Виховний захід. Інтелектуальна гра "Найрозумніший"

Про матеріал

Виховний захід для учнів 9 класу. Гра за участі декількох команд. Під час гри засвоюються та перевіряються знання з 5 по 9 класи.


Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 «Математична інтелектуальна гра

«НАЙРОЗУМНІШИЙ»»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математична інтелектуальна гра

«НАЙРОЗУМНІШИЙ»

Мета:

  • підвищити інтелектуальний рівень учнів;
  • формувати навички самостійної роботи;
  • розвивати в учнів мислення, увагу, впевненість в собі, в своїх силах, вміння приймати правильне рішення;
  • виховувати культуру спілкування, активність, самостійність.

 

І. Організаційний момент.

 Привітання учнів, перевірка готовності до гри.

ІІ. Знайомство учасників з правилами проведення інтелектуальної гри.

ІІІ. Гра «НАЙРОЗУМНІШИЙ»

І тур «Відбирковий»

Правила проведення: учням запропоновані завдання і 4 варіанти відповідей, з яких лише одна правильна і їм потрібно вибрати правильну відповідь.

Оцінювання: правильно вибрана відповідь – 1 бал.

До другого туру вийдуть 4 гравці, які отримали більшу кількість балів.

Завдання І туру

  1. Скільки місяців у році мають по 30 днів?
    1. 4;
    2. 5;
    3. 6;
    4. 12.

Відповідь. А) 4 місяці: квітень, червень, вересень, листопад.

 

  1. Після першої команди вчителя фізкультури учні вишикувались в 6 рядів по 4 учні в кожному. Після другої команди вчителя – учні вишикувались у 8 рядів. По скільки учнів стало у кожному ріду після другої команди вчителя?
    1. 2;
    2. 3;
    3. 4;
    4. 6.

Відповідь. По 6 учня – 4∙6:8=3

 

  1. Оля живе в будинку разом з татом, матусею, меншою сестричкою Сашунею, песиком Шариком, двома котиками Мурчиком і Барси ком, двома папугами Баксом і Максом, та чотирма рибками в акваріумі без імен. Скільки ніг вони мають всі разом?
    1. 22;
    2. 24;
    3. 28;
    4. 32.

Відповідь. Б) 24 ноги: - Оля, тато, мамуся, менша сестричка Сашуня мають по 2 ноги – всього 8 ніг;

  • пе6сик Шарик, два котика Барси і Мурчик мають по 4 ноги – всього 12 ніг;
  • папуги Бакс і Макс мають по 2 ноги – всього 4 ноги;
  • 4 рибки в акваріумі ніг не мають.

 

  1. Скільки годин в половині третини доби?
    1. 3 години;
    2. 4 години;
    3. 6 годин;
    4. 8 годин.

Відповідь. Б) 4 години – третина доби 24:3=8 годин, а половина третини 8:2=4 години

 

  1. П’ять занумерованих карток лежать на столі у такій послідовності: 1; 3; 5; 4; 2. Треба скласти їх за зростанням номерів: 1; 2; 3; 4; 5. За один крок місцями можна міняти тільки дві карти. Яку найменшу кількість кроків потрібно зробити?
    1. 5;
    2. 4;
    3. 3;
    4. 2.

Відповідь. Г) 2 кроки – І-й крок поміняти місцями 3 і 5, ІІ-й крок поміняти місцями 5 і 2,

 або І-й крок поміняти місцями 3 і 5, ІІ-й крок поміняти місцями 5 і 2.

 

  1. Вибрати два числа: одне – трицифрове, друге –двоцифрове. Якщо різниця цих чисел дорівнює 989, то чому дорівнює їх сума?
    1. 1000;
    2. 1001;
    3. 1009;
    4. 1010.

Відповідь:  В) 1009 – трицифрове число – 999, двоцифрове число – 10, їх різниця 999 – 10 = 989, а сума 999 + 10 = 1009

 

  1. Рівновеликі фігури мають однакову площу. Яка довжина сторони квадрата, якщо сторони рівновеликого йому прямокутника мають довжини 9 см і 4 см?
    1. 4 см;
    2. 6 см;
    3. 9см;
    4. 18 см.

Відповідь. Б) 6 см – площа прямокутника дорівнює 4∙9 = 36 см2, тоді сторона рівновеликого квадрата – 6 см.

 

  1. 18 учнів бігають крос парами. Пари пронумеровані числами від 1 до 9. пари з парними номерами складаються з хлопчика й дівчинки, а пари з непарними номерами – з двох хлопчиків. Скільки хлопців беруть участь у кросі?
    1. 10;
    2. 12;
    3. 14;
    4. 16.

Відповідь. В) 14 хлопців – парні пари з номерами 2, 4, 6, 8 – 4 хлопчика, непарні пари з номерами 1, 3, 5, 7, 9, - 10 хлопчиків, всього приймали участь у кросі 4+10=14 хлопчиків.

 

  1. Скільки граней має шестигранний олівець?
    1. 6;
    2. 7;
    3. 8;
    4. 9.

Відповідь. В) 8 граней – 6 бічних граней та 2 грані основні.

 

  1.  Якою цифрою закінчується добуток всіх чисел першої сотні?
    1. 0;
    2. 2;
    3. 5;
    4. 8.

Відповідь. А) 0 – бо в добутку цих чисел є числа, що закінчуються на 0.

Підведення підсумків І туру.

 

ІІ тур «ТАК ЧИ НІ»

Правила проведення: на дані запитання учні повинні підіймати картки з відповіддю «ТАК» чи «НІ»

Оцінювання: кожна правильна відповідь два бали.

До третього туру вийдуть 2 гравці, які отримали більшу кількість балів, якщо кількість балів однакова, то додаються бали попереднього туру.

Завдання ІІ туру

  1. Чи може бути в трикутнику два прямих кути?

Відповідь. НІ.

  1. Чи може сума двох непарних чисел бути парним числом?

Відповідь. ТАК.

  1. Чи може сума двох частин одного відрізка бути більшою за довжину цього відрізка?

Відповідь. НІ.

  1. Чи правда що, якщо до будь якого натурального числа справа дописати один нуль, то воно збільшиться в 10 раз?

Відповідь. ТАК

  1. Чи вірно, якщо площа квадрата дорівнює 16 см2, то його сторона дорівнює 8 см?

Відповідь. НІ

  1. Якщо сума цифр деякого числа дорівнює 15, то це число ділиться на 3.

Відповідь. ТАК

  1. Якщо сума цифр деякого числа дорівнює 15, то це число ділиться на 5.

Відповідь. НІ.

  1. Якщо три точки лежать на одній прямій, то послідовно їх з’єднавши можна отримати трикутник.

Відповідь. НІ

  1. Чи вірне твердження, що існує найбільше натуральне число?

Відповідь. НІ

  1.  Чи вірно, якщо два квадрати мають однаковий периметр, то вони й мають однакову площу.

Відповідь. ТАК.

Підведення підсумків ІІ туру.

 

ІІІ тур «ДУЕЛЬ»

Правила проведення та оцінювання: на дані запитання учасники повинні дати правильну відповідь, виконавши необхідні обчислення, перевагу має той, хто перший дає відповідь, якщо відповідь правильна, то учасник отримує 3 бали, якщо – ні, то право відповіді переходить до другого учасника, але він уже за правильну відповідь отримує – 2 бали.

 Переможцем гри стає той гравець, який отримав більшу кількість балів за відповіді на запитання ІІІ туру, якщо кількість балів однакова, то додаються бали попередніх турів.

Завдання  ІІІ туру.

  1. У батька п’ятеро синів, кожен син має сестру. Скільки дітей у батька назвіть їх?

Відповідь. Шестеро, 5 синів і 1 донька.

  1. Скільки буде десятків, якщо два десятка помножити на 3 десятка?

Відповідь. Шістдесят, бо 20∙30 = 600, а 600 – це 60 десятків.

  1. Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Скільки буде важити півень, якщо він стане на другу ногу?

Відповідь. 5 кг.

  1. Знайдіть площу квадрата, якщо його периметр дорівнює 16 м.

Відповідь. 16 м2.

  1. Уявіть що у вас сьогодні день народження і матуся купила вам торт. На скільки шматків потрібно його розрізати, щоб розділити порівну між гостями, яких ви запросили, але заздалегідь невідомо скільки їх прийде: 3 чи 4?

Відповідь. На 123 шматків.

  1. Три мисливця варили кашу. Один з них висипав 2 склянки крупи, другий одну склянку, а в третього крупи не було. Але кашу вони з’їли всі порівну. Тоді третій мисливець і каже: «У мене є 3 гривні, я вам даю їх за кашу, поділіть їх самі між собою, відповідно до вашого вкладу при приготуванні каші». Як же мисливці поділили ці гроші?

Відповідь. 3 гривні першому мисливцю.

  1. З Києва до Лозової виїхав один поїзд із швидкістю 60 км/год, а з Лозової до Києва виїхав другий поїзд із швидкістю 50 км/ год. Який із поїздів буде далі від Лозової в момент зустрічі?

Відповідь. На однаковій.

  1. Сума двох чисел 418. Одне з них трицифрове, яке закінчується нулем, а якщо цей нуль закреслити, то отримуємо двозначне число. Які це числа?

Відповіді. 380 і 38

  1. На кожній яблуні по 5 великих гілок, на кожній великій гілці по 5 гілок, на кожній гілці по 5 гілочок, на кожній гілочці росло по 5 яблук. Скільки яблук росло на цій яблуні?

Відповідь. 625 яблук.

 

ІV. Підведення підсумків гри, нагородження переможців.

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Лизенко Юлія
Пов’язані теми
Математика, Виховна робота
Додано
24 березня 2021
Переглядів
549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку