Виховний захід для учнів 3 класу : «Світ взаємин»
Мета: вчити цінувати товариські стосунки з оточуючими, налагоджувати дружбу, взаємодіяти в колективі однолітків. Розвивати позитивну самооцінку,комунікативні здібності, навички запобігання конфліктів та пошуку компромісу.
Учитель Писаренко А.А.
Клас 3-А
Тип уроку: виховний захід
Тема: «Світ взаємин»
Результати навчання:
Обладнання:
Комп’ ютер, мультимедійний проектор, картки з прислів’ ями, картки з мирилками.
Хід уроку
Вступна частина
Ритуал привітання.
Діти, станьте в коло, подивіться один-одному в очі, обміняйтесь посмішкою і скажіть : «Вітаємо усіх. Будьте здорові»
Тема уроку сьогодні: «Світ взаємин»
Ви дізнаєтеся,що таке взаємини, як їх будувати та налагоджувати. Поміркуєте про причини виникнення конфліктів з товаришами. Дізнаєтесь про важливість дружби та на чому вона будується. Вивчите цікаві мирилки.
Основна частина
Вступне слово вчителя.
Яке чудове слово - «взаємини». Вимовляєш його – і відразу ж згадуєш багатьох людей, що оточують тебе щодня де б ти не був. Як же це чудово, коли зустріч з оточуючими приємна та бажана. Що ж таке взаємини і якими вони бувають: давайте послухаєм: хто,як міркує?
Справді, взаємини – це невід ‘ємна складова щоденного життя. Це стосунки, завдяки яким кожен відчуває себе невід’ ємною частинкою цілого світу.
Вправа «З ким ти сьогодні взаємодіяв».(Мікрофон)
Я хочу почути, з ким і як ви сьогодні встигли взаємодіяти». По черзі, по колу, передаючи мікрофон перезвіть всіх людей, з якими ви взаємодіяли сьогодні. «Я сьогодні взаємодіяв з … де?»(відповіді дітей)
Актуалізація теми.
Як бачите, взаємодія з багатьма людьми необхідна скрізь! А чи завжди ця взаємодія приємна? Хто хоче нам розказати де і з ким вам подобається взаємодіяти найбільше?(відповіді дітей)
Вправа «Причини і наслідки неприємних відносин» (аналіз взаємовідносин в художньо-літературних прикладах)
Пропоную переглянути фрагмент мультфільму «Маша та ведмідь» . Дивіться уважно, щоб потім могли відповісти на питання : « Як взаємодіють звірі з Машою і на чому базуються їх відносини»
Обговорення мультфільму:
Підсумуємо: «Варто поважати всіх, щоб заслужити повагу оточуючих-основний і простий засіб приємної взаємодії з оточуючими»
Робота над віршем М. Пригари «Сварка»
Інсценування вірша підготовленими учнями.
Питання для обговорення:
Руханка «Струмочок»(2хв)
Вправа « Як стати сміливішим»
Уявіть собі, що вам потрібна допомога незнайомої людини, а ви не маєте сміливості про це попросити у неї. Наприклад, у вашому телефоні сіла батарея, а зателефонувати необхідно негайно. Тому ми зараз вивчимо кроки для набуття навичок взаємодії:
Практична робота . Демонстрація взаємодії.(робота в парах)
Вправа «Комплімент»(Складання та обмін компліментами для кожного)
Зараз я розіб’ ю вас на групи: кожна група отримає завдання скласти речення - комплімент для кожного учасника і прочитати його.
Заключна частина
Підсумок заняття
Отже ,який висновок ви зробили? (Потрібно сміливіше взаємодіяти з оточуючими, поважати кожного, цінувати добро і теплі стосунки між людьми, завжди миритися.)
Ритуал завершення заходу. Вправа « Коло дружби»
Діти, зараз ви по-колу будете передавати рукостискання сусіду І казати : «Дякую, що ти був поруч»
А тепер встаньте,за руки візьміться, один-одному посміхніться і дружно скажіть: « Кожне слово і погляд мають значення- ми кажем «На все добре! Допобачення»!