ВИХОВНИЙ ЗАХIД З ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ ДЛЯ 10 КЛАСУ
«Мистецтво – чарiвний свiт»
МЕТА: Повторити та закріпити вивчений матеріал з предмету у формі інтерактивної гри, розвивати увагу, пам’ять, критичне мислення, творчий пошук, виховувати командний дух.
ОБЛАДНАННЯ: презентація ,репродукції картин, розрізані на пазли для конкурсу «Пазл»; картки із літерами «А», «В», «С» для кожної команди; записи мелодій і танцювальних ритмів.
Тип уроку: урок-змагання.
ПЛАН ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
Вчитель: Що таке мистецтво ? Може, це вітер
Ніжно шепоче зажуреним вітам?
Може, промінчик веселий, весняний,
Спів заметілі зимовими днями?
Може, блищать калинові намиста
Чи то бринить височінь промениста?
Може, це бджоли увечері влітку
Тихо працюють, гойдаючи квітку?
Може, живе вона в серці людини,
Не замовкаючи ані хвилини?
Переплітаються в ній почуття.
Мистецтво– це частка людського життя
1-й ведучий. Вітаємо учасників і шановних гостей ! Східні мудреці вважали, що людина народжується із прекрасним бутоном усередині. Від неї залежить, чи розквітне цей бутон пишною квіткою та наповнить своїм ароматом життя, чи навпаки, залишиться непоміченим, зів’яне, засохне. Силою мистецтва ми здатні впливати на прекрасний бутон нашої душі, пробуджуючи пелюстки чарівної квітки. Сьогодні ми поринемо у чарівний світ музики.
2-й ведучий. Мистецтво, передає переживання людей, їх почуття та мрії, змальовує казкові образи, картини природи тощо. Запрошуємо до чарівного світу мистецтва! Сьогодні ми з вами проведемо змагання між 10 класами на знання культурних надбань мистецтва.
Представлення журі.
Конкурси.
І. «Представлення»
Учитель. Відкриє нашу гру І етап — «Представлення». Зараз кожна із команд протягом трьох хвилин представить себе.(назва, девіз)
(Виступи команд)
Дозвольте представити команди, які змагатимуться за звання . Це команди «Експромт» і «Камертон».
II. Презентацiя ««Мистецтво – чарiвний свiт»
(Вибiр на таблиці « Вид мистецтва» ,командами по черзі
Журi за таблицею пiдраховують бали кожнiй iз команд.
ІІ. «Пазл»
Учитель. Наступний конкурс має назву «Пазл», командам потрібно скласти пазл відомої картини часу Відродження, назвати її автора, назву і дати маленьку характеристику. Хто швидше складе, і дасть відповідь, той и переможе. Конкурс оцінюється у шість балів.
(Виступи команд.)
ІII. «Найрозумніший» (за 1 хвилину
Учитель. Зараз вам надається можливість допомогти команді набрати додаткові бали. Я вам читаю запитання і за 1 хвилину,яка команда дасть більше правильних відповідей.
І команда
Мистецтво – це:
а) синонім культури; б) твори талановитих людей;
в) творче відображення дійсності в художніх образах;
г) уявлення про красу.
а) статуя, бюст, статуетка;
б) скульптурна група, пейзаж, барельєф;
г) фриз, плафон, статуя.
а) жанрова, ком` ютерна, побутова;
б) жанрова, ролева, копіїстична;
г) анімалістична, ролева, копіїстична.
а) Т. Г. Шевченко «Катерина»
б) З. Серебрякова « За туалетом. Автопортрет»
в) Олександр Мурашко. «Дівчина в червоному капелюшку
а) Мікеланджело; б) Мирон; в) Огюст Роден.
а) сорочка-вишиванка; б) сарі; в) халат.
а) 8 жовтня 1840 року; б) 15 листопада 1869 року; в) 7 січня 1839 року.
а) М.І Глінка, О.О. Аляб`єв, П.І. Чайковський;
б) Ф. Шуберт, І.С. Бах, Е.Гріг;
в) Р. Шуман, О.Г. Гурільов, В.А. Моцарт.
а) Антон Чехов; б) Лев Толстой; в) Михайло Глінка
а) М. А.Римський Корсаков; б) М.В. Лисенко; в) П. І. Чайковський.
а) Богдан Ступка; б) Федір Стригун; в) Богдан Бенюк.
12. Чарльз Спенсер Чаплін народився в :
а) Англії; б) Франції; в) США.
2 команда
а) література; б) театр; в) мистецтво; г) кіно
а)просторові й часові; б) просторові, просторово-часові, часові;
в)часові й складові.
а) Карл Брюллов; б) Дієго Веласкес; в) Іван Айвазовський.
а) У Київській Русі вишивка існувала ще в домонгольський період;
б) вишивкою Україні займалися чоловіки;
в) На вечорницях категорично заборонялося вишивати.
а) на Чукотці; б) у Франції; в) в східних країнах.
6. Відеопитання. Чий портрет зображено?
а) П. І. Чайковський; б) Микола Лисенко; в) М. А. Римський Корсаков.
а) детектив; б) трилер; в) комедія; г) мелодрама.
а) опера; б) балет; в) мюзикл; г) оперета.
а) Антон Чехов; б) Лев Толстой; в) Федір Достоєвський
10. До візуальних видів мистецтва належать:
а) музика, балет, архітектура; б) скульптура, живопис, декоративно-
прикладне мистецтво; в) література, графіка, кіно.
11. Інструментальна музика
а) урочистого або оповідно – епічного характеру;
б) виконується на різних музичних інструментах;
в) виконується солістом, хором, оркестром.
12. Винахідниками кіно є:
а) Нисефор Ньєпс та Фокс Тальбот;
б) Костянтин Станіславський;
в) брати Люм`єр.
( Хореографія)
поклонами й присіданнями. ( Менует).
ХХ століття» ( Моріс Бежар)
( Балет).
(Гопак).
6. Скільки танцівників виконує па-де-де? ( 2 ).
7. Як називають творця балетної постановки? ( Хореографом).
8. Як звуть богиню танцю? ( Терпсихора)
« Лендлера». Його ще називають танцем закоханих. (Вальс).
( Фізичні вправи, повороти на голові, перекручення)
«Лебідь» на музику К. Сен-Санса М.Фокіним.
(Анна Павлова)
12.. Який танець учив танцювати публіку один із героїв фільму
«Кавказька полонянка»?
(Твіст)
ІII. «Домашнє завдання»
Один iз команди «Розповiдь про пам’ятки культури,мистецтва та культурно- мистецькі заклади Сумщини.»
Учитель: наші змагання завершено, прошу журі оголосити остаточні результати.
IV. Оголошення результатів і нагородження переможців.