«Математична інтелектуальна гра
«НАЙРОЗУМНІШИЙ»»
Математична інтелектуальна гра
«НАЙРОЗУМНІШИЙ»
Мета:
-
підвищити інтелектуальний рівень учнів;
-
формувати навички самостійної роботи;
-
розвивати в учнів мислення, увагу, впевненість в собі, в своїх силах, вміння приймати правильне рішення;
-
виховувати культуру спілкування, активність, самостійність.
І. Організаційний момент.
Привітання учнів, перевірка готовності до гри.
ІІ. Знайомство учасників з правилами проведення інтелектуальної гри.
ІІІ. Гра «НАЙРОЗУМНІШИЙ»
І тур «Відбирковий»
Правила проведення: учням запропоновані завдання і 4 варіанти відповідей, з яких лише одна правильна і їм потрібно вибрати правильну відповідь.
Оцінювання: правильно вибрана відповідь – 1 бал.
До другого туру вийдуть 4 гравці, які отримали більшу кількість балів.
Завдання І туру
-
Скільки місяців у році мають по 30 днів?
-
4;
-
5;
-
6;
-
12.
Відповідь. А) 4 місяці: квітень, червень, вересень, листопад.
-
Після першої команди вчителя фізкультури учні вишикувались в 6 рядів по 4 учні в кожному. Після другої команди вчителя – учні вишикувались у 8 рядів. По скільки учнів стало у кожному ріду після другої команди вчителя?
-
2;
-
3;
-
4;
-
6.
Відповідь. По 6 учня – 4∙6:8=3
-
Оля живе в будинку разом з татом, матусею, меншою сестричкою Сашунею, песиком Шариком, двома котиками Мурчиком і Барси ком, двома папугами Баксом і Максом, та чотирма рибками в акваріумі без імен. Скільки ніг вони мають всі разом?
-
22;
-
24;
-
28;
-
32.
Відповідь. Б) 24 ноги: - Оля, тато, мамуся, менша сестричка Сашуня мають по 2 ноги – всього 8 ніг;
-
пе6сик Шарик, два котика Барси і Мурчик мають по 4 ноги – всього 12 ніг;
-
папуги Бакс і Макс мають по 2 ноги – всього 4 ноги;
-
4 рибки в акваріумі ніг не мають.
-
Скільки годин в половині третини доби?
-
3 години;
-
4 години;
-
6 годин;
-
8 годин.
Відповідь. Б) 4 години – третина доби 24:3=8 годин, а половина третини 8:2=4 години
-
П’ять занумерованих карток лежать на столі у такій послідовності: 1; 3; 5; 4; 2. Треба скласти їх за зростанням номерів: 1; 2; 3; 4; 5. За один крок місцями можна міняти тільки дві карти. Яку найменшу кількість кроків потрібно зробити?
-
5;
-
4;
-
3;
-
2.
Відповідь. Г) 2 кроки – І-й крок поміняти місцями 3 і 5, ІІ-й крок поміняти місцями 5 і 2,
або І-й крок поміняти місцями 3 і 5, ІІ-й крок поміняти місцями 5 і 2.
-
Вибрати два числа: одне – трицифрове, друге –двоцифрове. Якщо різниця цих чисел дорівнює 989, то чому дорівнює їх сума?
-
1000;
-
1001;
-
1009;
-
1010.
Відповідь: В) 1009 – трицифрове число – 999, двоцифрове число – 10, їх різниця 999 – 10 = 989, а сума 999 + 10 = 1009
-
Рівновеликі фігури мають однакову площу. Яка довжина сторони квадрата, якщо сторони рівновеликого йому прямокутника мають довжини 9 см і 4 см?
-
4 см;
-
6 см;
-
9см;
-
18 см.
Відповідь. Б) 6 см – площа прямокутника дорівнює 4∙9 = 36 см2, тоді сторона рівновеликого квадрата – 6 см.
-
18 учнів бігають крос парами. Пари пронумеровані числами від 1 до 9. пари з парними номерами складаються з хлопчика й дівчинки, а пари з непарними номерами – з двох хлопчиків. Скільки хлопців беруть участь у кросі?
-
10;
-
12;
-
14;
-
16.
Відповідь. В) 14 хлопців – парні пари з номерами 2, 4, 6, 8 – 4 хлопчика, непарні пари з номерами 1, 3, 5, 7, 9, - 10 хлопчиків, всього приймали участь у кросі 4+10=14 хлопчиків.
-
Скільки граней має шестигранний олівець?
-
6;
-
7;
-
8;
-
9.
Відповідь. В) 8 граней – 6 бічних граней та 2 грані основні.
-
Якою цифрою закінчується добуток всіх чисел першої сотні?
-
0;
-
2;
-
5;
-
8.
Відповідь. А) 0 – бо в добутку цих чисел є числа, що закінчуються на 0.
Підведення підсумків І туру.
ІІ тур «ТАК ЧИ НІ»
Правила проведення: на дані запитання учні повинні підіймати картки з відповіддю «ТАК» чи «НІ»
Оцінювання: кожна правильна відповідь два бали.
До третього туру вийдуть 2 гравці, які отримали більшу кількість балів, якщо кількість балів однакова, то додаються бали попереднього туру.
Завдання ІІ туру
-
Чи може бути в трикутнику два прямих кути?
Відповідь. НІ.
-
Чи може сума двох непарних чисел бути парним числом?
Відповідь. ТАК.
-
Чи може сума двох частин одного відрізка бути більшою за довжину цього відрізка?
Відповідь. НІ.
-
Чи правда що, якщо до будь якого натурального числа справа дописати один нуль, то воно збільшиться в 10 раз?
Відповідь. ТАК
-
Чи вірно, якщо площа квадрата дорівнює 16 см2, то його сторона дорівнює 8 см?
Відповідь. НІ
-
Якщо сума цифр деякого числа дорівнює 15, то це число ділиться на 3.
Відповідь. ТАК
-
Якщо сума цифр деякого числа дорівнює 15, то це число ділиться на 5.
Відповідь. НІ.
-
Якщо три точки лежать на одній прямій, то послідовно їх з’єднавши можна отримати трикутник.
Відповідь. НІ
-
Чи вірне твердження, що існує найбільше натуральне число?
Відповідь. НІ
-
Чи вірно, якщо два квадрати мають однаковий периметр, то вони й мають однакову площу.
Відповідь. ТАК.
Підведення підсумків ІІ туру.
ІІІ тур «ДУЕЛЬ»
Правила проведення та оцінювання: на дані запитання учасники повинні дати правильну відповідь, виконавши необхідні обчислення, перевагу має той, хто перший дає відповідь, якщо відповідь правильна, то учасник отримує 3 бали, якщо – ні, то право відповіді переходить до другого учасника, але він уже за правильну відповідь отримує – 2 бали.
Переможцем гри стає той гравець, який отримав більшу кількість балів за відповіді на запитання ІІІ туру, якщо кількість балів однакова, то додаються бали попередніх турів.
Завдання ІІІ туру.
-
У батька п’ятеро синів, кожен син має сестру. Скільки дітей у батька назвіть їх?
Відповідь. Шестеро, 5 синів і 1 донька.
-
Скільки буде десятків, якщо два десятка помножити на 3 десятка?
Відповідь. Шістдесят, бо 20∙30 = 600, а 600 – це 60 десятків.
-
Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Скільки буде важити півень, якщо він стане на другу ногу?
Відповідь. 5 кг.
-
Знайдіть площу квадрата, якщо його периметр дорівнює 16 м.
Відповідь. 16 м2.
-
Уявіть що у вас сьогодні день народження і матуся купила вам торт. На скільки шматків потрібно його розрізати, щоб розділити порівну між гостями, яких ви запросили, але заздалегідь невідомо скільки їх прийде: 3 чи 4?
Відповідь. На 123 шматків.
-
Три мисливця варили кашу. Один з них висипав 2 склянки крупи, другий одну склянку, а в третього крупи не було. Але кашу вони з’їли всі порівну. Тоді третій мисливець і каже: «У мене є 3 гривні, я вам даю їх за кашу, поділіть їх самі між собою, відповідно до вашого вкладу при приготуванні каші». Як же мисливці поділили ці гроші?
Відповідь. 3 гривні першому мисливцю.
-
З Києва до Лозової виїхав один поїзд із швидкістю 60 км/год, а з Лозової до Києва виїхав другий поїзд із швидкістю 50 км/ год. Який із поїздів буде далі від Лозової в момент зустрічі?
Відповідь. На однаковій.
-
Сума двох чисел 418. Одне з них трицифрове, яке закінчується нулем, а якщо цей нуль закреслити, то отримуємо двозначне число. Які це числа?
Відповіді. 380 і 38
-
На кожній яблуні по 5 великих гілок, на кожній великій гілці по 5 гілок, на кожній гілці по 5 гілочок, на кожній гілочці росло по 5 яблук. Скільки яблук росло на цій яблуні?
Відповідь. 625 яблук.
ІV. Підведення підсумків гри, нагородження переможців.