Виховний захід для учнів «На старт дружньою сім`єю».
Мета: виховувати любов до фізкультури та спорту, розвивати руховий апарат, фізичні уміння та навички, зміцнювати здоров`я. Виховувати почуття дружби, колективізму, взаємовиручки. Прищеплювати прагнення до занять фізкультурою. Формувати колектив класної родини. Сприяти гармонійному розвитку особистості дитини та розповсюдження гуманістичних ідеалів олімпізму.
Обладнання: кеглі, гімнастичні обручі, баскетбольні м`ячі, волейбольні м`ячі, футбольні м`ячі, фішки, естафетні палички, скакалки, стійки, секундомір.
Місце проведення: спортивний зал.
План підготовки.
Не менш ніж за місяць до проведення конкурсу обговорюються всі питання, пов`язані з його проведенням. Приготувати інвентар для проведення конкурсів. Обрати та підготувати команди дітей, разом з їхніми родичами. Запросити для участі в святі вчителя фізкультури. Підготувати номер з аеробіки з учнями школи. Підготувати заздалегідь музичний матеріал. Закупити призи для команд.
Хід заходу.
Учитель фізкультури: Дорогі діти, батьки, гості. Сьогодні ми зібралися на фізкультурне свято, щоб позмагатися у силі, спритності, витривалості і просто відпочити. Рада вас бачити здоровими, бадьорими, готовими до фізичних випробувань.
Ведучий 1: Сьогодні будуть змагатися учні. Програма змагань складається з естафет і одного конкурсу капітанів. Судити наші змагання будуть: (представляє журі).
Отже, розпочинаємо наші змагання.
Перша естафета: «Естафета парами».
Гравці шикуються в колону по два перед стартовою лінією. Перед кожною колоною ставлять у ряд 6-8 кеглів на відстані 1-1,5м. За командою (свистком) вчителя пари, які стоять у колоні першими, тримаючись за руки, пробігають між кеглями “змійкою”, намагаючись не збити їх, і повертаються на свої місця. Потім біжить наступна пара і т.д.
Виграє та команда, пари якої раніше за інші виконують завдання і отримує 5 балів, друга 2,5 бали.
Під час бігу учасники тримають один одного за руки. Якщо гравець ненароком зіб`є кеглю, то мусить сам її поставити на місце, і лише після цього пара продовжує біг.
Ведучий 2: а зараз подивимось яка з команд краще володіє м`ячем.
Наступна естафета – «Обійди перешкоди».
Перші стоять на лінії старту, тримаючи в руках баскетбольний м`яч. За сигналом ведуть м`яч рукою, обводячи фішки туди і назад. Другі обводять фішки за допомогою гімнастичного обруча, треті обводять фішки ногою, четверті роблять те що перші і т.д.
Хто першим дістанеться фінішу, та команда виграє і отримує 5 балів.
Кожен не обведений предмет - 1 штрафний бал. Одному й тому ж учасникові забороняється брати участь в естафеті два рази. Передчасний вихід зі старту - 1 штрафний бал.
Ведучий 1: Увага! Послухаємо голову журі з результатами 2-ох конкурсів (слово журі).
Ведучий 2: Наступна естафета «Зустрічна естафета».
Учасники кожної команди розподіляються на дві частини. Перші номери кожної команди шикуються в колони і стають за позначеною лінією. На відстані 15-20м від неї креслять другу лінію, за якою проти колони своїх партнерів стають другі номери.
За сигналом ( або свистком) гравці, які стоять першими в колоні №1, біжать до другої половини своєї команди, передають колоні №2 естафетну паличку і стають у її кінець. Другі номери, діставши паличку, біжать до перших номерів, передають їм естафетну паличку і т.д.
Виграє команда, яка раніше виконає завдання, тобто перші номери якої стануть на місця других номерів, і навпаки і отримує 5 балів, друга 2,5 бали.
Ведучий 1: Наступний конкурс для капітанів. Вам потрібно дати відповіді на запитання, що стосуються Олімпійської тематики. За кожну правильну відповідь 1 бал. Якщо в капітана команди немає відповіді протягом 10секунд, може відповісти капітан команди суперників, і отримати 0,5 бала.
(на середину спортивного залу виходять капітани команд)
Олімпійська вікторина:
1) Як часто проводяться Олімпійські ігри?(раз у чотири роки).
2) Винагорода, яку вручали Олімпійському переможцеві? (лавровий вінок).
3) Які ігрові спорту беруть участь у літніх Олімпійських іграх?(футбол, волейбол, гандбол, тощо).
4) Де відбулися перші Олімпійські Ігри сучасності? (Афіни).
5) Що належить до Олімпійської символіки? (олімпійська емблема, олімпійський прапор, олімпійське гасло, олімпійський гімн, олімпійський вогонь, олімпійський смолоскип).
6)Скільки днів тривали перші Олімпійські Ігри? (1 день).
7) Яке гасло Олімпійських Ігор? (Швидше, Вище, Сильніше).
8)Хто був відновником Олімпійських Ігор сучасності?(П'єр де Кубертен).
9) Де зародилися Олімпійські ігри? (в Стародавній Греції).
10)Символ Олімпійських Ігор? (5 переплетених кілець).
Ведучий 2: Наступним видом змагань буде «Комбінована естафета».
Затиснувши волейбольний м`яч між ногами, стрибками пересуватися вперед до лінії, а назад стрибати на скакалці. Наступний починає змагання стрибаючи на скакалці, а закінчує стрибками з волейбольним м`ячем. Виграє та команда, яка швидше долає дистанцію і отримує 5 балів, друга 2,5 бали.
(Ведучий 1: Слово надається членам журі. Вони оголосять результати естафет «Зустрічна естафета», «Комбінована естафета» і конкурс капітанів.
Ведучий 2: А зараз естафета «Парна».
Гравці шикуються в колону по два перед стартовою лінією в середині обруча. Завдання: оббігти стійку в обручі і передати естафету наступним двом. Команда, яка швидше дісталася фінішу отримує 5 балів, дуга – 2,5 бали.
Ведучий 1: Остання наша естафета називається «Разом веселіше».
Всі гравці команди шикуються в колону по одному, руки тримаючи на плечах тому, хто попереду, стрибають до стійки, обстрибують її і повертаються назад.
Вказівки до гри: під час стрибків не можна розривати рук від плечей. За розрив рук – 1 штрафний бал. Команда, яка перша дісталася фінішу отримує 5 балів, друга 2,5 бали.
Ведучий 2: До слова запрошуємо журі з результатами сьогоднішніх змагань.
Ведучий 1: Славні видались змагання!
Дуже швидко сплинув час.
Щирими були вітання
Рух і радість – все для вас!
Будьмо всі здорові й дужі
І до спорту не байдужі!
Журі підбиває підсумки змагань.
Загальне шикування команд.
Журі оголошує результат.
Нагородження проводить директор школи.
Заключне слово голові журі.
Вчитель фізкультури: Сподіваємось, ви отримали нові знання, дізналися про те, скільки необхідно докласти сил, щоб завоювати медаль, особливо – олімпійську. Пам`ятайте, у кожного є своя олімпійська сходинка, своя олімпійська висота, і щоб її досягти потрібно мати велике бажання, віру у свої сили і щоденно докладати зусиль для здійснення своєї мрії. Бажаю кожному із вас обов`язково її досягти!
1