Виховний захід "Не стодайся-то твоя земля"

Про матеріал
Виховний захід, розроблений дл яучнів 6-7 класів. Мета: пробуджувати бажання жити на рідній землі, пишатисчя гордим іменем--українець, примножувати кагорту свідомо налаштованих патріотів.
Перегляд файлу

Тема: «Не стидайся -  то твоя земля!»

Мета:

  • Поглибити знання учнів про суспільне та культурне життя України, продовжити знайомити з досягненнями українців у різних сферах життя;
  • Розвивати почуття патріотизму, національної свідомості, гордості за тих, хто прославляє нашу державу;
  • Формувати пізнавальний інтерес до вивчення традицій рідного краю, виховувати прагнення примножувати своєю працею здобутки українського народу.

Обладнання :

портрети знаменитих людей України, відеоролики, презентація, предмети для естафет, інградієнти для страв, фотографії  картин, кольорові стікери.

Хід заняття

І. Організаційний момент

На початку заходу учням і гостям роздаються стікери різного кольору, для подальшого поділу на групи

ІІ. Вступна частина

Афоризми відомих поетів під музичний супровід (Діти виходять на сцену один за одним і декламують афоризми десяти найвідоміших поетів під музичний супровід (Океан Ельзи «Все буде добре»)

  1. Нема на світі України,

Немає другого Дніпра,

А ви претеся на чужину

Шукати доброго добра.

 

  1. Хай буде все небачене побачено,

Хай буде все пробачене пробачено.

Єдине, що від нас іще залежить, –

Принаймні вік прожити як належить.

 

  1. Ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

  1. Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

 

  1. Любіть Україну у сні й наяву,

вишневу свою Україну,

красу її вічно живу і нову

і мову її солов’їну.

 

  1. На кожне серце

Має інший ритм одмінний,

Інший біль і іншу радість,

Інший стук і іншу кров…

 

  1. Людина нібито не літає...

А крила має. А крила має!

 

  1. Ні! Я жива! Я буду вічно жити!

Я в серці маю те, що не вмирає.

 

  1. Так! я буду крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись,

Буду жити! Геть думи сумні!

 

  1.                    Як парость виноградної лози,

Плекайте мову.

Пильно й ненастанно

Політь бур'ян.

Чистіша від сльози

Вона хай буде.

 

ІІІ. Основна частина

  1. Вступні слова вчителів

Вчитель 1: Україна – це наша рідна земля. Кожна людина найбільше любить той край, де народилася й живе.

Вчитель 2: Кожен пишається своєю Батьківщиною. Завжди хоче дізнатися про неї більше. От і сьогодні ми здійснимо віртуальну подорож Україною і її різними сферами життя.

  1. Поети-художники

Вчитель 1:Лише унікальній особистості дано поєднати в собі талант літературний з талантом живописця. Прикладів служіння двом музам не так уже й багато. Принагідно згадаймо Тараса Шевченка, Павла Тичину, Олександра Довженка і нашого земляка Анатолія Кичинського.

(Учні розповідають про петів - художників)

 1. У липні 1845 року підчас перебування в Полтаві Тарас Шевченко відвідав будинок, де жив автор "Енеїди" і "Наталки Полтавки". Поет високо цінував творчість Івана Котляревського. Під безпосереднім враженням від звістки про його смерть написав вірш "На вічну пам’ять Котляревському» і цю картину.

2.  21 вересня 1846 року Тарас Шевченко за завданням Археографічної комісії виїхав до Київської, Подільської і Волинської губерній. Зокрема, йому було доручено відвідати Почаївську лавру та замалювати її зовнішній вигляд, інтер'єр собору і краєвид.

 3.   Змалку Павло Григорович виявив інтерес до музики, віршованого слова та малювання. Частково бідність, частково таланти хлопця змусили батьків віддати 9-річного сина до Чернігівського духовного училища. Згодом Тичина вступив до Чернігівської духовної семінарії , де малюванню його навчав всесвітньовідомий художник і наш земляк Михайло Жук.

 

  4.  Потяг до малювання з’явився у О. Довженка ще в дитинстві, пізніше він брав приватні уроки малювання, вступив до Академії мистецтв у Києві (1918). Опинившись у Берліні, він згадав про своє захоплення образотворчим мистецтвом і вирішив серйозно займатися живописом. Саме Берлін, з його системою викладання образотворчого мистецтва в Берлінській Академії мистецтв й приватних художніх школах, відкривав О. Довженкові багато можливостей у сфері спеціалізованого навчання.

 

   5.    «Моя маленька іскро Божа…». Так починається один із ранніх віршів Анатолія Кичинського «Акварель», з якого читач може здогадатися про причетність «найліричнішого героя», тобто самого автора, до такого заняття, як малювання.

 

   6. Народився Анатолій Іванович в селі Преображенка Чаплинського району на Херсонщині в 1950 році. У малюванні віддає перевагу пейзажам, наголошуючи ними, як і багатьма віршами, на своєму особливому ставленні до унікального місця на землі – таврійського степу.

  1. Щедрик

Вчитель 1: Ця пісня звучить з екранів кіно, широко використовується у світовій рекламі. Американці називають її «Колядкою дзвонів».  Баскетболісти ж професійної ліги США й Канади «зіграли» її, простукавши м’ячами!

Вчитель 2:Проте більшість мешканців планети навіть не здогадується про прадавнє східнослов’янське походження цієї мелодії. У грудні ця пісня відсвяткувала  столітній ювілей, а створив її Микола Леонтович.

Вчитель 1:Ніколи не цурайтеся того звідки ваше коріння, бо то є ваша земля!

Флешмоб

  1. Україна – дружня держава!

Вчитель 1: Україна – це дружня держава, у всі часи і віки вона мирно співіснувала з сусідніми країнами. А чи знаєте ви, що пов’язує Україну з іншими державами?

Вчитель 2: У кожного з вас є стікер певного кольору , за ними ви розподілетесь на групи разом із нашими вчителями.

Ви отримуєте набір інгредієнтів, що маєте перетворити на певну  страву, вгадати країну за цією стравою і пояснити як саме ця країна пов’язана з нашою Батьківщиною.

Слайд з картою світу

(групи учнів із вчителями готують страви. Угадують, якій країні вони належать, розповідають про зв’язки країн.)

Японія: Тайхо Кокі (Іван Боришко – син українця та японки, найкращий сумоїст другої половини 20 ст.; у галузі літератури увага прикута до творів Т.Шевченка., І Франка, Л.Українки, П.Тичини.

Грузія: пам’ятник Лесі Українки в містечку Телаві, бо 5 останніх років Леся жила в Грузії.

Китай : відносини між Україною та Китаєм почали зароджуватись ще за часів Київської Русі, завдяки великому шовковому шляху, що своєю північною гілкою заходив на територію сучасної України та Криму.

Польща :східні кордони цієї держави межують з Україною; Адам Міцкевич , польський письменник, відомий вУкраїні завдяки перекладам його творів у 20-30 роках 19 ст. Гулаком-Артемовським, Л.Українкою, І.Франком, Т.Шевченком.В Одесі, Львові, Дрогобичу, Івано-Франківську відкриті пам’ятники.

США :найбільша частка української діаспори проживає саме тут; конкурс ім. Петра Яцика бере своє коріння саме звідси.

Італія : економічні, сучасні політичні та дипломатичні зв’язки підтримує наша держава з Італією; Марія Садовська-Барілотті актриса «театру корифеїв», «український соловейко» вокальну освіту отримала саме в Італії, була дружиною італійця.

  1. Театр

Вчитель 1:Не тільки піснями славна наша ненька. А як прославляють її актори?! Далеко за межами країни відомі такі імена: Богдан Ступка, Ада Роговцева, наша Роксолана – Ольга Сумська, режисер і виконувач головної ролі у фільмі «У бій ідуть одні старі» - Леонід Биков.

Вчитель 2:От і у стінах рідної школи ми маємо можливість проявити свої акторські здібності. За традицією, кожен рік ми ходимо щедрувати організаціями місто, у цій справі ми були першими, як і у всьому іншому.

  1. Спорт

Відео «Вихід Олександра Усика на ринг»

Вчитель 1: Свою країну ми презентуємо через досягнення у спорті:

  • Брати Клички – чемпіони світу з боксу;
  • Василь Вірастюк – найсильніша людина в світі;
  • Валерій Лобановський – легенда українського футболу, завдяки якому київське «Динамо» посідало перші місця;
  • Яна Клочкова – нагороджена орденом «Герой України»  за виняткові спортивні досягнення на Олімпійських іграх, піднесення спортивного авторитету України у світі.

Вчитель 2:  От зараз і перевіримо чи спортивні ви. Для цього ми підготували вам естафети і нам потрібно дві команди по 8 чоловік .

Естафета 1

Естафета 2

 

  1. Народ скаже, як зав'яже

Вчитель 1: Українці були не тільки сильними, а ще й спостережливими, тому й примічали різні прикмети, закономірності, явища і відшліфовували це у прислів’ях і приказках. Тому наступна наша зупинка – «Народ скаже, як зав'яже».

Вчитель 2: Вам потрібно, об’єднавшись у групи,  зі слів, що розгубилися зібрати прислів’я і показати його за допомогою пантоміми , а інші команди мають відгадати його.

Прислів’я :

  1. Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.
  2. Пташка красна своїм  пір’ям, а людина – своїм знанням.
  3. Не копай другому ями, бо й сам упадеш.
  4. Одна голова добре, а дві – краще.
  5. Око бачить далеко, а розум ще далі.
  1. Вчені – винахідники

Вчитель 1: наступна сторінка нашої віртуальної подорожі – українські вчені – винахідники. А про те, що вони винайшли дізнайтеся через загадку.

(Учні загадують залу загадки про українські винаходи, а потім розповідають про них)

Вертоліт

Замість крил гвинти він має,

Завдяки чому літає. (Вертоліт)

 

Винахідником вертольоту є київський авіаконструктор, який емігрував до США, Ігор Сікорський. У 1931 році він запатентував проект машини з двома пропелерами - горизонтальним на даху і вертикальним на хвості. Перший вертоліт VS-300 піднявся в небо в 1939 році. Пізніше на його основі VS-300 був створений перший у світі вертоліт-амфібія на поплавковому шасі, який міг злітати з води і сідати на суші.

 

Гасова лампа

 

На ниточці вогник

На вогнику скло

Синєє море, скляні береги

Плаває качка, горить голова

 

Лампа на основі згоряння гасу була створена львівськими аптекарями Ігнатієм Лукасевичем і Яном Зехом у 1853 році в аптеці Під золотою зіркою. Одночасно з лампою був винайдений і новий спосіб отримання гасу шляхом дистиляції і очищення нафти.

Перший підводний човен-чайка

Ці човни зранку на Дніпро

Тихо випливали,

Запорозькі курені

У похід рушали.

Безпалубний плоскодонний човен запорізьких козаків, чайка, був створений в XVI-XVII століттях. Зовні бортів кріпився очеретяний пояс, який дозволяв спускати човен під воду і утримувати його на плаву в такому стані. Швидкість чайки становила приблизно 15 км/год, що дозволяло козакам без труднощів втекти від турецьких галер.

Кінескоп

На столі, в таємній скрині,

 Мерехтить віконце синє.

 У віконці щохвилини

 Все нові й нові картини.

 (Телевізор)

Йосип Тимченко - людина, яка за два роки до відкриття братів Люм'єр, спільно з фізиком Миколою Любимовим розробив скачковий механізм «равлик». Його принцип дії був покладений в основу створення кінескопа. У 1893 році в Одесі були показані два фільми, знятих за допомогою першого кінескопа. Тимченко випередив західних винахідників кінематографу, однак його пристрій не був запатентований.

 

Рентген

Якщо хвороба всередині таїться

І вільно там живе

Апарат цей допоможе

І хворобу ту знайде!

Українець Іван Пулюй за 14 років до німця Вільгельма Рентгена сконструював трубку, яка згодом стала прообразом сучасних рентгенівських апаратів.

Він набагато глибше, ніж Рентген проаналізував природу і механізми виникнення променів, а також на прикладах продемонстрував їх суть. Саме Іван Пулюй першим у світі зробив рентеновскій знімок людського скелета.

Рукавичка EnableTalk

для людей з обмеженими можливостями

Хоч хатинонька маленька,

та затишна і тепленька:

як мороз кусається,

п’ять братів сховається. (Рукавиця)

  Рукавичка призначена для перекладу мови жестів у слова. Пристрій для людей з обмеженими можливостями слуху та мовлення розробили українські студенти. Він виглядає, як дві рукавички, оснащені датчиками, які відстежують положення рук і передають дані на мобільний пристрій.

 

ІV. Підсумок

Вчитель 1:  Ось і закінчилась наша віртуальна подорож. Пам’ятайте, що ви -  українці – майбутнє нашої держави у ваших руках!

Вчитель 2: Тож робімо свій внесок у становлення і розвиток нашої Батьківщини! Любімо й бережімо її!

 

docx
Додав(-ла)
Якимова Ольга
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку