Виховний захід на тему: "Транспорт. Трамвай та тролейбус".

Про матеріал
Виховний захід "Секрети Професора Чомучки. Транспорт. Трамвай та тролейбус."
Перегляд файлу

Виховний захід «Секрети професора Чомучки. Трамвай та тролейбус»

 

Мета: формувати в учнів уявлення про громадський транспорт, його види (трамвай, тролейбус);

ознайомити з правилами безпечної поведінки пасажирів та ПДР;

сприяти розвитку мислення, мовлення, пам’яті, навичок безпечної поведінки на дорозі;

виховувати повагу до людей, увагу, ввічливість.

Хід заняття

  1. Організаційний момент.

Привітаємось любенько,

Усміхнемося раденько.

Сонячний заряд візьмем,

З ним в країну знань підем.

  1. Слово вчителя.

До нас завітав професор Чомучка і передав Вам картки з трьома кольорами. Назвіть їх. (Червоний, жовтий, зелений).

Що вам нагадує колір цих карток? (Світлофор).

Професор пропонує відгадати загадки, якщо усі згодні з відповіддю – піднімаєте зелений колір світлофора, ні – червоний.

Дім по вулиці іде,

На роботу всіх везе.

Не на курячих ногах,

А у гумових чобітках. (Автобус).

 

По місту дві змії повзуть

І на собі хатки везуть.

У тих хатках людей багато.

Ти знаєш, як ці хатки звати?(Трамвай).

 

В червонім будиночку повно людей.

Ти теж, певно, бачив будиночок цей.

По рейках сталевих будиночок мчить.

– Увага! Я їду! – дзвінок дзеленчить. (Трамвай).

 

Замість рейок дві дротини

Визначають рух машини,

Щоби взуті в гуму ноги

Не збивалися з дороги. (Тролейбус).

 

- Як можна назвати слова-відгадки одним  словом? (Транспорт).

-        Які види транспорту ви знаєте? (Наземний, підземний, повітряний, водний).

         Так, є різні види транспорту, одні літають у небі, інші – їздять по дорогах, треті – плавають по морях і океанах.

- Про який вид транспорту було найбільше загадок?  (Наземний, а саме трамвай та тролейбус).

3. Розповідь, робота в групах.

 

- Уявити наше життя без транспорту дуже важко. Це чудо нашого часу, яке робить життя кращим. Транспорт дозволяє швидко долати великі відстані. Транспорт – це помічник та друг.

   Зараз на ваших партах лежать конверти з пазлами, потрібно з маленьких частинок скласти малюнок .

- Що вийшло? (Трамвай та тролейбус).

- Чи схожі вони між собою, чи є в них відмінності? (Відповіді дітей).

4. Перегляд відео-ролика.

- Пропоную переглянути відео-ролик, будьте уважні, будуть зустрічатися дуже цікаві слова.

- Сподобався відео-ролик?

- Чим саме?

- Що запам’ятали?

Аналіз перегляду відео-ролика.

- Подивіться, будь ласка, на стіну слів. (Педаль безпеки, кантрулер-важіль, кнопки, спідометр, дзвоник).

- У відео-ролику показується і розповідається про те,щоб трамвай рушив з місця треба натиснути на педель безпеки.

Кантрулер-важіль служить, щоб управляти трамваєм: вперед – трамвай рухатиметься вперед, назад – це тормоз.

Кнопки, які включають фари, щоб інші учасники дорожнього руху та пішоходи бачили, що трамвай їде на поворот.

  • Для чого в трамваї спідометр? (Спідометр показує з якою швидкістю рухається трамвай).

 

  • З якою швидкістю може рухатись трамвай у місті? (До 40 км).

 

  • Як відкриваються двері у трамваї? (Існує одна кнопка, яка відкриває та закриває усі двері разом, та по окремій кнопці на кожні двері).

 

  • Яка кнопка найбільша в трамваї, якого вона кольору і для чого вона? (Кнопка-дзвоник, щоб пішоходи чули, що їде трамвай).

 

  • Молодці.

 

5. Розповідь, демонстрація моделі трамвая, тролейбуса.

- Зараз для трамваїв використовується повітряна контактна мережа (один провід). Струмоприймач трамвая (пантограф) розташований на даху вагона. За допомогою нього трамвай живиться постійним електричним струмом. Рейки ж є мінусом в нашій електричної ланцюжку.

З тролейбусної контактної мережею трохи інакше. Контактна мережа складається з двох проводів (штанги), один з яких плюс, а другий – мінус.

Трамвай - громадський вид транспорту, що функціонує за допомогою рейок і електротяги.

Тролейбус - транспортний засіб з електричним приводом, що сполучає в собі можливості автобуса і трамвая.

Трамвай має багато спільного з поїздом. Це стосується і зовнішнього вигляду в цілому, і металевих коліс, і способу пересування - по рейках. Тролейбус же близький до автобусу: та ж форма кузова, ті ж гумові шини.

Відмінність трамвая від тролейбуса проявляється також в самому русі. Те, що шлях трамвая пролягає по рейках, позбавляє такий транспорт можливості маневрувати.

Для тролейбуса цілком реально об'їжджати на шляху перешкоди, наприклад стоять попереду машини.

Розташовані на даху обох видів транспорту струмоприймачі також відрізняються своєю формою: у трамвая вони ромбовидні, у тролейбуса - прямі. Тролейбус використовує для руху два дроти з різними полюсами. У трамвая роль другого проводу грають рейки.

- Діти, нам дуже пощастило в нашому місті є громадський транспорт як трамвай і тролейбус.

 Який ще громадський транспорт є в нашому місті? (Швидкісний трамвай, маршрутки, автобуси, електрички, поїзда).

- Діти, як ви гадаєте хто головний у громадському транспорту? (Водій та кондуктор).

- Кого називають «зайцями» у транспорті? ( Зайцями називають  людей, які не оплатили проїзний квиток, хочуть їхати безкоштовно, але це заборонено).

- Молодці, вже зовсім скоро ви отримаєте «картку криворіжця» і зможете їздити безкоштовно, але вона повинна бути завжди з вами, щоб пред’явити її кондуктору.

6. Фізкультхвилинка.

А тепер давайте пограємо у гру.

Гра «Червоний, жовтий, зелений».

Коли піднімається зелений прапорець, діти стрибають, коли піднімає жовтий прапорець — зупиняються, коли червоний — присідають.

7. Обговорення. Правило переходу дороги:

- Перед тим, як переходити дорогу, потрібно зупинитися, подивитись спочатку наліво, потім направо.

- Не поспішай переходити, якщо ти навіть добре знаєш, що всі транспортні засоби треба обходити ззаду, а трамвай – спереду, щоб не потрапити під зустрічний транспорт. Краще зачекай, нехай він від’їде, щоб добре було видно дорогу.

- Уважно стеж за сигналами автомобілів.

- Сам ніколи не переходь дорогу або перехрестя навкоси, йди лише перпендикулярно і по пішохідному переході.

- Переходь дорогу лише у визначених місцях. Якщо машина їде на великій швидкості, то дуже мала вірогідність того, що вона на переході зупиниться.

7. Інтерактивна бесіда. Поведінка пасажирів на зупинці. Відповіді дітей.

- Діти, як треба себе поводити, коли чекаєш транспорт?

- Ти йдеш на зупинку, де стоять люди, які теж готуються стати пасажирами. Стань за ними, не пхайся вперед, у порядку черги зайдеш у транспорт.

- Не ставай на край бордюру, бо тебе можуть ненароком штовхнути під колеса транспорту, який під’їжджає до самого тротуару, щоб зупинитися для зручної посадки пасажирів.

- Не бігай не метушися на зупинці, щоб не заважати людям, бо ти і сам можеш впасти, і людей штовхнути під колеса машини.

- Коли заходиш у тролейбус, автобус чи інший транспортний засіб, не штовхайся, будь ввічливим з людьми. Пропусти вперед стареньких та батьків з малими дітьми, адже ти вже школяр, на тебе дивляться як на самостійну людину.

8. Правила в салоні: (імітація рухів).

- У салоні також поводься культурно: якщо є вільні місця, ти сядь; якщо багато людей, то стань так, щоб не заважати іншім пасажирам. Голосно не розмовляй, не привертай уваги людей до себе і не заважай своїм криком. Не бігай по салону і не штовхайся.

- Тримайся за поручні, щоб не впасти при раптовому гальмуванні чи на повороті. Не спирайся спиною на двері, тому що вони можуть автоматично відчинитися і ти впадеш.

- Пам’ятай, що ти повинен поступатися місцем старшим людям, пасажирам з дітьми, якщо ти сидиш, а їм сісти ніде. Уважно слухай оголошення водія, щоб не пропустити своєї зупинки.

- При виході будь уважний, щоб не оступитись і не впасти, бо східці бувають не досить зручні або зависокі для тебе. Коли тебе ненароком затисло дверима, то потрібно про це голосно повідомити водія.

9. Підсумок заняття.

- Чим схожі та відмінні трамвай, тролейбус?

Трамвай                                                                            Тролейбус

Схожий на поїзд                                                 Схожий на автобус

Металеві колеса                                                  Гумові шини

Пересувається по рейках                                      Пересувається по дорожньому полотну

Не може маневрувати                                        Здатний об'їжджати перешкоди

Струмоприймачі ромбовидні                           Струмоприймачі прямі

 

10. Самоаналіз, творче завдання.

      Професор Чомучка приготував для нас ще одне цікаве завдання.

      Зараз підійдіть усі до мене, кожен з вас має взяти магніт-смайлик – це ви.  На дошці загадковий, казковий трамвай, який повезе нас у країну знань, тому займіть своє місце в трамваї, але пам*ятейте, що потрібно бути ввічливими.

 

Молодці, ви дуже гарно сьогодні працювали, тому для дівчаток завдання зробити поробку з паперу «Трамвай», а хлопці побудують депо із лего.

 

docx
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку