Виховний захід "Культура спілкування та управління конфліктами"

Про матеріал
Виховний захід "Культура спілкування та управління конфліктами". Жодна людина нашої планети незможе існувати без спілкування. Але ж в кожної людини свій характер, темперамент, тип поведінки. А це може призвести до виникнення конфліктних ситуацій. Тому потрібно навчити дітей правильно поводити під час конфліктів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Культура спілкування та управління конфліктами. Жарік Світлана Вікторівна

Номер слайду 2

Жити - значить мати проблеми. Вирішувати їх - значить рости інтелектуально. (Дж. П. Гілфорд, психолог).

Номер слайду 3

Гра «Вітання»Вітаються одне з одним, але не просто так, а фантазуючи при цьому. Як подати руку? Як близько підійти? Який вираз обличчя буде при цьому?(Учні ходять по класу мовчки, ні з ким не розмовляючи — це підвищує концентрацію уваги й надає дії привабливості новизни.)

Номер слайду 4

Вправа «Асоціативний кущ»

Номер слайду 5

Робота в групах(Учні об’єднуються в чотири групи методом «броунівського руху»)Перша група учнів пояснює, кого ми називаємо «конфліктною людиною». Друга група пояснює, що означає «конфліктна ситуація». Третя група з'ясовує значення слова «інцидент». Четверта група пояснює значення слова «компроміс».(Учні дають короткі відповіді на запитання. Висловлювання не оцінюються й не обговорюються. Необхідні матеріали: кольорові картки, фломастери, скоч. Викладач записує основні думки на заздалегідь приготовлених кольорових картках.)

Номер слайду 6

ЩО ТАКЕ «КОНФЛІКТ»?З латини: conflictus - зіткнення, сутичка. Конфлікт - зіткнення протилежних інтересів.

Номер слайду 7

Виникнення конфліктної ситуації, її гострота, схильність до розвитку чи, навпаки, до згасання, залежить від особистих якостей людей, які беруть участь у ситуації.

Номер слайду 8

Основні причин конфліктів: Хамство;Жорстокість;Озлобленість;Грубість.

Номер слайду 9

Тест «Наскільки ви конфліктні?»

Номер слайду 10

ПРИЧИНИ КОНФЛІКТІВрозподіл ресурсів;різниця у цілях; взаємозалежність у досягненні результату;різниця в уяві та цінностях;незадовільні комунікації; різниця у досвіді та манері поведінки; різка зміна подій чи умов.

Номер слайду 11

ФУНКЦІЇ КОНФЛІКТУ ПОЗИТИВНІСоціально-діагностична. РегулюючаІнтегративнаІнноваційна. Комунікативна. Соціально-психологічна НЕГАТИВНІДестабілізуюча. Дезорганізуюча. Надлишково-витратна

Номер слайду 12

Але при цьому конфлікт швидко вирішується, якщо хоча б один з учасників конфліктної ситуації володіє стратегіями поведінки в конфліктних ситуаціях.

Номер слайду 13

СТРАТЕГІЇ ПОВЕДІНКИ В КОНФЛІКТІПристосування («ведмежатко») - згладжування протиріч, навіть на шкоду власним інтересам.

Номер слайду 14

Компроміс («лисиця») - взаємні поступки, при яких кожна сторона щось виграє, і щось втрачає.

Номер слайду 15

Співробітництво («сова») - спільне вироблення рішень, що максимально задовольняють інтереси усіх сторін.

Номер слайду 16

Ігнорування («черепаха») - спроба (або прагнення) виходу з конфліктної ситуації, не вирішуючи її, відсутність прагнення до кооперації та спроб досягнути власних цілей.

Номер слайду 17

Суперництво («акула») - відкрита боротьба за свої інтереси всупереч інтересам супротивної сторони, завзяте відстоювання своєї позиції.

Номер слайду 18

Визначте за описом результативності, про яку стратегію йдеться.1. Ця стратегія використовується, якщо ціна питання невелика або потрібна пауза для ухвалення рішення. При такому типі поведінки в конфлікті зберігаються стосунки, жодна із сторін не отримує переваги, конфлікт не вирішений, а тільки пригашений. Ця стратегія є найефективнішою, тому що в цьому випадку виграють обидві сторони. Стратегія зміцнює стосунки і приносить вигоду обом сторонам. Ця стратегія доречна, коли заради збереження стосунків людину готова жертвувати своєю вигодою. В цьому випадку сторона, що йде на поступки, програє іншій стороні. Збереження істинних партнерських стосунків у цьому випадку проблематичне.

Номер слайду 19

Основне завдання вчителя пояснити учням як почувають себе усі сторони конфлікту. Це допоможе учням вчитися уникати конфліктів у подальшому житті. Для цього використовується вправа „Айсберг”.

Номер слайду 20

Правила попередження конфліктів:не приховуйте доброго відношення до людей, не скупіться на похвалу товаришам;не розмовляйте відразу з напруженою, збудженою людиною;постарайтеся подивитися на проблему очима опонента, « встати на його місце»;вмійте примусити себе мовчати, коли вас зачіпають в дрібній сварці, будьте вище за дріб´язкові суперечки;перш ніж сказати про неприємне, постарайтеся створити доброзичливу атмосферу, відзначте заслуги людини, його вдалі вчинки;те, що справжні чоловіки вирішують суперечки бійкою – міф, тільки сильна і впевнена в собі людина здатна вийти із конфлікту без сутички.

Номер слайду 21

ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТУ. Має три вірогідні варіанти: поступки однієї із сторін, що закінчується підкоренням однієї зі сторін або її знищенням; компроміс як результат рівності конфліктуючих сил; учасники конфлікту самі стають жертвами третьої сторони, яка раніше не приймала участі в конфлікті.

Номер слайду 22

Вчимося говорити, слухати та чути!!!

Номер слайду 23

Вирішуємо всі проблеми мирно!!!

Номер слайду 24

Працюємо в команді для досягнення мети

Номер слайду 25

Поважаємо один одного!!!

Номер слайду 26

Спілкутеся з друзями, так як хочете, щоб дружили з вами!!!

Номер слайду 27

Відповідаємо за свої вчинки!

Номер слайду 28

Схема ПОДОЛАННЯ КОНФЛІКТУ

Номер слайду 29

Творча вправа Закінчіть речення:- Найголовніше, щоб обидві сторони бажали....- Розберіться в істинних причинах і зосередьте увагу на проблемі й на тому....- Пробачення допоможе звільнитися від того негативу....- Дайте можливість партнерові висловитися.... - Надайте співрозмовникові психологічну паузу....- Визнавайте свої помилки до того, як співрозмовник почне вас....- Не поспішайте-реагувати на чуже....- Ідіть на всі можливі....- Не критикуйте особистість партнера. Ніколи не завдавайте емоційної....- Поступайтеся в дрібницях, щоб добитися....- Створіть можливість гідного виходу з конфлікту, щоб «берегти....- Не уникайте конфліктів (вони неминучі!), а намагайтеся їх....- Пам'ятайте, що безвихідних ситуацій....

Номер слайду 30

Метод «Світлофор »(Необхідні матеріали: картки зеленого, жовтого і червоного кольорів для кожного учня, ватман, скоч.)Учні вибирають картку того кольору, який, на їхню думку, відповідає оцінці години спілкування. Учні наклеюють картки на лист ватману, групуючи їх за кольором: зелений - позитивно, жовтий - нейтрально, червоний - негативно. Виходить кольорова картина, що відбиває оцінку заходу.

Номер слайду 31

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зосімчук Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1251
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку