Знайомити дітей з поняттям «вогонь»; формувати уявлення про причини виникнення пожеж та її наслідки; вчити правильно діяти у випадку виявлення пожежі вдома та на інших об'єктах; розвивати навички самозахисту, логічне мислення; виховувати обережність, розсудливість, пильність, почуття відповідальності за свої вчинки, інтерес і повагу до професії пожежних.
Орільська філія Орільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Лозівської районної ради
Харківської області
Виховний захід у 2 класі
«Легко вогник запалити та не легко загасити»
вчитель початкових класів
Співак Марина Миколаївна
2018
ТЕМА: Легко вогник запалити та не легко загасити.
МЕТА: продовжувати знайомити дітей з поняттям «вогонь»; формувати уявлення про причини виникнення пожеж та її наслідки; вчити правильно діяти у випадку виявлення пожежі вдома та на інших об’єктах; розвивати навички самозахисту, логічне мислення; виховувати обережність, розсудливість, пильність, почуття відповідальності за свої вчинки, інтерес і повагу до професії пожежних.
ОБЛАДНАННЯ : ілюстрації-пазли, пам’ятки, предметні малюнки вогників, малюнки для роботи в групах, презентація «Правила пожежної безпеки», мультфільм «Фіксики. Вогнегасник», комп’ютер, проектор, пожежна машина.
ХІД ЗАХОДУ
Девіз: Хай дитина знає кожна-
Жартувать з вогнем не можна !
І. Організаційний момент.
Всіх у класі вітаємо щиро,
Зичимо щастя, здоров’я і миру!
ІІ. Основна частина.
За традицією кожна наша виховна година починається з чарівної скриньки . От і сьогодні ми з вами постараємося відгадати, що ж знаходиться в цій незвичайній скриньці, щоб дізнатись тему нашої зустрічі.
Шипить, злиться, води боїться.(вогонь)
Без крил, без рук, без ніг, а вгору піднімається.(дим)
Він завжди на гвіздочку, має червону сорочку
І вогонь блокує вміло в білій і пухнастій піні.(вогнегасник)
Із піщинок наш дружок, а зовуть його…(пісок)
Буває хмаркою вона, сніжинкою буває.
Бува як скло крихка й тверда,
Та більш рідка буває.
Найважливіша в пожежного зброя
З нею завжди він іде до бою.(вода)
Вчитель: Якою спільною темою об’єднані слова, що ми назвали? Так, це вогонь. І тема нашої зустрічі звучить так: «Легко вогник запалити, та не легко загасити». А що ви знаєте про вогонь, який він буває?
ВОГОНЬ ДОБРИЙ |
ВОГОНЬ ЗЛИЙ |
приготування їжі |
пожежа в лісі |
обігрів помешкання |
феєрверки, бенгальські вогні |
вічний вогонь |
гра з сірниками |
освітлення |
покинуте вогнище |
пече хліб |
гинуть люди і тварини |
ріже сталь |
|
Вчитель: Вогонь нам служить з давніх часів, коли первісні люди чекали блискавки з небес і вогню. Без вогню неможливе життя на землі. Він потрібен всюди: вдома, в школі, на заводах і фабриках. Навіть польоти реактивних лайнерів і космічних кораблів стали можливими лише тоді, коли людина освоїла і уміло стала використовувати могутню силу вогню. А ще вогонь може стати символом. З гордістю і шаною дивляться люди на Вічний вогонь біля пам’ятників героям, які віддали своє життя за Батьківщину. Вогонь запалений від променів сонця в далекій Олімпії несуть у факельній естафеті, віддаючи шану мирним традиціям. Маленькі свічечки, запалені від Пасхальної свічки символізують надію на вічне життя. Ось яку користь приносить вогонь.
1 учень Знають всі- без вогню людині
Не прожить ні єдиної днини!
При вогні все довкола нам видно,
Гріє він нас і взимку і влітку.
Подивіться-но, друзі, навкруг:
Нам вогонь- найнадійніший друг!
2 учень Та коли обережність забудем,
Він стає тоді ворогом людям!
Хоч вогонь нам друг- дивись,
Коли будеш пустувати, недалеко до біди
Від вогню добра не жди!
УЧИТЕЛЬ: Щоб переконати вас, шановні діти, в тому, що з вогнем треба бути обережним я пропоную переглянути дуже цікаві слайди.
Я думаю що тепер ви знаєте як треба діяти коли у вас загориться електроприлад, чи на вас загориться одяг.
Розмістити малюнки в порядку послідовності виконання дій у надзвичайній ситуації.
1 група У вас загорівся телевізор. Ваші дії.
2 група Ви побачили людину в палаючому одязі. Ваші дії.
Презентація дитячих робіт.
УЧИТЕЛЬ: Так, діти, пожежа-це лихо. А що ж означає слово «пожежа»? Звернемося до нашого Всезнайки.
ВСЕЗНАЙКО: Пожежа- стихійне лихо, під час якого вогонь виходить з-під контролю людини і призводить до матеріальної шкоди, а часто й до загибелі людей. Щоб не виникла пожежа, треба знати і виконувати правила пожежної безпеки.
УЧИТЕЛЬ: Дякуємо Всезнайці. ЦІ правила знаємо ми, люди, а також їх знають герої наших улюблених мультфільмів.
УЧИТЕЛЬ: Хто був уважним, той помітив, що номер для виклику пожежних прозвучав не зовсім точно. Давайте назвемо за яким номером треба телефонувати до пожежної частини.
У житті місце для подвигу є завжди: хтось витягнув з ополонки дівчинку, хтось виніс з палаючого будинку дітей. Ми називаємо таких людей-героями.
Є така професія- пожежник. Значення цього слова нам допоможе з’ясувати наш Всезнайко.
ВСЕЗНАЙКО: Пожежні- професія героїчна. Це мужні, безстрашні бійці. Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку. Їх називають бійцями вогняного фронту, адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека.
УЧИТЕЛЬ: Дякуємо нашому Всезнайці. У випадку пожежі кожен з вас повинен зуміти викликати пожежних. Для цього ми познайомимося з дуже важливою пам’яткою.
УЧИТЕЛЬ: Молодці! Я впевнена, що викликати пожежних ви вже зумієте.
ІІІ. Заключна частина.
УЧИТЕЛЬ: Ми сьогодні плідно попрацювали. Я впевнена, що у випадку пожежі ви знаєте як треба діяти. Головне- пам’ятайте: ні в якому разі не піддавайтеся паніці, не втрачайте голови, не стрибайте з вікна в багатоповерхівці! І знайте, що вогник легко запалити та не легко загасити!
УЧНІ:
ХОРОМ: Правила запам’ятайте,
Їх в житті не забувайте!
Всезнайко роздає всім учасникам заходу «Пам’ятки».