Урок - квест з математики, 6 клас. Мета: узагальнити знаня основних властивостей рівнянь, удосконалити вміння розв'язувати рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння звивати алгоритмічні навички, вміння працювати. Необхідне обладнання: комп'ютери, роздатковий матеріал, збірники задач і завдань для тематичного оцінювання математики для 6 класу (автори: Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С.).
Урок-квест
Рівняння. Основні властивості рівнянь
Мета: узагальнити знання основних властивостей рівнянь, удосконалити вміння розв’язувати рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; розвивати алгоритмічні навички, вміння працювати в групах, працювати з комп’ютером; виховувати відповідальність, чесність, толерантність, свідоме ставлення до навчання.
Обладнання: комп’ютери, роздатковий матеріал, збірники задач і завдань для тематичного оцінювання математики для 6 класу (автори: Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С.).
Очікувані результати: учні повинні знати основні властивості рівнянь, вміти застосовувати їх на практиці
Тип уроку: удосконалення знань, умінь, навичок
Перебіг уроку
І. Організаційний етап
Сьогодні у нас незвичайний урок, урок-змагання, урок-квест.
Квест (від англ. quest - пошук, пошуки пригод) - аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.
Для роботи на уроці ви об’єдналися у 2 групи , якими керуватимуть обрані вами капітани. Ви будете виконувати завдання, щоб мандрувати запропонованим маршрутом. Кожне правильно виконане завдання є ключем до наступного етапу. Карточки самооцінювання, які є у кожної групи, допоможуть об’єктивно оцінити вашу роботу на уроці. Команда, яка найшвидше правильно розв’яже поставлену задачу, отримає винагороду.
ІІ. Формулювання теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Отже, тема нашого уроку «Рівняння.» На уроці ми повинні:
І нехай сьогодні кожен з вас покаже свої знання, вміння, навички, проявить винахідливість, кмітливість, а в нагороду отримає гарний настрій, командний дух і незабутні враження. Бажаю всім успіху!
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Отже, у нас є дві команди, які будуть змагатися за звання кращих знавців математики, майстрів у нелегкій справі - розв’зуванні рівнянь.
Щоб дізнатися назву команди та отримати наступне завдання, вам необхідно розгадати кросворд, питання якого – основні поняття теми сьогоднішнього уроку, а ключове слово – назва вашої команди.
Завдання для кросворду ви отримаєте за посиланням
https://learningapps.org/watch?v=pmu14g2wt18
https://learningapps.org/watch?v=pxucv6sqt18
ІV. Удосконалення вмінь та навичок.
Тепер ви готові до наступного змагання – розв’язати рівняння на застосування правил знаходження невідомих компонентів арифметичних дій. Якщо ви правильно виконаєте всі завдання, дізнаєтесь яке наступне випробування.
https://learningapps.org/watch?v=pbvy0dmb518
https://learningapps.org/watch?v=poisydypj18
Якщо учні команди правильно розв’язали всі рівняння, номер наступного завдання з’являється на екрані.
На даному етапі треба розв’язати рівняння. Записавши послідовно отримані розв’язки, ви отримаєте код, за яким дізнаєтесь наступне завдання.
7 |
17 |
-17 |
0,4 |
5/23 |
8 |
3 |
2 |
-0,4 |
№ |
6 |
2 |
5 |
105 |
с |
102 |
0 |
9 |
5 |
2 |
-2 |
2,8 |
-8 |
-99 |
61/93 |
-6 |
9,9 |
№ |
6 |
2 |
5 |
78 |
с |
77 |
0 |
9 |
Щоб отримати додаткові бали і позмагатися за звання «найрозумніший», кожен із вас може виконати індивідуальне завдання (картки)
V. Рефлексія
І ось позаду чергове випробування. Ви розв’язали рівняння і знайшли корені – слова, які треба використати у останньому завданні:
VІ. Домашнє завдання
При яких значеннях a і b рівняння аx+20 = 2х-b і (а-2)х=-(b+20) мають одні й ті самі корені?
VІІ. Підсумок уроку.
Капітани кожної групи приносять картки самооцінювання і учитель оцінює роботу учнів на уроці.