Комунальний заклад
«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с.Лудин»
Виховний захід на тему:
«Неси добро у світ природи»
Вч. хімії і основ здоров’я
Киричук О.С.
Тема: Неси добро у світ природи.
Мета: формувати екологічне мислення і свідомість шляхом ігрової діяльності; виховувати відчуття краси природи та ціннісного ставлення до неї; розвивати активність, кмітливість, старанність, логічне мислення; сприяти вихованню почуттів.
Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютерна презентація, Червона книга України, чорний ящик, картки із завданнями, вирізані ялинки, нарізки пісень, вислови про природу.
Хід заходу
(Вислови про природу, як епіграф заходу:
«Є правило таке у нашого народу: люби, шануй і бережи матінку природу.»
«Земля не належить нам. Це ми належимо землі.»
«Природа такий же унікум, як картина Рафаеля. Знищити її легко, відновити неможливо.»
« Ми самі маємо стати тією зміною, яку ми хочемо бачити у світі.»)
Учитель 1. Добрий день – травам росистим,
Добрий день – квітам барвистим,
Добрий день – сонечку ясному,
Вам, добрі люди, і всьому прекрасному.
Сьогодні ми зібрались на виховний захід, який пройде у формі інтелектуальної гри «Розумники та розумниці»
(Представлення капітанів)
Учитель 1. Здавна між дівчатами і хлопцями триває суперечка: хто розумніший, хто кмітливіший та спритніший. У цю давню суперечку підключалися й вчені. Ось що вони довели після довгих роздумів та експериментів.
Хлопець. У хлопців мозок важчий та більший, аніж у дівчат.
Дівчина. Зате дівчата починають говорити раніше за хлопців.
Хлопець. Хлопці менше бояться болю, ніж дівчата.
Дівчина. Зате дівчата легше, ніж хлопці, терплять біль.
Хлопець. У хлопців краще працюють легені та серце.
Дівчина. Зате у дівчат набагато кращий музичний слух.
Хлопець. У хлопців яскравіше виявлені творчі здібності.
Дівчина. Зате дівчата швидше засвоюють іноземні мови.
Учитель1. Ця суперечка триває й досі Я сподіваюся, що сьогодні, виконуючи завдання, діти доведуть, що такі риси, як розум, кмітливість, винахідливість у людини залежить не від статі, а від її характеру. Отож, розпочинаємо!
(Привітання хлопців і дівчат).
Дівчата. Привіт, розумники,
Ми заздрим вашій силі.
Та не дуже зазнавайтесь,
Бо й ми не безсилі.
Хлопці. Ми спритніші за дівчат
Але їх поважаємо
Перемогу у змаганні
Здобути бажаємо.
Учитель2. Чи задумувалися ви над тим, як багато об’єднує в собі слово «природа»?
Сонце, земля, вода, повітря, рослини і тварини – це усе живе і неживе, нерозривно пов’язане і є природа.
Тож давайте помандруємо до неї в гості.
А розпочнемо з вправи «Що нам дає природа?». Хто сміливий? Відповідаємо по черзі. Команда суперників може доповнювати.
Природа нам дає…, щоб…
(з використанням мультимедійної презентації)
Учитель2. …Краса природи – справжнє диво,
Все неповторне і живе….
І цю красу нам з вами необхідно берегти, дарувати їй тільки любов і доброту.
Учитель1. Отож, ми підвели вас до теми нашої розмови, в ході якої ми з’ясуємо наскільки міцні ваші знання, наскільки ви допитливі і уважні до всього, що нас оточує.
І-й конкурс «Розминка»
(Одночасно відповідають обидві команди – хто швидше.)
Учитель1. Щоб перейти до ІІ конкурсу команди на картках з’єднують попарно видове і родове поняття.(2 хв)
(Команди працюють на картках. Хто швидше виконає – розпочинатиме ІІ-й конкурс. )
З’єднайте попарно видове і родове поняття
Барбарис ягода
Дніпро квіти
кавун кущ
чорнобривці річка
модрина гори
Карпати планета
Земля дерево
Євразія сторона горизонту
північ материк
Ялпуг озеро
Учитель2. ІІ-й конкурс «Бліц-опитування»
(Команди відповідають усно почергово)
Запитання для хлопців
Запитання для дівчат
Учитель2. Для черговості участі в наступному конкурсі ви маєте відгадати загадки. Отож, слухайте.
Не спить, а стелиться,
Вкриває землю й океан,
А зовуть його…(туман)
Є очі, та немає брів.
Є крила, та не літає.
В холоді не мерзне
І спеки не боїться. (Риба)
Учитель1. Рухаємося далі.
Я запрошую до ІІІ конкурсу капітанів. Підійдіть, будь ласка, до дошки, і ми пригадаємо з вами давно забуту гру «Хрестики і нулики».
Отже, ІІІ-й конкурс «Хрестики і нулики»
(Запитання записані на картках та прикріплені на дошці. Капітани почергово відкривають завдання, дають відповіді. )
(Якщо нічия: 10.Найглибший океан)
Учитель1.Пропуском до наступного конкурсу стане «Двоколірний вірш». Послухайте.
Коли де-небудь квітку бачу,
«Зірви!» – кричить мені, аж плаче.
Повз деревце іду зелене,
«Зламай!» - схиляється до мене.
В гніздечку пташку стріну в гаї,
«Зжени!» - мерщій мене благає.
«Забий!» - з болота жаба просить,
«Замуч!» - цвіркун сюркоче в просі.
Учитель1. Вам сподобався цей вірш? Якого він кольору? (Відповіді команд)
Зробіть так, щоб він заграв іншими барвами.
(Команди перероблюють вірш. Хто краще – той розпочинає ІV-й конкурс.)
Учитель2. Краса природи оспівана в усній народній творчості, в піснях сучасних авторів. Відгадайте за мелодією назву пісні. Отже, наш ІV-й конкурс «Пісенний»
(Команди відгадують назви пісень із треків, у яких звучать рядки про природу і т.д.)
Учитель2. Молодці! А тепер розгадавши «Слова-крученики» ви наблизитесь до наступного конкурсу.
(Команди виконують завдання на картках. Хто швидше.)
Слова-крученики:
Силиця бигри сяміць слирона риватна
(лисиця гриби місяць рослина тварина)
Учитель1. А я пропоную зіграти V-й конкурс «Чорний ящик». Ви повинні відгадати, що тут знаходиться. На всі ваші запитання я відповідатиму «так» чи «ні». Хто відгадає першим, той і переможець.
А щоб легше було вам відгадати – даю підказку:
1-ша. Це, що знаходиться в ящику, називається так, як і одне з учнівських приладь.
2-га. З кожним роком товстішає, але кольору не змінює.
3-тя. Безпосередньо стосується теми нашого виховного заходу.
4-та. Її червоний колір попереджає про небезпеку, що нависла над великим багатством природи. Стій! Зупинись!
(В ящику – червона книга України.)
Учитель1. Світ природи надзвичайно цікавий. Якщо ми будемо його берегти, він відкриє нам свої таємниці.
Чи знаєте ви, що комар за секунду 594 рази махає крильми, слон чує запах за 5 км, орел бачить мишу за 3 км з висоти. Солов’ї, як і люди, довго вчаться співати. Лише на 3-й рік вони стають «співаками».
Учитель2. А я пропоную продовжити рубрику «Чи знаєш ти, що…» виконуючи наступне практичне завдання.
VІ-й конкурс «Чи знаєш ти, що…»
Ви одержуєте пакет з так званими «твердими» відходами і набором карток з терміном їх гниття. Ваше завдання – співставити відходи із відповідною карткою.
(Мандарин – до 2-х тижнів
Папір – до 2-х років
Консервна банка – 50 років
Поліетиленовий пакет – 200 років
Скло – 1000 років.)
Учитель2. Які висновки зробимо?
Смітимо не тільки собі, а й наступним поколінням.
Щоб установити черговість в наступному конкурсі, проведемо гру «Шифрувальник»
5 8 3 6 2 1 4 7
О Я О Г К Е Л І
(Яка команда першою розшифрує – розпочне наступний конкурс)
Учитель1. Коли, діти, я була у вашому віці, то, на відміну від сьогодення, гаслом нашого покоління були слова: «Ми не можемо чекати милостей від природи. Взяти їх у неї – наше завдання.»
І будувались канали, осушувались болота, прокладались магістралі, штурмували космос, не задумуючись над наслідками такої господарської діяльності.
А зародилась екологічна проблема ще раніше – десь у 50-х роках минулого століття. Саме цей час можна умовно вважати початком безконтрольного періоду експлуатації природи, а отже її забрудненням. Вслухайтесь у цифри:
Щогодини на нашій планеті
Щохвилини
Тому, VІІ-й конкурс – домашнє завдання «Екоситуація очима дітей»
(Команди презентують свої екоролики, відзняті у містях, де вони проживають; коментують їх.)
Учитель2. Щоб визначити черговість участі у останньому конкурсі зіграємо у «Переставлянку».
Напередодні свят ялинки підготували вам чудовий вислів, але завірюха розвіяла слова по всьому лісу. Зберіть вислів і поясніть його.
|
|
|
|
|
|
(Хто рубає дерево, скорочує власне життя.)
|
|
|
|
|
|
(Багато лісу – бережи, немає лісу – посади.)
Учитель2. Отож, останнє завдання - VІІІ-й конкурс «Добрі справи».
Кожна команда одержує чистий аркуш, на якому ви всі записуєте свої конкретні дії, щоб зробити світ кращим.
(Команди зачитують почергово.)
Учитель2. Я хочу щоб ви всі долучилися до покращення екологічної ситуації на планеті. Адже ми, як і рослини і тварини, є частинкою природи, її невід’ємною складовою. Тому хочеться звернутися до всіх людей на Землі з словами:
Людино! Ти не цар природи,
Ти – тільки часточка її.
Добром чи болем обернуться
Тобі ж завжди діла твої!
Люди добрі! Живіть, творіть,
Всім я зичу і щастя й долі,
Поспішайте добро робить.
Учитель1. Земля від роду і до роду
У спадщину передається.
Шануймо ж все на ній, що зветься
Так просто й коротко. – Природа.
І буйні трави й тихі води,
І кожну квіточку в росі…
Щоб світ у всій своїй красі
Дістався і новому роду.
1