Клас: 1
Тема: Мій друг - однокласник
Мета: поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу, прищепити учням повагу до цінностей дружби; навчити дружити і толерантно ставитися до оточуючих, сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися і товаришувати; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати любов, повагу до друзів.
Обладнання: вислови про дружбу, відеоролик, презентація, аудіозаписи, виставка книг про дружбу, гілочки, різнокольорові долоні, паперові сердечка, альбомні аркуші.
Хід заняття
І.Організаційний момент
Сядьте, дітки, всі рівненько
Посміхніться всі гарненько
Настрій на виховний захід взяли
І працювати почали.
ІІ. Створення робочого настрою
IІI. Вступне слово вчителя
- Ви всі зрозуміли , що темою нашої сьогоднішньої виховної години є дружба. Це дуже багатогранна і цікава тема. Про дружбу написано тисячі сторінок, сотні віршів, поем, казок. Говорять, що дружба потрібна людині тільки трішечки менше, ніж їжа та повітря.
ІV. Основна частина
- Якби люди були неуважні одне до одного, не раділи успіхам своїх товаришів, не співчували їм у невдачах, життя стало б нестерпно важким і сумним.
- Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.
В усі часи , і в різних народів дружба і вірність була головною із чеснот, ознакою благородності і поваги.
- Сучасні тлумачні словники пояснюють значення слова «дружба» так:
Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями.
-Прослухайте вірш, скажіть, а чи не про наш це клас мова?
Хіба це клас?
Нема ні миру, ні любові –
Розтанули і звезли вмить.
Розбив Віталик носа Вові,
І той заплаканий стоїть.
Замазали весь зошит Каті,
Погане слово хтось сказав.
Пішла біда гуляти далі…
Хтось Колі ручку поламав.
Скубнули Соню за косичку,
Вона ображена мовчить,
З книжками скинули поличку…
Ну як в такому класі жить?
Де хлопці і дівчата б’ються
І прозиваються весь час,
Де над бідою всі сміються…
Скажіть мені, хіба це клас?
4.1 ГРА «Яким повинен бути друг?»
(так-аплодують, ні-тупотять)
*добрим *правдивим
*злим *справедливим
*багатим *душевним
*хорошим *наглим
*ледачим *щирим
*заздрісним *відкритим
4.2 Складання висловів
- В пам`яті українського народу залишилося багато прислів’їв та висловів про дружбу.
Правильно скласти вислів
Дерево міцне корінням, не купиш.
Друга за гроші а людина – друзями.
4.3 Правила дружби
- Інколи можна почути такі фрази: «У мене в класі немає друзів, до мене вороже ставляться, насміхаються наді мною, мене ніхто не розуміє. Що мені робити? До кого звернутися за допомогою?» Щоб такої ситуації не сталося з вами, давайте розглянемо правила дружби, яких ви повинні дотримуватись протягом всього життя.
4.4 Вправа «Долоні»
Яким повинен бути друг?
-У вас на партах лежать долоні,скажіть,якими повинні бути друзі та прикріпіть на дошку.
- Чи легко бути справжнім другом?
4.5 Вправа «Малюємо разом»
- А зараз давайте трохи помалюємо. У вас на парті лежить аркуш. Ваше завдання – намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один олівець.
- Ось так і між справжніми друзями можуть виникнути непорозуміння, головне - вміти достойно вийти із неприємних ситуацій.
4.6 Аналіз вірша
-Прослухайте вірш
Справжні подруги
Першокласниця Людмила
вранці мамі заявила:
— Все! До школи я — не йду!
Я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє:
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі мною Рита
відмовляється дружити…
Здивувалась мама дуже
— Ви ж були найкращі друзі!?
— Так. Але сказала Рита
поки буду я ходити
не у джинсах, а в спідниці, —
їй не хочеться й дивиться,
бо вона вважає: жінці
для краси потрібні джинси...
Мамо!
Дружбу виручай.
Джинси і мені придбай!
Мама спершу подивилась
на похнюплену Людмилу,
а потім мовила:
— Діла-а...
Ви — спра-а-вжні
подруги!.. - Й пішла...
А ви, що скажете мені.
Це — справжні подруги, чи ні?
- Ви не вчиняєте так, як Людмила?
4.7 Самоаналіз «Чи можна мене назвати справжнім другом»
-Зараз я прочитаю твердження , якщо ви згодні з ним , плесніть у долоні, якщо ні – тупайте ніжками.
V. Підсумок заняття
- Хто такий друг?
- Навіщо потрібна дружба?
- Що зробите,якщо побачите ,що ваші однокласники б'ються?
5.1 Побажання другові
У вас на партах лежать серця, я хочу, щоб ви зараз написали побажання і подарували їх своєму другові.