Виховний захід "Краса природи в мистецтві".

Про матеріал
На початковому рівні ознайомлювати учнів з історією мистецтв як галуззю мистецтвознавства; надавати початкові знання про видатних художників А.І. Куїнджі та І.І. Левітана; формувати в дітей уміння сприймати твори образотворчого мистецтва; розвивати естетичні почуття, інтерес до різних технік виконання художніх творів; виховувати в учнів культуру поведінки,увагу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Виховний захід

 

 

«Краса природи в мистецтві»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Гаврилова Ірина Михайлівна

 


  Мета: на початковому рівні ознайомлювати учнів з історією мистецтв як галуззю мистецтвознавства; надавати початкові знання про видатних художників А.І. Куїнджі та І.І. Левітана; формувати в дітей уміння сприймати твори образотворчого мистецтва; розвивати естетичні почуття, інтерес до різних технік виконання художніх творів;  виховувати в учнів культуру поведінки,увагу.

 Тип: комбінований, урок – уявна екскурсія.

 Обладнання для вчителя: комп’ютер, проєктор, презентація, малюнки.

 Обладнання для учнів: акварельні фарби, олівець, папір, пензлі, сіль.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Колективна робота за завданням.

 Учитель пропонує учням за короткий проміжок часу пригадати та сформулювати засвоєні раніше знання з теми «Пейзаж», застосувавши метод побудови асоціативного куща.

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку

  Слово вчителя.

 Наш сьогоднішній урок – незвичайний. До нього ми готувалися заздалегідь, адже в ролі екскурсоводів спробуєте саме ви. А відвідаємо ми сьогодні з вашою допомогою картинні галереї де познайомимося з життям і творчістю видатних художників А.І. Куїнджі та І.І. Левітана. І в кінці нашої екскурсії виконаємо пейзаж акварельними фарбами з використанням солі.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 Група знавців творчості А.І. Куїнджі.

C:\Users\Лена\Desktop\Vasnetsov_Kuindzhi.jpgУчень-екскурсовод 1.

 Видатним представником українського пейзажного живопису є Архип Іванович Куїнджі (1842—1910), який народився в Маріуполі. Історія родини Куїнджі дуже цікава. Його батько, Іван Христофорович, був шевцем, а прізвище мав Еменджі. Це слово татарське й означає «трудова людина». Чому ж тоді Архип обрав прізвище Куїнджі? «Куїнджі» — данина сімейному переказу, за яким дід художника був золотарем. Сам Архип Куїнджі вважав себе греком і сповідував православ’я, але у родині розмовляли татарською мовою.

 Основні ефекти, які створював Куїнджі на своїх полотнах,— яскравість і барвистість. У роботах Куїнджі вражає узагальненість форм, що виявляє основні смислові акценти пейзажу. Куїнджі захоплювався природою рідного краю і розкривав інший, прихований від очей пересічного глядача, бік природи. Кожний його твір захоплює. І навіть болото, зображене Куїнджі, не можна назвати нудним і млявим: воно заворожує.

Учень-екскурсовод 2.

C:\Users\Лена\Desktop\Kuindji_rannyy_vesna.jpg «Рання весна» Полотно вабить своєю прозорістю і чистотою. Адже художник використовує пастельну палітру. Вражає масштабність простору роботи – безкрає небо, широке узлісся, поодинокі дерева. Природа очікує тепла, земля звільняється від сірого важкого снігу. Архип Куїнджі вселяє в душі своєю роботою  надію на пробудження, гармонію настрою.

Учень-екскурсовод 3.

Березовая роща Картина «Березовий гай» залучає своєю невигадливою щоденністю й у той же час відкриває чарівництво й красу в повсякденному й звичному пейзажі: стрункі берізки, ніжна зелень, пронизана золотими сонячними променями, прозоре небо. Здається, ще мить, і задзвенить гай на всі голоси, запечуть птахи, сповіщаючи про прихід дня. Чому ж знайомий і навіть звичної пейзаж торкає за душу, змушує тріпотіти серце? Художник побачив красу навколишнього світу й змусив нас задуматися про крихкість природи. Людина, втручаючись у навколишнє середовище, руйнує її, не замислюючись про наслідки. Картини, подібні цієї, учать дбайливо й тремтливо ставитися до природи, не царювати над нею, а постаратися органічно злитися з нею, знаходячи спокій і мир в душі.

 Група знавців творчості  І.І. Левітана

 Учень-екскурсовод 1.

C:\Users\Лена\Desktop\1sm.jpg«Що може бути більш трагічним, ніж відчувати безмежність навколишнього краси, щоб мати можливість бачити всі її таємниці ... і при цьому знати про вашу власну нездатність висловити ці великі відчуття ... », - Ісаак Левітан.

Ісаак Ілліч Левітан - народився в 1860 році в місті Кібарти, в невеликому містечку в Литві, в сім'ї дрібного службовця. В кінці 1860 року сім'я переїхала до Москви, де Ісаак навчався в Московському училищі живопису, скульптури і зодчества з 1873 до 1883 року. У 1875 він втратив свою матір, а через два роки і батька. Подальший період став важким у житті юного художника: йому доводилося ночувати у родичів і друзів, а іноді в порожньому класі в школі. В училищі відмовилися брати з нього плату за навчання «на знак визнання його успіхів в мистецтві».

 Пейзажі Ісаака Левітана часто називають шедеврами. Він не просто зобразив знайомі багатьом пейзажі. Іноді говорять: "Художник оспівав красу природи". Це вираження означає, що у свої картини він вклав всю силу любові. Картини Левітана дійсно повні любові до рідної природи. Вони схожі на гарну музику й на витончену поезію.

Учень-екскурсовод 2.

C:\Users\Лена\Desktop\images.jpeg Дивлячись на картину Левітана "Золота осінь", згадуєш і музику російських композиторів, і кращі рядки російської поезії про осінь. "Очей зачарування", "у багрець і золото одягнені ліси" - ці слова Пушкіна дуже підходять до "Золотий осіни".

 На полотні ми бачимо характерний російський пейзаж. Спокійний день у середині осені. Сонце світить, але вже не так яскраво. Перед очами відкривається російський простір: поля, гай, ріка. Синє з білими хмаринами небо на обрії сходиться з лінією лісу. Вузька річка з невисокими берегами перетинає картину вертикально, допомагаючи ока глядача побачити перспективу. Чіткими вертикальними мазками художник показує рух води.

 Перед нами березовий гайок. Береза - дуже мальовниче дерево. Левітан, як і багато художників, любив берези, часто зображував їх у своїх пейзажах. Осінь уже зафарбувала природу у свої осінні кольори: жовтий, золотавий жовтогарячий. Вони такі яскраві, що спочатку здається ніби вся картина написана різними тонами жовтого кольору. Але це лише на перший погляд. Придивившись, ми бачимо, що й трава на передньому плані ще зелена, тільки почала жовтіти. І далеке поле, за яким видніється кілька сільських будинків, ще зелене. І гайок на правому бережку ще бадьоро зеленіється. Але наша увага прикута саме до жовтих берізок. Їхнє листя тріпотить на вітрі, переливається як золото в сонячному світлі. Це золота осінь. Вона зачаровує красою.

Учень-екскурсовод 3.

C:\Users\Лена\Desktop\kartina_2_b.jpg На картині "Березень" художник зобразив будинок жовтого кольору. Стіни його і ґанок світяться на сонці різними відтінками фарб. На ґаночку зіщулився від сонця сніг, який, здається, ось-ось розтане. Блакитні тіні, що падають від дерев, віщують весну. А зелені ялинки весело розпрямили свої гілочки і радісно зустрічають сонечко.

 На передньому плані картини зображено проїзну дорогу. Де-не-де вона ще вкрита пухким снігом. Людини — господаря — немає біля будинку, але він живий, він є. Його сліди видно на дорозі, яка веде до дому. У дім можна увійти. Двері відчинено. Господар зараз вийде до своєї конячки, яка нетерпляче чекає на нього, щоб пробігтися по останньому снігу. Господар зараз поїде цією дорогою.

 За допомогою теплих фарб (жовтого, жовто-червоного, помаранчевого, брунатного кольору) художник створив враження сонячного дня. Він відбив красу природи, намалював життєстверджуючі, радісні образи.

 Картина пронизана веселим, життєрадісним настроєм. Створюючи картину "Березень", Левітан підстеріг особливо зворушливу хвилину в житті північної природи. У лісі серед дерев лежить глибокий сніг, повітря ще стигне від морозу, дерева оголені, і навіть перші весінні гінці ще не заглядали в ці краї. Одне слово, березень. Але що найголовніше? Березень цей вічний, тому що й полотно Ісаака Левітана, який зобразив цю неповторну красу, є безсмертним.

 Слово вчителя.

 Творчість цих художників займає особливе місце в розвитку образотворчого мистецтва. Їхні твори розкрили неперевершену красу природи. Ці пейзажі несуть у собі не лише образ природи, але також є вираженням душевного стану людини. Саме їхній живопис збагачує наше сприйняття природи досвідом художнього бачення.

V. Практична робота учнів.

 Виконання учнями пейзажу акварельними фарбами, з використанням кухонної солі.

 Учні влаштовують виставку своїх робіт. Учитель разом з учнями аналізує й оцінює роботи.

VІ. Домашнє завдання. 

 Продумати техніку виконання майбутнього малюнка.

 

docx
Додано
5 квітня 2023
Переглядів
868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку