Виховний захід "Краса осені"

Про матеріал
Ознайомити дітей з мистецькими творами про осінь. Формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого.Формувати навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті. Формувати здоров’язбережувальну компетентність.
Перегляд файлу

Виноградівський ЗПЗСО ім. О.М. Соценка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

Краса осені (прикмети та ознаки)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Гришко Тетяна Володимирівна

 

 

 

 

Виховний захід: Краса осені (прикмети та ознаки)

Мета: Ознайомити учнів з прикметами та ознаками осені, вчити помічати їх в природі, розкрити походження назв місяців осені; розвивати уяву, фантазію, мовлення, спостережливість, пам'ять; розвивати дослідницькі вміння та навички, логічне мислення, вміння аналізувати, узагальнювати та робити висновки; виховувати любов до природи.

Дослідницькі / проблемні запитання:

Як упізнати осінь?

Як живуть рослини восени?

Як живуть тварини восени?

Що нам дарує осінь? Чому цю пору року називають щедрою?

Завдання:

Навчити дітей спостерігати за осінніми змінами в живій та неживій природі.

Ознайомити з мистецькими творами про осінь.

Формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого.

Формувати навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті.

Формувати здоров’язбережувальну компетентність.

Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

Методично-дидактичне забезпечення: загадки, ілюстрації, осінні листки різних дерев, кольорові олівці, музичний запис «Пори року» П.І. Чайковського.

Освітні галузі: природнича, мовно-літературна, мистецька.

І. Етап орієнтації

  1. Ранкове коло

Вправа привітання «Осінні – ласкавинки».

  • А чи любите ви осінь?
  • Який зараз осінній місяць?
  • Давайте складемо хмару слів до слова Осінь.
  1. Активізація опорних знань учнів

Постановка проблеми

  • Скажіть, чи хотілося б вам зараз одягнути купальні костюми і піти купатися та загорати?

Розв’язання проблеми

Чому ми не можемо цього зробити зараз? (холодно, сонце не гріє, вже не літо, т.д.)

Діти, а ви помітили, яз змінилася природа з того часу, як ви пішли до школи?

Слухання аудіо запису.

  • Закрийте оченята і послухайте.

Початок осені завжди чарівний. Повітря стає прозоре, мов кришталь, а небо голубе-голубе. Достигають цілющі плоди шипшини, виграють яскравими барвами у сонячному промінні. Чується останній грім, що прощається з полями. Осінь, наче художник, велетенським пензлем розфарбовує у яскраві кольори плоди та листя. Ось так починається осінь. Пахне чебрецем, опеньками, спілими яблуками.

(Під час слухання учитель розвішує на дошці ілюстрації осені та дістає кошик з якого виглядають калина, осіннє листя, квіти, гриби, чебрець)

ІІ. Етап покладання мети

  1. Визначення мети і завдань заходу
  • Я думаю, ви здогадалися, що тема уроку пов’язана з прекрасною порою року і називається «Краса осені».

Вправа «Очікування»

(Діти передаючи по колу осінній листочок проговорюють свої очікування від заняття)

Учитель проговорює очікування останнім і підводить дітей до висновку:

  • Ми ознайомимося з ознаками прикметами осені, дізнаємося про осінні місяці, спробуємо відтворити уявлене за допомогою кольорових олівців. Я впевнена, що ви полюбите природу восени!

ІІІ. Етап проектування

Вчитель:

Ось на яких галявинах ми побуваємо, подорожуючи осінньою стежкою!

  1. Загадкова галявина.
  2. Інтерактивна галявина «Добери і покажи слово»
  3. Галявина «Милування»
  4. Галявина народних прикметів «Народ скаже, як зав’яже»
  5. Мистецька галявина
  6. Галявина гри «Так чи ні»

а)  - Перша галявина, з якої ми почнемо мандрувати – «Загадкова»

Відгадайте загадки

Без пензлика, без олівця

Розфарбувала деревця.

Сумно у гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль –

Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

  •                   Які слова допомогли вам відгадати загадки? (розфарбувала, жовті шати одягає, жде білу сестрицю)
  •                   Щоб потрапити на другу галявину, порахуйте скільки букв у слові ОСІНЬ, скільки звуків? (5,4)

б) - Друга галявина – інтерактивна галявина «Добери і покажи слово»

- Подивіться на ілюстрації, згадайте, що відбувається в цей час в природі. І пограємо в гру. Я буду читати речення, а ви додаєте те слово, якого не вистачатиме. Але замість того, щоб сказати слово, ви його спробуєте показати. Готові? Вперед!

Осінь. В золотистий колір вона пофарбувала … (дерева) Відлітають у теплі краї… (птахи). Часто іде … (дощ)

Підсумок гри: - Які ознаки осені ви помітили? (жовтіє листя, відлітають у теплі краї птахи, йдуть дощі)

в) – Третя галявина «Милування»

З листя золотого ми вінки сплітали,

Листок до листочка гарно добирали:

Липове – жовтеньке, з клена – червоненьке,

З білої берези листячко кругленьке

  • Сподіваюсь, що ви, готуючись до сьогоднішнього уроку, милувалися деревами, кущами, квітами, всією природою.

Робота в групах

  • Спробуйте визначити з яких дерев впали ці листочки. Покажіть одинакові листочки:

За формою

За кольором

За розміром

г) – Четверта галявина – «Народ скаже, як зав’яже»

Вчитель: Матінко-осінь полями іде,

Трійко хлоп’ят за собою веде:

Вересень, жовтень – старшенькі,

А листопад ще маленький.

1 учень: Вересень каже: «На полі, в гаю,

Я подарунки усім роздаю:

Повні грибів мої жмені,

Яблука маю в кишені»

2 учень: Жовтень говорить: «А я, погляди,

В жовту одежу вдягаю сади,

З мряки заслону розстелю,

Сонце вкладу у постелю»

3 учень: А листопад: «А я з тихим плаче

Землю поллю безкінечним дощем,

Листя стрясу з деревини,

Вистелю гори й долини»

  • Про які осінні місяці ви прослухали вірш?

Фізкальтхвилинка

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,

У травиці позбираєм.

Пострибаєм, як зайчата,

Політаєм, як пташата.

Потанцюєм трішки,

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово! А тепер – до праці знову!

Вправа: «Крісло автора»

Вересень

Слово «вересень» походить від назви вічнозеленого куща-вересу, який росте на Поліссі. Оскільки верес починає масово цвісти восени, то і перший місяць по літі назвали на його честь. Спершу вересень звався «ревун», «марев», тому що голосно перегукувалися олені. Пізніше називали «сівнем» - період сівби зернових, «маїком» - од зелені озимини. У давнину 14 вересня був перший день Нового року.

  • Лист лягає долілиць – на теплу зиму.
  • Чим тепліший в сухіший вересень, тим пізніше прийде зима.

Жовтень

Жовтнем ще відносно недавно в Україні називали дев’ятий місяць. Але у вжиткові була інша назва – «паздерник», що походить від промислу, що пов’язаний з переробкою льону та конопель. Пізніше десятий місяць жовтень ще називали «хмурень», «зазимник». А оскільки з жовтня починали справляти весілля, його охрестили і «весільником».

  • Грім у жовтні – на малосніжну, м’яку, коротку зиму.
  • Якщо до середини жовтня з беріз не осипається листя – сніг ляже пізно.

Листопад

У давнину листопад називали «братчини». Це від давнього обряду, що звався «братчина». Його справляли в листопаді. Якщо сусіди хотіли заприятелювати між собою, то купували в пасічників бджолиний рій. З весни до осені гуртом доглядали його. Зібраний мед ділили порівну. На це свято збиралися сім’ями, гуляли, чи як казали в народі, браталися. Були ще назви: «листопадень», «падолист», «напівзимник».

  • Комарі в листопаді – м’яка зима.
  • Пізній листопад – до сурової і затяжної зими.

д) – П’ята галявина – мистецька

- Якою ти уявляєш осінь?

- Послухай вірші та музичні твори про осінь.

- Намалюй до них малюнки.

  • Слухання уривків з альбому П.І.Чайковського «Пори року»
  • Словесне малювання образів (колективне)
  • Самостійна творча робота – малювання уявою (під час роботи лунає музичний запис).
  • Презентація – захист своїх робіт за бажанням учнів

ІV. Етап контрольно-оцінювальний

  1.               Групова робота

а) – Я пропоную вам об’єднатися у 3 групи. Кожна отримає завдання.

І група. – Зберіть осінній пейзаж. Гра «Пазли»

ІІ група. – Виберіть назви осінніх місяців із карток 12 місяців

ІІІ група. – Оберіть ілюстрації, де зображена осінь.

б) Презентація групових робіт.

2. Підсумок уроку

Самооцінка

  •    Якщо ваші очікування справдились повністю, - підніміть зелену картку.
  •    Якщо ваші очікування справдились частково, - підніміть жовту картку. Як ви думаєте чого?
  •    Якщо не справдились, - підніміть червону картку. Що потрібно зробити? Чого не вистачило для досягнення мети?

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткачик Світлана Ярославівна
    Завжди можна щось удосконалити, додати, змінити, якщо є першоджерело. Дякую за розробку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 березня 2022
Переглядів
2052
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку