Виховний захід "Історичний турнір"

Про матеріал
Виховний захід для учнів середньої школи. Містить завдання різних типів і рівнів складності. Захід проводиться у формі інтелектуальної гри. Метою є: 1.Формування історичних знань учнів, розвиток їх історичного мислення, 2.Виховувати в учнів повагу до минулого та культурних надбань людства. 3. Сприяти розвитку історичних, хронологічних компетентностей учнів.
Перегляд файлу

1

 

Тема: « Історичний турнір»

Мета: активізувати пізнавальну діяльність учнів, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, брати участь в обговоренні історичних питань, підвищувати в учнів інтерес до предмету, навчальної діяльності, сприяти глибшому засвоєнню конкретного історичного матеріалу.

виховувати в школярів зацікавлення до вивчення історії, почуття патрiотизму, поваги до своєї  iсторiї, почуття згуртованості в класному колективі, виховувати відповідальність за власні дії в команді, доброзичливість , тактовність, повагу до культурних надбань людства, почуття національної самосвідомості та національної гідності.

розвивати здоровий дух суперництва та співробітництва, розвивати творчі здібності та вміння  аргументовано та лаконічно висловлювати свою думку, вміння працювати з історичною картою та історичними джерелами.

Завдання

1. Формування історичних знань учнів, розвиток їх історичного мислення,

 2.Виховувати в учнів повагу до минулого та культурних надбань людства.

3. Сприяти розвитку історичних, хронологічних компетентностей учнів.

Форма проведення: інтелектуальна гра.

Місце проведення заходу: відповідно оформлений кабінет історії.

Тривалість проведення: 45 хв.

Учасники: учні 7 класу.

Обладнання: аркуші паперу, ручки, секундомір,  картки з завданнями, грамоти для переможців.

Використана література:

  1. Баханов К.О. Інноваційні системи, технології та моделі навчання історії в школі. – Запоріжжя: Просвіта, 2004. – 324 с.
  2. Баханов К.О. Всеукраїнські олімпіади юних істориків: сторінки історії, завдання, підсумки: Навчально-методичний посібник. – Запоріжжя: Просвіта, 2004. – 216 с.
  3. Десятов Д.Л. Використання історичних анекдотів на уроках історії. - Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 128 с.
  4. Кондрашова О.О.Методика організації виховної роботи в сучасній школі: навчальний посібник / Л. В. Кондрашова, О. О. Лаврентьєва, Н. І. Зеленкова. – Кривий Ріг: 2008. - 105с.
  5. Короткова М.В. Методика проведения игр и дискуссий на уроках истории -М.: ВЛАДОС-ПРЕСС, 2001. — 256 с.
  6. Левітас Ф.Л. Методика викладання історії. Практикум для вчителя. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 112 с.
  7. Мокрогуз О.П. Інноваційні технології на уроках історії. – Х.: Вид. група «Основа»: «Тріада +», 2007. – 111 с.
  8. Педагогічні інновації у сучасній школі / За ред.. І.Г. Єрмакова. – Київ, 1994. -88 с.

 

                                                                Хід  виховного заходу.

І.   Вступна частина.

1.Організаційний момент

1) Учнiв об’єднують у 2 групи (команди), якi обирають капiтанiв i назви команд.

2) дiтей ознайомлюють iз правилами проведення брейн-рингу i умовами оцiнювання.

Вчитель: Ми раді вітати любителів і знавців історії. Сьогодні команди позмагаються в своїх знаннях з історії, продемонструють своє вміння бути зібраними, уважними, працювати в команді, давати правильні повні відповіді з поставлених питань. Учасникам команд доведеться подолати нелегкий і насичений різними перешкодами шлях до перемоги, проте ми з можемо згадати найцікавіші сторінки минулого, «відвідати» Середньовічні міста і Київську Русь, «познайомитися» з Данилом Галицьким і Чингізханом. Тож давайте, розпочнемо нашу цікаву подорож !

ІI. Основна частина

Вчитель:

Вашим домашнім завданням було придумати назву і девіз своєї команди. Я гадаю, ви добре постарались, тож ми будемо раді познайомитися з вашими командами.

