Виховний захід на тему "Біологічний Форд Буаяр"

Про матеріал

Виховний захід проводиться після вивчення теми " Клітинний рівень організації живих організмів".

Мета. Популяризувати біологічні знання, зацікавити учнів молодших класів біологією як наукою.

Сценарій заходу створено на основі телевізійної передачі "Ключі від Форту Буаяр", тому є своєрідним квестом.

Проводити виховний захід слід у спортивній залі. Глядачами можуть бути учні які почали чи ще вивчатимуть біологію.

Перегляд файлу

Біологічний « Форд Буаяр»

Ведучий. Доброго дня, дорогі друзі, гості! Сьогодні ви станете свідками видатної події – створення біологічної гри « Форд Буаяр» у Семенівській загальноосвітній школі. Отож побачимо, як учні школи впораються із завданнями нашої гри. Для того щоб перемогти потрібні знання, терпіння, винахідливість, вміння логічно мислити, тобто володіти якостями розумного учня. Стривайте, я чую кроки бажаючих спробувати свої сили.

З піснею на мелодію «Синій птах» заходить ведуча із гравцями.

У далекі ішли ми далі,

Десять років злетіли вмить

Ми щоденно знання здобували

Ось команда знавців стоїть.

Біологію вчили старанно

Таня, Яна і Свєта, Влад

Не відстали від них у навчанні

Ігор, Юра, Марина. Ось так!

Ми завжди і веселі, й кмітливі

Перемогу здобуть? Гаразд!

І клітину ночами зубрили

Показати щоб вищий клас.

У воді зазвичай ми не тонем.

Не згоримо також у вогні

Зустрічайте, плескайте в долоні

Перед вами учасники гри!

Ведуча. Вітають  вас, веселі і безстрашні, розумні і відважні учасники гри

« Форд Буаяр». (Команда проголошує свій девіз)

Ведучий. Ох, які ви впевнені у своїй перемозі. Та не забувайте приказку

« Сміється той, хто сміється останній».

Ведуча. Не залякуйте їх, це абсолютно недоречно, бо наша команда спритна, розумна і, звісно, намагатиметься здобути перемогу.(Команда проголошує свій девіз)

Ведуча. Сьогодні змагатимуться сім учнів. Прошу розкажіть про себе.

Я світла й яскрава

Танцюю й співаю,

Світланою звуся

Нічого не боюся.

 

А я – Владислав

Роки всі співав.

В науки попав

Навіки пропав.

 

Я - Яна Варава

Дівчина старанна,

І скромна, і стильна

Ведуча незмінна.

 

Я – Ігор-спортсмен

І в даний момент

Життя проживаю,

З турніка не злізаю.

 

Я  - Юра. Спокійний,

В усьому надійний.

Навчаюсь, стараюсь

До вузу збираюсь.

 

Мариною звуся

В девятому вчуся.

Буваю мовчазна.

І все роблю вчасно.

 

Я, друзі, Тетяна,

Спокійна і жвава.

На пушкінську схожа.

Розумна й пригожа.

Ведучий. Бачу гравці у нас зібралися гарні. А чи добре вони знають таку дивну й цікаву науку як біологія, - ми побачимо у ході гри. Метре Харон, бийте у гонг, а ви учасники, готуйтесь до першої пригоди.

(Тим часом на сцені йдуть приготування до першої пригоди. До столу доступ обмежений. Біля входу стоїть Метроном із пісковим годинником і Паспорту з ключами)

Ведуча. Уважно роздивись, що є на столі. З цих матеріалів потрібно змоделювати основну структурну одиницю всіх живих організмів. Пояснити, як будова  моделі пов’язана з функціями структурної одиниці всіх живих організмів? У вас є одна хвилина. Пане Метрономе, заміряйте час.

( На столі знаходиться вода, поліетиленовий пакет, тенісний шарик, пальчикова батарейка, трубка, ножиці, маленька торбинка, прищепки).

Ведуча. Настав час наступної пригоди. Хто з вас найкраще відгадує загадки?А кому їх відгадувати важко?

Зрозуміло, саме тому до нашого премудрого батечка Мольфара підеш ти.

( Звучить девіз команди, а Метроном з пісковим годинником веде гравця до Мольфара)

Мольфар. Доброго дня! Ось ще один гравець шукає своє щастя. Чи готовий ти відповісти на моє запитання? Попереджаю, що це або наблизить, або віддалить тебе на один крок від скарбу. ( Читає загадку, Метроном вимірює час. На відгадку дається 1 хвилина).

Загадка. У цій скриньці знаходяться предмети, привезені  з Англії, з допомогою яких було зроблено велике відкриття, що привело до виникнення науки цитології. Що це за предмети? (Лупа, пробка)

Ведучий. Як ваші справи, шановні гравці?  У цих пригодах ви вже мали шанс продемонструвати свої знання про клітину і вміння відгадувати загадки. Чи сподобалося вам це? Які ваші враження? А тепер черга наступної пригоди.

 

Ведуча. Щоб здобути наступного ключа потрібно добряче попрацювати і мізками, і руками. Завдання міститься  «під  небесами» . ( Потрібно піднятися по канату і зняти під стелею завдання, написане на папері.)

Завдання. Які два процеси, що відбуваються в клітині, зображені на малюнку?

тверда частинка                         плазматична мембрана

                цитоплазма

Ведучий. Знову вся команда чекає нових пригод. Їм сподобалось працювати руками й ногами. Тож попрацюйте ще. Хто бажає виконати наступне завдання?

Ведуча. А наступне завдання чи то вітром, чи зловмисниками занесло височенько. Щоб здобути  це завдання, потрібно мячем влучити в кільце і вибити його.  Ну, сміливця, вперед! Команда, підтримайте його!

Завдання. За даними словами визначте, опис яких клітин зашифровано?

1.Живиться; водою з розчиненими речовинами; є целюлоза; наявний крохмаль; пластиди. (Рослинна клітина)

 

2. Агар; через; 30хв; розмножується; поживне середовище; конюгація; поділ клітин; колонії. (Бактеріальна клітина)

Ведучий. Знову вся команда чекає нових пригод. Цього разу ви всі разом повинні скласти казку про клітину, її компоненти і їх роль в ній.

Ведуча. А поки команда працює, їх підтримає піснею щира вболівальниця

Карабут Іра.

Ведуча. Давно ми були  у  батечка Мольфара. Чия черга навідатися до нього?

Мольфар. Вітаю! Дуже приємно бачити розумних людей, та ще приємніше, коли вони підтверджують це своїми вчинками. Тому слухайте загадку.

Загадка. Американські вчені називають цю систему «сендвич- структурою». Про яку структуру клітини йде мова?

Підказка. Білки – це хліб з обох сторін, а масло – подвійний шар ліпідів.

Ведучий. Команда чудово впоралася з  завданнями, але щоб  отримати скарб, потрібно щ е трішечки попрацювати.

Завдання. Поясніть твердження « клітина – відкрита біологічна система».

Ведучий. Ну що ж, радий бачити вас біля нашої скарбниці. Для того, щоб увійти до неї і забрати скарб. Потрібно відгадати слово. Тому слухайте загадку.

Ведуча. М.В. Ломоносов писав про нього вірші:

Прибавив рост вещей,

Оно, коль нам потребно.

Являет трав разбор

И знания врачебно.

Коль много… тайностей открыл,

Невидимых частиц

 И тайных в теле жил.

Відповідь скажете через  кілька хвилин, після музичної паузи

Вітаймо Розу Панову.

Ну що скажуть гравці? Ви готові назвати слово?

(Якщо відповідь є, то відкривають скарбницю. Якщо ні, то здобувають підказки)

Здобування підказок

Ведучий. Отже. гравці вирішили здобувати підказки. Хто з вас піде на це випробування? Іди до батечка Мольфара.

Мольфар. Скарб уже близько, та чи буде він ваш? Побачимо. Слухайте підказку.

Про його користь знав ще Петро І.

Мольфар. Хочете здобути ще одну підказку? Це прилад, який систематично використовував М.В.Ломоносов в своїх працях.

Якщо слово відгадане, гравці складають його за допомогою магнітних фішок. А метр  метр Харон виносить скарб і вручає гравцям(шоколадні монети, загорнуті в фольгу).

Звучить пісня про біологію на музику пісні « Червона рута»

Ти признайся мені,

Звідки в тебе ті чари?

Я вивчаю всі дні

Цитоплазми й мембрани.

Може, десь чи колись

Розум мій проясніє,

В світ твоїх таємниць

Мені двері відкриє.

Приспів:

Біологія,

ти така кольорова.

Цікавіша наука.

Тільки ти повір.

  Що клітин є доволі,

  Таємниць є доволі,

   І чудес є доволі, тільки дій!

 

Бачу я тебе скрізь

У долинах яскравих,

У морях і лісах,

І птахів диких зграях.

Я біологом вже

Стати маю надію,

Бо давно уже ти

Увійшла в мою мрію.

docx
Пов’язані теми
Біологія, Сценарії
Додано
30 березня 2018
Переглядів
911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку