1
Тема: « Історичний турнір»
Мета: активізувати пізнавальну діяльність учнів, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, брати участь в обговоренні історичних питань, підвищувати в учнів інтерес до предмету, навчальної діяльності, сприяти глибшому засвоєнню конкретного історичного матеріалу.
виховувати в школярів зацікавлення до вивчення історії, почуття патрiотизму, поваги до своєї iсторiї, почуття згуртованості в класному колективі, виховувати відповідальність за власні дії в команді, доброзичливість , тактовність, повагу до культурних надбань людства, почуття національної самосвідомості та національної гідності.
розвивати здоровий дух суперництва та співробітництва, розвивати творчі здібності та вміння аргументовано та лаконічно висловлювати свою думку, вміння працювати з історичною картою та історичними джерелами.
Завдання
1. Формування історичних знань учнів, розвиток їх історичного мислення,
2.Виховувати в учнів повагу до минулого та культурних надбань людства.
3. Сприяти розвитку історичних, хронологічних компетентностей учнів.
Форма проведення: інтелектуальна гра.
Місце проведення заходу: відповідно оформлений кабінет історії.
Тривалість проведення: 45 хв.
Учасники: учні 7 класу.
Обладнання: аркуші паперу, ручки, секундомір, картки з завданнями, грамоти для переможців.
Використана література:
Хід виховного заходу.
І. Вступна частина.
1.Організаційний момент
1) Учнiв об’єднують у 2 групи (команди), якi обирають капiтанiв i назви команд.
2) дiтей ознайомлюють iз правилами проведення брейн-рингу i умовами оцiнювання.
Вчитель: Ми раді вітати любителів і знавців історії. Сьогодні команди позмагаються в своїх знаннях з історії, продемонструють своє вміння бути зібраними, уважними, працювати в команді, давати правильні повні відповіді з поставлених питань. Учасникам команд доведеться подолати нелегкий і насичений різними перешкодами шлях до перемоги, проте ми з можемо згадати найцікавіші сторінки минулого, «відвідати» Середньовічні міста і Київську Русь, «познайомитися» з Данилом Галицьким і Чингізханом. Тож давайте, розпочнемо нашу цікаву подорож !
ІI. Основна частина
Вчитель:
Вашим домашнім завданням було придумати назву і девіз своєї команди. Я гадаю, ви добре постарались, тож ми будемо раді познайомитися з вашими командами.
1-й етап змагання – «Привітання команд»
Капітани команд оголошують склад команд, назву та девіз команди.
Максимальна оцінка – 5 балів.
Вчитель:
Які сьогодні у нас винахідливі і кмітливі команди, сподіваюсь що і в наступному конкурсі ви також покажете свої здібності і знання.
2-й етап змагань – «Історичний турнір»
Обом командам ставляться 12 запитань. Та команда, яка першою дасть правильну відповідь на кожне запитання, отримує по 1 балу за кожну відповідь. Час на роздуми – 15 секунд.
Вчитель : Відмінно попрацювали а тепер давайте, трішки відпочинемо і подивимося веселу сценку.
Сценка «Двійка з історії»
Син і батько вдома. Батько читає нравовчення сину з приводу поганого навчання.
Вчитель: Що ж перейдемо до наступного конкурсу.
3-тій етап. Конкурс капітанів (можна організувати, як домашнє завдання).
Максимальна оцінка 10 балів.
- Мій улюблений історичний діяч?
Вчитель: Дуже цікаві і змістовні розповіді. Думаю кожен з нас відкрив для себе щось нове про цих видатних людей. Дякуємо нашим капітанам. А зараз пропоную послухати цікавий віршик.
В тридцятому столітті :
В якому-небудь тридцятому столітті
Ми будемо древніми, як греки.
Нас в обов'язковому порядку
Всю чверть будуть проходити,
І наші шкільні зошити
Всіх будуть в трепет приводити.
І хтось, взявши зошит Орлова
І, розібравши з працею слова,
Вигукне: "В давнину корова
Писалася через літеру "А"!"
Вчитель: Перепочили? Тепер можна продовжити наші цікаві конкурси.
4-тий етап. «Розшифруй термін». З кожної команди виходить по одному представнику та отримують 4 терміни, яким за 1 хвилину їм необхідно дати визначення. Правильна відповідь дає 2 бали за термін.
Терміни для команди № 1:
Терміни для команди №2:
Вчитель: які ж ви розумники добре попрацювали, згадали всі терміни і поняття. Настала черга нашого останнього конкурсу. Після якого ми дізнаємося хто ж став переможцем.
5-тий етап змагань. «Обери зайве». Учасники команди по черзі тягнуть картки з іменами або термінами. Їм необхідно за 20 секунд назвати зайве ім’я або термін та пояснити чому саме так. За одну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
1 Картка
Ігор, Аскольд, Святослав, Володимир Великий. (не Рюрикович)
2 Картка
Гончар, поет, кравець, коваль. ( не реміснича професія)
3 Картка
5. Данила Галицький, Роман Мстиславович, Лев Данилович, Ігор Святославович. ( не був князем Галицько-Волинської Русі)
4 Картка
Патріарх, ваганти, єпископ, схизма. ( не відноситься до церкви).
Вчитель: Молодці діти, а зараз ми попросимо журі підрахувати загальну кількість балів. Поки журі підраховує загальну кількість балів, для учнів звучить вірш.
Вірш «Історія»
Історія — це пройдене життя,
Та без минулого немає майбуття.
Для того ми історію й вивчали,
Щоб краще рідну землю нашу знали.
А як пізнали — серцем прикипіли.
Для себе цілий всесвіт враз відкрили.
Якого роду-племені ми діти
І як нам далі в світі жити.
IІІ. Підведення підсумків.
Слово надається журі. Після оголошення результатів конкурсу переможці нагороджуються грамотою.
Вчитель: Ну ось і завершилася наша неймовірна і цікава подорож, сподіваюсь вам сподобалося і ви дізналися щось нове. Сьогодні ви проявили високу активність і відмінну підготовку, за, що вам велике дякую, сподіваюся, що завжди будете такі ж допитливі і активні. Скажіть, що сподобалося вам на сьогоднішньому турнірі найбільше, чи можливо щось навпаки не сподобалося? Що нового ви дізналися? У яких ще заходах ви б хотіли взяти участь? Отже, до наступної зустрічі.
Опис виховного заходу .
Перший етап – цілеспрямування
За 1-2 тижні до проведення заходу на засіданні учнівського колективу, разом з класним керівником і вчителем історії обговорюється і обирається тема, форма проведення і завдання КТС. Оскільки в школі мав проводитися тиждень права та історії учні були зацікавлені в проведенні КТС під назвою « Історичний турнір». До учнів була доведена мета і завдання КТС справи, які були актуальні для учнів 7 класу, а саме поглибити і розширити знання учнів з історії, повторити пройдений матеріал, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, розвивати почуття співробітництва.
Для зацікавлення учнів, проводилося спільне обговорення, завдань, конкурсів, розважальної частини турніру, аби кожен міг долучитися до КТС.
Другий етап − колективне планування
На цьому етапі обговорюються різноманітні пропозиції щодо форми проведення виховної справи, наприклад такі як, гра, ток-шоу, ярмарок знань, тематична бесіда, диспут. Кожен учень отримує завдання (вивчити вірш, допомога з оформленням кабінету історії, участь у гумористичних сценках, підготувати виступ про історичного діяча і тд.)
Третій етап – колективна підготовка справи
На цьому етапі ми уточнюємо і конкретизуємо план підготовки, види діяльності і термін виконання. Проводимо репетиції з учнями, які підготували вірші і сценки. Кожен учень, долучається до підготовки КТС і має змогу продемонструвати свої вміння і навички, що є позитивною мотивацією. Вчитель з урахуванням побажань учнів підбирає необхідні завдання і конкурси.
Четвертий етап – розробка сценарію виховного заходу.
На цьому етапі вчителі опрацювавши необхідну літературу та урахувавши вікові і індивідуальні особливості учнів, а також рівень їх знань, підбирає необхідні конкурси і завдання, які мають різний рівень складності, що дозволяє залучити усіх учнів. Також конкурси, підбираються з врахуванням розвитку пізнавального інтересу учнів, у відповідності з навчальною програмою. Складається остаточний сценарій, який включає в себе як навчальні завдання так і розважальні елементи, виступи учнів і елементи наочності, а отже сприяє всебічному розвитку учнів.
П’ятий етап – після обговорення сценарію, враховано побажання і зауваження класного керівника, вчителя історії а також учнів.
Відбувається безпосереднє проведення виховного заходу.