  1-й етап змагання – «Привітання  команд»

Капітани команд оголошують склад команд, назву та девіз команди.

Максимальна оцінка – 5 балів.

Вчитель:

Які сьогодні у нас винахідливі і кмітливі команди, сподіваюсь що і в наступному конкурсі ви також покажете свої здібності і знання.

  2-й етап змагань – «Історичний турнір»

 Обом командам ставляться 12 запитань. Та команда, яка першою дасть правильну відповідь на кожне запитання, отримує по 1 балу за кожну відповідь. Час на роздуми – 15 секунд.

  1. Яка наука вивчає час? (1 бал) (Хронологія)
  2. Як називали правителя Єгипту?(1 бал) (Фараон)
  3. В якому році запроваджено християнство у Київські Русі? (1 бали) (988 році)
  4. Засновниками Києва?(1 бал) (Кий, Щек, Хорив і їхня сестра Либідь)
  5. Автор «Повісті минулих літ»? (1 бали) (Нестор – літописець)
  6. Який період історії вивчається у 7 класі? (1 бал) (Середньовіччя)
  7. Головний елемент сучасного Державного Герба України… (тризуб)
  8. Який князь об’єднав Галичину і Волинь? ( Роман Мстиславич)
  9. Хто заснував першу на Русi бiблiотеку? (Ярослав Мудрий)
  10. Як називається право міст на самоуправління в середні віки? (Магдебурзьке )
  11. Як називалася Німецька імперія, створена Оттоном 1? ( Священна Німецька імперія)
  12. Як називалися воїни у Середні віки? ( Лицарі)

Вчитель : Відмінно попрацювали а тепер давайте, трішки відпочинемо і подивимося веселу сценку.

                                          Сценка «Двійка з історії»

         Син і батько вдома. Батько читає нравовчення сину з приводу поганого навчання.

  • Покажи щоденник. Що, знову «2», ще й з історії? В твоєму віці Наполеон був кращим учнем у класі.
  • Так… А в твоєму віці, тато, він вже став імператором Франції і королем Італії.

Вчитель: Що ж перейдемо до наступного конкурсу.

 

3-тій етап. Конкурс капітанів (можна організувати, як домашнє завдання).

Максимальна оцінка 10 балів.

- Мій улюблений історичний діяч?

Вчитель:  Дуже цікаві і змістовні розповіді. Думаю кожен з нас відкрив для себе щось нове про цих видатних людей.  Дякуємо нашим капітанам.  А зараз пропоную послухати цікавий віршик.

В тридцятому столітті :

В якому-небудь тридцятому столітті

Ми будемо древніми, як греки.

Нас в обов'язковому порядку

Всю чверть будуть проходити,

І наші шкільні зошити

Всіх будуть в трепет приводити.

І хтось, взявши зошит Орлова

І, розібравши з працею слова,

Вигукне: "В давнину корова

Писалася через літеру "А"!"

Вчитель: Перепочили? Тепер можна  продовжити  наші цікаві  конкурси.

 

 4-тий етап. «Розшифруй термін».  З кожної команди виходить по одному представнику та отримують 4 терміни, яким за 1 хвилину їм необхідно дати визначення.  Правильна відповідь  дає 2 бали за термін.

Терміни  для команди № 1:

  • Віче( збори громадян у Київській Русі).
  • Панщина ( обов’язкові роботи селянина  на змлі феодала)
  • Реконкіста ( відвоювання християнами в Іспанії земель. Які завоювали араби)
  • Плебс (найбідніші верстви населення)

Терміни для команди №2:

  • Монархія ( форма правління, за якої вся влада зосереджується в руках однієї особи.)
  • Фреска – картина написана на свіжій вогкій штукатурці.
  • Реформи( зміни, перетворення якихось сторін життя)

 

  • Вотчина  (земельне володіння, що належало феодалу за спадковістю з правом продажу, застави чи дарунку)

Вчитель: які ж ви розумники добре попрацювали, згадали всі терміни і поняття. Настала черга нашого останнього конкурсу. Після якого ми дізнаємося хто ж став переможцем.

 5-тий етап змагань. «Обери зайве». Учасники команди по черзі тягнуть картки з  іменами або термінами. Їм необхідно за 20 секунд назвати зайве ім’я або термін та пояснити чому саме так. За одну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

1 Картка

Ігор, Аскольд, Святослав, Володимир Великий. (не Рюрикович)

2 Картка

  Гончар, поет, кравець, коваль. ( не реміснича професія)

3 Картка

5. Данила Галицький, Роман Мстиславович, Лев Данилович, Ігор Святославович. ( не був князем Галицько-Волинської Русі)

4 Картка

Патріарх, ваганти, єпископ, схизма. ( не відноситься до церкви).

Вчитель: Молодці діти, а зараз ми попросимо журі підрахувати загальну кількість балів. Поки журі підраховує загальну кількість балів, для учнів звучить вірш.

   Вірш «Історія»

Історія — це пройдене життя,

Та без минулого немає майбуття.

Для того ми історію й вивчали,

Щоб краще рідну землю нашу знали.

А як пізнали — серцем прикипіли.

Для себе цілий всесвіт враз відкрили.

Якого роду-племені ми діти

І як нам далі в світі жити.

 IІІ. Підведення підсумків.

Слово надається журі. Після оголошення результатів конкурсу переможці нагороджуються грамотою.

Вчитель: Ну ось і завершилася наша неймовірна і цікава подорож, сподіваюсь вам сподобалося і ви дізналися щось нове. Сьогодні ви проявили високу активність і відмінну підготовку, за, що вам велике дякую, сподіваюся, що завжди будете такі ж допитливі і активні. Скажіть, що сподобалося вам на сьогоднішньому турнірі найбільше, чи можливо щось навпаки не сподобалося? Що нового ви дізналися? У яких ще заходах ви б хотіли взяти участь?  Отже, до наступної зустрічі.

Опис виховного заходу .

Перший етап – цілеспрямування

  За  1-2 тижні до проведення заходу на засіданні учнівського колективу, разом з класним керівником і вчителем історії обговорюється і обирається тема, форма проведення і завдання КТС.  Оскільки в школі мав проводитися тиждень права та історії учні були зацікавлені в проведенні КТС під назвою  « Історичний турнір». До учнів була доведена мета і завдання КТС справи, які були актуальні для учнів 7 класу, а саме поглибити і розширити знання учнів з історії, повторити пройдений матеріал, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, розвивати почуття співробітництва.

   Для зацікавлення учнів, проводилося спільне обговорення, завдань, конкурсів, розважальної частини турніру, аби кожен міг долучитися до КТС.

Другий етап − колективне планування

На цьому етапі обговорюються різноманітні пропозиції щодо форми проведення  виховної справи, наприклад такі як, гра,  ток-шоу, ярмарок знань,  тематична бесіда, диспут. Кожен учень отримує завдання (вивчити вірш, допомога з оформленням кабінету історії, участь у гумористичних сценках, підготувати виступ про історичного діяча і тд.)

Третій етап – колективна підготовка  справи

На цьому етапі ми уточнюємо і конкретизуємо план підготовки, види діяльності і термін виконання. Проводимо репетиції з учнями, які підготували вірші і сценки. Кожен учень, долучається до підготовки КТС і має змогу продемонструвати свої вміння і навички, що є позитивною мотивацією. Вчитель з урахуванням побажань учнів підбирає необхідні завдання і конкурси.

Четвертий етап – розробка сценарію виховного заходу.

 На цьому етапі вчителі опрацювавши необхідну літературу та урахувавши вікові і індивідуальні особливості учнів, а також рівень їх знань, підбирає необхідні конкурси і завдання, які мають різний рівень складності, що дозволяє залучити усіх учнів. Також конкурси, підбираються з врахуванням розвитку пізнавального інтересу учнів, у відповідності з  навчальною програмою. Складається остаточний сценарій, який включає в себе як навчальні завдання так і розважальні елементи, виступи учнів і елементи наочності, а отже сприяє всебічному розвитку учнів.

П’ятий етап – після обговорення сценарію, враховано побажання і зауваження класного керівника, вчителя історії а також учнів.

Відбувається безпосереднє проведення виховного заходу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 березня 2023
Переглядів
788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку