Виховний захід "Математична гра"

Про матеріал

Даний захід є універсальним, так як підходить для різного віку дітей. Також дуже зручно проводити такі собі розвиваючі хвилинки, беручи до уваги тільки деякі завдання.

Перегляд файлу

Математична гра

« Наодинці з математикою»

Мета і завдання:

•розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки;

•розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у складних ситуаціях і нестандартно підходити до вирішення проблем;

•виховувати самостійність, активність і культуру поведінки;

•підвищувати інтерес до математики;

•виховувати почуття колективізму, взаємоповаги і взаємодопомоги, почуття відповідальності, згуртовувати учнівський колектив;

•формувати навички змістовного проведення вільного часу.

Клас ділиться на дві команди. Гра проводиться між командами, капітанами та вболівальниками. Капітани із бейджиками на грудях. За перемогу в кожному турі команда отримує відповідний бал. Лічильна комісія (члени журі) підбиває підсумки після кожного туру із занесенням результатів до таблиці оцінювання.


ХІД ГРИ


І тур. Розминка.

  Кожній команді по черзі задаються питання, на які вони повинні відповісти. Якщо команда не знає відповіді, або відповіла неправильно, то право відповіді отримує друга команда. (Правильна відповідь на 1 питання оцінюється в 1 бал, неправильна відповідь – нуль балів)

Питання:

1.Який ключ не відкриє замок? (Скрипічний, журавлиний)

2.Яку траву і в темряві впізнаєш? (Кропиву)

3.Із якого посуду не їдять? (Із пустого)

4.Скільки яєць можна з’їсти натщесерце? (Одне)

5.Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг. Скільки він буде важити, стоячи на двох ногах? (5 кг)

6.На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)

7.У батьків 6 синів. Кожен має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї (7)

8.Каталися 2 синів на триколісних велосипедах, а батько на двоколісному. Скільки всього було колес? (8)

9.З-під тину видно 6 пар кінських ніг. Скільки цих тварин у дворі? (3)

10.Троє коней пробігли шлях 30 км. Скільки пробіг кожний кінь? (30 км)

11.Яке число наказує, що роби? (Три)

12.Скільки одиниць у дюжині? (12) або (одна, якщо дивитися на запис 12)

13.Коли доба коротша: взимку чи влітку? (Однакова, що влітку, що взимку)

14.Дід, бабка, онучка, собачка Жучка, кішка, мишка тягли-тягли і витягли ріпку. Скільки очей побачило ріпку? (12)

15.Іванко додав два числа, а Оленка перемножила ці числа. Отримали один і той же результат. Що це за числа? (2 і 2)

16.Яким по порядку стоїть “Ь”(м’який знак) в назві першого місяця осені? (8, бо вересень)

17. Найменше тризначне число? (100)

Додаткові питання:

- Скільки вух у трьох корів? (6)

- Скільки музикантів у квартеті? (4)

- Найбільше двозначне число? (99)

- З’їсти пуд солі означає: з’їсти … Скільки це в кілограмах? (16 кг)

Члени журі підводять підсумки в балах і команді, яка виграла в цьому турі, оголошується титул «найкмітливіші».

II тур. «Великий ерудит»

На початку туру командам дають задачі, які слід розв’язати. Поки кілька гравців розв’язують ці задачі, решта кожної команди відповідає на питання.                                                                                   

     Задача 1.  Чоловік їде у вагоні і йому сниться, що він сидить на підлозі, а дошки летять у безодню. Чоловік лишився на одній дошці, що йому треба зробити, аби не впасти. ( Прокинутись.)                                                                                                                   

      Задача 2.  . Серед горба осел, з одногу боку горба вогонь горить, з другого ліс густий, з третього глибоке озеро. Лісом піти - осел роги поламає, вогнем - згорить, через озеро - не вміє плавати, утопиться. Куди ослові пройти? . (Лісом, бо в нього ріг нема) 

За правильно розв’язану 1 задачу – 5 балів, за 2 задачу – 10 балів.
Задається питання, відповідає та команда, в якій гравець першим підняв руку. Якщо ж після підняття руки гравець не може відразу відповісти, то із загальної кількості набраних цією командою балів знімається 1 бал.

  1. Без чого хату не можна збудувати? (Без стуку. )
  2.  Що важче: пуд пір'я чи пуд заліза?( Однаково.  )
  3. На небі одна, на землі немає, у баби дві, у дівки нема. (Літера "Б".)
  4.  Як написати " м'ясо без кісток", щоб було чотири букви? . (Язик. )
  5. На фізкультурі учні стоять у шерензі довжиною 25 м на відстані 1 м один від одного. Скільки учнів у класі? (26)
  6. Назвати 5 днів підряд, не називаючи ні числа, ні дня тижня. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)
  7. Розділіть число 1888 навпіл так, щоб отримали по 1000. (1888)
  8. Зайці пилять дерев’яну колоду. Вони зробили 10 розпилів. Скільки утворилося полін? (11) 

 

 Членами журі підводяться підсумки туру і команді, яка виграла присвоюється титул «найерудованіші».

 ІІІ тур. Конкурс “Художники”.

Цей конкурс проводиться під час змагання капітанів. Команді необхідно намалювати картину, використовуючи лише математичні фігури, символи, знаки, цифри і т.д.

Максимальна кількість балів за цей конкурс 10 балів. Титул «найталановитіші» отримує команда, яка набрала більшу кількість балів. Результати заносяться у таблицю оцінювання на дошці.

ІV тур. Змагання капітанів.

Капітанам кожної команди по черзі задаються питання, на які вони повинні відповісти. Якщо капітан однієї команди не знає відповіді, або відповів неправильно, то право відповіді на це запитання отримує капітан другої команди.                                                                                               

  Питання:
1.Коли частка дорівнює 1? (коли число ділять саме на себе)

2.Скільки метрів у сантиметрі? (ніскільки)

3.Скільки нулів містить запис 1млрд? (1 000 000 000 – дев’ять нулів)

4.На яке число не можна ділити? (на нуль)

5.Як знайти невідомий доданок? (треба від суми відняти відомий доданок)

6.Фігуру, що складається з двох променів, які мають спільний початок, називають... (кутом)

7.Частина прямої, що має початок і не має кінця, є... (промінь)

8.Скільки прямих можна провести через дві точки? (одну)

9.Хлопчик ліг спати о 8-ій годині вечора і поставив будильник так, щоб він

задзвенів о 9-ій годині ранку. Скільки часу проспить хлопчик? (1 годину)

10.Уяви, що ти машиніст потяга. Потяг рухається зі швидкістю 60 км/год. У дорозі він був 7 год. Скільки років машиністу? (скільки відповідаючому)                                 

      За кожну правильну відповідь капітани отримують по 2 бали. Капітан-переможець отримує титул «найрозумніший капітан» на зірочці, яку прикріплюють на груди.

ІV тур. Гра із вболівальниками.

                                                                      

1.Прочитайте ребуси. (Ребуси записано на плакатах.) 1) «40 а»; (сорока) 2) «100 вп»; (стовп) 3) «7'я» (сім’я) .

2.  Хто показує кожному його обличчя, бо не має власного? (Дзеркало.)

 3.Як правильно сказати: «7 плюс 5 дорівнює одинадцяти» чи «Сім плюс п'ять дорівнює одинадцять»? (буде 12, а не 11)

4.Кришка стола має 4 кути. Якщо один з кутів відпиляти, то скільки кутів буде у кришки? (5 кутів)

5.Одне яйце вариться 10 хв. Скільки хвилин варитимуться 5 яєць? (10 хв)

6.Що за цифра акробатка? Як на голову встає – на 3 меншою стає. (А зовуть її 9-ка)

За кожну правильну відповідь вболівальники отримують зірочку із 1 балом, які вони можуть передати тій команді, за яку вболівають. Команда, якій більше передали балів, отримує титул «найсимпатичніші».

V тур. «Риторика».

 Щоб донести свою думку до слухача, потрібно ясно, чітко та виразно вимовляти слова. Тому стародавні математики тренувалися у риториці. Ваше завдання – чітко, ясно і швидко сказати скоромовку 3 рази, за що ви можете отримати до 3 балів. (Від кожної команди вибирають по 2 учасники). Якщо ж учасник збився, то він сідає на місце Скоромовка:

До ворони на урок прилетіло 7 сорок.

 А із них лиш 3 сороки усі вивчили уроки.

  Скільки ледарів сорок прилетело на урок ? (4)

«Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок — сорок морок».

 Команда-переможець отримує титул «найкращі ритористи».

Команда-переможець отримує титул «найуважніші».

Підсумки гри


А зараз слово має журі. (Журі повідомляє результати.)
Щиро вітаємо переможців. Дякуємо всім, хто брав участь у грі та у підготовці до неї, а також уболівальникам і журі.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гаркуша Ольга Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
2710
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку