«Теорія ймовірності» Не наділяйте дітей готовими формулами, формула – порожнеча,

Про матеріал

Інтегрований урок з використанням біоадекватних технологій.

Не наділяйте дітей готовими формулами,

формула – порожнеча,

збагатіть їх образами й картинками,

не обтяжуйте дітей мертвим вантажем фактів,

навчіть їх прийомам, способам, які допоможуть їм

розуміти світ.

Антуан де Сент-Екзюпері.
Перегляд файлу

 

 

                                           Образотворче мистецтво та алгебра у «6» класі

                                                   урок був проведений 08.12. 2010р.

                                                  вчителями: обр. м-во  Ящишин Т.І.

                                                  та математики Орос Н.Т.

 

6 клас.       Інтегрований урок з використанням

                           біоадекватних технологій.

                       «Теорія ймовірності»

                                        Не наділяйте дітей готовими формулами,

                                       формула – порожнеча,

                                     збагатіть їх образами й картинками,

                                   не обтяжуйте дітей мертвим вантажем фактів,

                                  навчіть їх прийомам, способам, які допоможуть їм

                                    розуміти світ.

                                                                                  Антуан де Сент-Екзюпері.

Тема . «Теорія ймовірності»

                       Випадкові, вірогідні та неможливі події.

Мета: сформувати уявлення учнів про зміст таких понять, як теорія ймовірностей, випадкова, вірогідна та неможлива подія ; навчитись наводити приклади випадкових подій, класифікувати події за ступенем ймовірності того, що вони відбудуться ; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу ; виховувати наполегливість, працелюбність; розвивати вміння аналізувати інформацію.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

                                       ХІД УРОКУ.

І. Розминка.

Слово вчителя :«Сьогодні на уроці ми працюватимемо разом і кожному з вас я хочу побажати , щоб на уроці ви були :

У –усміхненими,
С- сміливими,
П – прогресивними,
І – ініціативними,
Х – хоробрими.
Іншими словами, я бажаю вам УСПІХУ!

Які ж складові успіху ?»

Діти висувають пропозиції: «співпраця», «увага», «самоконтроль». Вчитель підводить учнів до розуміння того, що ці рецепти можна використати на уроці для досягнення успіху.

ІІ.Обгрунтування навчання.

Для досягнення успіху нам потрібно сформулювати мету .Вона полягає в тому, щоб познайомитись із змістом таких понять, як теорія ймовірностей, випадкова, вірогідна та неможлива подія, та навчитись їх розрізняти.

Мотивація навчання.

Вступна бесіда за планом:

вчитель образотворчого м-ва; зачитує текст,демонструє малюнки;

Коли мав я шість років, у книжці під назвою «Билиці» — там про тропічні ліси розповідалося — побачив якось химерний малюнок. На малюнку здоровезний удав ковтав якогось хижака. Ось копія того малюнка.

Антуан де Сент-Екзюпері, МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ, мал.1

У книжці було написано: «Удав ковтає свою жертву цілою, не прожовуючи. Після цього він не може й ворухнутися, спить собі півроку, аж поки перетравить їжу».

Я чимало думав про сповнене пригод життя в джунглях та й собі намалював кольоровим олівцем мій перший малюнок. Малюнок № 1. Ось що я зобразив.

Антуан де Сент-Екзюпері, МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ, мал.2

Я показав цей твір дорослим і спитав, чи не лякає він їх.

А мені на те:

— Чого б то капелюх нас лякав?

Але ж то був не капелюх. То був удав, що проковтнув слона. Тоді я зобразив удава в розрізі, аби дорослим було зрозуміліше. Їм завжди треба все тлумачити. Ось мій малюнок № 2.

Антуан де Сент-Екзюпері, МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ, мал.3

Дорослі порадили мені не малювати більше гаддя ні в натурі, ні в розрізі, а краще цікавитися географією, історією, математикою та граматикою. Отак і сталося, що я в шість років зрікся блискучої малярської кар'єри. Зазнавши провалу з малюнками № 1 і №2, я геть зневірився в собі. Дорослі такі нетямовиті, а діти просто не в змозі розжовувати їм усе.

      Вч. Обр. М-ва.   Для того , щоб виконати наступний етап уроку нам потрібно    створити фарби.  З допомогою  цих фарб вам необхідно буде створити творчу роботу технікою кляксографії.  Беремо наступні інгредієнти:

Беремо муку   ( мука це хліб, а хліб всьому голова);

Додаємо сіль   ( всім відомо , що навчаючись скоштуємо не один пуд солі);

Щоб все в нас в роботі клеїлось добавляємо клей ПВА;

Щоб в роботі було все як по маслу потрібно додати олії;

І на кінець , щоб втамувати спрагу доливаємо води.

  До приготованої  суміші добавляємо барвників.  Ось і готові наші  чарівні фарби  для того , щоб створити  роботи нетрадиційною технікою – кляксографією. Абсолютно вільно, безглуздо водячи рукою фарбами по аркушу паперу ,використовуючи різні кольори, малюємо складний малюнок із клякс, пробуємо «розгледіти» в «каляки-маляки» якийсь образ і усвідомлено розвиваємо його - використовуючи певні фарби виділяємо контури, замальовує ділянки, пишемо короткий коментар або розповідь. Коли все буде готово, спробуйте описати свої творіння, давши кожному малюнку назву і невелику характеристику.

Учні виконують завдання, а вчитель зачитує наступний уривок.

II

.Уявіть собі мій подив, коли на зорі мене збудив якийсь чудний голосочок.

Він сказав:

— Прошу... намалюй мені баранця.

— Га?

— Намалюй мені баранця...

Я скочив, наче мене громом ударило. Старанно протер очі. Пильно роззирнувся навкруг. I побачив дивовижного хлопчика, що поважно мене розглядав. Ось його найкращий портрет, якого мені пощастило згодом намалювати.

Антуан де Сент-Екзюпері, МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ, мал.4

 Та, звісно, на моєму малюнку він далеко не такий гарний, як був насправді. Не я тут виною. Коли я мав шість років, дорослі відбили у мене охоту до того, щоб стати художником, і я тільки й навчився, що малювати удавів — у натурі та в розрізі.

Отож я виряченими від подиву очима дивився на цю прояву. Не забувайте, що я був за тридев'ять земель, на безлюдді. А проте зовсім не здавалося, щоб це хлоп'я заблукало або вкрай зморилося чи вмирає з голоду, спраги або зі страху. На око годі було сказати, що це дитина, яка загубилася серед пустелі, запропастилася край світу. Нарешті до мене вернулася мова, і я сказав:

— А... що ти тут робиш?

Та він знову попросив тихо й вельми поважно:

— Прошу... намалюй мені баранця...

Таємнича поява так вразила мене, що я не посмів одмовитися. I хоч яким безглуздям це могло здатися тут, за тридев'ять земель від людей, коли на мене чигала смерть, я добув із кишені аркуш паперу та самописку. Але одразу ж згадав, що вчився передусім географії, історії, математики та граматики, і сказав хлопцеві (трохи навіть сердито), що не вмію малювати. Він одмовив:

— Байдуже. Намалюй мені баранця.

Я зроду не малював баранів і тому відтворив для нього один із двох малюнків, що тільки й умів малювати: удава в натурі. I здивувався непомалу, коли хлоп'я одмовило:

— Та ні! Я не хочу слона в удаві. Удав дуже небезпечний, а слон надто здоровенний. У мене все маленьке. Мені треба баранця. Намалюй баранця.

I я намалював.

Антуан де Сент-Екзюпері, МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ, мал.5

Він глянув пильно та й каже:

— Ні! Цей баранець зовсім хирявий. Намалюй іншого.

Я намалював.

Мій приятель усміхнувся лагідно й поблажливо:

— Ти ж добре бачиш — це не баранець, а баранисько. Ще й рогатий...

Тоді я зобразив ще одного.

Антуан де Сент-Екзюпері, МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ, мал.6

Та він забракував і цей малюнок:

— Це надто старий. Я хочу такого баранця, щоб жив довго.

I тут мені терпець урвався — адже треба було якнайхутчій розбирати й лагодити двигун, — і я награмузляв такий малюнок.

Антуан де Сент-Екзюпері, МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ, мал.7

I заявив:

- Ось тобі ящик. А в ньому той баранець, який тобі до вподоби.

Антуан де Сент-Екзюпері, МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ, мал.8

Я був неабияк вражений, побачивши, як заяснів мій юний суддя:

— Саме такого я й хотів! Як ти гадаєш, багато паші треба для цього баранця?

— А хіба що?

— Таж у мене вдома все маленьке.

— Йому, певне, вистачить. Я дав тобі зовсім маленького баранчика.

Хлопчик схилив голову над малюнком.

— Не такий він і маленький! Гляньно, він заснув...

Так я познайомився з маленьким принцом.

По завершенню роботи учні демонструють свої витвори, розглядають, діляться враженням від побаченого.

Далі вч. математики продовжує розглядати з учнями події теорія ймовірності.
Випадкові досліди в повсякденному житті. Приклади таких дослідів.
Розділ математики, що вивчає випадкові досліди – теорія ймовірностей.
Історична довідка.
ІІІ. Актуалізація.

Нагадати учням, що на запитання про події, які відбуваються в нашому житті, не завжди можна дати коротку відповідь «так» чи «ні». Частіше відповіді можна сформулювати так: «можливо, так», «мабуть, ні» .Наприклад, як ви відповідатимете на запитання:

1.Чи викличуть вас завтра на уроці математики ?

2. Чи піде до вечора дощ ?

3.Чи виграє у черговому футбольному матчі команда «Шахтар» ?

4. На столі лежать жовті і червоні яблука. Чи можна навмання, не дивлячись,

взяти червоне яблуко ?

Очевидно, що на більшість запитань ви дали відповідь: «може бути», або

«мабуть, ні». Тобто події, про які йде мова, можуть відбутися, або не відбутися.

ІV. Усвідомлення змісту.

Фронтальна бесіда :

1. Теорія ймовірностей як наука. Що вивчає теорія ймовірностей ?

2. Основні поняття теорії ймовірностей : подія, випробування.

3. Приклади випробувань і подій.

4. Враховуючи тему уроку , визначте, як називаються події, які можуть відбутися за певних умов, або не відбутися ?

5. Як, на вашу думку, називаються події, які ніколи не відбуваються ?

6. Як називаються події, які завжди відбуваються ?

Отже, в теорії ймовірності ми маємо справу з трьома видами подій:

а) вірогідні;

б) неможливі;

в) випадкові.

Наше завдання –навчитися їх розрізняти.

V. Осмислення нового матеріалу.

1. Розв’язування задач.

Усно (кожне завдання оцінюється в 1 бал)

У скриньці лежать 2 білих, 2 чорних і 2 червоних кулики. Чи можна вийняти кулі всіх трьох кольорів, якщо:

а) вийняти одну чи дві кульки ?

б) вийняти 5 чи 6 кульок ?

в) вийняти 3 чи 4 кулі ?

Дайте відповідь , використовуючи слова «так точно», «ні потім», «можливо, так», або «ні».

Які види подій відтворені в питаннях а), б), в) ?

Письмові вправи :

1.Які з наступних подій є випадковими, вірогідними, неможливими ?

а) песик говорить людським голосом ;

б) потяг на станцію прибув за розкладом;

в) у Харкові опівночі світить сонце;

г) у Донецьку опівдні світло ;

д) вода при 1000 С кипить ;

е) після літа настає весна.

2. Із 17 троянд, 8 волошок і 9 ромашок складено букет. Чи є в цьому букеті троянди, якщо букет містить :

а) 7 квіток ;

б) 20 квіток ?

в) 17 квіток ?

3. Вказати випадкові, вірогідні і неможливі події, які можуть відбуватись під час випробувань, записаних у таблиці :


Випробування


Випадкова подія


Вірогідна подія


Неможлива подія


Підкидання грального кубика


 


 


 


Підкидання монети


 


 


 


Два постріли по

мішені


 


 


 


VІ. Рефлексія. Метод «Сюрприз».

В яскраву « чарівну скриньку» поміщають картки із завданнями, які в стислій формі ілюструють матеріал уроку. Учень витягає картку і наводить потрібний коментар.

1. Вказати події і випробування :

а) тягнемо екзаменаційний білет, випадає білет № 13;
б) відкриваємо поштову скриньку і знаходимо лист ;
в) стріляємо і влучаємо в ціль.

2. Чи є випадковою подія : «У результаті підкидання грального кубика випало число 3 »?

3. Чи є вірогідною подія : «Число , що закінчується цифрою 5, ділиться на 5 без остачі»?

4. Чи є неможливою подія : «Після ранку настане ніч»?

VІІ. Оцінювання роботи класу.

VІІІ .Домашнє завдання . Вивчити с. 122 – 123 (підручник)
Навести по 3 приклади :
а) вірогідних подій;
б) неможливих подій ;
в) випадкових подій.
2. Чи можна стверджувати, що в класі напевно знайдеться хоча б два учні, прізвища яких починаються з однієї і тієї самої літери, якщо в класі :
а) 23 учні ;
б) 36 учнів ?
3. У ящику 7 червоних яблук і 10 зелених. Щоб серед вийнятих яблук обов’язково було принаймні одне зелене, досить узяти…
а) 5 яблук;
б) 6 яблук ;
в) 7 яблук;
г) 8 яблук .
4. Чи буде нинішній рік у Донецькій області врожайним ? Яку з наведених
відповідей ви вважаєте правильною ?
а) напевно так;
б) ні ;      в) можливо, так – можливо ні .
 

docx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Інтегровані уроки
Інкл
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку