Нарешті настає стадія, коли людина втрачає контроль за своїм життям, і хвороба вже сама забирає в неї те, що їй дороге.

 А решта, (тобто те, що залишилось вам – це порожнина, бо друзі відвернулися, справ улюблених нема) – це все, що залишає людині наркоманія.

 - Що ви відчували, коли втрачали те, що любите? (відповіді дітей)

 Те, що відбувалося зараз, було лише грою. Я сподіваюся, що подібне ніколи не станеться у вашому житті, ця біда не зачепить нікого з ваших близьких.

 

Руханка «Ай, рам-пам-пам».

                  Ай, рам-пам-пам, (три рази вдарити руками по колінам)

                   ай рам-пам-пам. (теж саме)

                   Ой гулі-гулі-гулі, (потерти пучки вуха)

                   рам-пам-пам! (по колінам)

Можна повторити, але рухи робити в сусіда зліва або справа.

 

Робота в групах.

  • Об’єднатися в три групи. ( червоний, жовтий, зелений)
  • Червоні – «Як працює наркотик в організмі людини?» с. 72.
  • Жовті – «Що таке токсикоманія?» с. 73.
  • Зелені – «Як треба зберігати ліки та препарати побутової хімії?» (додатковий матеріал)

 

Вправа «Вірю чи не вірю!»

Робота з сигналізатором. Якщо ввірите, то піднімаєте синій кружечок, а якщо ні -  то червоний. Спочатку висловлюються ті, хто підняв синю картку, (чому вони вважають це твердження правдивим). Потім ті, хто підняв червону картку.

 

Вчитель: Щоб залучити якнайбільше молоді до вживання наркотиків, наркоділки поширюють чимало міфів про те, що це модно, що можна почати і будь-коли кинути. Але пам’ятайте: це лише приманки! А все у ваших руках, зовсім як у китайській легенді «Про пихатого мандарина».

 

Підсумок уроку. Ви всі молодці! Пропоную вам повернутися до тих зірочок, з якими ми працювали на початку уроку. Якщо ви сьогодні дізналися щось нове про наркотики, то візьміть синій олівець і зафарбуйте промінчики настільки, на скільки поповнилися ваші знання. 

 Я бачу, що ми з вами попрацювали недаремно. Похвалити найактивніших учнів. Оцінки за урок. Домашнє завдання: підручник  с. 72 – 75, обговорити з батьками інформацію про ліки і токсичні речовини. Перевірити, чи правильно вони зберігаються вдома.

Завершення тренінгу.

Станьте, будь-ласка, в коло.

 У житті є багато речей, що можуть вивести людину з рівноваги. Дехто марно намагається розв’язати свої проблеми і поліпшити настрій за допомогою ліків або якихось речовин. Цього робити не слід. Треба пам’ятати, що ви всі – однокласники – одна родина. І що у вас скільки цікавих справ, що не треба витрачати свій час на різні дурниці.

 Тому давайте передамо по колу свої потиски рук, які скажуть нам про те, що ми готові допомогти один одному.

 

Виховний урок на тему "Суд над цигаркою"

Мета. Показати згубну дію нікотину на організм, людини.
Виховувати потяг до здорового способу життя.

Секретар. Встати, суд іде.
(Виходить суд).
Суддя. Слухається справа по звинуваченню Цигарки. Слово надається адвокату.
Адвокат. Сьогодні ми слухаємо справу вельмишановної, для багатьох дорогої Цигарки. Подивіться на неї, яка вона гарна, скромна, запашна. І це незважаючи на тяжке минуле. Адже коли у XV столітті тютюн завезли в Європу, в різних країнах і в різні часи курців карали. В Англії їх водили з петлею на шиї, як злодіїв і волоцюг. В Туреччині за куріння саджали на кіл. В Росії цар Михайло Романов видав указ, який заборонив паління тютюну і передбачав покарання-биття батогом 1 відрізання носа за куріння, засилання до Сибіру або смертна кара за торгівлю тютюном.
Але Цигарка проявила мужність, силу волі, здолала всі перешкоди і продовжує існувати на радість усім курцям.
Шановні судді! У моєї підзахисної є багато свідків захисту. Дозвольте їх заслухати.
Суддя. Дозволяю.
Адвокат. Запросіть Історика.
Секретар запрошує Історика.
Адвокат. Що ви можете сказати на захист Цигарки?
Історик. За історичними даними, королева Португалії Катерина Медічі страждала на часті мігрені. Вона нюхала порошок з листків і відчувала зменшення болю.
Адвокат. Дякую. Запросіть Бізнесмена.
Секретар запрошує Бізнесмена.
Бізнесмен. Шановні судді! Шановні громадяни! Не губіть її! Адже я з цього живу. Що їстимуть мої діти, якщо інші не палитимуть? Всі мої прибутки від продажу цигарок. І не тільки мої. В усі часи тютюнові монополії давали правителям великі прибутки.
Адвокат. Дякую. Запросіть Колекціонера.
Секретар запрошує Колекціонера.
Адвокат. Що ви можете сказати на захист Цигарки?
Колекціонер. Я давно збираю цигаркові коробки. Яка насолода сидіти, перебирати їх, розставляти на поличці, розглядати малюнки. Як же я поповнюватиму колекцію, якщо перестануть випускати цигарки?! Прошу вас, не засуджуйте її!
Адвокат. Запросіть головного свідка - заядлого Курця.
Секретар запрошує Курця.
Адвокат. Ви палите?
У заядлою Курця смикається голова, очі, ноги, трусяться руки.
Заядлий Курець. Палив, палю і буду палити. (Кашляє). Заспокоює мою нервову систему. Я не товстію. В компанії старших я рівний, їдальня не працює, то цигаркою я тамую голод.
Адвокат. Дякую. Шановні судді. Ви тільки що вислухали дуже правдиві свідчення на користь моєї підзахисної. Всі ці свідчення дають підстави на остаточне виправдання Цигарки.
Суддя. Слово надається Прокурору.
Прокурор. Шановні судді! Сьогодні ми слухаємо справу особи, яка загубила багатьох людей, зробила нещасними тисячі сімей. Я не буду довго говорити про її злочини, а дам слово свідкам. Прошу запросити лікаря.
Секретар запрошує Лікаря.
Прокурор. Чи відома вам ця особа?
Лікар. Так. На моїх очах померло багато людей через її оманливі чари. Одна цигарка відбирає 15 хвилин життя. Кожен з п'яти курців можуть не розраховувати на те, що доживуть до пенсійного віку. У курців часто болить голова, знижується пам'ять. Одна цигарка прискорює пульс на 10-20 ударів на хвилину. Виникає склероз судин, серця, стенокардія. Ці напади приводять до інфаркту. У курців руйнується зубна емаль, зуби стають чорними. Паління приводить до гастриту, виразки шлунка. Курці часто хворіють бронхітами і туберкульозом.
Прокурор. Дякую. Прошу запросити Хіміка.
Секретар запрошує Хіміка.
Прокурор. Ви чули, до яких хвороб призводить паління. Чим ви можете це пояснити? Чи може це бути?
Хімік. Ще й як може! Тютюновий дим містить в собі нікотин, синильну кислоту, окис вуглецю, оцтову кислоту, сірководень, азот, ефірні масла, радіоактивні елементи - бензопірин, полоній, триокис миш'яку, вісмут та інші отруйні речовини, які курець вдихає разом із димом.
Прокурор. Дякую, запросіть Пожежника.
Секретар запрошує Пожежника.
Прокурор. Що ви можете повідомити по суті справи?
Пожежник. З вини курців виникає багато пожеж, через непогашені цигарки. За цих умов багато невинних людей гине чи отримує важкі травми.
Прокурор. Дякую. Запросіть Вчителя.
Секретар запрошує Вчителя.
Прокурор. Вам відома ця особа?
Вчитель. На жаль, так. Деякі учні вважають, що цигарка робить їх старшими, додає авторитету. Ось послухайте, яка історія трапилась з двома хлопцями, її розкаже староста класу.
Староста виходить і розповідає вірш „Курці".
Курці
Тимко разів три не поснідав у школі
І грошей зібрав на покупку доволі.
Він викликав друга Грицька в коридор
І тихо шепнув йому:
– Є “Біломор”...
Подалі від класу, у темнім кутку
Під сходи шугнули вони нашвидку
Сяйнула цигарка в Тимка під рукою:
Грицько, затягайся, А я за тобою.
Ой, що ж то за смак У тому “Біломорі”?
Курці сполотніли, Курці, наче хворі.
Туман в голові, А у грудях пече...
Грицькові Тимко підхиливсь на плече
У класі ледь сіли Хлоп'ята за парти,
Учитель по черзі їх кличе до карти.
Тимко баче карту, Неначе в тумані.
Він Волгу шукає В далекім Ірані
А Грицько замість Волги Заплив на Ігарку...
Ну й лаяв же він Лиходійку-цигарку!
Та вже на цигарці Отій, лиходійці,
– Курцям записали в журналі по двійці!
Прокурор. Дякую. Шановні судді! Думаю, цих свідчень досить, щоб засудити підсудну до вищої міри покарання.
Судд Виховний урок на тему "Суд над цигаркою"

Мета. Показати згубну дію нікотину на організм, людини.
Виховувати потяг до здорового способу життя.

Секретар. Встати, суд іде.
(Виходить суд).
Суддя. Слухається справа по звинуваченню Цигарки. Слово надається адвокату.
Адвокат. Сьогодні ми слухаємо справу вельмишановної, для багатьох дорогої Цигарки. Подивіться на неї, яка вона гарна, скромна, запашна. І це незважаючи на тяжке минуле. Адже коли у XV столітті тютюн завезли в Європу, в різних країнах і в різні часи курців карали. В Англії їх водили з петлею на шиї, як злодіїв і волоцюг. В Туреччині за куріння саджали на кіл. В Росії цар Михайло Романов видав указ, який заборонив паління тютюну і передбачав покарання-биття батогом 1 відрізання носа за куріння, засилання до Сибіру або смертна кара за торгівлю тютюном.
Але Цигарка проявила мужність, силу волі, здолала всі перешкоди і продовжує існувати на радість усім курцям.
Шановні судді! У моєї підзахисної є багато свідків захисту. Дозвольте їх заслухати.
Суддя. Дозволяю.
Адвокат. Запросіть Історика.
Секретар запрошує Історика.
Адвокат. Що ви можете сказати на захист Цигарки?
Історик. За історичними даними, королева Португалії Катерина Медічі страждала на часті мігрені. Вона нюхала порошок з листків і відчувала зменшення болю.
Адвокат. Дякую. Запросіть Бізнесмена.
Секретар запрошує Бізнесмена.
Бізнесмен. Шановні судді! Шановні громадяни! Не губіть її! Адже я з цього живу. Що їстимуть мої діти, якщо інші не палитимуть? Всі мої прибутки від продажу цигарок. І не тільки мої. В усі часи тютюнові монополії давали правителям великі прибутки.
Адвокат. Дякую. Запросіть Колекціонера.
Секретар запрошує Колекціонера.
Адвокат. Що ви можете сказати на захист Цигарки?
Колекціонер. Я давно збираю цигаркові коробки. Яка насолода сидіти, перебирати їх, розставляти на поличці, розглядати малюнки. Як же я поповнюватиму колекцію, якщо перестануть випускати цигарки?! Прошу вас, не засуджуйте її!
Адвокат. Запросіть головного свідка - заядлого Курця.
Секретар запрошує Курця.
Адвокат. Ви палите?
У заядлою Курця смикається голова, очі, ноги, трусяться руки.
Заядлий Курець. Палив, палю і буду палити. (Кашляє). Заспокоює мою нервову систему. Я не товстію. В компанії старших я рівний, їдальня не працює, то цигаркою я тамую голод.
Адвокат. Дякую. Шановні судді. Ви тільки що вислухали дуже правдиві свідчення на користь моєї підзахисної. Всі ці свідчення дають підстави на остаточне виправдання Цигарки.
Суддя. Слово надається Прокурору.
Прокурор. Шановні судді! Сьогодні ми слухаємо справу особи, яка загубила багатьох людей, зробила нещасними тисячі сімей. Я не буду довго говорити про її злочини, а дам слово свідкам. Прошу запросити лікаря.
Секретар запрошує Лікаря.
Прокурор. Чи відома вам ця особа?
Лікар. Так. На моїх очах померло багато людей через її оманливі чари. Одна цигарка відбирає 15 хвилин життя. Кожен з п'яти курців можуть не розраховувати на те, що доживуть до пенсійного віку. У курців часто болить голова, знижується пам'ять. Одна цигарка прискорює пульс на 10-20 ударів на хвилину. Виникає склероз судин, серця, стенокардія. Ці напади приводять до інфаркту. У курців руйнується зубна емаль, зуби стають чорними. Паління приводить до гастриту, виразки шлунка. Курці часто хворіють бронхітами і туберкульозом.
Прокурор. Дякую. Прошу запросити Хіміка.
Секретар запрошує Хіміка.
Прокурор. Ви чули, до яких хвороб призводить паління. Чим ви можете це пояснити? Чи може це бути?
Хімік. Ще й як може! Тютюновий дим містить в собі нікотин, синильну кислоту, окис вуглецю, оцтову кислоту, сірководень, азот, ефірні масла, радіоактивні елементи - бензопірин, полоній, триокис миш'яку, вісмут та інші отруйні речовини, які курець вдихає разом із димом.
Прокурор. Дякую, запросіть Пожежника.
Секретар запрошує Пожежника.
Прокурор. Що ви можете повідомити по суті справи?
Пожежник. З вини курців виникає багато пожеж, через непогашені цигарки. За цих умов багато невинних людей гине чи отримує важкі травми.
Прокурор. Дякую. Запросіть Вчителя.
Секретар запрошує Вчителя.
Прокурор. Вам відома ця особа?
Вчитель. На жаль, так. Деякі учні вважають, що цигарка робить їх старшими, додає авторитету. Ось послухайте, яка історія трапилась з двома хлопцями, її розкаже староста класу.
Староста виходить і розповідає вірш „Курці".
Курці
Тимко разів три не поснідав у школі
І грошей зібрав на покупку доволі.
Він викликав друга Грицька в коридор
І тихо шепнув йому:
– Є “Біломор”...
Подалі від класу, у темнім кутку
Під сходи шугнули вони нашвидку
Сяйнула цигарка в Тимка під рукою:
Грицько, затягайся, А я за тобою.
Ой, що ж то за смак У тому “Біломорі”?
Курці сполотніли, Курці, наче хворі.
Туман в голові, А у грудях пече...
Грицькові Тимко підхиливсь на плече
У класі ледь сіли Хлоп'ята за парти,
Учитель по черзі їх кличе до карти.
Тимко баче карту, Неначе в тумані.
Він Волгу шукає В далекім Ірані
А Грицько замість Волги Заплив на Ігарку...
Ну й лаяв же він Лиходійку-цигарку!
Та вже на цигарці Отій, лиходійці,
– Курцям записали в журналі по двійці!
Прокурор. Дякую. Шановні судді! Думаю, цих свідчень досить, щоб засудити підсудну до вищої міри покарання.
Суддя. Ми уважно вислухали всі свідчення і вирішили: підсудна винна!

я. Ми уважно вислухали всі свідчення і вирішили: підсудна винна!

docx
Додано
30 жовтня
Переглядів
3
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку