Робота в групах(Учні об’єднуються в чотири групи методом «броунівського руху»)Перша група учнів пояснює, кого ми називаємо «конфліктною людиною». Друга група пояснює, що означає «конфліктна ситуація». Третя група з'ясовує значення слова «інцидент». Четверта група пояснює значення слова «компроміс».(Учні дають короткі відповіді на запитання. Висловлювання не оцінюються й не обговорюються. Необхідні матеріали: кольорові картки, фломастери, скоч. Викладач записує основні думки на заздалегідь приготовлених кольорових картках.)
Визначте за описом результативності, про яку стратегію йдеться.1. Ця стратегія використовується, якщо ціна питання невелика або потрібна пауза для ухвалення рішення. При такому типі поведінки в конфлікті зберігаються стосунки, жодна із сторін не отримує переваги, конфлікт не вирішений, а тільки пригашений. Ця стратегія є найефективнішою, тому що в цьому випадку виграють обидві сторони. Стратегія зміцнює стосунки і приносить вигоду обом сторонам. Ця стратегія доречна, коли заради збереження стосунків людину готова жертвувати своєю вигодою. В цьому випадку сторона, що йде на поступки, програє іншій стороні. Збереження істинних партнерських стосунків у цьому випадку проблематичне.
Правила попередження конфліктів:не приховуйте доброго відношення до людей, не скупіться на похвалу товаришам;не розмовляйте відразу з напруженою, збудженою людиною;постарайтеся подивитися на проблему очима опонента, « встати на його місце»;вмійте примусити себе мовчати, коли вас зачіпають в дрібній сварці, будьте вище за дріб´язкові суперечки;перш ніж сказати про неприємне, постарайтеся створити доброзичливу атмосферу, відзначте заслуги людини, його вдалі вчинки;те, що справжні чоловіки вирішують суперечки бійкою – міф, тільки сильна і впевнена в собі людина здатна вийти із конфлікту без сутички.
ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТУ. Має три вірогідні варіанти: поступки однієї із сторін, що закінчується підкоренням однієї зі сторін або її знищенням; компроміс як результат рівності конфліктуючих сил; учасники конфлікту самі стають жертвами третьої сторони, яка раніше не приймала участі в конфлікті.
Творча вправа Закінчіть речення:- Найголовніше, щоб обидві сторони бажали....- Розберіться в істинних причинах і зосередьте увагу на проблемі й на тому....- Пробачення допоможе звільнитися від того негативу....- Дайте можливість партнерові висловитися.... - Надайте співрозмовникові психологічну паузу....- Визнавайте свої помилки до того, як співрозмовник почне вас....- Не поспішайте-реагувати на чуже....- Ідіть на всі можливі....- Не критикуйте особистість партнера. Ніколи не завдавайте емоційної....- Поступайтеся в дрібницях, щоб добитися....- Створіть можливість гідного виходу з конфлікту, щоб «берегти....- Не уникайте конфліктів (вони неминучі!), а намагайтеся їх....- Пам'ятайте, що безвихідних ситуацій....
Метод «Світлофор »(Необхідні матеріали: картки зеленого, жовтого і червоного кольорів для кожного учня, ватман, скоч.)Учні вибирають картку того кольору, який, на їхню думку, відповідає оцінці години спілкування. Учні наклеюють картки на лист ватману, групуючи їх за кольором: зелений - позитивно, жовтий - нейтрально, червоний - негативно. Виходить кольорова картина, що відбиває оцінку заходу.