Тема: «Не стидайся - то твоя земля!»
Мета:
Обладнання :
портрети знаменитих людей України, відеоролики, презентація, предмети для естафет, інградієнти для страв, фотографії картин, кольорові стікери.
Хід заняття
І. Організаційний момент
На початку заходу учням і гостям роздаються стікери різного кольору, для подальшого поділу на групи
ІІ. Вступна частина
Афоризми відомих поетів під музичний супровід (Діти виходять на сцену один за одним і декламують афоризми десяти найвідоміших поетів під музичний супровід (Океан Ельзи «Все буде добре»)
Немає другого Дніпра,
А ви претеся на чужину
Шукати доброго добра.
Хай буде все пробачене пробачено.
Єдине, що від нас іще залежить, –
Принаймні вік прожити як належить.
І хочеш того чи ні –
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.
Вибрати не можна тільки Батьківщину.
вишневу свою Україну,
красу її вічно живу і нову
і мову її солов’їну.
Має інший ритм одмінний,
Інший біль і іншу радість,
Інший стук і іншу кров…
А крила має. А крила має!
Я в серці маю те, що не вмирає.
Серед лиха співати пісні,
Без надії таки сподіватись,
Буду жити! Геть думи сумні!
Плекайте мову.
Пильно й ненастанно
Політь бур'ян.
Чистіша від сльози
Вона хай буде.
ІІІ. Основна частина
Вчитель 1: Україна – це наша рідна земля. Кожна людина найбільше любить той край, де народилася й живе.
Вчитель 2: Кожен пишається своєю Батьківщиною. Завжди хоче дізнатися про неї більше. От і сьогодні ми здійснимо віртуальну подорож Україною і її різними сферами життя.
Вчитель 1:Лише унікальній особистості дано поєднати в собі талант літературний з талантом живописця. Прикладів служіння двом музам не так уже й багато. Принагідно згадаймо Тараса Шевченка, Павла Тичину, Олександра Довженка і нашого земляка Анатолія Кичинського.
(Учні розповідають про петів - художників)
1. У липні 1845 року підчас перебування в Полтаві Тарас Шевченко відвідав будинок, де жив автор "Енеїди" і "Наталки Полтавки". Поет високо цінував творчість Івана Котляревського. Під безпосереднім враженням від звістки про його смерть написав вірш "На вічну пам’ять Котляревському» і цю картину.
2. 21 вересня 1846 року Тарас Шевченко за завданням Археографічної комісії виїхав до Київської, Подільської і Волинської губерній. Зокрема, йому було доручено відвідати Почаївську лавру та замалювати її зовнішній вигляд, інтер'єр собору і краєвид.
3. Змалку Павло Григорович виявив інтерес до музики, віршованого слова та малювання. Частково бідність, частково таланти хлопця змусили батьків віддати 9-річного сина до Чернігівського духовного училища. Згодом Тичина вступив до Чернігівської духовної семінарії , де малюванню його навчав всесвітньовідомий художник і наш земляк Михайло Жук.
4. Потяг до малювання з’явився у О. Довженка ще в дитинстві, пізніше він брав приватні уроки малювання, вступив до Академії мистецтв у Києві (1918). Опинившись у Берліні, він згадав про своє захоплення образотворчим мистецтвом і вирішив серйозно займатися живописом. Саме Берлін, з його системою викладання образотворчого мистецтва в Берлінській Академії мистецтв й приватних художніх школах, відкривав О. Довженкові багато можливостей у сфері спеціалізованого навчання.
5. «Моя маленька іскро Божа…». Так починається один із ранніх віршів Анатолія Кичинського «Акварель», з якого читач може здогадатися про причетність «найліричнішого героя», тобто самого автора, до такого заняття, як малювання.
6. Народився Анатолій Іванович в селі Преображенка Чаплинського району на Херсонщині в 1950 році. У малюванні віддає перевагу пейзажам, наголошуючи ними, як і багатьма віршами, на своєму особливому ставленні до унікального місця на землі – таврійського степу.
Вчитель 1: Ця пісня звучить з екранів кіно, широко використовується у світовій рекламі. Американці називають її «Колядкою дзвонів». Баскетболісти ж професійної ліги США й Канади «зіграли» її, простукавши м’ячами!
Вчитель 2:Проте більшість мешканців планети навіть не здогадується про прадавнє східнослов’янське походження цієї мелодії. У грудні ця пісня відсвяткувала столітній ювілей, а створив її Микола Леонтович.
Вчитель 1:Ніколи не цурайтеся того звідки ваше коріння, бо то є ваша земля!
Флешмоб
Вчитель 1: Україна – це дружня держава, у всі часи і віки вона мирно співіснувала з сусідніми країнами. А чи знаєте ви, що пов’язує Україну з іншими державами?
Вчитель 2: У кожного з вас є стікер певного кольору , за ними ви розподілетесь на групи разом із нашими вчителями.
Ви отримуєте набір інгредієнтів, що маєте перетворити на певну страву, вгадати країну за цією стравою і пояснити як саме ця країна пов’язана з нашою Батьківщиною.
Слайд з картою світу
(групи учнів із вчителями готують страви. Угадують, якій країні вони належать, розповідають про зв’язки країн.)
Японія: Тайхо Кокі (Іван Боришко – син українця та японки, найкращий сумоїст другої половини 20 ст.; у галузі літератури увага прикута до творів Т.Шевченка., І Франка, Л.Українки, П.Тичини.
Грузія: пам’ятник Лесі Українки в містечку Телаві, бо 5 останніх років Леся жила в Грузії.
Китай : відносини між Україною та Китаєм почали зароджуватись ще за часів Київської Русі, завдяки великому шовковому шляху, що своєю північною гілкою заходив на територію сучасної України та Криму.
Польща :східні кордони цієї держави межують з Україною; Адам Міцкевич , польський письменник, відомий вУкраїні завдяки перекладам його творів у 20-30 роках 19 ст. Гулаком-Артемовським, Л.Українкою, І.Франком, Т.Шевченком.В Одесі, Львові, Дрогобичу, Івано-Франківську відкриті пам’ятники.
США :найбільша частка української діаспори проживає саме тут; конкурс ім. Петра Яцика бере своє коріння саме звідси.
Італія : економічні, сучасні політичні та дипломатичні зв’язки підтримує наша держава з Італією; Марія Садовська-Барілотті актриса «театру корифеїв», «український соловейко» вокальну освіту отримала саме в Італії, була дружиною італійця.
Вчитель 1:Не тільки піснями славна наша ненька. А як прославляють її актори?! Далеко за межами країни відомі такі імена: Богдан Ступка, Ада Роговцева, наша Роксолана – Ольга Сумська, режисер і виконувач головної ролі у фільмі «У бій ідуть одні старі» - Леонід Биков.
Вчитель 2:От і у стінах рідної школи ми маємо можливість проявити свої акторські здібності. За традицією, кожен рік ми ходимо щедрувати організаціями місто, у цій справі ми були першими, як і у всьому іншому.
Відео «Вихід Олександра Усика на ринг»
Вчитель 1: Свою країну ми презентуємо через досягнення у спорті:
Вчитель 2: От зараз і перевіримо чи спортивні ви. Для цього ми підготували вам естафети і нам потрібно дві команди по 8 чоловік .
Естафета 1
Естафета 2
Вчитель 1: Українці були не тільки сильними, а ще й спостережливими, тому й примічали різні прикмети, закономірності, явища і відшліфовували це у прислів’ях і приказках. Тому наступна наша зупинка – «Народ скаже, як зав'яже».
Вчитель 2: Вам потрібно, об’єднавшись у групи, зі слів, що розгубилися зібрати прислів’я і показати його за допомогою пантоміми , а інші команди мають відгадати його.
Прислів’я :
Вчитель 1: наступна сторінка нашої віртуальної подорожі – українські вчені – винахідники. А про те, що вони винайшли дізнайтеся через загадку.
(Учні загадують залу загадки про українські винаходи, а потім розповідають про них)
Вертоліт
Замість крил гвинти він має,
Завдяки чому літає. (Вертоліт)
Винахідником вертольоту є київський авіаконструктор, який емігрував до США, Ігор Сікорський. У 1931 році він запатентував проект машини з двома пропелерами - горизонтальним на даху і вертикальним на хвості. Перший вертоліт VS-300 піднявся в небо в 1939 році. Пізніше на його основі VS-300 був створений перший у світі вертоліт-амфібія на поплавковому шасі, який міг злітати з води і сідати на суші.
Гасова лампа
На ниточці вогник
На вогнику скло
Синєє море, скляні береги
Плаває качка, горить голова
Лампа на основі згоряння гасу була створена львівськими аптекарями Ігнатієм Лукасевичем і Яном Зехом у 1853 році в аптеці Під золотою зіркою. Одночасно з лампою був винайдений і новий спосіб отримання гасу шляхом дистиляції і очищення нафти.
Перший підводний човен-чайка
Ці човни зранку на Дніпро
Тихо випливали,
Запорозькі курені
У похід рушали.
Безпалубний плоскодонний човен запорізьких козаків, чайка, був створений в XVI-XVII століттях. Зовні бортів кріпився очеретяний пояс, який дозволяв спускати човен під воду і утримувати його на плаву в такому стані. Швидкість чайки становила приблизно 15 км/год, що дозволяло козакам без труднощів втекти від турецьких галер.
Кінескоп
На столі, в таємній скрині,
Мерехтить віконце синє.
У віконці щохвилини
Все нові й нові картини.
(Телевізор)
Йосип Тимченко - людина, яка за два роки до відкриття братів Люм'єр, спільно з фізиком Миколою Любимовим розробив скачковий механізм «равлик». Його принцип дії був покладений в основу створення кінескопа. У 1893 році в Одесі були показані два фільми, знятих за допомогою першого кінескопа. Тимченко випередив західних винахідників кінематографу, однак його пристрій не був запатентований.
Рентген
Якщо хвороба всередині таїться
І вільно там живе
Апарат цей допоможе
І хворобу ту знайде!
Українець Іван Пулюй за 14 років до німця Вільгельма Рентгена сконструював трубку, яка згодом стала прообразом сучасних рентгенівських апаратів.
Він набагато глибше, ніж Рентген проаналізував природу і механізми виникнення променів, а також на прикладах продемонстрував їх суть. Саме Іван Пулюй першим у світі зробив рентеновскій знімок людського скелета.
Рукавичка EnableTalk
для людей з обмеженими можливостями
Хоч хатинонька маленька,
та затишна і тепленька:
як мороз кусається,
п’ять братів сховається. (Рукавиця)
Рукавичка призначена для перекладу мови жестів у слова. Пристрій для людей з обмеженими можливостями слуху та мовлення розробили українські студенти. Він виглядає, як дві рукавички, оснащені датчиками, які відстежують положення рук і передають дані на мобільний пристрій.
ІV. Підсумок
Вчитель 1: Ось і закінчилась наша віртуальна подорож. Пам’ятайте, що ви - українці – майбутнє нашої держави у ваших руках!
Вчитель 2: Тож робімо свій внесок у становлення і розвиток нашої Батьківщини! Любімо й бережімо її!